![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Jarva;846154]Melkonen keskustelu pystyssä. Mutta jos puhutaan hiukan asiaa tai ehkä vähän vierestä, niin tänään mietin tota suodattimen lämmitystä. Esimerkiks läjässä ei tiemmä oo minkäänlaista suotimen lämmitintä ja itellä ei oo ainakaan vielä hyytyny tavara sinne, mut kerta se on ensimmäinenkin. Mites jos tekis vaan vastuslangasta ja jostain villasta tms. eristeestä, joka ei johda sähköö semmosen vaipan siihen suotimen ympärille? ![]() Ja takasin itse asiaan. Joku 21 volttinen hehku ottaa 4-6 amppeeria kun sitä käyttää 12 voltilla joten se olisi teholtaan suunnilleen tuota luokkaa. Sen voisi vaikka integroida vedenerottimeen tms. pönttöön siten että se hehku on siellä Dö:n sisällä. Tai sitten vyllää sen siihen putsarin kylkeen. Toinen juttu voisi olla vaikka ihan jäähytysnesteellä lämpiävä polttoaineen lämmitin. Vaikka yksinkertaisemmillaan siten että imuletku tulee jonkin matkaa vaikka lämppärin letkussa kiinni. Ja vaikka siihen eristettynä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 30.01.2012 22:51 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Bj Andy;846288]
Lainaus:
![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Rytö;846305]Jep. Nopeaa ja kätevää eikä kovin tulenarkaakaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tai vanha H4 tms umpio lyysaamaan suodatinta, auttaa myös pimeää pelkääviä dieselpartikkeleita...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja eukon magneettipohjalliset kun teippaa eristeeksi niin menee molekyylit oikeaan jonoon...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tämä on shit-chattiä, saa poistaa... ![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jutusteluapas...
onks kellään suutinpenkkiä hollilla ? oispa kiva sellasessa kattoa, kuinka vaikuttaa paineisiin tuo 2T ölppä puristettaessa läpi, vai halkeaisko siinä mäntäpumppu ennen suutinputkea... mua kun maalaisjärjellä delleen hiukan ihmetyttää, jos joku tahna on kovasti sakeampaa kuin tarkoitettu, niin mitä tapahtuu väkisin tuupattaessa öljyraiskauksen yhteydessä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Bj Andy;846306]Ainakin paikallisessa varaosaputiikissa oli vielä viime talvena myynnissä jotakin 90-luvun vastuspantoja (100w?), jonka sai klemmarilla suodattimen ympärille. Siihen vaan rele ja vaikka eriste päälle jos siltä vielä tuntuu. Maksoi jonkun 25 e.
SItten 80-luvullahan oli näitä naftanlämmittimiä, jossa nafta kiersi moottorinesteen kautta. Se oli semmonen öluttölkkiä pienempi "lämmönvaihdin". Mulla oli semmonen autossa, eikä siita ainakaan haittaa ollut. Ja yksi hyvä keino on siirtää se suodatin johonkin lämpimään paikkaan jos on tilaa konehuoneessa. Yleensähän se suodatin on jossakin kylmässä keulilla tai lokasuojan kupeessa. Ei muuta kuin liki konetta, takaosaan niin lämpee. aika marginaalisiahan nämä naftamurheet on ja silloin kun niitä tulee niin alkaa olla elohopea liki jäässä... TT Viimeksi muokannut solihull : 31.01.2012 09:05 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Eilen jäätyi
Tää keskusteluhan on lähtenyt aikalailla rönsyilemään näköjään, joten vastaanpa tuohon viestin aloittajan ensiapuhommaan.
Elikkäs lämmittelin käsillä suotimet sen verta lämpöisiksi, että pääsin pari kilsaa huoltoasemalle, sieltä pullo diesel jäänestoa ja sitä ohjeen mukaan tankkiin ja tankki täyteen dieseliä. Meno jatkui mesellä niin kun ei mitään ongelmaa ois ollutkaan, eikä tarvinnut kävellä kotio. Eli jos auton saa ees jotenkin käymään, nii kyl ne jäät sielt lähtee ku saa tota seosta sinne. Vinkkinä joillekin suodattimen lämmittelijöille: ebaystä näyttäs saavan 12v prätkän kahvanlämmityslevyjä n. 5e hintaan.
__________________
--------------------------------------------------------------- BJ-40 -78 MB GD300 -80 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
http://intercooler.fi/?p=fuelheater&l=fi
tuolta apu niin loppuu temppuilu talvella kaverin hdj:ssä on toi kalliimpi malli ollut muutaman vuoden ei ole tarvinut miettiä toimiiko katiska kylmällä itse vaihdoin bensiini käyttöseen niin loppui siihen . |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä en tiedä mikä tukos lie ollut, parafiini, jää vai joku muu paska. Tankin pohjalta ainakin paskaa löytyy, suodattimesta päätellen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos siellä on pohjaroppu niin yön yli kun se on seissy tallissa ja jos sinne alle mahtuu ryömimään niin siitä voi varovasti laskea pelkät vedetkin pois. Eli sitten kun vesi vaihtuu dieseliksi niin proppu kiinni. Eli siis varovasti raottaa sitä ja pitää koko ajan huulila sitä proppua...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Etsiskelin itse millä suodattimen lämmitys hoituu niin törmäsin tälläiseen: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=16058 ei ois hinnan kiroissa ja tehoakin riittää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |