Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2012, 18:28
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Kiitti vinkeistä !

Joo ajoin vuosia Mersun ML:llä ja haaveilin "oikeasta" maasturista. Nyt kun sellainen on niin sehän on matalampi kuin entinen citymaasturi. Eihän sellainen peli vetele

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2012, 18:46
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juilma Näytä viesti
Kiitti vinkeistä !

Joo ajoin vuosia Mersun ML:llä ja haaveilin "oikeasta" maasturista. Nyt kun sellainen on niin sehän on matalampi kuin entinen citymaasturi. Eihän sellainen peli vetele
Mistä kohdasta jeeppi on matalampi? Vai vaan taka-akselin alta?

Ei ole kokemusta Commanderin korottamisesta, kun olen koittanut sitä hinkua hillitä... Sitten kun kuitenkin pitäisi isommat renkaatkin laittaa. Ja kun tuo kulutus on muutenkin jo jonkinlaista ja kilsoja tulee aika paljon. Joskus kuitenkin tuota korottamista selvittelin ja ei kai siinä mitään ongelmia tuollaisella pienellä korotuksella. Lähinnähän jotain vaikutusta voisi olla edessä vetoniveliin, kun ne sitten pyörivät eri kulmassa kuin alkujaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2012, 19:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tervetuloa offipalstalle -Juilma-

Vähän ohi alkup aiheen, mutta kun oot ML-mersulla keränny kilometrejä ja kokemuksia, niin tuolla kaivattais sellasesta faktoja...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94349
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2012, 20:44
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Virallisten mittojen mukaan molemmat ovat näköjään yhtä korkeita ja maavara on Commanderin hyväksi mutta kun autoja vaihdoin ja autot olivat vierekkäin oli Commander ehkä 5 cm matalampi kokonaiskorkeudeltaan. Tuossa varmaan vaikuttaa se että Commanderin etuosan katto on matalampi ja kokonaiskorkeus epäilemättä mitattu kattokiskoista takaa kun taas mersussa koko katto on yhtä korkea. Ja vaimokin ihmetteli että ompa matala

Varmaan tuohon korkeuteen tottuisi mutta kun kyseessä on kuitenkin iso auto niin ainakin alkuun näyttäisi minusta sopusuhtaisemmalta jos olisi vähän korkeampi. Tosiaan mitään järkiperustetta korotukselle ei ole, muuta kuin että ainahan korkeampi auto on kivempi

e: tuolta jeepcommander.com palstalta katsoin jäsenien autojen kuvia ja aika monta korotus ennen ja jälkeen kuvia oli ja juurikin noilla 2" korotuksilla autot järestään näyttivät sopusuhtaisemmilta.

Viimeksi muokannut Juilma : 17.03.2012 20:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2012, 21:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sehän on hyvä vaan että katto on matalemmalla, mutta mahan alle sitä korkeutta pitää saada, ja vähän isommat renkaat. Korottamattomana ja alkuperäisrenkailla Commander näyttä aika vajakilta. Vähän tavaraa alustaan ja kunnon renkaat niin jo alkaa näyttää paremmalta. Vähempi täällä noita näkee, kävisi kyllä itsellekin oikein mainiosti tuollainen, jollain 32"- 33" renkailla olisi jo ihan asiallisen näköinen.

Tämä AEV:in rakentama vekotin muistaakseni 40" renkailla on jo hyvinkin kelpo kulkine. Näyttääkin oikein sopusuhtaiselta, isoon autoon isot renkaat

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2012, 21:26
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Hieno mutta mulla on ehkä hakusassa "hieman" hillitympi korotus

2" korotus ei mahda vaatia vielä isompia renkaita alle. Kuitenkin vakiona Commanderissa ei vakiorenkaan ja lokasuojan välissä ihan hirveää ilmatilaa maasturiksi ole joten tuskin 2" siihen vielä liikaa tilaa tuo.

Niin sanottakoon vielä että lisäksi tuota Commanderia tulee verrattua velipojan Discovery III ja onhan se siihen verrattuna matala
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2012, 21:52
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

On se Discovery koriltaan aika paljon korkeampi ja isompi muutenkin, joten kannattaa laittaa korotuksen lisäksi isompaa rengastakin Jeeppiin alle, jos haluaa, että ei pieneltä ja matalalta näytä. Omaa Commanderia on tullut vertailtua vierekkäin Disco 4:ään...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Chero KJ korotus jarkko Tekniikka & Jutustelu 34 05.04.2018 20:31
-04 Jeep kj:n korotus Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 3 14.09.2009 12:40
Jeep XJ vanne ja korotus kysykyksiä Nemi Tekniikka & Jutustelu 9 17.02.2009 22:53
Ostetaan Jeep XJ korotus jouset Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.02.2009 21:02
Jeep Grand cherokee -97 korotus NBRT Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2008 17:13


Sivu luotu: 02:30 (GMT +2).