Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2012, 14:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tojotista mitään en tiedä, mutta kyllä noi ainakin reilusti Suzukeja painavemmissa Jeepeissä toimii ihan hyvin ja kestää. Ainahan tuollainen palalukko vähän pitää meteliä, mutta ei se tarkoita ettäkö se hajoaisi helposti. Toiset merkit on hiljaisempia kuin toiset.

Sopivuudesta; en tiedä onko Toyotan akseleissa kitkalukollisen ja avoimen perän murikat ihan erilaiset, jos on niin todennäköisesti niihin on eri palalukot silloin. Näin on ainakin mm. Danan jenkkiperissä, ja kaikkiin kitkalukollisiin murikoihin ei edes löydy Lockrightia tai muita vastaavia.

Kandee kyllä kattoa sitten muitakin merkkejä kun vain lockrightia, niitähän on sen kymmentä eri valmistajaa ja kaikki enemmän tai vähemmän yhtä hyviä ja kestäviä..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.02.2012, 16:11
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

suzukissa ei oikeestaa muute ollu kovaäänine mut mutkassa piti vähä vetoa koittaa jättää pienemmälle ku tarras muute kii ja kajahti melko kovi. toimintaan olin kyl 100% tyytyväine.
muutamaa lockrightiin toyotan perään oon törmänny esim iipeissä ni niis tuntuu lukevan tuo ettei sovi kitkalukollisee mallii (ilmeisesti siis jotai eroa on lukottomaan murikkaan).... ainii mitenkäs se tojotan perässä oli et saaks murikat heitettyy eestä taakse ja takaa etee heittämällä, silloha sais lukottoman taakse mihi sais sen lockrightin ja eessä ois se hurja 25% kitkalukko. tosin käyny kyl mielessä jos ens hätää tiukkais sen kitkalukon, vai onks siin mitää järkee et toimiiko pitkää? ja onks siihe olemassa mitää kuvallista ohjetta iha? noi perähommat itellee aika hämärää aluetta....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tojotista mitään en tiedä, mutta kyllä noi ainakin reilusti Suzukeja painavemmissa Jeepeissä toimii ihan hyvin ja kestää. Ainahan tuollainen palalukko vähän pitää meteliä, mutta ei se tarkoita ettäkö se hajoaisi helposti. Toiset merkit on hiljaisempia kuin toiset.

Sopivuudesta; en tiedä onko Toyotan akseleissa kitkalukollisen ja avoimen perän murikat ihan erilaiset, jos on niin todennäköisesti niihin on eri palalukot silloin. Näin on ainakin mm. Danan jenkkiperissä, ja kaikkiin kitkalukollisiin murikoihin ei edes löydy Lockrightia tai muita vastaavia.

Kandee kyllä kattoa sitten muitakin merkkejä kun vain lockrightia, niitähän on sen kymmentä eri valmistajaa ja kaikki enemmän tai vähemmän yhtä hyviä ja kestäviä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.02.2012, 16:17
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

hämärää tai ei, mutta eiks siin oo ees joku pilviveikko pinjoni...eli murikoita vaihtamal ei onnistu, mut sisuskalut käyp...paitsi poskilaakerit...mie mitään kans peristä tiijä, varsin jos ne on autossa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.02.2012, 19:24
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Läjässä on tosiaan edessä se hai-pinjoni. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo on samain moinen lounasrasia tyyppinen laitos, kuin Aussie, pitkässä läjässä ainakin tuo Aussi toimi mulla moitteetta ihan jokapäiväisessä kaupunkiajossa ja kestää kyllä vähän antaa runtuakin. Mä tungin sen muistaakseni avonaiseen hiluksin etuperään, johon laitoin läjän oman välityksen. (perän alkuperästä voi nyt muisti pettää, mutta avopersus kumminnii). Pientä kilkatustahan tuo kurvaillessa piti, mutta ei mua ainakaan häirinnyt..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 29.02.2012 19:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.02.2012, 20:00
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
hämärää tai ei, mutta eiks siin oo ees joku pilviveikko pinjoni...eli murikoita vaihtamal ei onnistu, mut sisuskalut käyp...paitsi poskilaakerit...mie mitään kans peristä tiijä, varsin jos ne on autossa...
ainii siehä oot ekspertti näissä hommissa ni voitkii tulla tiukkaa tojotan kitkan

se kilkatus kuuluu joo asiaa, asiaa tietämättömät kysy muutamia kertoja et onks miul susukissa perässä vikaa ku kuulu pien kilkatus kaartaessa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.02.2012, 20:06
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
__________________
- eskimo kaenuusta

Viimeksi muokannut Eskimo : 29.02.2012 20:12
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.02.2012, 20:08
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.
eiku taakse sitä mietin et ois saanu sen etuperän möykyn taakse ku siihe murikkaa ainaki sen palalukon sais mut se ei onnistunu niiku nää viisaammat kerto

edit. löyty näköjääs ohjeetki toho tiukkauksee
http://harski83.vuodatus.net/blog/528319/kitkalukko/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.02.2012, 20:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jep jep. Kitkalukollisen murikan poskilaakerit on 83/50mm ja avoimen 80/45mm.
Joku kyllä joskus muinoin kehu saaneensa sullottua johonkin hiluksin kitkalukolliseen murikkaan jonkinlaisen lockrightin tasauspyörästön tilalle, eli ilmeisesti siihen kitkamöykkyynkin on saatavilla lukkoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.02.2012, 22:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
Etenemisen kannaltahan tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkansa. Kyllä se etulukko auton vetää mäen ylös tai kiven päälle paljon paremmin, kuin jos edessä avoin/ kitka ja takana tunkemassa eteenpäin palalukko.

Ajamisen kannalta toki palalukko takana ja kytkettävä vaikka edessä on paljon parempi vaihtoehto. Toisaalta jos vain metsässä ajaa eikä pieni (tai iso ) puskeminen liukkaalla kääntäessä haittaa, niin mikäpä estää ajamasta tiellä takavedolla jolloin sitä etulukon olemassaoloa ei edes huomaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.02.2012, 23:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Jep


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2012, 00:27
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.
Wranglerriin odottaa tallin hyllyssä "klik klak" asennusta etuperään... kerkees vaan joskus rassaaaamaan
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Dodge 9.1/4" lockright cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.10.2007 23:11
M: LockRight GM 12 pulttiseen EI MYYDÄ FinnDRZ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.09.2007 10:32
M: Suikan LockRight r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 08.04.2007 15:36
O:hiluxiin lockright tai vastaava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2006 02:47
LockRight ja hj??? nuppi Tekniikka & Jutustelu 23 25.01.2005 23:36


Sivu luotu: 17:03 (GMT +2).