Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 06.02.2012, 18:07
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Ei vilkuttele mitään valoja.

Mitsubishi MSZ-FA25VA
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 06.02.2012, 18:59
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Sen pitäis puhaltaa tällä kelillä kompuran normaalinopeudella noin 10 astetta imuilmaa lämpimämpää.
Jos nyt arvailis miks se ei ota kierroksia niin
-Onko suodattimet/kenno puhtaat sisällä (liian kuuma sisäkenno käskee alentamaan kompuran vauhtia)
-Ilma pääsee kiertämään esteettä ulko- ja sisäyksiköllä noin muutenkin

Jos noi on ok niin pitäis tarkistella.
-Ainetta karannut (todennäköisin vaihtoehto)
-Termistorivika (johto poikki, pois paikaltaan, tms)
-Paisuntaventtiilivika (kela huonosti paikallaan)
-Jotain muuta

Ite putsaisin eka ja sitten alkaisin ainemäärän tarkastukseen. Tarkastukseen tarvii kyllä sitten olla vehkeet ja pahvit kunnossa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 06.02.2012, 19:19
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Tuo sisäyksikön kunnon puhdistus tuossa tuli itselläkin mieleen. Normaalisti imurointi kerran kuukauteen. Nyt sitten puhalsin paineilmalla kennon läpitte ja kyllähän siellä pölyä olikin.
Ulkoyksiköstä kävin putkia koittamassa ja se paksumpi oli ainakin ihan selvästi lämmin.
Taas sisältä kun koittaa kennoa niin se on kyllä ihan huoneen lämpöinen.

Voisko kumminkin olla vieläkin tuolla sisäyksikönkennossa paskaa niin paljon että on tukkonen. Kesällähän tuo on märkänä ja jos semmosta pölyvesimälliä kertyy niin se ei kyllä lähde paineilmallakaan.
Varmaan vesipesu tai ihan tommonen ilmastointikennon puhdistusaine vaahto millä sais kunnolla puhdistettua.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2441/...hto-400ml-moti
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 06.02.2012, 19:24
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Uudestaan kävin koittamassa ulkoyksikönpäästä putkia ja se paksumpi putki ei ollut lämpönen vaan kuuma. Ei kärsinyt sormia kauaa pitää. Eli kyllä siellä kaasut sisässä on...

EDIT: Kyllä tuolla paineilmalla puhdistamisella vaikutusta oli. Eli kennon täyspesulla jatketaan... Eipä tuota nyt päällä ainakaan kannata pitää enempää ennen sitä.

Viimeksi muokannut samisami2 : 06.02.2012 19:27
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 06.02.2012, 19:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Kyllä tuolla paineilmalla puhdistamisella vaikutusta oli. Eli kennon täyspesulla jatketaan... Eipä tuota nyt päällä ainakaan kannata pitää enempää ennen sitä.
Oman sisäyksikön putsailin eilen ja olihan ne kennot aika tukossa. Vaikka kuinka suodattimia putsailee niin kyllä sinne näemmä sitä pölyä kertyy. Tarvii kesällä ottaa tallista paineilmaletku sisälle ja oikein kunnolla pöllyttää puhtaaksi ne kennot, nyt vaan pullasudin ja imurin kanssa putsailin Eikä varmaan kunnon pesukaan olisi pahasta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 06.02.2012, 20:50
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Toi ulkoyksikön putken lämpötila kyllä tuntuu jo liian kuumalta. Aikasemminkin sitä koittanut enkä muista että siinä olisi sormia kumminkaan polttanut.
Sitten vielä ulkona ollessa kuuluu ääni mikä ei mun mielestä ennen ole kuulunut.
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 06.02.2012, 21:15
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Kyllä se putki näillä asteilla on yli 50C. Ulkoyksikön kortilla on punanen ledi mikä kertoo koneen toiminnasta. Jos epäilet siinä jotain vikaa olevan niin kurkkaa sieltä kotelosta mihin putket ja johdot menee. Se vilkuttaa rauhallisesti jos kaikki on kunnossa. Vian ollessa koneessa se vilkutta valoa nopealla temmolla ja pitää tauon. Vilkautuksien määrä ketoo vian/toiminnan.
Ole varovainen kun avaat se kotelon kun siellä on niitä sähköliittimiä.

Kylmäaineen määrän voi todeta itsekkin jos on nopeasti reakoiva lämpömittari. Pistää lämmitys pyynnin täysille (mitsuissa 31) ja puhallin ykkös nopeudelle. Sisäyksikön ulos puhallus ilman lämpötilan pitäisi nousta yli 50C noin 10- 15min aikana. Jos pumppu on viileämmässä tallissa tai mökillä ei välttämättä päästä tähän 50C tai ulkona on yli -10 astetta pakkasta.

Viimeksi muokannut TeamEetu : 06.02.2012 21:23
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 06.02.2012, 21:25
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Kyllähän sen ison putken aika kuuma pitäiskin olla mutta ei nyt sentään ihan polttava. Jos kuumakaasun lämpötila ylittää 110 sekin alentaa kompuran jenkoja. Se mitataan jonkun matkaa ennen sitä ison putken liitosta lähempänä kompuraa.

Mutta kyllä toi ja se, että pikkuputki on viileä viittaa vahvasti aineen vajaukseen. Toinen vaihtoehto on se paisuntaventtiili mutta en heti usko siihen.

Nyt tarvis saippuavedellä tai vuodonetsimellä kurkkia ne liitokset. Sitten vaan loputkin aineet pois ja uutta suoleen vaakan kanssa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 06.02.2012, 22:09
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Johonkin se lämpö ulkoyksikön ja ennen sisäyksikköä häviää. Sisäyksiköstä ei mistään lämmintä paikkaa löydy.
Tuo paineilmalla putsauksen jälkeinen lämpiämisen tunnekin tais vaan johtua tuosta takan lämmittämisestä.
Sellaisen vielä huomasin että kun tuota putken lämpötilaa koittelin niin ääni muuttui kun putkea painoi. Tiedä sitten oliko vaan joku resonointi ääni. Voisiko sellainen olla että jos tuo liitos vuotaa esim vain käynnistyessä kun ulkoyksikkö pääse vähän kumien varassa heilumaan. Samaten vuotaisi kun putkea vähän painaa/väännättää.
Nuo ulkoyksikön liitokset tuossa ainakin eniten rasitukselle joutuu. Sisäyksikön päässä olevat nyt tuskin alkavat yht äkkiä vuotamaan.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 06.02.2012, 22:24
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Tuntuuko niissä ulkoyksikön liitoksissa öljyä? Jos on iso vuoto niin sieltä tulee öljyä kylmäaineen mukana ulos. Pienet vuodot ei löydy kauheen helposti, epäilen että ulkoyksikön kenno olis puhki. Muutama on tullu vaihettua noihin. Aineet pois ja typellä ponnistus, ei mene suotta kylmäainetta risaan koneeseen.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 06.02.2012, 22:30
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Lainaus:
epäilen että ulkoyksikön kenno olis puhki. Muutama on tullu vaihettua noihin
Oliko jotain vaurioita vai ihan korroosiopeikko?
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 07.02.2012, 07:22
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Ei niissä ulkosia vaurioita oikein ollut. Vähä lamellit alhaalta jään vääntelimiä. Voin kuvat seuraavan kennon kun vaihdan. Nyt on yksi loota odottamassa vaihto osaa firmalla. Alarivillä siinä kompuran vieressä on yleinen kohta ja vuotaa vasta kun paineet nousee melkein tappiin. Näitä on ollu varmaan 3 rikkinäistä 500 ehjää vastaan. Aika harvinainen vika kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 07.02.2012, 19:12
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Tässä on kuva kennosta joka vuotaa. Päällepäin siinä ei ole juuri mitään vikaa, alapuolelta paljastuu jää tekemät vauriot.
Tämä johtuu sittä kun lämmitys vastus ei yllä tuonne päätyyn asti, vaan se pääsee oleen jäässä pitkiä aikoja. Näitä vikoja on ollut vain yksirivisissä kennoissa eli fa ja ga sarjan mitsuissa. Uudet mitsut on tupla kennolla esim. fd, ge ja ef malleissa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valokuva-0038.jpg‎
Views:	996
Size:	63,3 Kt
ID:	24786   Click image for larger version

Name:	Valokuva-0039.jpg‎
Views:	1962
Size:	65,5 Kt
ID:	24787   Click image for larger version

Name:	Valokuva-0040.jpg‎
Views:	1223
Size:	73,0 Kt
ID:	24788  
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 09.02.2012, 16:54
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Kysyin vakuutusyhtiöltä että voinko pyytää kylmälaiteasentajan tekemään korjausarvion tai korjaamaan jos jää alle omavastuun (300e).
Ei käynyt vaan piti suoraan tehdä vahinkoilmoitus ja nyt sitten tulossa uusi vehje. Ikävähennystä 30% +asennus jää itselle maksettavaa. Asennushan nyt on helppo kun on kaikki kourut ja sähköt valmiina.

Yllättävää toimintaa vakuutusyhtiöltä. Tuon vanhan olis voinut hyvällä tuurilla saada kuntoon vielä alle 300e ja vakuutusyhtiön ei olisi tarvinut tehdä mitään.
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 09.02.2012, 21:04
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

300€ on pikkurahoja kun pumppuja korjataan. Sillä saa sisäyksikön puhallinmoottorin vaihdettuna. Muut osat on jo melkein alkaen 300€.
Vakuutusyhtiön kannattaa antaa uusi kone mieluummin kun korjailla pikkuhiljaa sitä vanhaa. Uuteen koneeseen saa takuuta 3-5 vuotta jolloin ei vakuutusyhiön tarvii maksaa korjauksia.
Tämä vain minun mielipide, en tiedä kuinka todellisuudessa menee.
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 09.02.2012, 21:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Kysyin vakuutusyhtiöltä että voinko pyytää kylmälaiteasentajan tekemään korjausarvion tai korjaamaan jos jää alle omavastuun (300e).
Ei käynyt vaan piti suoraan tehdä vahinkoilmoitus ja nyt sitten tulossa uusi vehje. Ikävähennystä 30% +asennus jää itselle maksettavaa. Asennushan nyt on helppo kun on kaikki kourut ja sähköt valmiina.

Yllättävää toimintaa vakuutusyhtiöltä. Tuon vanhan olis voinut hyvällä tuurilla saada kuntoon vielä alle 300e ja vakuutusyhtiön ei olisi tarvinut tehdä mitään.

kehtaakko sanoa yhtiön ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 10.02.2012, 13:30
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Vakuutusyhtiö pohjola.

Maanantaina lähtee rautiasta helsingistä uus pumppu matkaan. 336 euroo jäi itselle maksettavaa.
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 10.02.2012, 20:30
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

No siitähän saat vaikka talliin koneen jos se on sieltä liitoksesta vuotanut.
Uskomaton säkä tommonen. Jeesuksen vanha kone kun hajoo niin saa kolmella sataa uuden.
Tarviskohan tehdä joku pikkuvika tohon mun panasonicin paskaan ja koittaa samaa
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 10.02.2012, 21:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

kaikki Jeesuksen vanhat vehkeet on arvossaan

ja oikeesti hyvä että joku saakin joskus Pohjolasta jotain...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 10.02.2012, 22:45
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Elä -MAKE- särje sitä panaa. Ei siittä ole kun noin 5 vuotta kun sen sinne laittelin. Se on vielä niitä vanhanliiton pansuja missä ei kompurat hajoa.
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 10.02.2012, 22:52
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Ai se olit sää!!!
Mä sittemmin hommasin pikkuluvat ja nyt oon taas koulussa isojen perässä.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 10.02.2012, 22:54
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lämpötila pomppii ulkona niin rasittavast, et laitoin panasonicin vaan kierrättämään takan lämpöä. Vetäköön ulkomokkula talviunta...

Onks tietoa onks toi 12EKEB kuin susisarjaa? Hyvin se viel ainakin on pärist.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 10.02.2012, 23:00
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Se susisarja oli jokin aikaa sitten sitten. Kaikki on kai jo korjattu. Kompuratoimittajalle teki jousipaja susijousia erän.

Mä nyt haukuin vaan kun se on melkein koko ajan sulatuksella. Mittailin kympin pakkasella, että 50 minuuttia lämmittää ja sit tulee kymmenen minuutin paussi. Ja sisäpuhaltimen laakerit vaihdoin tohonKIN.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 11.02.2012, 17:22
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Mulla kanssa isojen lupien prosessi menossa. Sen pansun sulattelu rumpan saa loppumaan kun modaat sitä ulkokennon lämpöanturia. Laitat vaikka termostaatilla oikean kokoisen vastuksen kytkeytyyn -14c jälkeen loppuu se turha sulattelu. En ole itte pansua modannu muta muita merkkejä ronkkinut kokeilu mielessä.

Onneksi ei tullu pansuja paljoa laitettua, muutama kymmen niitä kompuroita tuli korjattua. Parhaat kompurat levis alle puolenvuoden päästä uusimisen jälkeen. Moni vaihto sillon pansun mitsuun.

reetulle onko pansun vuosimalli 2005- 2008 välillä. Noita meni ainakin ckp panoissa. En muista ekeb kuin yhtä korjanneeni ja siinä oli sisäpuhallin äänekäs.
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 11.02.2012, 18:17
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu Näytä viesti

reetulle onko pansun vuosimalli 2005- 2008 välillä. Noita meni ainakin ckp panoissa. En muista ekeb kuin yhtä korjanneeni ja siinä oli sisäpuhallin äänekäs.
Kyllä se taitaa tolle välille sattua.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).