![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Entäpä jos vetää sinne vanteen reunaan palon sikafleksiä ja antaa sen kuivua rauhassa ennen kuin pistää renkaan päälle? Eikös tuo toimisi kuin O-rengas.... ![]()
__________________
"The duck is watching you!" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä sillä, että olisi kokemusta renkaiden liimailusta. Hyvin pitää ilmat ilmankin.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 06.03.2012 22:27 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mun kokemuksella sika pysyy huonosti renkaassa, joskus jotain palkeen kieltä koitin liimailla... (voi olla että ei lolu oikea sikaa kumille)
pyyhkäses jarrunesteellä renkaan reuna, pehmentää kivasti vanhoja korppuja...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kumet lukkovanteella!Lainaus:
On viisi pyörää joista kaksi vuotaa. Kuinkas kiriälle nuo kehän pultit arvaa vetää ja näin litistää kumen reunaa? Taidan vähän kiristää noita vuotavia lisää, kunhan ensten vairilla kattelen mistä kuplia tuleepi. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.03.2012 20:05 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo mullakaan mitään tököttejä vanteen ja kumin välissä eikä vuoda yhtään, ja ihan itse pari vuotta sitten tinatut vanteet eli ei voi olla mikään ameriikan temppu liimata kehä vanteeseen
hyvin/oikein. Pyörännapaan pistin hitsauksien jälkeen vanteen pyörimään rälläkän voimin ja siinä tasoittelin pahimmat kuhmut, sitten mallia päälle ja hyvä tuli. Kehät on kiritty silleen näppituntumalta, katsele vesi+fairy+suihkupullo menetelmällä mistä vuotaa ja kokeile kiristää ko. alueen pultteja. Momentin yläraja lienee siinä että kehät taipuu liikaa tai jos pulteista korkaa kierre. -Paavo PS. Varmaan maailman pisin signature, tosi rasittava, eikö millään saa lyhyemmäksi, esim. 1 rivi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse en oo niitä kattellu moneen vuoteen. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Off-topic
Pauli, ISO kiitos, euroopan paras "näin teet offipalstasta siedettävämmän" vinkki, muillekin tiedoksi eli http://forums.offipalsta.com/profile.php?do=editoptions ja sitten kelaat "Thread Display Options" kohtaan ja sieltä ruksi pois kohdasta "Show Signatures". Lyhenee esim. nuo ImacInnessin postaukset 90%, ja kaikki on eduksi signal/noise suhteelle. Onko kellään mitään järkevää signaturessa, eikö defaultin vois säätää don't show signatures, ja sitten kaikki kalustonsa listaajat vois laittaa signatureen mitä ikinä haluaa, eikä kukaan ikinä huomais, eli valtakunnassa kaikki hyvin... -Paavo |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ei oo omissa bead lock vanteissakaan ollu mitään liimoja (tsl,bogger,irok)
ihan jo siitäkin syystä että jos/kun renkaan laittaa jollekin toiselle vanteelle niin hirvee putsaustyö jos käytetty "liima" puree kunnolla |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pulttien kireyteen pitäis riittää sellanen nätti rannemomentti. Ite kiristelly sellasella pienellä T-avaimella ja ei oo vuotanu. Tai jos vuotaa niin pultit onki ollu vähä löysässä ja pikkunen kiriminen taas hoitanu tiiviiksi. Ne pultit siis meinaa löystyä alkuun kun kumi pikkasen litistyy vähitellen. Sit kun niitä aikansa kiristelee niin se kiristelyn tarve vähenee. Ja sit kun niitä ei oo aikoihin tarkastanut niin yhtäkkiä ne onkin löysällä. Eli säännöllinen tarkastus tarpeen mukaan!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Land Cruiser KJ90 T-Belt valon nollaus | Mojoman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2012 20:11 |
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.09.2011 23:17 |
T-BELT valo Hilux | joa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.11.2008 16:08 |
M: Lock Right (Qvick Lock) LJiihin tai Hiluxiin | Rassi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 19 | 14.06.2006 11:46 |