Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2012, 15:52
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Saattaa olla ahtimen tiivisteet kovettuneet ja päästää öljyä läpi ja reilusti... Omassa Pajerossa huomaisinton ku paine puoli öljynen ja huohotinkaan ei oikeella paikallaan ollut. Nyt menossa tilalle MB 300:sen KKK...
Mikäli klappia ei oo, niin tosiaan ne tiivisteet kovatkin. Mikäli moottorissa öljyä vielä, niin ei vahinkoa oo tapahtunut. itellä menneinä vuosina TD25:sen huohotin jääty ja pukkas paineella mittatikusta öljyä pihalle n. 1,5litraa... Ja sammu itekseen, ja tapauksen jälestä ajettu useempia kymmeniä tuhansia kilsoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2012, 16:53
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Joo vaikuttaa että öljyä palotilaan pääsee jostain niin se on alkaaa palamaan dieselin loputtua sylinterissä ja moottori pysyy käynnissä.
Kaveri kertoi tarinan kun ei saanut kerran öljyllä reilusti ylitäytettyä diesel moottoria sammumaan, muuta kuin juuri ilman oton tukkimalla. Oli ollut sen verran väljä kone että vuoti öljyt palotilaan, ja kytkin luistanut niin paljon että ei saanut vaihteella sammumaan.
Syynä voi olla myös tuo ohut pesuöljynä käytetty öljy, jos koneessa on väljää. Jäykemmät voi pysyä sisällä hyvinkin.
Tuon takia ei kannata juuri mitään hi-tech öljyjä vanhaan koneeseen laittaa, kuluvat vaan nopeampaan kun pääsevät vuotamaan mihin sattuu stefojen ja mäntien välistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2012, 18:19
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Konehan on perustaltaan sama kuin 2.5td pickupin kone. Eli työntötankokone.

Turbon ja koneen välinen putki oli öljyssä joten silloin voisi kuvitella öljyn tulleen turbon suunnasta. Myös pakopuoli oli öljyinen mutta sehän voi tulla koneen läpi.
Omituista on se että ahtimesta ei tullut öljyä yhtään enää seuraavalla käytöllä..oisko siellä voinut olla joku paskakokkare. Mikäköhän ahdin tollaisessa on ja eikö siellä ole pronssiliukulaakeri?Näytti olevan vesijäähdytettykkin. Turbon öljynpaluu oli täysin auki. Koneen päällä on huohotin joka menee ahtimen imupuolelle..pitääkin katsoa olisiko siellä öljyä..

Koneen kk-laakerit olivat ok yhtä naarmua lukuunottamatta. Eikä huohotustakaan mielestäni kovasti ole. Sain minä yhden 20barin painemittarin tappiin jokaisella sylinterillä ja viimesellä pamahti katon kautta kokonaan Koneen pitäisi olla ~140tkm ajettu mutta tiedä sitten kun firmaa ei enää ole.

Kone tulee bemarin laatikon kautta pyörittämään härvelin hydraulipumppua niin ei tiedä mitä tekee jos tuon tekee uusiksi.

Viimeksi muokannut Tomis1 : 18.02.2012 18:23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2012, 14:03
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Question

Lisää tutkittu kun ei käynyt järkeen että lähes uuden tuntuinen ahdin työtäisi välillä öljyä noin pirusti.
Kun konetta kierrättää hetken niin huohottimesta alkaa tulla öljyä.Huohotin putki menee ahtimen imupuolelle... Ilmeisesti venakoppa täyttyy kokonaan...eli mitäs nyt? Onko pumpussa paineensäätöä=jumissa?
Koneeseen laitettiin uudemman terranon koko nostaja kalusto akseleineen mutta nekun näyttivät ihan samanmoisilta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2012, 18:31
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

ootkos kokeillu ottaa sen huohottimen pois sieltä imupuolelta ja antannu sen huohottaa ulkoilmaan... jos ei se paljoo muuten huohota ni sillon on kannest öljynpaluukanava tukossa syysta tai toisesta... tosin se tuke voi olla myös lohkon puolella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2012, 20:13
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Joo eli öljyä tuli venakopan päältä huohottimesta suoraan kun konetta kierrätti.

Kävin öljypumpun säätöventtiilejä läpi mutta ei näkynyt mitään erikoista.

Keinut ovat eri numerolla mutta parttikatalogin mukaan molemmat sopisivat. Keinujen akseli oli ihan samanlainen.

Tukos siellä varmaan sitten pitää olla. Onko pickupissa tai terranossa kone suoraan vai kallellaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2012, 22:35
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Jotain hämäräähän sielä täytyy olla öljynpaine puolella.

Työntötanko konetta voi normaalisti käyttää vaikka ilman venttiilikoppaa.
Ei siellä niin paljoa öljyä normaalisti liiku.

Itse tekisin nyt niin että venakoppa pois ja syöttöpumpulta sammuttimen johto irti ja startilla pyörittämään öljynpainetta ylös niin näkee mistä se sinne venakopan alle noin paljon öljyä ruutaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n ohjaustehostimen ongelmat Kuuno Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2008 17:25
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
OZI:n ongelmat Tekniikka & Jutustelu 31 21.02.2007 06:00
verkko-ongelmat Lars Chit-Chat 5 21.04.2005 23:33
ERILLAISET ONGELMAT jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2004 12:33


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).