Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 16.03.2012, 01:39
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Alipainepumppuhan se siellä on... Ja ilmeisesti puhaltaa paineet väärään paikkaan kuumana..
Ja kylmänä myös puhaltaa kampikammioon paluulinjan kautta kuten aina normaalisti toimiessaan. Eihän tuota osannut edes epäillä kun ei tiennyt ettei alipainepumppu ole käytössä...

Koska pumpun tarkoitus on tehdä alipainetta niin normaalitoiminnassa ilman liike loppuu kun alipainelinjaan on alipaine saatu. Satunnainen jarrun painaminen ei paljoa tilannetta muuta mutta jos pumppu yrittää muuttaa koko maan ilmakehän alipaineiseksi niin saattaapi tulla ongelmia...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 16.03.2012, 06:58
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja kylmänä myös puhaltaa kampikammioon paluulinjan kautta kuten aina normaalisti toimiessaan. Eihän tuota osannut edes epäillä kun ei tiennyt ettei alipainepumppu ole käytössä...

Koska pumpun tarkoitus on tehdä alipainetta niin normaalitoiminnassa ilman liike loppuu kun alipainelinjaan on alipaine saatu. Satunnainen jarrun painaminen ei paljoa tilannetta muuta mutta jos pumppu yrittää muuttaa koko maan ilmakehän alipaineiseksi niin saattaapi tulla ongelmia...

Joo huomasin myös että kun imu päällä ei puhallusta missään ->kampikamioon tietysti. Mielenkiintoista jos jarrujen ap tehostaja tai letkut vuotavat niin kone tuuppaa öljyt turbon kautta kiertoon ellei mittatikku ole huonosti ja öljyt tule sieltä.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 16.03.2012, 20:05
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Tulee...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomis1 Näytä viesti
Mutta eikös paine tuli painelinjasta ja paluu öljypohjaan? Eli tietty jos päästää paineet pihalle niin ja paine ei riitä niin on ongelma.. Nyt kun tulppa niin paine ei laske vaan periaatteessa saattaa vähän nousta kun yksi haara vähemmän. Paluuletkuhan on ihan normi letku glemmareilla.
Tulee paine linjasta, mutta ku se paluu tehty lohkoon... Näin on ainakin kaikissa Nissanin Dieseleissä mitä nyt tallista ja pihasta löytyy... Oli moottori sit Td, Sd tai LD sarjaa... Td-sarjasia on neljä, ja Sd sarjasia kaksi... LD sarjasia sit taitaa löytyy kolmekkin... Ja noist LD:st yks on turbollinen ja siin ainoostaan turbon paluu menee öljypohjaan suoraan.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 17.03.2012, 11:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Tulee paine linjasta, mutta ku se paluu tehty lohkoon... Näin on ainakin kaikissa Nissanin Dieseleissä mitä nyt tallista ja pihasta löytyy... Oli moottori sit Td, Sd tai LD sarjaa... Td-sarjasia on neljä, ja Sd sarjasia kaksi... LD sarjasia sit taitaa löytyy kolmekkin... Ja noist LD:st yks on turbollinen ja siin ainoostaan turbon paluu menee öljypohjaan suoraan.
Silti suoraan öljytilaan se paluu on vaikka lohkoon tulisikin.

Toki jos kaikki öljyt puhaltaa pihalle niin alkaa ennenpitkää laakerit ottaa kipeää.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 17.03.2012, 15:30
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Joo...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Silti suoraan öljytilaan se paluu on vaikka lohkoon tulisikin.

Toki jos kaikki öljyt puhaltaa pihalle niin alkaa ennenpitkää laakerit ottaa kipeää.
Joo... Mut ku ei oo toi eka mylly mistä on niin tehnyt... Eli paluu kannattaa tehdä sinne mihkä on tehtaalla laitettu ja sillä hyvä... Ja toikin mikä mulla tallissa, niin se on kerrasta ollu selvä sitten.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n ohjaustehostimen ongelmat Kuuno Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2008 17:25
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
OZI:n ongelmat Tekniikka & Jutustelu 31 21.02.2007 06:00
verkko-ongelmat Lars Chit-Chat 5 21.04.2005 23:33
ERILLAISET ONGELMAT jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2004 12:33


Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).