![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Päivitetäänpä nuo havaitut erot laatikoiden välillä, kun ne vielä on muistissa. Toimin vanhempana asentajana tällä työmaalla. Välilevy laitettiin lokin ja vaihdelaatikon väliin vahvuus 8 mm. Aiheutti sen ettei vauhtipyörä enään mahtunut pyöriin. Mittaus osoitti, että kampiakselin ja vauhtipyörän väliin tarvii 4 mm lisää tavaraa, teimme sen. Virallisen osan vahvuutta emme tienneet. Päättelimme vahvuuden siitä kun kytkinakselin booritus ja painelaakerin liuku alkaa isommassa laatikossa 11-12mm kauvempana ja paksumpi vauhtipyörä on vain 8mm tukevampi. Kytkinhaarukka ja työsylinteri ovat erilaisia. Samoilla jousilla tosin saa kiinni painelaakeriin. Kytkinakselin silmälaakeri on isompi kooltaan isossa laatikossa 17mm sisäreikä, kun vastaava on 15mm vanhassa. Takakardaanin liuku on vanhassa 36mm ja uudessa yli 40mm. Muuten akselit on samat, liuvut antaa varmaan anteeksi sen, että laatikko on 8mm taaempana kuin alkuperäinen. Laatikon ja rungon välinen petityyny on myöskin erilainen. Startti pitää olla sellainen, että se yltää kehälle kunnolla, siis se malli missä hammastus näkyy reilusti ulkona, noin 10mm. Onkohan vauhtipyörän hammaskehiä paljonkin pilattu vajaalla otteella Tarvittiin myöskin pitempiä pultteja näihin kohtiin mihin tavaraa tuli väliin lisää. Muuta merkittävää eroa en muista olevan. Asennusta auttaa huomattavasti kun ottaa koneen tunkilla vähän antavampaan asentoon, siis tunkkaa sieltä koneen keulalta löysät pois. Vaihteet on muuten mahdollista saada sille mallille irrallaan ettei keppi liikukkaan, meille kävi näin. Keppi oli asennossa josta hämmennetään ykköstä ja kakkosta päälle ja kun kolmonen kuitenkin oli päällä niin eihän siirtomekanismi toimi ei. Vanhan jakolaatikon on hajoittanut vesi jäätyessään, mistälie päässyt sinne sisään mutta oli sitä siellä ainakin kolmasosa koko nestemäärästä. |
Luokat |
jakis, jakolaatikko, ketju, pajero, vetoketju |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jakiksen arvailua. | HRD | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.06.2010 05:18 |
G:n jakiksen muutos | FROM | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.04.2010 18:28 |
Ostettu SJ-410 jakiksen akseli | jampeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.02.2010 18:44 |
Jakiksen välityksiä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.10.2009 21:56 |
Hj/jakiksen irroitus.. | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.10.2005 20:05 |