Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2012, 18:12
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9

__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2012, 19:31
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 12:58
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään
Eli mopo on alkanut jo keulimaan?

Sitten tämä projekti alkaa toden teolla kiinnostamaan kun se mopo lähti käsistä lopullisesti. Eli aika pian. Hyvä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 13:43
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Nuokin kait olis vielä tyrkyllä kun se tsyndappi karkaa.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89738
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2012, 18:08
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Näin siinä sitte kävi Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC00243.jpg‎
Views:	815
Size:	81,6 Kt
ID:	24672  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2012, 20:20
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Näin siinä sitte kävi Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2012, 20:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

sähköhydraulivetoinen telavehekö ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2012, 19:37
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9
Tuo yhdistelmä ja 37" ei mielestäni kuulosta oikein hyvälle
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2012, 21:38
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Ööö... miksei, liian nopea vai?
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2012, 21:51
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Ööö... miksei, liian nopea vai?
Mä noista "kilpureista" mitään tajua mutta eikö tuossa nyt ole kokonaisvälitys aika iso ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.01.2012, 22:13
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Päälle 60, hojossa noin 35
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2012, 22:57
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Eli siis kulkee abaut puolet hitaamin 37" kuin hojo?
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.01.2012, 23:00
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Mulla on Wranglerissa kokonaisvälitys automaatilla 2,74*2,72*4,88=36. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen välitys trialiin 37" pyörillä. Aikaisemmin minulla oli 53 kokonaisvälitys kun jakolaatikko oli tiuhempi, ja se oli huomattavasti mukavempi kivikikkailussa. Automaatin sanotaan puolittavan kokonaisvälityksen tarpeen, eli sillä perusteella itse suosittelisin manuaalille 100 pintaan olevaa välitystä kiville, mutta 70:llä tulee toimeen.

Laita 37:t pyörät ja murehdi välityksistä myöhemmin, niitähän voi aina muuttaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.02.2012, 10:29
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Jos en ihan pieleen googlettanu 70 lukuisen rangen välityksiä, niin meillä aikoinaan GAZ koppaisessa trial autossa on ollu seuraava paketti:

1 vaihde 4,069
Jakis 3,321
Perät(dana44) 5,89

Eli kokonaisvälitys luokkaa 79,6:1

Silloin oli alla 39,5" TSL renkaat ja kyllä se melkoisen hitaasti kiipeili niillä pyörillä. Nykyisellään sillä GAZilla on tullu ajettua 36-37" pyörillä (vanhat vetarit kestää paremmin) ja nyt pakki tuntuu toisinpaikoin liian tiuhalta (pakki siis sama välitys, kuin ykkösellä). Sun tilanteessa se about 37-38" fillari vois olla ihan hyvä. Maavaran takiahan tarviis olla mahdollisimman isot gummit, mut kestääks akselit ja kytkin?


Mutta mun ja monen muunkin trial kuskin mielipidehän on, että linkoa se automaatti johonki "suomyyrään" ja laita automaatti trial käyttöön. Sulla kun on vaan 2 jalkaa, jotka riittää autolla ajamiseen, niin automaatti autossa on just sopivasti 2 poljinta, niin ei tarvii tiukoissa tilanteissa olla jalat ristissä. Plus isommalle/pienemmälle heittäminen on automaatin kans paljon mukavampaa, kun veto ei katkea, kuten manuaalilla. Niin ja ryömittäminen kivelle/kalliolle on kans helpompaa.....ainaki mun mielestä, vaikka en paljon trial ajamisesta kai enään tiedäkkään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:03 (GMT +2).