![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() eipä sitä 45a laturilla pitkälle pötkitä ![]() itse kahtelin hyllyssä majailevaa 120a laturia. pitäs vaan moniura hihnan rulla vaihtaa kiilahihnan rullaan. taitaa siinäki tulla ongelmaksi hihnan pito... paljoko vinssatessa näytti jännitemittari? autoa tartatessakin patrollissa putoo vissiin 8 volttia ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä silläkin vinssailee, välillä tietty pitää antaa akun latautua/ laturin vähän jäähtyä, pitkiin vetoihin ja kilpakäyttöön tietysti isompi laturi tai mekaaninen/hydraulinen vinssi.
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kiilahihna ja tehokas laturi
Itse pitäisin tuota 90 laturia maksimina, jos tarkoitus pyörittää yhdellä 9,5mm kiilahihnalla.
Minulla on hdj:ssä 120A laturi kahdella 9,5mm kiilahihnalla, ja jos vähäkään löysällä/likaa välissä, niin täysillä kuormitettaessa hihnat luppaa lipsumaan. Ja noista kiinalaisista latureista on monta mielipidettä, minulla on se käsitys että jos meinataan rääkätä laturia vedessä ja liassa, niin valmistus maa ei ole kiina eikä intia tms. Helpoimmin kestävän laturin saa, kun ostaa romulasta ulkoisella tuulettimella olevan Bosch:n, huomattavan kestäviä kun max 90 Amppeerinen, helppo huoltaa, ja kytkeä. Ja tuohon bossilaiseen saa noin 50 erillaista säädintä, en tosin muista sitä parasta koodinumeroa... ja laakerit ja liukurenkaat suht. edullisia. Huonona puolena on se, että nykyiset laturit lataavat suhteessa paremmin pienillä kierroksilla, mutta tuo toimintavarmuus mielestäni tärkeämpi. Ja vaikka kuinka suuri laturi, niin se ei riitä vinssille! siis vaikkapa 100-200 Ah hyväkuntoisia akkuja laturille kaveriksi. Ja tuosta tyhjentyneiden akkujen latauksesta on monta eri mielipidettä, mutta jonkinlainen keskitie lienee 90A laturi, ja min 90Ah akku. (Ja tämä nimenomaan yksi tapa, mutta jostain on lähdettävä.... Jos säädin pystyisi huomioimaan akun lämpötilan, ja säätämään latausjännitettä ....) Muista välittää laturi pyörimään sopivasti, tuo 90 boscilainen lataa 1500 rpm =34A ja 90A=6000 ankkurikierrosta, ja kestää pyörittää paljon lujempaa |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sd33 patrolliin syl.putkia ja mistä? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.09.2009 15:17 |
Vinssi patrolliin | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.11.2008 21:41 |
Ostetaan 24v vinssi patrolliin | haapala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.10.2008 16:25 |
Mistä dokumentti patrolliin 33 renkaita varten? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 25.07.2006 22:22 | |
Vinssi Patrolliin? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 14.02.2005 12:01 |