![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Renkaiden mainos: http://www.youtube.com/watch?v=GnbhGENcnzM Jenkkilän verkkokaupassa näkyy olevan 170$ - 320$ hintaan myynnissä, koosta riippuen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hommasin Fronterani alle Rotiivat, kokoa 245/75-16. Hinta oli vähän päälle 800 €, sisältäen vannetyöt ja alle laiton. Jouduin ottamaan sen järeämmän LT-mallin, kun Suomesta ei muuta löytynyt tuohon kokoon kohtuuajassa, kantavuutta on 1400 kg per rengas
![]() Rengasmelua ei juuri havaitse, en sitä tosin havainnut nastarenkaidenkaan kanssa. Ohjaus on renkaan kokoon ja profiiliin nähden riittävän tarkka ja tunnokas, ei kuitenkaan niin tarkka kuin pykälän matalampien maantiekäyttöön tarkoitettujen nokialaisten (Hakka SUV 5) kanssa. Märälläkin on pito tuntunut toistaiseksi ihan hyvältä. Moottoritiellä eivät tuulenpuuskat ole pahemmin viskelleet, toisin kuin Cooper Discoverer M+S -kitkojen kanssa, jotka viime kesänä ajoin loppuun edellisen omistajan jäljiltä. Rotiivalla sisäänajo on minulla vasta aluillaan, joten kovempaa kaarreajoa ei viitsi vielä kokeilla. Luntakin oli vähän tänä aamuna, ei kyllä niin paljon että olisi kunnolla saanut tuntumaa, mutta ei ainakaan lipsunut. Rotiivallahan on M+S -hyväksyntä, vaikka sitä myydäänkin kesärenkaana. Yritän jossain vaiheessa kertoa maasto-ominaisuuksista jotain suuntaa antavia kokemuksia. Mitään varsinaista offia en aja, mutta monenlaisille työmaille ja kärrypoluille tulee autolla mentyä. Ja 4x4-maailmahan on muuten myös ilmoittanut testailevansa Rotiivaa tänä kesänä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai M+S merkintään mitään hyväksyntää tarvi hakea, valmistaja päättää leimaako renkaat M+S?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mielenkiintoista on kuitenkin, että Nokiakin valistaa ihmisiä siitä, että kitkarenkailla ajaminen kesäaikaan ei ole turvallista. Silti tätä Rotiivaa voisi pitää kitkarenkaana tuon M+S merkinnän perusteella. Ilmeisesti sen ominaisuudet ovat melko poikkeukselliset, kun sitä markkinoidaan nimenomaan kesärenkaana. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lähes kaikki renkaat mitä myydään jenkeissä on m+s renkaita , ainakin paku ja maasturi koot. Oli niissä talvi ominaisuuksia tai sitten ei. Samoin maastorenkaat yleensäkkin.
Kuvion ja lamellien perusteella tuo saattaisi toimia kyllä talvellakin jos siinä on yhtään nokian kumiosaamista pelissä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
M+S teksti on tarkoitettu Ameriikan markkinoille!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 17.04.2012 17:46 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo M+S pätee silti varmasti Suomessakin, joten näillä saanee ajella ympäri vuoden. Itse tykkään kuitenkin käyttää talvella nastarenkaita.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta On_Off, ym Rotiiva käyttäjät, kertokaa kokemuksia! Tuo suuren kantavuuden renkaan hiljaisuus ja ajomukavuus taitaa olla huonompi kuin "normaalin" renkaan? ja olisiko kulutuskestävyys parempi? Paljonko noissa on pintaa uutena? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rotiivan perusversiossa on 10 mm kulutuspintaa ja isomman kantavuuden LT-versiossa (Light Truck) on 12,5 mm. Kulutuskestävyydestä olin näkevinäni jossain maininnan, että LT:llä olisi ollut 50 000 km ja perusversiolla vähäisemmästä kulutuspinnastaan huolimatta jonkun verran enemmän (nämä ulkomuistista siis). Olisikohan tuossa taustalla oletus, että LT-renkaita käytetään raskaammissa autoissa, mikä nopeuttanee kulumista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nokian NRE 195/65-15 | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 03.04.2011 20:09 |
Myydään 235/75 R15 Nokian SUV 5 | Kellis | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 08.02.2011 16:25 |
Huuto NOKIAN 235/75-15 NR-LT | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 09.12.2008 19:55 |
M: Nokian WR-T 265/70 R17 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.01.2008 20:57 | |
o: 1 kpl nokian 1 235/75 r15 | toyota4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 15.11.2007 09:12 |