Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2012, 21:01
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Tänään tuli akselit purettua loppuun ja jakolaatikosta irroitettua laipat. Ennen kuin laippamuttereita sai mitenkään auki piti käydä IKH:lla hakemassa lähes metrinen 1" voimavarsi ja siihen 24, 27 ja 30 mm voimahylsyt.

Lisäksi kiinnitysraudaksi lähes kahden metrin 50 x 50 kulmarauta ja kahdella pultilla kiinnitys laippaan niin jo alkoi tapahtumaan...



30 mm voimahylsy oli ohjausimpukan varren pulttiin ja se ei irronnut voimavarrellakaan ennen kuin mutterin lämmitti. Varsi on vielä kiinni sillä ulosvetäjän varsi katkesi - täytynee viedä töihin prässiin samalla kun vaihtaa siellä takaakseleiden laakerit.

Tarkoitus on laittaa molemmille akseleille ARBin lukot mutta oikeiden mallien valinta on hieman hakusessa kun netissä oleva info on niin sekavaa ja ristiriitaistakin. Auttavia kommentteja kaivataan.

Projektihan on SJ410 vuodelta 1985 ja tässä on perien tiedot,
Etuperä on 22 spoorilla - n.24 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5").

Takaperä on 26 spoorilla - n.27 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5").

Huomenna puran vielä kokonaan perämurikat, jotta saan varmennettua oikeat laakerit ja stefat. Hammaspyörien ja vetoakseleiden osalta kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnossa.

__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

Viimeksi muokannut ruxu : 12.02.2012 09:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2012, 21:06
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Projektihan on SJ410 vuodelta 1085,

Jestas, ei ihme että oli hieman korroosio runnellut!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2012, 00:06
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu

Projektihan on SJ410 vuodelta 1085,




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Jestas, ei ihme että oli hieman korroosio runnellut!

Jeesuksen vanha

Tuohon hydraulipumppuun:

Kannattaisiko suunnitella pumpun laittamista kampuran päähän koneen eteen, kytkentä / irroitus tuollaisella "dog clutch" tyyppisellä kytkennällä?

http://www.mountaingoatperformance.e...-operated.html
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 12.02.2012 00:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2012, 09:47
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - hydraulipumppu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Lainaus:

Tuohon hydraulipumppuun:

Kannattaisiko suunnitella pumpun laittamista kampuran päähän koneen eteen, kytkentä / irroitus tuollaisella "dog clutch" tyyppisellä kytkennällä?

http://www.mountaingoatperformance.e...-operated.html
Kappas vaan pieni hauska näpyvirhe...puolihämärässä tuo 9 ja 0 vaihtunut.

Vaikea tuosta kuvasta arvioida kokoa mutta eihän siellä Suikan konehuoneessa liikaa tilaa ole. Tuo max. 2000 kierrosta/min on kanssa aika alhainen. Ehkäpä ratkaisu kuitenkin löytyy paremmin sähköisten kytkimien puolelta.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2012, 11:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Tarkoitus on laittaa molemmille akseleille ARBin lukot mutta oikeiden mallien valinta on hieman hakusessa kun netissä oleva info on niin sekavaa ja ristiriitaistakin. Auttavia kommentteja kaivataan.
Muutama vuosi sitten samaa asiaa selvittelin ja taakse löytyi ARB:n lukko mutta eteen ei ollut valikoimissa sopivaa. Näin se muistaakseni meni, ihan satavarma en ole. Tosin arb:n hinta oli sen verran kova, että itse päädyin palalukkoon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2012, 12:45
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Muutama vuosi sitten samaa asiaa selvittelin ja taakse löytyi ARB:n lukko mutta eteen ei ollut valikoimissa sopivaa. Näin se muistaakseni meni, ihan satavarma en ole. Tosin arb:n hinta oli sen verran kova, että itse päädyin palalukkoon.
Laiton Cross4WD:lle kyselyn, katsotaan mikä vastaus tulee. Ja voisi tietysti laittaa kyselyn myös suoraan ARBille, jotta ainakin mallinumero tulisi varmasti oikein jos lukkoja löytyy yleensä molemmille akseleille.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2012, 12:53
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - jakis


Tuli aamupäivällä purettua tuo jakolaatikko pesua ja rattaiden vaihtoa varten. Näyttäisi kaikki laakerit ja rattaat olevan kunnossa.

Yksi ongelma on vielä purkamisen viime vaiheessa - pääakselia ei saa ulos kuoresta kun tuo nopeusmittarirattaan metalliholkki on hapettunut kiinni alumiinikuoreen. Reuna mistä siitä yleensäkkin saa kiinni on viitisen milliä ja sekin vain puoliympyräalueelta.

Onko kellään muulla ollut sama ongelma ja miten tuli ratkaistua? Uskaltaako tuohon alumiinikuoreen antaa lämpöä? Riittäisiköhän silloin kuumailmapuhaltimen lämpö - kaasupilliä ei kaiketi uskalla näyttää?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2012, 19:03
rigberi rigberi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.12
Sijainti: Askola
Viestit: 56
Perusasetus

Hitsasin ko putken sisään pultin ja käytin sitä ulosvetäjänä sopivan putken kanssa.

-R-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2012, 21:27
Weske:n Avatar
Weske Weske ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: padasjoki
Viestit: 438
Perusasetus

itte annoin toholla kunnolla lämpöä niin tippu reiästä pois. käsi toiselle puolelle laatikon kuorta sit kun ei auta yhtään pitää kättä niin on hyvä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.02.2012, 08:28
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

M;utant Rhino - jakolaatikko


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weske Näytä viesti
itte annoin toholla kunnolla lämpöä niin tippu reiästä pois. käsi toiselle puolelle laatikon kuorta sit kun ei auta yhtään pitää kättä niin on hyvä
Hieman tällä tavoin se mittarivajerin holkki sitten viimein minullekkin antautui.

Naputtelin ½" öljyproppuavaimen holkin sisään ja lämmittelin alumiinikuorta kuumailmapuhaltimella 450°C lämmöllä. Räikällä kun sitten nitkutteli propusta edes-takaisin niin pikkuhijaa se sieltä reijästä nousi. Oli O-renkaaseen saakka paksussa hapettumassa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2012, 21:40
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Huomenna puran vielä kokonaan perämurikat, jotta saan varmennettua oikeat laakerit ja stefat.
Viime kesänä värkkäilin samanikäisen ja -mallisen koirankopin etupyöränlaakereiden kans ja huomasin, että laakerit on samanlaiset ku takaperän poskilaakerit.
Oli molempien paikkojen vanhat laakerit levällään ja aloin ihmetteleen, kun oli samanlaisia laakereita niin mahottomasti ja kaikki numerotki täsmäs.

Oli vaan merkkiliikkeen kautta tilatut hivenen kalliimpia(poskilaakerit), kun Motonetistä ostetut pyöränlaakerit...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).