![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä olen läheltä seurannut ML:n omistajia niin hyvin kestävät kun ajelee hyvin aurattuja teitä eikä hanki vetokoukkua. Vinkkinä vielä, että jättämällä ML:n autotalliin ja kysymällä kyytiä kavereilta saa sen kestämään vielä pidempään. Autot kestävät todella hyvin jatkuvaakin käsinpesua ja murheita on vain voimansiirrossa ja moottorin polttoainejärjestelmissä ja jarruissa. Pikkujuttuja. Auto sopii hyvin varakkaalle omistajalle, saa hänen varakkuutensa kiertämään muidenkin hyödyksi
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Höpö höpö!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
270CDI:ssä polttoaineongelmia, eli ei tahdo käynnistyä sopivissa olosuhteissa.
Suuttimien O-renkaat fuskaa nokea jne venttiilikoppaan ja siellä tapahtuu aika ikäviä asioita, kun se öljyn kanssa mönjäytyy. Jo öljynvaihtovälillä tapahtuu aika paljon. Gen1:ssä satunnaisesti joissain yksilöissä pirusti sähkövikoja, joille todella hankala löytää syytä. Huhu kertoo, että on olemassa viattomiakin yksilöitä, joilla ajettu yli 300tkm. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
oispa mielenkiintoista nähdä cdi koneen suuttimien o-renkaat, joista falskaa nokea venttiilikoppaan...
kyllä nyt taas tuntuupi, että menee puurot ja vellit hiukan sekaisin... mutta - ilman herneitä !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli parikin ML 270 CDI:tä ja hyvät kokemukset niistä pääosin oli. Kuten tuossa ylhäälläkin oli, niin palloniveliä ne molemmat söi vuodessa ihan useammatkin. Kulutuskamaa.
Molemmissa oli kesärenkaina 275/60-17 gummit ja talvirenkaina kaposet 235 nylkyttimet. Ainoa isompi päräys kävi kun kävin broidin mökillä kesken talven laittamassa lämpöjä päälle. Päätiet oli vielä melkein ajettavassa kunnossa mutta mökkitie oli ollut koko talven auraamatta. Polvimitalla toteamus että "ai eihän tässä oo kun puol metrii lunta". Sukellus hankeen ja siellä istu. No,eikun tupa vaan lämpimäksi ja lapio ja vähän lautatavaraa ja muuta renkaan alle sopivaa kainaloon ja autoa nostamaan. Kaivuut ja lautaviritykset tehty ja sitten vaan koittamaan. Nousi ylös mutta vaan ees taas heijaamalla, mikä automaatilla oli jokseenkin hankalaa, pyörät kun pitää pysäyttää suunnanvaihdon ajaksi. Tuli se kumminkin sieltä. Päätiellä pysäytin ja kurkkasin alle mitä vaurioita näkyi. Lievää öljyvuotoa jostain keskivaiheilta laatikkoa mutta muuten okei. Tuumin että tomaatti se vaan oksensi vaahdot pihalle. Väärin. 20 kilsaa ajettuani hävis veto ja rullailin tiensivuun. Hinurilla pajalle ja diagnoosina oli haljennut jakolaatikko josta kuulemma puuttui paljonkin sinne alunperin insinöörin suunnittelemia osia. Olivat kuulemma poistuneet siitä kylkeen tulleesta reijästä. No, joo. Pitää tietty olla vähän pahvi (mä) että sen auton upottaa sinne ensialkuun, ja vähän järkeä pitää olla siinäkin että millä tavalla sen sieltä pois ottaa, mutta kai sen jakiksen pitäisi edes jonkinlaista repimistä kestää, ei sillä että sitä ois ihan hulluna karjuttanut mutta kuitenkin...kohtuudella. Hyvä ja hieno auto sellaiselle joka ei tarvii oikeaa maastoautoa vaan autoa jossa on maasto-ominaisuuksia. Kärryn vedossa rauhallinen ja talvisille taipaleille kuin tehty. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo tukivarsi/palloniveljumppa on luultavasti sama kaikilla muillakin isoilla, painavilla ja tehokkailla citymaastureilla (BMW X5, Volvo XC 90 jne). Yritetään tehdä autoista superhienoja ajettavia ja alustan suunnittelun periaatteet on otettu henkilöautoista => paljon hienoa liikkuvaa mekaniikkaa, joka sitten tuossa koko,paino/painopiste ja teho luokassa kuluttaa niitä lähes kuin tupakkia vaikka ei vielä edes maastoon eksyisi (se rasitus sitten vielä päälle)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No en nyt muista, oliko ne suuttimet, vai hehkut, mutta sieltä sitä hienoa nokea tms vaan puski, joka sitten öljyn kansa sekoittui ihanaksi aineeksi, oli kuin kylmää pikeä olisi yrittänyt vuolla. Minkäänlainen liuotin ei sitä irroittanut. Eikä ollut ihan yksittäinen tapaus.
Ehkä vähän ruoka-aineet sekaisin, mutta todellinen asia. Ei vielä ilkeän flunssan jälkeen pää toimi normaalinkaan vertaa. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta. Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä. Viimeksi muokannut Mika_T : 12.03.2012 22:37 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kupari tiivisteet ei kalliita ole ja ne pitää aina vaihtaa.. samoin suutin putket suositellaa samalla vaihtaa. mutta kyllä kesti 3 avaus kertaa ennen kuin kävi vuotaa.. mutta jos mersun ostaa pitää olla rahaa korjata.. korjaus kulut jotain 5000-6000e /3vuodessa ei sen kalliimpaa. kilometrejä 190tkm-280tkm .. alusta jouset iskarit, moottorista tuli kampi pihalle 250tkm, laturi,suutin,laturin vapaa pyörä,kytkin+asetelma painelaakeri makso jotain 800e tarvikkeena. ymm mm. korjaamo päivia 3 vuoden aikana noin 60 eli 2kuukautena oli sit ajettava muulla autolla. ainiin uusi moottori olis maksasnu vain 12 000e 170cdi kone ihanan kallista. toyotan osat alko tuntuu puoli halvalta. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Löytyykö uusia järkeviä kommentteja asian tiimoilta?
Kiinnostaisi tuollainen W163 270 cdi ML....
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Vetoauto
Kyllä näistä tuo 400 cdi w 163 korinen on paras vaihtoehto. Ei tarvi miettiä jaksaako vetää. 270cdi,kin menettelee, mutta jos mukavuutta ajamiseen haluaa, niin 400,nen.
Mitä tossa olen kuullut, niin tuo uudempi 7 vaihteinen automaattilaatikko on huonompi kuin tämän vanhan 5 vaihteinen. Ilman vetovehjettä, sasasella ajolla olen päässyt hieman alle 9 litraan, yhtäkyytiä ajaessa. Vois sanoa että kulutus on kympin luokkaa noin normiajossa. Sitten vikoja: Ihmettelin talvella kun nestettä hävisi. Menin Veholle ja sieltä äijä sano että tarkista kaikki paisuntasäiliöstä lähtevät letkut. No yksihän oli irti ja toinen lohjennut. Eli kun ne liitoskodan ulokkeet on muovia, niin murtuvat helposti. Sitten rupes kääntäessä pitämään meteliä. Vaihdoin ohjaustehostajan nesteet, niin jo auttoi. Ilmeisesti vettä ollut järjestelmässä. Sitten keskuslukitus. Auton ovi ei mennyt lukkoon. Piti raklattavaa ääntä. Johto irti. Muuta ei olekkaan ollut. Hyvä peli. Katsastuksessa ihmettelin kun kestää, niin perhanan kauan. Kolme tavallista japsia katsastettiin samassa ajassa. Mutta tässä vm. 2002 dieseleissä otetaan kaikki tiedot järjestelmästä, joten on syytä olla kunnossa, ilman varoitusvaloja. 2000 ja alemmissa dieseleissä ei tarvi olla kaikki, ns. kunnossa. Voi palaa joku huoltovalo, kunhan ei turvalaitteisiin liittyvä valo. Tällaista autoa ei nimittäin laiteta testeriin. Vuosimalli raja menee 2000 ja 2001 , sen välillä. Tietty vakuutukset on kalliita, varsinkin jos täyskaskon ottaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
400 on hieno moottori, kunnes tulee ketjun vaihdon ikään
![]() ... ja uskon asiat on jokaisen omia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä paljon lisättävää tähän ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut G280E : 18.03.2015 19:52 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mölli sai tänään uudet ölpät voimalinjaan. Muut öljyt oli n.100000 km jälkeen ihan jees mutta jakolootan tomaattiölpät oli jo vaihtaneet värinsä tumman sävyisiksi.Eli kai niitäkin kandee vaihella...
Liqui moly öljyt tulivatten.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Onx 163 ja 164 samat ajovaloumpiot, eli käykö ristiin?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Aika lailla todellista asiaa, mitä tuosta "koneperheestä" on muutenkin todettu.
Öljyt on noissa minun kokemissa tapauksissa olleet valmistajan suosituksen mukaiset ja vaihtoväli vakio. Hehkut oli ehjät kaikissa tapauksissa kylläkin. Polttoaineen paineen hidas nousu pisti silmään yhdessä tietyssä yksilössä, mutta myyjäliikkeen mukaan kaikki arvot oli haarukassa. Se pumppu ei kai oikein noista "paksummista" talvidiesleistä taida tykätä, tai sitten Venäjän polttoaine voi olla syynä. EDIT: Tuota W164:sta on kehuttu paljonkin terveemmäksi, kuin 163:sta. Itellä ei tuosta uudemmasta kokemuksia. -P- Lainaus:
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |