Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 23:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tarvii olla kyllä vähintään kuuro + sokea hajuaistiton konepeltejä pelkäävä huoltofobinen kynäntyöntäjä jotta saa cdin yllämainittuun kuntoon, vaan onhan meitä moneen vaunuun...

nuo cdin hoitokonstit on onneks tullu pois pelkiltä tähtihuolloilta, joten niitä löytyy hiukan hämyisimmistäkin pajoista, tietotaito ei kuitenkaan usein seuraa työkaluja / -laitteita

mummovainaa tuppas sanomaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, mitä sitten tarkoittikaan - tuskin MB moottoreita mutta pätee näissäkin

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 17:25
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No sieltä venttiilikopan sisältä minä oon niitä jankkeja kaivanut pois ihan itse ja tuo on kyllä aika tunnettu vika, jopa Mersun merkkihuollossa tuo tiedetään, kun sieltä se aiheuttajakin kerrottiin, kun sitä ihmeteltiin.

Ja tuli muuten aika nopeesti se jankki, parin öljynvaihtovälin aikana.

Siitä on nyt jo joku aika, kun olin autopajalla töissä, niin ihan pilkuntarkkaan en muista. Jos ois halunnu priiman, niin ois menny uusiksi koko kansi, mutta enimmät vain otettiin pois haitolta ja matka jatkuu vieläkin.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2012, 17:44
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Siis se jankki nousee venttiilikopan päälle.
Ei mene sisälle öljyjen sekaan.

Ei muovinen "suojakansi" ei ole mikään venttiilikoppa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2012, 17:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

voe yhentähen...

tuossa kuva 320 cdi konehuoneesta, ilman sitä suojakoppaa (joka on palanut liekillä aivan muusta syystä) ja näkyy hyvin suuttimien paikat, niiden juuresta puskee sitä dieseli kun pohjatiiviste vuotaa... haisee ihan miehekkäästi ja palaa ajan saatossa, esim parin öljynvaihtovälin aikana (40 tkm) varmasti kovaa kiinni... ja kuten MikaT totesi, koneen ulkopuolelle

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 13.03.2012 17:59
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2012, 18:17
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No just tuota paikkaa mitä tarkotinkin, asiasta on vaan kotvanen jo, ni tarkennukset oli hieman eri hehtaarilla. Ja tuli se jankki nyt mistä tuli, en ala enää sitä spekuloimaan turhan takia.

Noitten johtosarjojen ympäriltä oli alun ikävä vuolla, ei kärsinyt lipsua terä.

Taasen selvensi kuva enemmän kuin tuhat (väärinmuistetttua) mielikuvaa...
Paitsi että muistin mukaan ei ollut ihan just tuommonen

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2012, 14:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
voe yhentähen...

tuossa kuva 320 cdi konehuoneesta, ilman sitä suojakoppaa (joka on palanut liekillä aivan muusta syystä) ja näkyy hyvin suuttimien paikat, niiden juuresta puskee sitä dieseli kun pohjatiiviste vuotaa... haisee ihan miehekkäästi ja palaa ajan saatossa, esim parin öljynvaihtovälin aikana (40 tkm) varmasti kovaa kiinni... ja kuten MikaT totesi, koneen ulkopuolelle

Onkohan jo toinen puhdistus alkamassa?

Nimittäin ainakin siinä yhdessä, mitä katselin, niin oli semmoinen äänieristemassapala tuossa suihkujen "kanjonissa"

Ja se cdi mistä tuolla aiemmin kerroin, mistä moottorin kate oli palanut kiinni, niin oli niin täynnä tuota mustaa karstaa, että paikka paikoin tuo paluulinja oli piilossa!

Tuossa linkissä näkyy tuon äänieristeen jäännöksiä ja vähän osviittaa siitä siivosta (tuo karsta niin lujaa että se pitää kaivaa meisselillä tms) http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.98.htm


Ja sitä en tiedä paljonko haisi aikanaan, mutta kun ajoin auton halliin, niin ei haissut juurikaan, sihahteli vaan iloisesti

Siihen moottoriin vaihdettiin mm. osa noista suihkujen sähköliittimistä, olis vaihdettu koko johtosarja, mutta asiakas ei halunnut (oliko kallis vai pitkä toimitusaika, en muista)
Myös suihkujen alapään holkkeja yms uusittiin, kansi koneistettiin paikallaan
(ks-tools myy työkalusarjaa nimenomaan tuohon tarkoitukseen, maksoikohan muutaman satasen?)

Mulla on valokuva tuosta "mustapäästä" mutta nyt sitä ei löydy mistään.

Ja auton toi koneyrittäjä, että ei varmaankaan aivokuollut/aistivammainen... Oli vaan ollut hivenen tarvetta autolle, ja kun kulki, niin remontti sai odottaa

kilometrejä se normaali puoli miljoonaa.

-> jos mersun cdi:ssä kuuluu konehuoneessa tuota sihahtelua, niin heti remonttiin!

Onko tuossa ML mersussa samalla lailla vaihteiston öljyn jäähdytin jäähdyttäjässä? Joissakin mersuissa pettänyt tuo lämmönvaihdin, ja jäähdytysneste tehnyt pahaa tuhoa automaatissa (useamman tonnin remppa)

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 14.03.2012 14:22 Perustelu: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.98.htm
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2012, 20:31
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Hetken jo luulin, että oon kuvitellu kaiken, kun kukaan muu ei moisesta tiedä

Se jankki oli, kuin jäähtynyttä pikeä siellä ja yhtä tiukkaa.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2012, 21:38
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Hetken jo luulin, että oon kuvitellu kaiken, kun kukaan muu ei moisesta tiedä

Se jankki oli, kuin jäähtynyttä pikeä siellä ja yhtä tiukkaa.

-P-
Ei kukaan oikea mersumies tunnusta että mersussa vois vikaa olla.

Ja sen s..tanan kiinnijähmettyneen suuttimen irrottamiseen annettiin mulle ohjeeksi ex-mersun sihinäsuhinan DIY-korjaukseen hyvä ohje:

Ennen irroitusta moottori pitää käyttää kuumaksi, jotta se piki pehmenee ja sit äkkiä suutin irti raakaa voimaa käyttäen vaikka näppejä poltteleekin, muuten tarvii ulosvetäjän ja silloin voi tulla lisävaurioita.
Suuttimen irrottua reikään joku sopiva pitkä puikko roskien sylinteriin menon estämiseks, kanjonin putsaus pikimössöstä joka lämpimänäkin on todella kovaa, reiän pohjan kunnontarkistus, jos tasainen niin uuden pohjatiivisteen kanssa nippuun ja kovaa ajoa seuraavaan sihinään saakka.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Mikä kosahti Mersusta? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 11 16.10.2011 19:01
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).