![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tarvii olla kyllä vähintään kuuro + sokea hajuaistiton konepeltejä pelkäävä huoltofobinen kynäntyöntäjä jotta saa cdin yllämainittuun kuntoon, vaan onhan meitä moneen vaunuun... nuo cdin hoitokonstit on onneks tullu pois pelkiltä tähtihuolloilta, joten niitä löytyy hiukan hämyisimmistäkin pajoista, tietotaito ei kuitenkaan usein seuraa työkaluja / -laitteita mummovainaa tuppas sanomaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, mitä sitten tarkoittikaan - tuskin MB moottoreita mutta pätee näissäkin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No sieltä venttiilikopan sisältä minä oon niitä jankkeja kaivanut pois ihan itse ja tuo on kyllä aika tunnettu vika, jopa Mersun merkkihuollossa tuo tiedetään, kun sieltä se aiheuttajakin kerrottiin, kun sitä ihmeteltiin.
Ja tuli muuten aika nopeesti se jankki, parin öljynvaihtovälin aikana. Siitä on nyt jo joku aika, kun olin autopajalla töissä, niin ihan pilkuntarkkaan en muista. Jos ois halunnu priiman, niin ois menny uusiksi koko kansi, mutta enimmät vain otettiin pois haitolta ja matka jatkuu vieläkin. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siis se jankki nousee venttiilikopan päälle.
Ei mene sisälle öljyjen sekaan. Ei muovinen "suojakansi" ei ole mikään venttiilikoppa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
voe yhentähen...
![]() tuossa kuva 320 cdi konehuoneesta, ilman sitä suojakoppaa (joka on palanut liekillä aivan muusta syystä) ja näkyy hyvin suuttimien paikat, niiden juuresta puskee sitä dieseli kun pohjatiiviste vuotaa... haisee ihan miehekkäästi ja palaa ajan saatossa, esim parin öljynvaihtovälin aikana (40 tkm) varmasti kovaa kiinni... ja kuten MikaT totesi, koneen ulkopuolelle ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.03.2012 17:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No just tuota paikkaa mitä tarkotinkin, asiasta on vaan kotvanen jo, ni tarkennukset oli hieman eri hehtaarilla. Ja tuli se jankki nyt mistä tuli, en ala enää sitä spekuloimaan turhan takia.
Noitten johtosarjojen ympäriltä oli alun ikävä vuolla, ei kärsinyt lipsua terä. Taasen selvensi kuva enemmän kuin tuhat (väärinmuistetttua) mielikuvaa... Paitsi että muistin mukaan ei ollut ihan just tuommonen ![]() -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimittäin ainakin siinä yhdessä, mitä katselin, niin oli semmoinen äänieristemassapala tuossa suihkujen "kanjonissa" Ja se cdi mistä tuolla aiemmin kerroin, mistä moottorin kate oli palanut kiinni, niin oli niin täynnä tuota mustaa karstaa, että paikka paikoin tuo paluulinja oli piilossa! Tuossa linkissä näkyy tuon äänieristeen jäännöksiä ja vähän osviittaa siitä siivosta (tuo karsta niin lujaa että se pitää kaivaa meisselillä tms) http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.98.htm Ja sitä en tiedä paljonko haisi aikanaan, mutta kun ajoin auton halliin, niin ei haissut juurikaan, sihahteli vaan iloisesti ![]() Siihen moottoriin vaihdettiin mm. osa noista suihkujen sähköliittimistä, olis vaihdettu koko johtosarja, mutta asiakas ei halunnut (oliko kallis vai pitkä toimitusaika, en muista) Myös suihkujen alapään holkkeja yms uusittiin, kansi koneistettiin paikallaan (ks-tools myy työkalusarjaa nimenomaan tuohon tarkoitukseen, maksoikohan muutaman satasen?) Mulla on valokuva tuosta "mustapäästä" mutta nyt sitä ei löydy mistään. Ja auton toi koneyrittäjä, että ei varmaankaan aivokuollut/aistivammainen... Oli vaan ollut hivenen tarvetta autolle, ja kun kulki, niin remontti sai odottaa kilometrejä se normaali puoli miljoonaa. -> jos mersun cdi:ssä kuuluu konehuoneessa tuota sihahtelua, niin heti remonttiin! Onko tuossa ML mersussa samalla lailla vaihteiston öljyn jäähdytin jäähdyttäjässä? Joissakin mersuissa pettänyt tuo lämmönvaihdin, ja jäähdytysneste tehnyt pahaa tuhoa automaatissa (useamman tonnin remppa) Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 14.03.2012 14:22 Perustelu: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.98.htm |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hetken jo luulin, että oon kuvitellu kaiken, kun kukaan muu ei moisesta tiedä
![]() Se jankki oli, kuin jäähtynyttä pikeä siellä ja yhtä tiukkaa. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja sen s..tanan kiinnijähmettyneen suuttimen irrottamiseen annettiin mulle ohjeeksi ex-mersun sihinäsuhinan DIY-korjaukseen hyvä ohje: Ennen irroitusta moottori pitää käyttää kuumaksi, jotta se piki pehmenee ja sit äkkiä suutin irti raakaa voimaa käyttäen vaikka näppejä poltteleekin, muuten tarvii ulosvetäjän ja silloin voi tulla lisävaurioita. Suuttimen irrottua reikään joku sopiva pitkä puikko roskien sylinteriin menon estämiseks, kanjonin putsaus pikimössöstä joka lämpimänäkin on todella kovaa, reiän pohjan kunnontarkistus, jos tasainen niin uuden pohjatiivisteen kanssa nippuun ja kovaa ajoa seuraavaan sihinään saakka. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |