![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tulipas sit käytyä Puuilossakin ihmettelemässä tarjontaan. Näemmä sieltä sa 30e:llä neliskanttista 15W LED-työvaloa ku muualle siitä tunnutaan huutavan alessakin 40e ja pyöreen 18W saa myöskin 30e:llä. Tuli katteltua 60" maastotunkkia(70e). Onko noissa eroja kalliimpiin nähden? Onko hintalaatusuhde paremmin kohdillaan kuin merkkikamppeessa? Ja niin siis maastotunkkihan mun tapauksessa todennäköisemmin on koristeena auton takaseinässä, kuin tosikäytössä hektisessä suunnistuskilpailussa =)
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
jos vertaa merkkitunkkia ja "halpistunkkia" säästön määrään, niin suosittelen sitä alkup. punavartiista 60" merkkiversiota "korkea-nosto"
taipuu vaan ei jää mutkalle, ja toimii vuodesta toiseen kunhan välillä putsaa ja rasvaa liikkuvat, saa myös huolto ja varaosia jos säästö on luokkaa 30 - 40 € niin tulee ekassa tunkin "kaadossa" takasin...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 25.02.2012 14:54 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Eli siis merkkitunkin ero on ilmeisesti tuo "jousiteräksisyys". Ei välttämättä huono ominaisuus... =) Eli siis unohdan tuon halpiksen ja ostan aidon alkuperäisen.
Eipä mennyt ku jotain 4h maalatessa alumiiniosia mustaksi. Tulipa tehtyä turbon öljynpaluulinjalle paikka öljypohjaan öljytikun putkesta kun sille onnistuin tekemään sopivan paikan orggispaluun kohdille. Porailin viel putkesta sisustaa vekee 11mm poralla. Hieman alko vaan epäilyttämään syntyykö painetta tuollaisesta ahdistimesta... Tuo vanha öljypohjan kylkeen pultattu paluu oli n.15mm. Ei oo vielä pohja paikallaan, niin ehtii tehdä muutoksia. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
...laita paluulinja VÄHINTÄÄN samanvahvuiseks kuin ahtimelta lähtö, ja sellaseen kohtaan, ettei MISSÄÄN kuviteltavassa ajotilanteessa ole öljypinnan alapuolella...
vältyt turhilta öljynkäryiltä ja remonteilta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tunkista vielä sen verran että kannattaa säilyttää lavavehkeessä työkalulaatikossa vaikka (kun ei sisällekkään mahdu), muuten on niin stnan jumissa aina kun tarvii. No kerta viikkoon öljyämällä tuntu tapit pysyvän liikkeessä. Näin kiinatunkissa.
Rispektit laskee tietysti jos se ei ole näyttävästi asennettu.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eli ilmeisesti siis kopioin tuon vanhan öljypohjan ratkaisun vaikkei tuo öljyntaso kaikissa mahdollisissa asennoissa pysykkään riittävän alhaalla. Saattaa "hörpätä" jos auton on ainan kenollaan oikeeseen etuviistoon tai lähes kyljellään. Pitääpä siis yrittää tänään vääntää joku insinööritason ratkaisu et miten toteutan tuon ilman hitsauslaitteistoa... Ehdin heittää vanhan paluun mäkeen jo ku se oli tehty niin et mutka oli ihan rytys. Siitä oli voinut mutkan karsii veke ja laittaa j-letkun.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
eiks sitä paluuta sais siihen lohkoon ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Löytypäs sittenkin tuo vanha paluulaippa. Mutkan sahasin hittoon ja jätin n.25mm suoraa putkea johon vielä tein hylsyllä pienen ulkonevan kartion niin pysyy letku paikallaan. Tutkailin tuota lohkoa ja ei siihen vaan saa turbon puolelle paluuta. Jos ei olis laturinjalkaa, niin vois ykköspytyn kampikammion seinään laittaa. Laturinjalan yläpuolelle jos laittaa, niin sit joutuu öljy kulkee ylämäkeen ja laipan pultit estää männän liikkumisen sylinterissä... =) Ei ole täydellinen ratkaisu toi öljypohjaan laittaminen mutta jos käryttää kun auto on kyljellään metsässä niin sit käryttää... =)
|
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 23.02.2008 01:25 |
| O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
| M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 11.12.2007 13:01 |
| Kenen oranssi 4x4x4??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.06.2006 15:06 |
| Oranssi Blazeri | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.07.2004 20:13 |