![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Nivot on niin hyvät että ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa tavallisia jousia/iskareita tilalle.
Yleensä sinisellä tiskillä on edullisempi ostaa koko Nivomat-sarja kuin pelkät iskarit, uskomatonta mutta totta! Ja joihinkin malleihin saa myös tarvikkeena |
#27
|
||||
|
||||
![]() V70 vm2001
No halapaa ku saippua tuo Volvon ylläpitäminen. Laturin vaihto Biliassa 908,20€
Olishan tuon tietenkin itse vaihtanut pihalla lumihangessa -20 asteen pakkasessa, mutta ei kiinnostanut.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli 140 hp tomaatti V70 Classic , vinkuu ku porsas, ei kule minnekkään ja syö ku sika... muuten kiva kyyti.
__________________
Jeep ISORY |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Ammattikielellä = perverssin märkä päiväuni...
Samaa kategoriaa: Renault Clio 1.0 automatic A/C Renault Grand Scenic 1.4 automatic A/C Sorry OT, mutta joihinkin laitteisiin automaatti on vain liikaa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs touossa awdN perässä vois olla kun kardaanista pyörittää ei takapäässä tapahdu mitään. eikä pyöriä pyörittämälläkään tapahdu mitään.
Takapää lopettanut siis vetämisen, epäilin kulmavaihdetta mutta ei näytä perässä olevan eloa. Onko siellä joku sähköinen kytkentä naftan kulutusta hillitsemässä? |
#31
|
||||
|
||||
![]()
jos se on se Haldex malli niin ei kuulukaan tapahtua, ennenkuin pyörimiseroa havaitaan, moottori käy ja muistaakseni vaihde on muualla kuin P / N llä, ja sitten perässä oleva kytkin napataan sähkö ohjatusti / hydraulisesti kiinni = vetoa perään...
kulmavaihde on koko ajan toiminnassa, ja kardaani pyörii aina kun auto liikkuu... kerro ongelmasta / auton iästä / mallista lisää ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Lolvo V70...
Huh huh http://www.youtube.com/watch?v=wEoPDgEQsvY http://www.youtube.com/watch?v=5rrqc_Ksk4c http://www.youtube.com/watch?v=pAGhIn5gLU0 Laukes sitten joskus myöhemmin lopullisesti.. Korjaus oli €€€€.... Jatkakaa ![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
V70AWD oliko 02vm, kaveri huomas vaan kärriä vetäessä että takapää ei ole ollenkaan mukana, kun ei meinänny eteenpäin päästä kärri perässä.
Vilkuiltiin sitten nosturilla tarkemmin, kardaani pyörii vapaasti vaikka etupyörät maassa. Ilmeisesti voi sittenkin olla kulmavaihde? Takapäässä ei tosiaan tapahdu mitään, mikä ilmeisesti ok kun auto sammuksissa. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
juu, tutut oireet...
kulmavaihde pafgana, uus on rapiat 1300 muistaaksein... jonku korjaussarjankin sinne saa, se hajoaa kun kuivuu ensiks öljyistään, ja sitten pettää poorit / holkki, semmonen rc auto kokoluokkaa oleva holkki... paa rekkari privaan, niin katotaan mitä löytyy...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Tos kyläl ol yks 70 taksi, diesel tomaatti, vajaassa 800tkm porsi loota. Ikinä ei olt öljyjä vaihdettu, kolme kertaa ol pitänt lisätä. Vanhakoppanen peli tosin.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Tohon nelivedon ongelmaan. Pee jo laittelikin sen kulmavaihde ja/tai pooriholkki ongelman.
Tuolla Volvo Ralli clubissa on hyvä ketju sen Haldexin huoltamisesta, monessa tapauksessa se on saatu toimimaan öljyn ja suodattimen vaihdolla. Joku painekytkinkin on rikkuva. vrcf -> foorumi -> neliveto
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla kun tuo mittaristo simahti niin se keksi että srs-järjestelmässä (airbag) on vika. Sitähän ei muuten saa resetoitua ihan millä tahansa laitteella. Kahdessa eri firmassa kävin resetoimassa sitä. Toisessa oli oikeen boschin laitteet ja kehuivat että heidän 4000€ laite kyllä resetoi sen. Vitut. Onneksi on palstalla Avro, joka sitten osaa tuon resetoida ![]() Niin ja tuo mittaristo ongelma liittyy muistaakseni vuosimallien 2000-2003 Volvoihin. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
pari kuukautta sitten taksikuski kerto mulle että kuopion avainvaunulla 6kpl alle puolvuotta vanhoja volvoja odottaa konehuonetyhjänä uutta dieselmoottoria takuuseen.
uudet dieselit ovat ainakin paskoja, mut nehän tehdäänkin kiinassa. lähti puheeksi siitä kun se huomas mun pihassa 940 volvon ja kehui sitä että on viimeinen kunnon volvo ku on takaveto, ja sit sanoin että senkö takia ajat mersulla, sit se kerto tuon volvo jutun
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
uusiakaan volvon diesel koneita ei tehdä Kiinassa, enkä usko tuohon vikamääräänkään, edes Sawolaisella liioittelulla, ja kun puhutaan takuuhommista niin tuohon ei voi olettaa kuuluvan edes kovin vanhoja lavetteja... "aika paljon" ja läheltä aihetta seuraavana, ja täs meidänkin taloudessa 2000 lukusiin volvon dieseleihin ajetaan noin 250 tkm vuodessa, kyseenalaistan JÄLLEEN Von Lekan jutut kolmesta hajonneesta koneesta tiedän pk-seudulla taksien osalta, ja niitä on noin 500 kpl (siis volvoja), vioista kaks selkeetä hajoamista ja yks huoltovirheen aiheuttama, ja korjaus ajat koko koneen vaihdon osalta 3 - 5 vrk siitä kun auto saapunut Kaivokselaan ja takasin töissä... luvut lienee vertailukelpoisia sikälikin, että koko itäisen Suomen taksien lukumäärä lienee Hgin tasoa... ja tää ei oo maksettu mainos...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän alkanee nuo 1,6Drive koneet kestämään, aika paljon tuntuu voimaa olevan pikkukoneessa eikä tuo V70 ole pienimmästä päästä liikuteltavaksi... Ja kestämisellä tarkoitan vertailua noihin Tdi ja D5 koneisiin joilla paukutellaan puoli miljoonaa ilman huolia.
|
#42
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa tosiaan erittäin luotettavalta tietolähteeltä. Ja siihen yhdistettynä Leka välikädeksi niin johan on kivenkovaa faktatietoa käsillä. Olikohan Leka taksin kyydissä yli vai alle kolmen promillen kaasussa, kun oma auto jäi kotipihalle
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Jahas, uusia kokemuksia taas tuli. Ajettu 330tkm.
Huohotinputki alkoi vuotaa jäähdytinnestettä, käsittääkseni suhteellisen harvinainen tapaus. Näissähän siis moottorin huohotinputken sulanapito on hoidettu jäähdytinnestekierrolla. Hammastangon rattiakselilta vuotaa tehostinöljy, orkkisosana ei saa kuin koko paketin ~1200€. Jos jollain on tietoa mistä tiivisteitä saisi tilattua niin kiitollisena otan vinkkejä vastaan... Auto kun ei ehdi tutkittavana seistä kovin pitkiä aikoja. |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.korjaamomarttila-tornio.com/index.html Lopullista laskua en tiedä tarkkaan, mutta puhu, että hinta-arvioissa siniseen verrattuna oli jo satasien heittoja. Muualtaki hyvää ko. pajasta kuullu. Kannattanee tiedustella...? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Volvo 940 TDIC automaatti -94, 255tkm, 5200€ | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.02.2010 22:56 |
Myydään Volvo 240 -89 automaatti 250€ | vivamanTT | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.11.2009 21:00 |
Myydään volvo b230f+automaatti | weleho | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.01.2009 20:05 |
m:opel omega/Volvo automaatti AISIN WARNER AW71 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.06.2007 12:53 | |
M:chevyn 350 automaatti, volvo B21+ nappivitonen | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.11.2006 17:38 |