Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2012, 19:09
Juh@H Juh@H ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.09
Sijainti: Hollola
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Gtypet puolestaan on muistaakseni wp:n pumpuilla varustettu tehtaalla (huollettavat kuitenki, mutta ei öhlinssit). 2000-luvun alun rcg-alustaisissa muistaakseni myös on wp:n iskarit, ei kuitenkaa öhlärit tai foxit (jotka sinne on kyllä "tarvikkeena" saanut) mutta siis nuo valkoisilla jousilla varustetut iskarit näitä...
Miksi Öhlärit on paremmat, ku WP:t?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2012, 19:16
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H Näytä viesti
Miksi Öhlärit on paremmat, ku WP:t?
urbaani legenda
eikä vedetä taas koko hernepussia nenään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2012, 20:42
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H Näytä viesti
Miksi Öhlärit on paremmat, ku WP:t?
En sitä noin tarkottanu, vaan täsmensin jyrdenin kirjotusta.
Molemmista saa simmitettyä aivan hyvät iskarit...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
jos budejetti on kohtuu pieni niin 90-luvun lynx tai ski-doo kannattanee ostaa, ittellä -97 lynx racing 454 440cc nestekoneella eikä ole ollut moitittavaa.
toihan on "vanhan aikainen" mut luotettava peli on ollu. jos olis rahaa niin vaihtasin evorunkoseen lynxiin tai ski-doohun mut pysyttelisin 440cc koneessa. luotettava ja kohtuu ärhäkkäkin, isommille toki häviää kulussa mut taas hymyilyttää kun on yhtä aikaa tankilla isompikoneisen kelkan kanssa samaan aikaan
Oikeastaan 2000-luvulle asti näin. Mutta 2000-lukuiset 440 koneet vie ainetta, ja vaatii työtä, mm. suutinjumppaa.

Tuossa muuten paaljo juttua evo-runkosista:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=4195.0

Vastaava ketju g-typestä:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=8233.0

Ja tuolla esim. 440 reveistä:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...?topic=29675.0
Hieman harrastuneisuutta siis vaatii, saman ikäluokan lynxeissähän perusmoottori on sama...

Ja löyty pikku kaivelulla 2000-lukuisista 440-lyneistäki tarinaa
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=8834.0

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
niin ja 550cc puhallin koneellisiin rotakseihin ei kannata koskee jos tehoja kelkalta haluaa, meinaan omalla vanhalla lynxillä voittaa evorunkosen 550cc rotaxin mennen tullen.
Konetehon puolesta kyllä, mutta jos pysytään reitillä, jossa tilannenopeudet ei nouse yli sadan, eli mutkaa ja kapeutta riittävästi, ni 550 RC evo lyne on varmasti nopeampi kokonaisajan suhteen. Ja se nopeus tulee tilannenopeutena esiin, sillä voit ajaa mutkaan sisään paljo kovempaa, ku kevyeen kelkaan kuskin painon siirrolla saat apuja enempi.

Ite ajoin nuoruuden eli 12-20vee fööneillä, 250:stä 550:iin asti ja aina sopivasti tehokkaampi/parempi laite alle. Milloinkaan ei tullu kuskista kuljettajaa. Ja väitän että ajotekniikka tuli paljo paremmin tutuksi, kuin että ois ajanu nestekoneisilla. Ainaki itelle se sen reilu 3te ottaa kilsoja, että tunnet sen laitteen joka tilanteessa... Baska puhetta että joku sadan kilsan kokemuksella laitteensa tuntis, näitäki essonbaariväittelijöitä kyliltä löytyy.

Eli kelkan hankkijoille esittäsin kysymyksen:
Halutako nopean kelkan, vai haluatko nopeaksi kuskiksi?
Alitehoisella oppii tekniikan paremmin/nopeammin. Ja taitojen kehittyessä kalustoa päivittämään. Ei nuihi kannata rakastua. Sekä tietysti ajopaikkojen/tarpeiden mukaan se laite. Tehokkaalla kelkalla sitte voi ajaa suorilla miljoonaa, jos mutkissa jääki niistä muista jälkeen.

Ja joo, muuutama vuosi tosiaan ollu kellkailu ykkösharraste, mielipiteet vahvoja ja kova mies väitteleen hyvässä hengessä, eli ei herneitä kelekkään...

Viimeksi muokannut macro : 06.02.2012 20:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2012, 22:46
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Hienoo et tullu näin paljo vastauksia.. kiitos siitä. Kestääkö noilla millään hypätä yhtään vai pitääkö tehä muutoksia ?
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4
MB W126 -85 500SE
MB W211 -05 E500
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 00:06
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

3 sarjan ski-doon mxz 440 vois olla aika passeli, http://www.nettimoto.com/ski-doo/mx-z/1254961 tehoa reilu90 hp ja kevyt viedä. 2000€ päälle hinnat ja vaikka kuinka olis ajoporukassa samanikäluokan 800cc niin ei tarvi takavaloja kattella. Sitten se x malli vielä jos löytyy. Noi 440 kun sinne kilparadoille suunnattu niin vakiona vahvistettu telasto, toki jos revittelemään rupeat niin iskarit tarvii simmittää sinulle hyviksi ja alusta säädöissään muutenkin, silti todennäköisesti jotain menee rikki, jos ei muuta niin tottumaton kuski Kun kyllästyt siihen niin ostat rev 440 mxz(03-) http://www.nettimoto.com/ski-doo/mx-z/1250544 tällä mennään jo lujaa ja nautit ajamisesta, edelleenkään ei tarvitse tuijottaa saman ikäluokan 800cc takavaloja, eikä sekään mahdottomasti ainetta vie, 26l kaunistelematta peukalo pohjassa. Suutin rallia ei tarvitse harrastaa kun kerran ne hakee pakkasilla hyväksi, paitsi jos haluaa ajaa -20-> pakkasilla milloin tarvii laittaa isompaa kokoa, kun ei ahnehdi niitä viimesiä hevosen palasia niillä liian pienillä suuttimilla millä se ei sitten röpötä yhtään plus kelillä niin pärjää hyvin. Tuosta revistä kannattaa valkata -04 tai uudempi niin on jo teamin variaattori ja korkeampi penkki. Noista avk:n kelkoista sen verran että halpoja ne ei ainakaan yleensä ole, mutta monesti pahasti rutattuja. Mutta niinkuin joku sanoi niin ehkä se ajatus on siinä mikä omaa silmää hivelee. Kaikkihan ne saa väärällä käytöllä rikki, toiset vaan sietää sitä enemmän

Viimeksi muokannut axu87 : 07.02.2012 00:11
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2012, 22:17
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Tuosta revistä kannattaa valkata -04 tai uudempi niin on jo teamin variaattori ja korkeampi penkki. Noista avk:n kelkoista sen verran että halpoja ne ei ainakaan yleensä ole, mutta monesti pahasti rutattuja. Mutta niinkuin joku sanoi niin ehkä se ajatus on siinä mikä omaa silmää hivelee. Kaikkihan ne saa väärällä käytöllä rikki, toiset vaan sietää sitä enemmän
Tuosta 440 revistä kannattaa valkata yksilö. Ovat tehty kisakelkoiksi, ja sellaisiksi myös yleensä myyty. Räpeltämättömät on harvassa. Itellä on yks sellainen, nollanelonen. Pääasiassa kaksilla suuttimilla mennään, alle kympin ja yli kympin pakkasiin, kuunnellaan miten laite naukuu, ja sen mukaa ruuvataan isompaa/pienempää suutinta. Varsin nopea toimenpide ku kerran sen tekee. Imupönttö mäelle (helppo ottaa), kaasarin kurkuilta kiristyspantaa löysemmälle, lenkillä kaasari pohjasta tulppa auki, suuti ruuvailla irti ja toinen tilalle, ja kasaus. Nelinelikympin yksi miinus reiteillä on pieni nopeusmittari, vauhit näkyy vain siitä matkamittarin pikkuruudusta digitaalina. Joutuu "korvakuulolta" ajelemaan, täälläpäin ku sinivuokotkin kelkkailee ja valvoo varsin aktiivisesti reittien varrella...

On muute hirvee hinta, omani kustansi yli tonnin vähemmän, ja historian tunnen, eli ei oo "kisarassi", harrastepohjalta on krossiradalla ajettu, mutta ei viivalla hampaat irvessä.

X mallit skippadoolta, RC mallit lyneltä on niitä hieman parempia alustan suhteen, ja nelinelikympit niitä kisamalleja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2012, 00:55
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Tuosta 440 revistä kannattaa valkata yksilö. Ovat tehty kisakelkoiksi, ja sellaisiksi myös yleensä myyty. Räpeltämättömät on harvassa. Itellä on yks sellainen, nollanelonen. Pääasiassa kaksilla suuttimilla mennään, alle kympin ja yli kympin pakkasiin, kuunnellaan miten laite naukuu, ja sen mukaa ruuvataan isompaa/pienempää suutinta. Varsin nopea toimenpide ku kerran sen tekee. Imupönttö mäelle (helppo ottaa), kaasarin kurkuilta kiristyspantaa löysemmälle, lenkillä kaasari pohjasta tulppa auki, suuti ruuvailla irti ja toinen tilalle, ja kasaus. Nelinelikympin yksi miinus reiteillä on pieni nopeusmittari, vauhit näkyy vain siitä matkamittarin pikkuruudusta digitaalina. Joutuu "korvakuulolta" ajelemaan, täälläpäin ku sinivuokotkin kelkkailee ja valvoo varsin aktiivisesti reittien varrella...

On muute hirvee hinta, omani kustansi yli tonnin vähemmän, ja historian tunnen, eli ei oo "kisarassi", harrastepohjalta on krossiradalla ajettu, mutta ei viivalla hampaat irvessä.

X mallit skippadoolta, RC mallit lyneltä on niitä hieman parempia alustan suhteen, ja nelinelikympit niitä kisamalleja.
Mulla oli viimetalvena -03 440x, mittarissa oli n2300km ja tehdasuudella moottorilla n1000km paukutettu kun myin ja nyt harmittaa varis oli ajanut sillä yhden ajon. Oli kuin uusi kaikinpuolin, ainoa miinus kun ei ollut sitä teamin varia ja juuri tuo pieni nopeusmittari mitä ei pysty seuraamaan kun suoralla tasaisella. Viime talven ostohinta 4000€, silloin kelkalla ajettu 1300km.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2012, 20:49
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

tänään skidoo joku mzr tai semmonen - 10 vuosmalli. kesken ajon ajovalot mykäks ja kaikki vikavalot palamaan. ei löytyny vikaa mutta molemmat ajovalo polttimot palanu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä kannattaa ostaa tikkaat + kävelysilata talonkatolle Cental73 Chit-Chat 8 25.08.2009 12:07
Kumpi kannattaa ostaa Hilux vai King cab? KJ-Wilho97 Tekniikka & Jutustelu 16 22.05.2006 21:27
mistä kannattaa aloittaa??? Tekniikka & Jutustelu 8 22.10.2005 18:05
mikä kannattas ostaa hape Yleiset 0 18.04.2002 19:30
Valittaminen kannattaa aina Lars This And That 0 15.02.2002 01:47


Sivu luotu: 06:53 (GMT +2).