![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#201
|
||||
|
||||
![]()
Sulla on todennäköisesti uudemman 2lt2 suodatin käsissäsi.
Kun käyt uutta hakemassa, pyydä vaikka lj70 2,4td -86 suodatin niin osuu oikeaan! Uudemissa on tuo isompi reikä, vanhemmissa ensimmäisissä 2lt on pienempi reikä. |
#202
|
||||
|
||||
![]() kiitos ja kumarrus...
Mistä tämmösen asian olis osannu ajatellakaan... kiitos vaan jyrzelle tietoisuuden avartamisesta.
![]() ![]() |
#203
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
on se!! sinne käy suoraan jonkun perkins koneisen raktorin suodatin, löytyy ainakin kahta eri pituuttaa ja sopivasti ostettuna hinnat muutaman euron kpl..... |
#204
|
||||
|
||||
![]()
Itsekin kantapään ja muutaman kaupunkireissun kautta opein asian
![]() Jos omaan ln110 hiluxissa olevaan 2lt koneeseen osia tarvitsen, kysyn lj70 -86 tiedoilla. Tai cressidan Tai hiacen... Ja suodattimen saa motonetistä 5.90€! |
#205
|
||||
|
||||
![]() valoa tunnelin päässä...
Ei hän tänne tuppukylään nyt motonettiä, biilhelveettee tahi muuta EDULLISTA liikettä saada. Suodatin ja 10l jäähdytysnestettä vaivaiset 40€, silikonimutka 1KPL, 45 asteen, 30€ ja mitä muuta tässä nyt on tarvittukaan.. ei tunnu köyhän konkursissa missään... Ensi kerralla olen viisaaampi kun on asiaa Kuopioon. Pääasia on että, suodatin paikoillaan öljyt sisässä ja jäähdytin nesteet uusittu... nyt hieman voi jo huokaista! Enää tosiaan konepelti kiinni korokepalojen kera ja tikut etukulmiin kiinni pitelemään. valojen toiminta syytä vilkun osalta tarkastella kun kerran vilkuttelee nopsaan... kosketus juttuja kuitenkin... cooleri jää nyt asentelematta mutta kuun lopulle uusi yritys kun auton saa pihaan niin on lähempänä kaikki hitsaus/rälläköintikoneet. Väriä pistin kilikili pullosta peltiin hieman ja matta mustaa tarjotaan. syy on se että jotain valkoista tulee esille kelien lämmettyä...
![]() ![]() |
#206
|
||||
|
||||
![]() Talven pölyt poistettu ja mittariston valojen ihmettelyä...
Eilis iltana lähdettiin sitten pienelle pöristelylle ja kaikki toimi alkuun, illan jo pimetessä pienelle nypylle niin syttyi t-belt-, ja filter valo palamaan kera laturin merkkivalon...
![]() |
#207
|
||||
|
||||
![]()
laturi tai jännitteen säädin...
|
#208
|
||||
|
||||
![]() mittailtiin...
Paikalla oli mittari jolla mitattiin akuille mitä tulee... ite olin kaasu polkimella pitämässä kiekkoja, joten en kuullut mitä lukemia sinne ilmaantui... ei ainakaan kukaan sanonut että olisi jotain poikkeavaa. tänään ollu sellanen härdelli päivä ripari juttujen kanssa joten huomenna voi olla aikaa enemmän katsella johtoja ja liitoksia.
|
#209
|
||||
|
||||
![]() osat käsissä...
Hiilet ja jännitteensäätimiä nyt parikin pihassa joista toiselle paikka löytyy konepellin alle. Aamulla Joonan kanssa otettiin vanha irti ja avattiin josta löytyikin yllätys... Toinen kuparilankakiemuroista oli sulanu keskeltä mössöksi... mutta onkohan liittimet muuttuneet matkalla kun uusissa on litteät liittimet kun nyt paikollaan olevassa on pyöreä. se mikä tuli tilattuna on viisi liitintä ja tuo kaverilta saatu on kuusi pykäläinen kuten paikoillaan ollut... vaikee tuota ei olis tehä liitoksilla ite, vaan käyn kysymässä josko löytyy tiiviit liittimet jotta ei ainakaan tulisi sen takia oikiksia. hiilet jää toistaiseksi varalle. Viime reissussa vinssaus söi hieman akkua ettei lähteny käyntiin muutenkuin kaapeleilla... Teville vaan isosti kumarrus ja nöyrä kiitos, hänellä jos ei jotain ole mukana niin sitä ei sitten tarvita!
![]() ![]() |
#210
|
||||
|
||||
![]() "juottamiset" tehty.
Tupa innokkaita NUORIA harrastajia niin annoin kaveruksille tehtäväksi tinata johdot kiinni säätimen ja liittimen välille. Ja ei ole RC puolen tinaamiset ja muut opiskelut menneet hukkaan. Nyt on liitin kasassa ja varalta laitoin akut latautumaan autosta kun heittää seuraavan kerran tulille niin riittää varmasti virta. Kuvia pajalta, joka siis menee nyt alta, enää vaan romut pois ja lattian lakasua vaille ADIOS!
|
#211
|
||||
|
||||
![]() edelleen valo murhe...
Nyt on siis säädin uusittu, aamulla vaihdoin hiiletkin ja viime reissun jälkeen auto seissut tovin ja aamupakkasella hehkutin ja starttasin niin kuin palmun alta. eli virtaa tulee akuille joka tapauksessa... tyhjäkäynnillä palaa nyt vieläkin laturin, filter ja t-belt valot... kierroksilla ei... voiko akut olla kaput menossa tai ei enää juolahda mitään mieleen...
![]() ![]() |
#212
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos auto lähtee hyvin käyntiin seisonnan jälkeen nii tuskin akuissa mitään vikaa on ja sit kiinnostas minkälaisia mittaus tuloksia ne on siitä latauksesta saaneet? Muistaakseni omassani oli lataus 14,2v kierroksilla ja tyhjäkäynnistä en muista. Nyt en voi asiaa testatakkaan kun on tuo projekti sen verran päreinä. Eikös tuota luulis että teidänkin kylällä alkas olemaan noita toyotan latureita joka kuusen juuressa pari kappaletta nii kokeile saada jostai laina laturi nii saat asian testattua?? |
#213
|
||||
|
||||
![]() niin on latureita joka lähtöön...
Jo tuota on HiluMiksin kanssa + monen muun, supateltu useampaan otteeseen puhelimessa ja metsässä jossa akuilta oli mittauksissa saatu 12.5-12,9 tämä on ilmeisen liian vähän, mutta silloi oli säädin total kaput... Pitää ottaa laturi joku päivä tässä lähi aikoina irti ja käyttää testissä auto-sähköllä, tosin on itelläkin 3 laturia hyllyssä joista tietty sais varaosat tuohonkin, joku oli laakeri vikanen, toisesta puuttuu nyt hiiliboksi. Eiku siis purkamaan ja ihmettelemään.
![]() |
#214
|
|||
|
|||
![]()
jos vinssata meinaat niin unohda heti alkuunsa noi orkkikset! sinne käy pienellä vaivalla nissanin 90A alipainepumpullinen sisäisellä säätimellä oleva bosch, niitä on näillä kulmilla asennettu kohtalaisen monta. kattele purkaamojen listat ja uusikaan ei tainnut olla paria satkua enempää.
ja ei tuo malli mitä me on käytetty ole varmasti ainoa vaihtoehto, silloin kun harmaata rakensin aikanaan niin purkaamon hyllyjä kolusin niin sielä tuli monta mallia 90-120A sisäisellä säätimellä vastaan. jostakin syystä otin sen nissanin ratulin ja siitä lähtien niitä on survottu paikalleen.... |
#215
|
||||
|
||||
![]()
se teki mulla jo aikanaa tota et merkkivalot palo, alko siitä ku etuperän ajoin julmetullisee kivee heinikossa venäjällä ja seuraavana päivänä ku ajoin sen taas johonki et rysähti oikein kunnol niin alko lataamaa XD hyvä peli!!!
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#216
|
||||
|
||||
![]() jaahas...
Tämäkin "hässäkkä" lähti siitä että hieman runtattiin mäkeen ylös ja no, tiedäthän tuon... hyppii pomppii ja eteenpäin mennään... Tämä on kyllä oikeasti ihan kelpo peli metsässä.
![]() ![]() |
#217
|
||||
|
||||
![]()
voi muute toi latausvalon diskoilua varotella siitä että osa diodeista on menny ja loput saattaa kans mennä kohta.
itellä meinaan oli yhessä h-autossa sillee et poltti lataus valoo mut latas, ja sit viimeinlopetti latauksen kokonaan. viaksi sit paljastu se et diodit oli menny . |
#218
|
||||
|
||||
![]() mää vien...
Kuhan saan laturin irti niin vien sen tuohon paikallisen auto-sähikäisen liikeeseen ja mittautan sen. Jos jotain viallla niin korjatkoon ja sillä sipuli. Eukko lupautu lopulta kyytiin lähtee niin sou what palo mikä valo tahansa ajetaan... Tahtoo hänet NIIN kyytiin ja näyttää mihin oikeasti HILUKSILLA pääsee.
![]() ![]() |
#219
|
||||
|
||||
![]() ajeltu on ja lunta piisaa...
Kyllä diaknoosi alkaa kallistumaan laturivikaan kun eilen illasta pikku lenkki heiteltiin pihapiirissä ja muutamalla vinssauksella akut tyhjeni suht tehokkaasti. Samalla ihailtiin "uutta naapuriamme" kun oli käyny kaivelemassa muurahaispesiä. Lähes kaikki pesät auki ja yksi iso keko kokonaan levällään tantereella. Töissä ihmeteltiin porukalla kuvia ja todettiin ne karhun
![]() ![]() |
#220
|
||||
|
||||
![]() Ja matka jatkuu...
Viimeinkin sain jotain taas aikaiseksi tämänkin härvelin kanssa. Päivällä traktorilla temppuilessa piti käydä nyppämässä Valametti ojasta poikkeen hiluksilla ja samoilla lämpösillä ajelin öljyt lämpimiks ja kaikki perien-, ja vaihteistojen voiteluaineet uusiin puihin... ja oli kyllä aikakin.
![]() Etuperästä tuli sellaista tummaa vaahtomaista puuroa joka ei todellakaan muistuttanut enää yhtään edes joskus olleensa öljyä. Muut oli lähes siedettävässä kunnossa. Reipas pari tuntia meni tuossa kahvitaukoineen kun jätti valuu liemet pois ja paineella sisään uudet... AIKA HELPPOO oli lirauttaa uudet reiästä sisään, kiitos ja kumarrus vehkeen lainajalle eli Hilumiksille!!!. Taidan huomenna uusata RJ:iin kanssa samalla periin samalla vaivalla. Magneeteissa hieman oli metalli jauhetta, ei paljoa mutta oli kuitenkin, kuis muilla onko tuota hienoa jauhoa havaittu vaidettaessa öljyjä vai olenko jälleen ainoa... onneks ei sentää paloja ollu! ![]() ![]() Viimeksi muokannut metsienmies : 29.04.2012 19:20 |
#221
|
||||
|
||||
![]()
Ei pienet lastut vielä haittaa jos isompia rattaan paloja löytyy magneetista ja karmea rutina ajellessa niin sillon kannattaa huolestua.
Kovaa ajoa vaan. |
#222
|
||||
|
||||
![]()
Oisko nakata kuvaa miten nuo lukkojen vipujen keinu on sijoitettu tuonne kopin alle. helpottas tuohon oman keksinnön lukkokahvojen laittoon
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#223
|
||||
|
||||
![]() kyllä passaa...
Nappailen kuvatukset kopista, kopin alta ja vaijereiden asemoinnit perien päällä... mutta tämän pystyy tekee su iltana tai MA aamupäivänä kun pitää tulla Espooseen päin RC-skaboihin juniori joukkueen kanssa. Laitan kuvat mahdollisimman pian.
![]() |
#224
|
||||
|
||||
![]()
Juu laita ku kerkeet. Vaijerit+ muut vielä tuloillaan jossain päin suomea
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#225
|
||||
|
||||
![]() kuvatuksia...
Kauan se kesti mut tässä ne nyt on... kone häiriköi aika sujuvasti toimitusta joten kuvia sain laitettua vain nuo kaksi, toistaiseksi. Eli kahvat penkkien välissä ja mekanismi perien päällä identtiset ja kaapelien läpivienti pohjasta suoraan alas ja sit vaan tiivistys ettei kuraa tule sisään. kunhan tää kone lopettaa vi**lun niin lisää otoksia koitan laittaa. Mut näkee noistakin jo vähän...
Viimeksi muokannut metsienmies : 24.05.2012 18:51 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Toyota Hilux 4x4 2.4D -90 PROJEKTI | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.02.2008 14:38 | |
Jeep Cherokee jarruongelmia IKUINEN TAKUU !!!!!! | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 01.12.2006 12:13 |
Hilux evo projekti | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.05.2005 21:18 |
M:hilux projekti | O/M/V Muut | 0 | 04.12.2004 18:35 | |
M hilux offi projekti | O/M/V Muut | 9 | 16.10.2004 20:15 |