Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2012, 09:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Teitkö ite nuo vahvikkeet, vai...? Tartteis omaankin tollaset paksut laittaa, kun on akselin puolen reiät soikeena.

Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2012, 10:00
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Teitkö ite nuo vahvikkeet, vai...? Tartteis omaankin tollaset paksut laittaa, kun on akselin puolen reiät soikeena.

Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.

Noi on ihan lattarautaa noi vahvikkeet, pikkasen pahville mallia ja sitte sähläämään.

Kiinnike meni oikoseks muistaakseni voimalla, lekalla ja jerkulla.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2012, 10:51
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.052
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.
tais olla 5mm materiaalia mistä tehtiin vahvikkeet

pari reilumpaa "pajavasaraa" niin se on ku peltiä oikois
apukuskin puoleinen etuakselin ylätukivarrenkorvake on myös taipunut, joten se vahvistetaan myös
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2012, 12:54
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
tais olla 5mm materiaalia mistä tehtiin vahvikkeet

pari reilumpaa "pajavasaraa" niin se on ku peltiä oikois
apukuskin puoleinen etuakselin ylätukivarrenkorvake on myös taipunut, joten se vahvistetaan myös
Hitsasin kesällä korilaatat samoihin paikkoihin ja niinpä ovat soikeaksi jo menneet. Eikä laattojen sinkitys auttanut hitsauksessa, saati ohut seinämä kestossa. Tarttee väkästellä tollaset paksut latat tulevana kesänä.

Onko noi pultit muuten 8.8 vai jotain järeämpää? Mun nykyiset pultit on sen verta lyhyitä, että eivät riitä, jos tulee 10mm lisää paksuutta.

Reilu pajavasara on varmaankin 10kg hienosäätöleka, kun 2kg moskalla ei ruvennut oikenemaan sitten niin millään?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2012, 13:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Onko noi pultit muuten 8.8 vai jotain järeämpää? Mun nykyiset pultit on sen verta lyhyitä, että eivät riitä, jos tulee 10mm lisää paksuutta.

Reilu pajavasara on varmaankin 10kg hienosäätöleka, kun 2kg moskalla ei ruvennut oikenemaan sitten niin millään?
10.9 on alkuperäiset pultit.

Mulla oli siinä varaosakselissa alatukivarren kiinnikkeet solmussa eikä edes murtunut mistään. Ne oikeni tavallisella vasaralla ja papukaijapihdeillä. Päädyin siksi rälläköimään ne pois ja tein uudet noi on aika heikkoa tekoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2012, 14:33
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
10.9 on alkuperäiset pultit.
Niin se taitaa muuten lukea pultin kannassa...

Varressa taitaa olla lisäksi kevennys/ohennus, jottei leikkaa kiinni ja jää rasvoille tilaa pyöriä. Jos nyt löytäisi riittävän pitkät (13?) milliset 10.9 pultit, kun (½?)-tuumasia 10.9:jä tuskin pulttiliikkeistä hyllytavarana löytyy. Meni meinaan niihin takariipukkeiden kiinnityksiin yhdet 10.9 orkkispultit ylimääräistä, kun orkkikseen menee kaksi per puoli, nyt kolme.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2012, 15:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Niin se taitaa muuten lukea pultin kannassa...

Varressa taitaa olla lisäksi kevennys/ohennus, jottei leikkaa kiinni ja jää rasvoille tilaa pyöriä. Jos nyt löytäisi riittävän pitkät (13?) milliset 10.9 pultit, kun (½?)-tuumasia 10.9:jä tuskin pulttiliikkeistä hyllytavarana löytyy. Meni meinaan niihin takariipukkeiden kiinnityksiin yhdet 10.9 orkkispultit ylimääräistä, kun orkkikseen menee kaksi per puoli, nyt kolme.
Kyllä nuo on ihan milliset pultit tehtaalta, tarkemmin sanoen 14mm. Jos tuumaiset laittaa niin 9/16" on oikea koko, ovat itse asiassa vähän tiukemmat niin ei soikistu kiinnitysreiät niin helpolla.

Alkuperäisen pultin kannanpuoleisessa päässä ei ole kavennusta, vaan pieni levennys mikä on just eikä melkein noihin kiinnitysreikiin. Perus 14 x 110mm pultti on vähän väljempi, sen mittainen on muuten paras tukivarsiin. ZJ:ssä on lisäksi vielä ne epäkeskoprikat + ohjurit, millä saa hienosäädettyä kulmia ja on vielä astetta tukevampi.


..mut nyt tää alkaa taas mennä liikaa off- topikiksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2012, 23:01
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä nuo on ihan milliset pultit tehtaalta, tarkemmin sanoen 14mm. Jos tuumaiset laittaa niin 9/16" on oikea koko, ovat itse asiassa vähän tiukemmat niin ei soikistu kiinnitysreiät niin helpolla.

Alkuperäisen pultin kannanpuoleisessa päässä ei ole kavennusta, vaan pieni levennys mikä on just eikä melkein noihin kiinnitysreikiin. Perus 14 x 110mm pultti on vähän väljempi, sen mittainen on muuten paras tukivarsiin. ZJ:ssä on lisäksi vielä ne epäkeskoprikat + ohjurit, millä saa hienosäädettyä kulmia ja on vielä astetta tukevampi.


..mut nyt tää alkaa taas mennä liikaa off- topikiksi
Olisko kuitenkin alkuperäiset 9/16 ku on jenkkien suunnittelema alusta ja kaikissa tarviketukivarsisarjoissa tulee mukana 9/16 pultit. 14,25 terällä kun tekee reiät niin tulee jämptit koska aina käsiporalla tulee hieman suurempi kuin terän nimellishalkaisija on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
M/Cherokee XJ-93 timmy O/M/V Ajoneuvot 0 25.01.2007 11:33
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M Cherokee JakeHammer O/M/V Muut 23 23.11.2005 10:02


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).