![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hauskinta oli, kun kävelin vikakoodilapun ja varaosien kanssa autolle johon huollon kaveri sen oli jättänyt niin siellä se eberi niin komeesti hyrisi.. toimi vielä seur, päivänä muttei sen koommin. nyt on anturit enää vaihtamatta,(ylikuumenemistunnistin, lämpöanturi, liekkivahti) en usko että mun vesipumppu olis sökö. siivet ja moottori sirraa komeesti, kun suoraan antaa sähköä. Löytyykös jostain sähköiset arvot noille antureille ? kunto selviäis mittaamalla. |
|
||||
|
||||
![]()
Juu, eihän se toiminut.
![]() Minulla lähtee kyllä toisella tai kolmannella startilla päälle ja pysyy päällä. Aamuinen korjaamo käynti lisäsi vikalistaan joko polttoaine pumpun tai palopesän. Taidan laittaa molemmat jos ei sit temppuilisi. Ei olisi oikein joka aamu aikaa ottaa kolmea starttia.. Niin, viimeeksi vaihdettiin liekkivahti. (Siinä oli sellaiset hienot abico liitokset.) |
|
||||
|
||||
![]()
Kokeile T€€mu sitä vesipumpun toimintaa, jos pyörii mutta vesi ei liiku niin lämppärin pääty lämpeää niin kuumaksi ettei kärsi pitää kiinni. Minulla pumppu pyöri ja vesi liikkui.
|
|
||||
|
||||
![]()
mulla webasto 90 ST ei käynnistyny, pohahteli vaan muutaman kerran ja sitte sammu. vika koodi F01, muutaman kerran ku yritteli ni meni vika tilaan. F--. sen kuittaaminen kävi koti konsteinkin onneksi. vika korjaantu polttoaine suodatin vaihtamalla. on toiminu nyt 2 päivää moitteitta yli 25 asteen pakkasella. eli kannattaa vaihtaa suodatin. laitoin siihen semmosen läpinäkyvän metalli verkolla olevan putsarin. sama putsari toimii myös artikissa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Hiluxissa 5.2kW Webasto joka toimii muuten ihan hyvin mutta se ei minusta lämmitä ainakaan moottoria rittävästi.
25-30 asteen pakkasessa olen käyttänyt 23min webastoa ja moottori käynnistyy ihan niinkuin se olisi kylmä. Parina aamuna olen lämmittänyt 2h-lohkolämppärillä ja ihan erilain käynnistyy. Onko tuo ominaisuus vai onko jossain vikaa? |
|
||||
|
||||
![]()
No nyt T€€mu selvisi, eli palopesän vaihto auttoi.
Laitettiin naftapumppu samalla kun ei jaksa viedä korjaamolle koko aikaa, minähän en käyttiksiä ropaa. Pumppu kuulostaa paljon virkeämmältä kuin vanha, mutta syytän silti sitä automaatti päälle lähtöä ja lyhyitä ajomatkoja. Tunkeutunut palotila käynnistää laitteen huonosti, varsinkin pakkasilla. Tuosta automaatti startista pääsisi eroon poistamalla sen ulkolämpö anturin laitteen kyljestä, mutta olkoon nyt siellä. Jos alkaa kiukuttaa niin laitetaan katkaisija väliin. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitäisi tuo 5kW lämmitin riittää hiluunkin. |
|
|||
|
|||
![]()
nyt oon päässy siihen pisteseen että lähtee pyörimään ja tulppa kuumenee mutta pumppu ei pumppaa. yhdistin paksut pääjohdot ja kellojohdoista keltaisen plussaan niin heräsi henkiin. pumppu kyllä toimii kun antaa suoraan sähköä.
pitäiskö ton koneen ekana pumpata ja sitten vasta lähtee tuuletin pyörimään..? jonkun aikaa kun pitää johdoissa menee tuuletin nopeampaan asentoon. ainakin webasto hl18 pumppaa ekana ja sitten tuuletin lähtee pyörimään. edit oliskohan ohjainboksi sökönä.. pumpulle tulee jatkuva sähkö eikä pätkivää. edit edit ekat savut otettu manuaali pumppauksella.. ![]() ![]() Viimeksi muokannut joni_k : 12.07.2012 16:09 |
|
||||
|
||||
![]()
Kelit kylmenee ja laitteet temppuilee
![]()
|
||||
|
||||
![]()
530d e39 kyrvänjatke/heitti webasto thermo top z/c toimimasta,antoi vikakoodiksi hehkutulpan eli höyrystinpaketti vaihdettu uuteen,sulakkeita käytetty pois vaikka missä järjestyksessä et sais nollattua mut ei ala uhkumaan..kun laittaa päälle niin tekee vaan 90sek tuuletuksen ja sit sammuu eikä tee tätä uudestaan ennenku sulake on taas käytetty pois..löpöpumppu testattu suoraan akulta et se ainakin on ehjä,vaihtoehdoksi ei taida jäädä ku ohjainkortti ja vesipumppu...huhupuheiden mukaan pitäisi lähteä päälle auton käynnissä ollessa vaikka ois vesipumppu menny..(ei lähde) ja jos ohjainkortti ois menny niin ei pitäis sillon tehdä yhtään mitään...?ois mukava saada kohta pelaamaan ku pakkaset tulee
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |