Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2012, 10:51
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Renkaiden mainos: http://www.youtube.com/watch?v=GnbhGENcnzM

Jenkkilän verkkokaupassa näkyy olevan 170$ - 320$ hintaan myynnissä, koosta riippuen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2012, 06:42
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Hommasin Fronterani alle Rotiivat, kokoa 245/75-16. Hinta oli vähän päälle 800 €, sisältäen vannetyöt ja alle laiton. Jouduin ottamaan sen järeämmän LT-mallin, kun Suomesta ei muuta löytynyt tuohon kokoon kohtuuajassa, kantavuutta on 1400 kg per rengas Olen ajellut niillä vasta pari päivää, mutta maantieajon osalta voin jo sanoa olevani varsin tyytyväinen.

Rengasmelua ei juuri havaitse, en sitä tosin havainnut nastarenkaidenkaan kanssa. Ohjaus on renkaan kokoon ja profiiliin nähden riittävän tarkka ja tunnokas, ei kuitenkaan niin tarkka kuin pykälän matalampien maantiekäyttöön tarkoitettujen nokialaisten (Hakka SUV 5) kanssa. Märälläkin on pito tuntunut toistaiseksi ihan hyvältä. Moottoritiellä eivät tuulenpuuskat ole pahemmin viskelleet, toisin kuin Cooper Discoverer M+S -kitkojen kanssa, jotka viime kesänä ajoin loppuun edellisen omistajan jäljiltä. Rotiivalla sisäänajo on minulla vasta aluillaan, joten kovempaa kaarreajoa ei viitsi vielä kokeilla. Luntakin oli vähän tänä aamuna, ei kyllä niin paljon että olisi kunnolla saanut tuntumaa, mutta ei ainakaan lipsunut. Rotiivallahan on M+S -hyväksyntä, vaikka sitä myydäänkin kesärenkaana.

Yritän jossain vaiheessa kertoa maasto-ominaisuuksista jotain suuntaa antavia kokemuksia. Mitään varsinaista offia en aja, mutta monenlaisille työmaille ja kärrypoluille tulee autolla mentyä. Ja 4x4-maailmahan on muuten myös ilmoittanut testailevansa Rotiivaa tänä kesänä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2012, 08:15
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Rotiivallahan on M+S -hyväksyntä, vaikka sitä myydäänkin kesärenkaana.
Ei kai M+S merkintään mitään hyväksyntää tarvi hakea, valmistaja päättää leimaako renkaat M+S?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2012, 08:52
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Ei kai M+S merkintään mitään hyväksyntää tarvi hakea, valmistaja päättää leimaako renkaat M+S?
Niinhän se taitaa olla. Olisi varmaankin pitänyt sanoa: M+S -merkintä, joka tekee renkaasta talvikäyttöön hyväksytyn. Tai miten tuon nyt sitten haluaakin muotoilla.

Mielenkiintoista on kuitenkin, että Nokiakin valistaa ihmisiä siitä, että kitkarenkailla ajaminen kesäaikaan ei ole turvallista. Silti tätä Rotiivaa voisi pitää kitkarenkaana tuon M+S merkinnän perusteella. Ilmeisesti sen ominaisuudet ovat melko poikkeukselliset, kun sitä markkinoidaan nimenomaan kesärenkaana.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2012, 10:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lähes kaikki renkaat mitä myydään jenkeissä on m+s renkaita , ainakin paku ja maasturi koot. Oli niissä talvi ominaisuuksia tai sitten ei. Samoin maastorenkaat yleensäkkin.

Kuvion ja lamellien perusteella tuo saattaisi toimia kyllä talvellakin jos siinä on yhtään nokian kumiosaamista pelissä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2012, 10:34
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Ei kai M+S merkintään mitään hyväksyntää tarvi hakea, valmistaja päättää leimaako renkaat M+S?
Tästä keskustelin Nokia Renkaiden päällikön kanssa talvella, niin hän kertoi asian syyksi sen, että Nokialla on erikseen nasta/talvirenkaat, joten tuota M+S tekstiä ei mainosteta.
M+S teksti on tarkoitettu Ameriikan markkinoille!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot

Viimeksi muokannut Rompe1 : 17.04.2012 17:46
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2012, 11:28
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Tuo M+S pätee silti varmasti Suomessakin, joten näillä saanee ajella ympäri vuoden. Itse tykkään kuitenkin käyttää talvella nastarenkaita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.04.2012, 16:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Tuo M+S pätee silti varmasti Suomessakin, joten näillä saanee ajella ympäri vuoden. Itse tykkään kuitenkin käyttää talvella nastarenkaita.
Taannoin ei tarvinnut edes tuota M+S merkintää, jos auto oli jokapyörävetoinen, riitti että kulutuspinta oli "karkea"

Mutta On_Off, ym Rotiiva käyttäjät, kertokaa kokemuksia!

Tuo suuren kantavuuden renkaan hiljaisuus ja ajomukavuus taitaa olla huonompi kuin "normaalin" renkaan? ja olisiko kulutuskestävyys parempi?

Paljonko noissa on pintaa uutena?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.04.2012, 18:16
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Taannoin ei tarvinnut edes tuota M+S merkintää, jos auto oli jokapyörävetoinen, riitti että kulutuspinta oli "karkea"

Mutta On_Off, ym Rotiiva käyttäjät, kertokaa kokemuksia!

Tuo suuren kantavuuden renkaan hiljaisuus ja ajomukavuus taitaa olla huonompi kuin "normaalin" renkaan? ja olisiko kulutuskestävyys parempi?

Paljonko noissa on pintaa uutena?
Mielestäni ajomukavuus on yllättävän hyvä. Mitään ylimääräistä meluakaan en rengasosastolta ole kuullut, tilanne voi toki jossain toisessa autossa olla eri.

Rotiivan perusversiossa on 10 mm kulutuspintaa ja isomman kantavuuden LT-versiossa (Light Truck) on 12,5 mm. Kulutuskestävyydestä olin näkevinäni jossain maininnan, että LT:llä olisi ollut 50 000 km ja perusversiolla vähäisemmästä kulutuspinnastaan huolimatta jonkun verran enemmän (nämä ulkomuistista siis). Olisikohan tuossa taustalla oletus, että LT-renkaita käytetään raskaammissa autoissa, mikä nopeuttanee kulumista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Nokian NRE 195/65-15 pee O/M/V Renkaat ja vanteet 1 03.04.2011 20:09
Myydään 235/75 R15 Nokian SUV 5 Kellis O/M/V Renkaat ja vanteet 2 08.02.2011 16:25
Huuto NOKIAN 235/75-15 NR-LT Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 09.12.2008 19:55
M: Nokian WR-T 265/70 R17 O/M/V Renkaat ja vanteet 3 13.01.2008 20:57
o: 1 kpl nokian 1 235/75 r15 toyota4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 15.11.2007 09:12


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).