Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2012, 10:15
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kyllähän se kapea ja korkea rengas toimii lumessa parhaiten. Lumesta ei löydy pitoa, pito haetaan lumen alta. Leveät kumit pistää turhaan vastaan hankea vasten ja joutuvat sutimaan lunta altaan pois enemmän. Jos lunta on metrikaupalla, niin riittävän leveät ja korkeat kumit kantaa hangen päällä, kuten islantilaisten monsterimaasturit.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2012, 11:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Laitetaanpa kokeeksi kuva tässä Hiluxissa 235/85/16 Hakkapeliitta LT:t, kyseessä on kevät ja kyse jonkinlaisesta hyötyajosta - olkoonkin se myös hauskaa. Tämä kuva ei ole kovin off road henkinen, mutta todettakoon jos olosuhteet olisi ollut haasteellisemmat kun tiellä on mäkiäkin, tarvetta olisi voinut olla ketjuille takapyöriin.

Jos autossa olisi vinssi, voisi ottaa vähän enemmän haastetta.

Jos kyseessä ei ole hupiajo kaverien kanssa, kannattaa ottaa huomioon myös voiko omatoimisesti laittaa ketjut esim. jos takaisin pääsy onkin odotettua vaikeampaa.

http://dl.dropbox.com/u/56139170/sek...%2085%2016.jpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2012, 18:38
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Laitetaanpa kokeeksi kuva tässä Hiluxissa 235/85/16 Hakkapeliitta LT:t, kyseessä on kevät ja kyse jonkinlaisesta hyötyajosta - olkoonkin se myös hauskaa. Tämä kuva ei ole kovin off road henkinen, mutta todettakoon jos olosuhteet olisi ollut haasteellisemmat kun tiellä on mäkiäkin, tarvetta olisi voinut olla ketjuille takapyöriin.

Jos autossa olisi vinssi, voisi ottaa vähän enemmän haastetta.

Jos kyseessä ei ole hupiajo kaverien kanssa, kannattaa ottaa huomioon myös voiko omatoimisesti laittaa ketjut esim. jos takaisin pääsy onkin odotettua vaikeampaa.

http://dl.dropbox.com/u/56139170/sek...%2085%2016.jpg
Eikös tuommoisella tiellä mene melkein millä-vaan-renkaalla..? kun ei edes akseleita myöten ole tuota lunta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2012, 20:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Eikös tuommoisella tiellä mene melkein millä-vaan-renkaalla..? kun ei edes akseleita myöten ole tuota lunta?
Tänä talvena nelivetomenopeli on huilinut kevättä ja rakentelua odotellen, mutta ero juuri tuontapaisissa olosuhteissa on melkoinen kun vertailukohtana on henkilöauto...

En tykkää tiellä ajaessa leveistä renkaista, mutta korkeammasta profiilista on hyötyä kun se vie pieniä möykkyjä pois. Tuntuu nololta ajella tällä hetkellä henkilöautolla 205/65/15 Hakkapeliitta 7:koilla vaikka hyvä puoli on kun ne rullaa kevyesti, sensijaan korkeasta profiilista olen nähnyt monenmoista etua, silläkin tiellä tulee raja vastaan äkkiä jos haluu pitää myös ketjujen käyttömahdollisuuden.

Näkyy muutes nykytraktoreissa olevan takarenkaat 42 tuumasel vanteel, saatan siirtyy traktorikalustoon jos tiet paljon huononee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2012, 11:25
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Kyllähän se kapea ja korkea rengas toimii lumessa parhaiten. Lumesta ei löydy pitoa, pito haetaan lumen alta. Leveät kumit pistää turhaan vastaan hankea vasten ja joutuvat sutimaan lunta altaan pois enemmän. Jos lunta on metrikaupalla, niin riittävän leveät ja korkeat kumit kantaa hangen päällä, kuten islantilaisten monsterimaasturit.



riippuu toki leveydestä suhteessa auton painoon, kevyt auto hyötyy kapean renkaan pistosyvyydestä mutta ainaki mun amerikan hapatus meni 100x paremmin hangessa 15.5" leveellä tassulla yhden talven lumia ku kapeemmalla tossulla, en tiä sitte kuinka olis käynyt jos olis odottanut vielä toisenkin talven lumet siihen päälle mut...

sinällään joku perus 3X /1x.5"-xx nappularengas on huono hangessa koska pakkaslumessa se vaan sekottaa sitä hankea ja suojalumessa kiillottaa itteleen vaan mukavan pesäkolon, "oikea talvirengas" matalilla, useilla terävillä kuvionkulmillaan pelaa vähä paremmin.

nastotettu ev21 pintainen 33" on ollu paras yleistalvirengas millä mä oon ajanut, ja 36" 15.5"-15 dick cepec FC
paras umpihankirengas


MT tyylisistä mitä oon ajanut

paras ehkä wrangler mtr

sitte jeepissä nyt olevat km2:t nastoilla

tsl ei pääse pakkaslumessa ja boggerilla suoja

muzzillalla pääse senkää vertaa

mut silti ajoin mielummin niillä kun nastotetuilla cooper stt:llä talvella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2012, 12:00
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Iso ääni Kumho kl71
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2012, 12:46
Tusse:n Avatar
Tusse Tusse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.11
Sijainti: Asikkala
Viestit: 83
Perusasetus

Tos on 37.5/13.5 Mudzilla ja ihan kohtuulliesti tuo tuntus hanges etenevän... Tiiä sitte jos tohon laittais kapeemmat alle?
http://www.youtube.com/watch?v=kv0ST...ature=youtu.be
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2012, 13:02
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Iso ääni Kumho kl71
x2. Pehmeää kumia ja pitää lumessa tosi hyvin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2012, 13:25
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Mulla on 235/75/15 nastat. Tuntuu että pitäisi saada isompaa rengasta ja harppusempaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.01.2012, 17:53
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Kertoivat että hj+tönkkölukot+soa+fedima sirocco 35x10,5x16. Tiedä sitten, mutta voin kertoa oman mielipiteeni ensviikolla kun soa on valmis. Kaikki muu löytyy jo.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.01.2012, 20:45
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Kyllä se etenee pikku kuurassa, mut rupee fedimoista palaset lähteen, ku antaa renkaan pyöriä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Kertoivat että hj+tönkkölukot+soa+fedima sirocco 35x10,5x16. Tiedä sitten, mutta voin kertoa oman mielipiteeni ensviikolla kun soa on valmis. Kaikki muu löytyy jo.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2012, 19:24
XVD:n Avatar
XVD XVD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.12
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 113
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Kertoivat että hj+tönkkölukot+soa+fedima sirocco 35x10,5x16. Tiedä sitten, mutta voin kertoa oman mielipiteeni ensviikolla kun soa on valmis. Kaikki muu löytyy jo.

itse voin todeta että tuolla yhistelmällä menee vielä metrin hangessa jos ei ole kovaa lunta tai vanhoja raiteita haittona renkaissa on lisänä kolomin kertanen nastotus...toiset renkaat jotka on itselläni ns. all o raund renkaina ovat kumho kl 71 35 12,5 15. toimivat vielä noin puolimetrisessä pehmeässä lumessa ja suvikelillä. muutenki mainiot kumit. mutta siinä mihin kumhoilla loppu eteneminen mentiin seuraavana viikonloppuna fedimoilla läpi helposti..
mielestäni lumirenkaaksi sopii paremmin kapia korkia ja karkia eli KKK
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2012, 08:45
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Iso ääni Kumho kl71
hyvät talvipyörät. putsaantuu ku antaa kierrosta ja pitää hyvin tiellä.KUNHAN EI AJA KESÄLLÄ.sitte menee hirmu huonoks tiepito.kokemusta on
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.02.2012, 11:21
omhi omhi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: alajärvi
Viestit: 10
Perusasetus

näyttää nuo toimivan hyvin ja plussana testattu ihmiskokeilla
http://www.youtube.com/watch?v=qZ0IpUaGzs0&feature=fvsr
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäljet lumessa toyovoima Chit-Chat 16 07.02.2008 16:04
Miten syvässä lumessa? raw Tekniikka & Jutustelu 33 02.02.2007 10:07
Jäljet lumessa Tapsa_ja_Dumbo Tapahtumat 65 19.04.2006 19:15
lumessa etenemiskyky Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2005 14:43
Lukot lumessa Niko Tekniikka & Jutustelu 29 30.09.2004 08:42


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).