Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90
Onko mahdollista, että tapahtuu kauheita jos laturin "kuuma" napa ottaa koriin kiinni?
|
Jos tarkoitat latausvirran ulostuloa, niin sehän on suoraan akun +navassa, ilman sulaketta, joten sen oikosulusta seuraa KUUMA johto!!!
Siis älä kääri sitä minkään öljy/polttoaineletkun kanssa samaan nippuun!
Siis päävirtakytkinhän täytyy olla sellainen, että se kytkee akut irti, vai onko sääntökirjaa päivitetty sitten viimme vuosituhannelta?
Mutta MINUN mielestä saadaan huomattava parannus alkuperäiseen, jos kytketään päävirtakytkin siten, että päävirtakytkin on akun +-navassa ja kytkee kaikkikaikki muut sähkölaitteet irti, lukuunottamatta laturin päävirtakaapelia.
Tuo latausvirta kulkee yleensä noin metrin, ja jos tuo laturi porsi niin siitä on vaan paha haju.... mutta jos onnistuu saamaan tuon metrin kaapelin oikosulkuun, niin silloin se palaa poikki heikoimmasta kohtaa konehuoneessa.... edellyttäen että akuissa potkua

jos akut huonot tms. niin ne voi myös posahtaa...
Toki käsistään kätevä rakentaa tuohon aiemmin mainittuun päävirtakytkimeen yhden kosketinparin lisää, jolla saadaan kirjan mukainen toimita, toki laturi voi kärsiä esittelyssä....
Pitäsköhän tehdä esitys, että laturin päävirtakaapelin saa kytkeä akkuun
2x30A lattasulakkeen ja 4metrin 1,5-4mm2 kaapelin kautta ohi päävirtakytkimen?
(siis molemmissa päissä 30A lattasulake)