![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän se kapea ja korkea rengas toimii lumessa parhaiten. Lumesta ei löydy pitoa, pito haetaan lumen alta. Leveät kumit pistää turhaan vastaan hankea vasten ja joutuvat sutimaan lunta altaan pois enemmän. Jos lunta on metrikaupalla, niin riittävän leveät ja korkeat kumit kantaa hangen päällä, kuten islantilaisten monsterimaasturit.
|
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaanpa kokeeksi kuva tässä Hiluxissa 235/85/16 Hakkapeliitta LT:t, kyseessä on kevät ja kyse jonkinlaisesta hyötyajosta - olkoonkin se myös hauskaa. Tämä kuva ei ole kovin off road henkinen, mutta todettakoon jos olosuhteet olisi ollut haasteellisemmat kun tiellä on mäkiäkin, tarvetta olisi voinut olla ketjuille takapyöriin.
Jos autossa olisi vinssi, voisi ottaa vähän enemmän haastetta. Jos kyseessä ei ole hupiajo kaverien kanssa, kannattaa ottaa huomioon myös voiko omatoimisesti laittaa ketjut esim. jos takaisin pääsy onkin odotettua vaikeampaa. http://dl.dropbox.com/u/56139170/sek...%2085%2016.jpg |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En tykkää tiellä ajaessa leveistä renkaista, mutta korkeammasta profiilista on hyötyä kun se vie pieniä möykkyjä pois. Tuntuu nololta ajella tällä hetkellä henkilöautolla 205/65/15 Hakkapeliitta 7:koilla vaikka hyvä puoli on kun ne rullaa kevyesti, sensijaan korkeasta profiilista olen nähnyt monenmoista etua, silläkin tiellä tulee raja vastaan äkkiä jos haluu pitää myös ketjujen käyttömahdollisuuden. Näkyy muutes nykytraktoreissa olevan takarenkaat 42 tuumasel vanteel, saatan siirtyy traktorikalustoon jos tiet paljon huononee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
riippuu toki leveydestä suhteessa auton painoon, kevyt auto hyötyy kapean renkaan pistosyvyydestä mutta ainaki mun amerikan hapatus meni 100x paremmin hangessa 15.5" leveellä tassulla yhden talven lumia ku kapeemmalla tossulla, en tiä sitte kuinka olis käynyt jos olis odottanut vielä toisenkin talven lumet siihen päälle mut... sinällään joku perus 3X /1x.5"-xx nappularengas on huono hangessa koska pakkaslumessa se vaan sekottaa sitä hankea ja suojalumessa kiillottaa itteleen vaan mukavan pesäkolon, "oikea talvirengas" matalilla, useilla terävillä kuvionkulmillaan pelaa vähä paremmin. nastotettu ev21 pintainen 33" on ollu paras yleistalvirengas millä mä oon ajanut, ja 36" 15.5"-15 dick cepec FC paras umpihankirengas MT tyylisistä mitä oon ajanut paras ehkä wrangler mtr sitte jeepissä nyt olevat km2:t nastoilla tsl ei pääse pakkaslumessa ja boggerilla suoja ![]() muzzillalla pääse senkää vertaa ![]() mut silti ajoin mielummin niillä kun nastotetuilla cooper stt:llä talvella. |
|
||||
|
||||
![]()
Iso ääni Kumho kl71
|
||||
|
||||
![]()
Tos on 37.5/13.5 Mudzilla ja ihan kohtuulliesti tuo tuntus hanges etenevän... Tiiä sitte jos tohon laittais kapeemmat alle?
http://www.youtube.com/watch?v=kv0ST...ature=youtu.be |
|
||||
|
||||
![]()
x2. Pehmeää kumia ja pitää lumessa tosi hyvin.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on 235/75/15 nastat. Tuntuu että pitäisi saada isompaa rengasta ja harppusempaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kertoivat että hj+tönkkölukot+soa+fedima sirocco 35x10,5x16. Tiedä sitten, mutta voin kertoa oman mielipiteeni ensviikolla kun soa on valmis. Kaikki muu löytyy jo.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se etenee pikku kuurassa, mut rupee fedimoista palaset lähteen, ku antaa renkaan pyöriä
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
itse voin todeta että tuolla yhistelmällä menee vielä metrin hangessa jos ei ole kovaa lunta tai vanhoja raiteita haittona ![]() ![]() mielestäni lumirenkaaksi sopii paremmin kapia korkia ja karkia eli KKK ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hyvät talvipyörät. putsaantuu ku antaa kierrosta ja pitää hyvin tiellä.KUNHAN EI AJA KESÄLLÄ.sitte menee hirmu huonoks tiepito.kokemusta on
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
näyttää nuo toimivan hyvin ja plussana testattu ihmiskokeilla
http://www.youtube.com/watch?v=qZ0IpUaGzs0&feature=fvsr |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |