![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
![]()
Kurkkaapa huvikses, mitä tyyppikilvessä lukee...
Otteen, ja kilven tiedot ei aina oo yhteneviä... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#302
|
|||
|
|||
![]()
Pahasti näyttää siltä että hiukan nytkähti tuo merssu projekti eteenpäin, kone tuli pestyä ja istutettua moottoripukkiin ja työnnettyä koko komeus semmoiseen pikkuiseen askarteluhuoneeseen minne mahtuu kone yhteen kulmaan ja teräksinen syvä pöytä yhteen reunaan ja ympärille puuhastelemaan, siellä oli tarkoitus kone rakentaa alusta loppuun. onpahan kaikki käsien ulottuvilla
![]() Myös korille pitää kesällä tehdä muodonmuutos, ja runkoa myös hiukan muokata takapään osalta. pitä ätehdä samanlaiset isakri tornit myös taakse kuten edessä, vaikka vähän vie tilaa sisältä mutta saapahan vaimennuksen kuntoon, nyt kun alkaa kuormaa olemaan niin ongelmia tulee. 90kg rotikoita ja toinen samanmoinen työkalupakin osalta niin alkaa aika veltolta takapää tuntua. edestä lähtee kaikki pellit vittuun ja tilalle ilmeiseti putkikehikko mihin pellit kiinnitetään ja sisälokasuojat lähtee myös kaikki pois ja tilalle tulee vaan isot parlokit täysleveenä. ja väritys muuttuu myös. Siis kesälomia odotellessa ![]() Ja PP dieselillekin tuli soiteltua ja kyseltyä kevään ruuhkia, eiköhän se pumppu mene pasille osien vaihtoon, ainakin tällähetkellä jos ei valmista pumppua löydy nyt mistään
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 13.02.2012 20:19 |
#303
|
||||
|
||||
![]()
Joo, pyöreelamppusen LJ:n etuakselimassa on 1300kg, siellä se lukee rintapellin tyyppikilvessä. Mut toi kokonaismassa on 2210kg, joten ei kannata hirveen painavaa tehä :P
Mullakin on otteeseen merkitty 750kg etuakselille, en oo jaksanu vielä merkkauttaa tuota oikeeta painoo. |
#304
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli ei sulla painohuolia ole jos 2-paikkaisena huoltoautona pidät. |
#305
|
|||
|
|||
![]()
jep. kilvestä tarkistin eilen, 1300kg ja takana 1500kg. mutta kevenemään päin tuo tulee menemään, ulkoiset kaaret lentää keräykseen ja sisälle tulee kaari, ja ulos tulee vaan a-pilarista katolle ja sieltä c-pilaria pitkin alas olevat pienet putket estämään kolhuja.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#306
|
|||
|
|||
![]()
Perssoona, pitääköhän kokeilla tuota Herlevin pajaa tuohon pumpun laittoon? Matti vastaili postiin nopsaan ja hintakin oli mieluinen. onko kenelläkään kokemuksia heidän pumpuistaan, elementeissä löytyy yms ja hintakin jotain muuta kuin tunnetuilla pajoilla. ja heillä myös sitä ST kamaa halli pullollaan talvet kun ei traktoreilla tartte kiihdytellä. *kotisivuilla näkyy omatekele pumpun runkokin, 18mm elementit
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#307
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#308
|
|||
|
|||
![]()
mynää en saanyt kiinni, ppdieselillä ja Herleviin otin yhteyttä. ja onhan siinä hinnasssa sen verran eroa että viikonlopun saa olla erotuksella reilusti humalassa.
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#309
|
||||
|
||||
![]()
minäkin olen puolenkymmentä pumppua tehny siis vaihtanu elementit ja olenpa myös teettäny moisen homman ihan pumppupajalla mutta en mynällä.tästä viisastuneena voin kertua että jos et halua 1500€ laittaa mynälle niin teetä pelkkä elementtien vaihto halvimmassa paikassa
![]() täsä tapauksesa ihte luottasin herleviin nimim.2.5 kapiakantisesta italian elementieillä 365heppaa ![]() |
#310
|
|||
|
|||
![]()
Doda doda, mikäs ihme hässäkkä on tuossa vaparin öljynsuodatinjalan kyljessä kiinni, alumiininen 200x100x30 mitoillaan oleva laatikko alumiinista ja putket menee lohkoon molemmista kulmista? Lauhdutin? täh mikä mikä? pitäisi alkaa osia kattelee myös jos tuon öljnlöauhduttimien tai jäähdyttimen kumpi se oikea nyt on hommais tuohon öljyn kaveris ennakkoon. ja jos jollain löytyy ton motin korjaamokäsikirjaa niin olisi valmis semmoisen vastaanottamaan että pääsis kiinni hiukan tuohon kirjalliseenkin puioleen tuohon mottiin
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#311
|
|||
|
|||
![]()
Öjynjäähdytyksen lämmönvaihdinhan se on.
tosin kun jäähdytysneste on koneessa luokkaa 90c niin ei se paljoa enää jäähdytä. ![]() Paras olisi metsästää siihen vanhemman kapeakantisen turbokoneen suodatinjalka jossa on lähdöt oikealle jäähdytinkennolle. |
#312
|
||||
|
||||
![]()
herlevi ei varmasti ole huono vaihtoehto, mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää
![]() |
#313
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tänään purettua konetta jo hiukan, vielä hakee tuntumaa tuohon mersun koneen purkuun, ei ihan purkaudu yhtä vauhdilla kuin tuo tojotan kone mikä tutuksi tullut viimeisen vuoden aikana. yrittänyt moottorin manuaaleja löytää mutta ei ole vielä silmiin sattunut. prkl, koneen kulutusosat laitettu tilaukseen.
Yksi vaihdelaatikko meni ohisuun, niiin taidan tyytyä asentamaan koneen tuolle nykyiselle laatikolle, jos jollain ylimääräinen kytkinkoppa kyseiseen laatikkoon niin olisin kiinnjostunut ostamaan. Herlevi myös siitä syystä että jos kävis hen kohtaisesti viemässä pumpun sinne niin näkis niitä kunnon diisseli koneita ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#314
|
|||
|
|||
![]()
Myös semmoinen ajatus muhii päässä että olisikos jotain muuta laatikkoa tiedossa mitä kannattaisi alkaa survomaan tuonne mersun koneen jatkoksi, että hiukan kestäisi tuota tehoakin? hj hdj??
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#315
|
|||
|
|||
![]()
Th400
|
#316
|
||||
|
||||
![]()
Mites Mursun laatikko ja Tojotan jakis sattuis yhteen?
|
#317
|
|||
|
|||
![]()
ainakaan automaagi ei ole vaihtoehtona. tylsäksi menee ajaminen. tuota mersu ja tojota risteystä en kyllä osaa sanoa ollenkaan. mutta onhan tässä vielä aikaa, ja konekin pitää saada iskuun ennen laatikon pohtimista
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#318
|
||||
|
||||
![]()
en kyllä usko et mersun manuaali kestää tai no ehkä getrakki mut nekin porsii jo st käytössä niin mites mehtäkäytösä sit?
eikös tojon laatikko aika luja kuitenki ole ja siinhän on irrotettava kytkinkoppaki, ois helppo yhistää mersun ja tojon kytkinkopat |
#319
|
|||
|
|||
![]()
Nyt ois laatikko/jakari paketti ostettu, ensiviikonloppuna nouto.
tänään ohjelmaan kuuluu 2xkitkalukon purku/sorvaus ja yhden tiukkaus. toinen jää odottamaan vielä lisäkitkalevyjä. etukäteen jo kiitos Rompelle kitkalukosta, hiukan vivästynyt tuon teko mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan ![]() PS ei ole kuulunut vielä 605 koneen manuaalia keltään, löysin netin syövereistä mersun oman uuberhienon ohjelman 601 ja 602 koneiden laittoon. pelkästään rivipumpusta 340sivua kuvia ja vinkkejä säätön ja huoltoon
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#320
|
|||
|
|||
![]()
Ahneella ja äkkinäisellä on työläs loppu!!
OTTAKAA OPIKSI perä aukaistuna pöydällä, puolikkaat irti toisistaan, hampaat paskana, jes pikkurattaiden akselit kuluneet väljiksi, jes jes koko pesä purettuna, simppeliä eikö. Vasemmalla ylhäällä itse jousipaketti mikä määrää perän " tiukkuuden" Toinen puolikas sorviin kiinni, heitton mittaus kellolla (max5satasta). Sorvilla sitten pohjalta 1 milli pois(TÄMÄ VIRHE, PITÄÄ OTTAA YHDEN LISÄLEVYN VERRAN TAVARAA POIS). tässä näkyy sorvatti pesän pinta. nice Jousielementti puristettu siihen paksuuteen mihin se voi puristua maksimissaan ennenkuin laipat vastaavat siihen keskiön laippaan(25mm). Nyt mittaus tönärillä paljon ilmaa jousen kiekkojen välissä(4.5mm tässä) se on ehdoton maksimi prikan paksuudelle. irtse tein 3.5mm paksun, voi olla hiukan yliammuttu mutta olkoot. toisesta perästä otin ylimääräiset massalevyt puolikkaaseen ja kasasin paketin, mutta jälkiviisaana älysin virheeni ja huomasin että kaikki kitkan levyt olivat lähes täydessä paksuudessaan eli yksi ylimääräinen ei mahtunut väliin vaan paketti jäi kantamaan. varmaan kuluneilla levyillä olisi mahtunutkin. Ennen perän purkamista kannattaa liuskamitalla katsoa paljon väliä pikkurattaidden pesän rungon ja poskirattaiden tason välissä, niin sen jälkeen voi hiukan laskeskella paljon pitää pesää syventää kun tulee jonkun paksuinen levy lisäksi. (Kuvassa purettu yksilö on sitten se perä mistä otetaan ainoastaan lisälevyjä, muuhun siitä ei enää ole. ja pesät myös käyttökelpoiset.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 19.02.2012 18:25 |
#321
|
||||
|
||||
![]()
laita suosiolla tohon rojektiin toyotan isot akselit niin säästyt monelta välityksen hajoamiselta sun muulta murheelta,ja jos tos rupee voimaaki olemaan niin vielä paremalla syyllä!nimimerkillä ainaski yhdeksän välitystä rikkoneena!ja laatikosta viel,et mul on tollasen vähän piristetyn om 605sen(n300hp)peräs 260sen eemelin laatikko ja hyvin on kestänny aika reipasta kengitystä..!
|
#322
|
|||
|
|||
![]()
tuli käytyä hakemassa tojotaan vaihdelaatikko/jakolaatikko paketti pohjanmaalta lauantain kunniaksi, pitänen kattoo jos ei liian ylitsepääsemötän ole tuo jakolaatikko jos kokeilis välityksiä teetättää siihen jollain pajalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#323
|
|||
|
|||
![]()
Pumppu eilen lähetetty Herlevin pajalle, saas nähdä minkälaisen äjjäyksne pojat antaa mersun sielulle.
moottori kohta osissa pajalla ja pikkuhiljaa alkaa osatkin jo olla nipussa mitä sinne pitää alkaa sovittelemaan
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#324
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#325
|
|||
|
|||
![]()
no melkein. isommat elementit ja 100hv pitää jäädä reserviin vielä nykyisestä tehotavoitteesta, ja ulkopuolinen syötönsäätö katsastukseen tietty
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ostin kompuran.. | samix | Chit-Chat | 9 | 10.09.2008 21:15 |
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. | asentaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.09.2007 17:34 |
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.11.2005 18:57 |
Ostin sitten HJ:n | akke | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.03.2005 20:17 |
Ostin sitten lj:n | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.11.2004 09:04 |