Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 09.02.2012, 18:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kurkkaapa huvikses, mitä tyyppikilvessä lukee...

Otteen, ja kilven tiedot ei aina oo yhteneviä...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 13.02.2012, 20:09
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pahasti näyttää siltä että hiukan nytkähti tuo merssu projekti eteenpäin, kone tuli pestyä ja istutettua moottoripukkiin ja työnnettyä koko komeus semmoiseen pikkuiseen askarteluhuoneeseen minne mahtuu kone yhteen kulmaan ja teräksinen syvä pöytä yhteen reunaan ja ympärille puuhastelemaan, siellä oli tarkoitus kone rakentaa alusta loppuun. onpahan kaikki käsien ulottuvilla Pakosarjan sain jo koneesta irti, eli tiivisteestä vaan mittoja ottamaan niin pääsee jo pakosarjaa hiukan pähkinöimään.

Myös korille pitää kesällä tehdä muodonmuutos, ja runkoa myös hiukan muokata takapään osalta. pitä ätehdä samanlaiset isakri tornit myös taakse kuten edessä, vaikka vähän vie tilaa sisältä mutta saapahan vaimennuksen kuntoon, nyt kun alkaa kuormaa olemaan niin ongelmia tulee. 90kg rotikoita ja toinen samanmoinen työkalupakin osalta niin alkaa aika veltolta takapää tuntua. edestä lähtee kaikki pellit vittuun ja tilalle ilmeiseti putkikehikko mihin pellit kiinnitetään ja sisälokasuojat lähtee myös kaikki pois ja tilalle tulee vaan isot parlokit täysleveenä. ja väritys muuttuu myös. Siis kesälomia odotellessa

Ja PP dieselillekin tuli soiteltua ja kyseltyä kevään ruuhkia, eiköhän se pumppu mene pasille osien vaihtoon, ainakin tällähetkellä jos ei valmista pumppua löydy nyt mistään
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 13.02.2012 20:19
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 13.02.2012, 21:24
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, pyöreelamppusen LJ:n etuakselimassa on 1300kg, siellä se lukee rintapellin tyyppikilvessä. Mut toi kokonaismassa on 2210kg, joten ei kannata hirveen painavaa tehä :P

Mullakin on otteeseen merkitty 750kg etuakselille, en oo jaksanu vielä merkkauttaa tuota oikeeta painoo.
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 13.02.2012, 22:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
pitänee alkaa metsästää tuota kovempaa etuakseli massaa jostain, onko jollain valmiina koneella?
Kyllä ne tyyppitiedoissa on merkitty valmistajan sallimaks 1300 kg. En tiijä kenen tyyppihyväksyjän älynväläys on ollut laittaa jotain 10 kg marginaalilla karvalakkipainon tyhjäpainoon tuo otteelle normaalisti tulostuva etuakselimassa. Sillä ei oo mitään tekemistä minkään kanssa.

Eli ei sulla painohuolia ole jos 2-paikkaisena huoltoautona pidät.
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 14.02.2012, 05:43
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

jep. kilvestä tarkistin eilen, 1300kg ja takana 1500kg. mutta kevenemään päin tuo tulee menemään, ulkoiset kaaret lentää keräykseen ja sisälle tulee kaari, ja ulos tulee vaan a-pilarista katolle ja sieltä c-pilaria pitkin alas olevat pienet putket estämään kolhuja.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 14.02.2012, 20:43
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Perssoona, pitääköhän kokeilla tuota Herlevin pajaa tuohon pumpun laittoon? Matti vastaili postiin nopsaan ja hintakin oli mieluinen. onko kenelläkään kokemuksia heidän pumpuistaan, elementeissä löytyy yms ja hintakin jotain muuta kuin tunnetuilla pajoilla. ja heillä myös sitä ST kamaa halli pullollaan talvet kun ei traktoreilla tartte kiihdytellä. *kotisivuilla näkyy omatekele pumpun runkokin, 18mm elementit
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 14.02.2012, 22:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Perssoona, pitääköhän kokeilla tuota Herlevin pajaa tuohon pumpun laittoon? Matti vastaili postiin nopsaan ja hintakin oli mieluinen. onko kenelläkään kokemuksia heidän pumpuistaan, elementeissä löytyy yms ja hintakin jotain muuta kuin tunnetuilla pajoilla. ja heillä myös sitä ST kamaa halli pullollaan talvet kun ei traktoreilla tartte kiihdytellä. *kotisivuilla näkyy omatekele pumpun runkokin, 18mm elementit
Voihan sitä kokeilla niin sitten tietää onko hyvä vai huono. Onhan nuita suomessa pumppujen tekijöitä varmasti,ja uskoisin että herleviltä löytyy tietoakin jonkun verran. Onko iso ero sitten hinnassa ja mistä muualta olet pumppua kysellyt?
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 15.02.2012, 06:27
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

mynää en saanyt kiinni, ppdieselillä ja Herleviin otin yhteyttä. ja onhan siinä hinnasssa sen verran eroa että viikonlopun saa olla erotuksella reilusti humalassa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 15.02.2012, 06:41
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

minäkin olen puolenkymmentä pumppua tehny siis vaihtanu elementit ja olenpa myös teettäny moisen homman ihan pumppupajalla mutta en mynällä.tästä viisastuneena voin kertua että jos et halua 1500€ laittaa mynälle niin teetä pelkkä elementtien vaihto halvimmassa paikassa
täsä tapauksesa ihte luottasin herleviin
nimim.2.5 kapiakantisesta italian elementieillä 365heppaa
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 15.02.2012, 20:22
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Doda doda, mikäs ihme hässäkkä on tuossa vaparin öljynsuodatinjalan kyljessä kiinni, alumiininen 200x100x30 mitoillaan oleva laatikko alumiinista ja putket menee lohkoon molemmista kulmista? Lauhdutin? täh mikä mikä? pitäisi alkaa osia kattelee myös jos tuon öljnlöauhduttimien tai jäähdyttimen kumpi se oikea nyt on hommais tuohon öljyn kaveris ennakkoon. ja jos jollain löytyy ton motin korjaamokäsikirjaa niin olisi valmis semmoisen vastaanottamaan että pääsis kiinni hiukan tuohon kirjalliseenkin puioleen tuohon mottiin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 16.02.2012, 00:29
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Öjynjäähdytyksen lämmönvaihdinhan se on.

tosin kun jäähdytysneste on koneessa luokkaa 90c niin ei se paljoa enää jäähdytä.

Paras olisi metsästää siihen vanhemman kapeakantisen turbokoneen suodatinjalka jossa on lähdöt oikealle jäähdytinkennolle.
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 17.02.2012, 18:24
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

herlevi ei varmasti ole huono vaihtoehto, mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 17.02.2012, 20:32
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Tuli tänään purettua konetta jo hiukan, vielä hakee tuntumaa tuohon mersun koneen purkuun, ei ihan purkaudu yhtä vauhdilla kuin tuo tojotan kone mikä tutuksi tullut viimeisen vuoden aikana. yrittänyt moottorin manuaaleja löytää mutta ei ole vielä silmiin sattunut. prkl, koneen kulutusosat laitettu tilaukseen.

Yksi vaihdelaatikko meni ohisuun, niiin taidan tyytyä asentamaan koneen tuolle nykyiselle laatikolle, jos jollain ylimääräinen kytkinkoppa kyseiseen laatikkoon niin olisin kiinnjostunut ostamaan.

Herlevi myös siitä syystä että jos kävis hen kohtaisesti viemässä pumpun sinne niin näkis niitä kunnon diisseli koneita
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 17.02.2012, 21:06
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Myös semmoinen ajatus muhii päässä että olisikos jotain muuta laatikkoa tiedossa mitä kannattaisi alkaa survomaan tuonne mersun koneen jatkoksi, että hiukan kestäisi tuota tehoakin? hj hdj??
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 18.02.2012, 00:28
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Th400
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 18.02.2012, 00:45
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Mites Mursun laatikko ja Tojotan jakis sattuis yhteen?
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 18.02.2012, 06:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

ainakaan automaagi ei ole vaihtoehtona. tylsäksi menee ajaminen. tuota mersu ja tojota risteystä en kyllä osaa sanoa ollenkaan. mutta onhan tässä vielä aikaa, ja konekin pitää saada iskuun ennen laatikon pohtimista
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 18.02.2012, 08:16
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

en kyllä usko et mersun manuaali kestää tai no ehkä getrakki mut nekin porsii jo st käytössä niin mites mehtäkäytösä sit?
eikös tojon laatikko aika luja kuitenki ole ja siinhän on irrotettava kytkinkoppaki, ois helppo yhistää mersun ja tojon kytkinkopat
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 19.02.2012, 12:30
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Nyt ois laatikko/jakari paketti ostettu, ensiviikonloppuna nouto.
tänään ohjelmaan kuuluu 2xkitkalukon purku/sorvaus ja yhden tiukkaus. toinen jää odottamaan vielä lisäkitkalevyjä. etukäteen jo kiitos Rompelle kitkalukosta, hiukan vivästynyt tuon teko mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan

PS ei ole kuulunut vielä 605 koneen manuaalia keltään, löysin netin syövereistä mersun oman uuberhienon ohjelman 601 ja 602 koneiden laittoon. pelkästään rivipumpusta 340sivua kuvia ja vinkkejä säätön ja huoltoon
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 19.02.2012, 18:21
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Ahneella ja äkkinäisellä on työläs loppu!!
OTTAKAA OPIKSI


perä aukaistuna pöydällä, puolikkaat irti toisistaan, hampaat paskana, jes pikkurattaiden akselit kuluneet väljiksi, jes jes


koko pesä purettuna, simppeliä eikö. Vasemmalla ylhäällä itse jousipaketti mikä määrää perän " tiukkuuden"


Toinen puolikas sorviin kiinni, heitton mittaus kellolla (max5satasta).
Sorvilla sitten pohjalta 1 milli pois(TÄMÄ VIRHE, PITÄÄ OTTAA YHDEN LISÄLEVYN VERRAN TAVARAA POIS).

tässä näkyy sorvatti pesän pinta. nice


Jousielementti puristettu siihen paksuuteen mihin se voi puristua maksimissaan ennenkuin laipat vastaavat siihen keskiön laippaan(25mm). Nyt mittaus tönärillä paljon ilmaa jousen kiekkojen välissä(4.5mm tässä) se on ehdoton maksimi prikan paksuudelle. irtse tein 3.5mm paksun, voi olla hiukan yliammuttu mutta olkoot.

toisesta perästä otin ylimääräiset massalevyt puolikkaaseen ja kasasin paketin, mutta jälkiviisaana älysin virheeni ja huomasin että kaikki kitkan levyt olivat lähes täydessä paksuudessaan eli yksi ylimääräinen ei mahtunut väliin vaan paketti jäi kantamaan. varmaan kuluneilla levyillä olisi mahtunutkin. Ennen perän purkamista kannattaa liuskamitalla katsoa paljon väliä pikkurattaidden pesän rungon ja poskirattaiden tason välissä, niin sen jälkeen voi hiukan laskeskella paljon pitää pesää syventää kun tulee jonkun paksuinen levy lisäksi.

(Kuvassa purettu yksilö on sitten se perä mistä otetaan ainoastaan lisälevyjä, muuhun siitä ei enää ole. ja pesät myös käyttökelpoiset.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 19.02.2012 18:25
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 19.02.2012, 20:56
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

laita suosiolla tohon rojektiin toyotan isot akselit niin säästyt monelta välityksen hajoamiselta sun muulta murheelta,ja jos tos rupee voimaaki olemaan niin vielä paremalla syyllä!nimimerkillä ainaski yhdeksän välitystä rikkoneena!ja laatikosta viel,et mul on tollasen vähän piristetyn om 605sen(n300hp)peräs 260sen eemelin laatikko ja hyvin on kestänny aika reipasta kengitystä..!
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 25.02.2012, 19:33
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

tuli käytyä hakemassa tojotaan vaihdelaatikko/jakolaatikko paketti pohjanmaalta lauantain kunniaksi, pitänen kattoo jos ei liian ylitsepääsemötän ole tuo jakolaatikko jos kokeilis välityksiä teetättää siihen jollain pajalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 06.03.2012, 07:17
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pumppu eilen lähetetty Herlevin pajalle, saas nähdä minkälaisen äjjäyksne pojat antaa mersun sielulle.

moottori kohta osissa pajalla ja pikkuhiljaa alkaa osatkin jo olla nipussa mitä sinne pitää alkaa sovittelemaan
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 06.03.2012, 11:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pumppu eilen lähetetty Herlevin pajalle, saas nähdä minkälaisen äjjäyksne pojat antaa mersun sielulle.
annoitko vapaat kädet?
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 06.03.2012, 12:04
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no melkein. isommat elementit ja 100hv pitää jäädä reserviin vielä nykyisestä tehotavoitteesta, ja ulkopuolinen syötönsäätö katsastukseen tietty
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 19:17 (GMT +2).