Itse olen työnpuolesta käyttänyt monenmoisia hitsejä ja henkilökohtaisesti micatronicin jättäisin hyllyyn, ei ole hitsit pelannut ameriikan malliin ja plasma kävi viikottain huollossa kunnes tuli kunnollinen. Plasma ei ollut edes kovalla rasituksella kun pelkästään 2mm peltiä leikattiin. Hitsauskoneessa takkusi langansyöttö ja virrat jäi päälle vaikka liipasimesta oli irroittanut, harraste käytössä voi toki mennä. Wallius oli ihan pelaava joskin itselle istuu kempin säätäminen paremmin ja harraste koneena tämä varmasti toimiva. Nykyisellä työmaalla ainoastaan kemppejä ja esabeja ja hitsataan todella paljon ja raskasta, pelaavat kun junan vessa ja säädöt helpot. Edellisellä työmaalla pelkkiä kemppejä ja pelkillä perushuolloilla mentiin sielläkin, polttimien huoltoja pääsääntöisesti kun rullakaupalla isolla virralla vedetään. Ja mitä noihin huoltomiehiin tulee niin omiansa aina kehuu, kyllä täälläkin paikallinen kempin edustajan pätevä huoltomieskin sanoo kysyttäessä että ei mitään muuta kun kemppi. Tosin siinä on kyllä perää =D mutta tuo wallius olisi se minkä itse ostaisin näistä waihtoehdoista.
Ja näin äkkiä ajateltuna niin paljonko sitä kotona hitsaa, kauanko kestää se 15kg lankarulla, harva varmasti hitsaa niin paljoa että noita piirikorttivikoja joka sormelle kertyisi maksettavaksi?!
Viimeksi muokannut axu87 : 13.02.2012 16:47
|