![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
||||
|
||||
![]()
Ivecon takasatulat on kiven alla, kun ne on jumalattoman kalliita ja paskoja. Se käkkäri jumii, eikä ne toimi oikein muutenkaan.
Virmalla oli hetken aikaa tuommonen Iveco, ja sen kanssa noita paskoja jarruja sai kirota. |
#252
|
||||
|
||||
![]()
Illan ratoks purettu jotain
![]() Ylimääräsiä osia... Ja siihen kiinnitys... Sitä pääsee hahmottelemaa kun saa levyt. Vielä kun viittis purkaa toisen puolen ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#253
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toisaalta, jos satulat putsaa ja herkistelee hyvin, niin millä kilometreillä ne alkaa vittuilee? Vai onko ne vähät kilometrit pahin? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#254
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Auto on nykyjillään vähällä käytöllä niin juurikin nuo takajarrut aina kettuilee, joka katsastukseen saa satulat käyttää pöydällä ja putsailla. Etenkin nuo liu'ut on herkkiä jumittelemaan, nytkin jätin yöksi molemmat satulat kylpyyn josko liu'ut tänään jo liikkus. |
#255
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No katotaan tuo etupää ensin, ja tutkitaan satuloita... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#256
|
||||
|
||||
![]() Kiitokset Heikki L:lle
Noin, eteenpäin mennää niin et hurina käy!
Levyt löysi tiensä kotia. Seuraavaks satuloiden kiinnitystä... Kannattaako hitsata kiinnikkeet suoraan tohon porttaalipoksiin, vai koittaa kyhätä pulttikiinnitteiset kiinnikkeet? ![]() Hollilla: Keskireikä pitää vielä koneistaa 80mm:seksi, ja speiseri tulee niin, että keskittää sekä levyn että vanteen kiinnityslaipan. Speiseri leventää 65mm, mutta siitä voi tarvittaessa sorvata kapeammaksi, riippuen paljonko satula oikeesti tarvii tilaa. Satulan paikkaa... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#257
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Helpoin ehkä hitsata, jos vaan pystyy?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#258
|
||||
|
||||
![]()
Älä mene hitsailemaan, Ei tuo nyt ihan mahdottomalta näytä että saisi pulttikiinnityksellä satulan kiinni. Jarrukengistähän saa kopipitua aika hyvin porttaaliboxin reikien paikat?
|
#259
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta: A) nuo kiinnityspaikat ei ole samalla linjalla keskenää. B) satulan kiinnitys on kolmannella linjalla. Eli jos haluaa tehä yhdestä palikasta, niin aikamoinen vänkyrä tulis. TAI sit pitää hitsailla monesta osasta yhtenäinen=sallittua?? Jos sen käikäleen voi tehä monesta palasesta, niin sitten ei liene ongelmaa... Pitää suunnitella.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#260
|
||||
|
||||
![]()
Olisko näistä kuvista hyötyä/ideoita satulan kiinnitykseen:
http://gallery.2slow.ca/view_album.p...album12&page=1 |
#261
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisko tuommonen tarpeeksi tukeva?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#262
|
||||
|
||||
![]()
Miksikäs ei tollanen hevosenkenkä kestäisi.
-Tekee tuon käikäleen jostain vaikka 15-20mm levystä, miten tilaa riittää. -Tekee siitä "tiukan" tuohon boksin päälle. -Mahdollisemman paksut pultit. -Mitä lähemmäs noita yläkiinnikkeitä käikäleen saa, ni sen parempi.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#263
|
||||
|
||||
![]()
Pitää saada jonkunnäkönen piirustus sepustettua, et voi viedä johonki leikattavaks. Vapaalla kädellä ei tuu kovin kaunis...
![]() Tai sit jos jollai sais latan taivutettua u-muotoo.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" Viimeksi muokannut kippo86 : 29.01.2012 12:32 |
#264
|
||||
|
||||
![]() Iltapuhteita
Innostuin vähän askartelemaa
![]() Seuraavaksi pahville 1:1 Ja volaa: ![]() Huomen testaa osuko edes lähelle...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#265
|
||||
|
||||
![]()
juuri noin - pizzasta on aina hyötyä !
seuraavaks vanerista kanisahalla, ja voila` !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#266
|
||||
|
||||
![]()
Oinas?
![]() Ihan hyvältä tuo kiinnitysraudan malli näyttää.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#267
|
||||
|
||||
![]()
Joo, lauantain pizzaillasta oli näemmä muutakin iloa, kuin itse syöminen. Toinen varteenotettava vaihtoehto olis ollu tyhjä lonkerolaatikko...
![]() Ja juu, Oinas. ![]() Piti heti aamusta käydä tallilla vähän sovittelee ja veistelee. Hyvin istuu: Nyt se näyttää tältä: Ja seuraavaks pitäis jostai kaivaa sitä vaneria. Jos oikee hyvä tuuri kävis, ja löytyis noin 10mm, niin sais suoraa pultattua kaikki kiinni keskenää.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#268
|
||||
|
||||
![]() Tarvis mielipiteitä??
Nonii, nyt olis eka versio ihan vanerista...
Alkuun laitoin noin. Tällöin vaneri oli ihan C:n muotoinen. Ongelmaksi tuli ettei satula mahtunut vanerin ja levyn väliin. Vaneri on 12mm, ja jos haluaisi sen näin, pitäisi levy tehdä 10mm teräksestä-> kestääkö? Silloin se voisi olla edelleen täysi C:n muotoinen, ja olisi ehkä tukusampi... Mutta ylä- ja alakiinnityspulttien väli on 240mm, ja satula on siinä välissä. Näyttää ainakin aika heiveröiseltä noin. Kun taas jos sen laittaa tohon väliin, niinkuin alkuperäinen jarrukenkä, niin silloin vanerin ja satulan väliin jää 18mm rakoa, ja levy voidaan tehä 12mm:n levystä. Siihenhän vois ilmeisesti hitsata vahvikepalan, kunhan pultit menee läpi myös tuosta 12mm levystä? Järkimmäisessä versiossa levy olisi kutakuinkin tämän näköinen. Alapuoli näyttää tältä. Reijät ei osunu sinne päinkää. On muuten yllättävän vaikee mitottaa ihan vaa rullamitalla, kun kaikki pinnat ei oo samalla tasolla... Ensimmäisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 36mm palikka. Toisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 18mm palikka. Kumpi malli on kestävämpi/parempi/katsastuskelpoisempi??
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#269
|
||||
|
||||
![]()
puhdas mutu ääni jälkimmäiselle versiolle...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#270
|
||||
|
||||
![]()
Entäs jos tekis tolla ekalla versiolla jöötistä levystä niin että ohentas sitä levyä tuosta kiinnityskorvan kohalta. Noihin alakiinnikkeisiin on varmaan helpompi tehä tukevat välipalat kuin satulan alle?
|
#271
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtoehto tuokin. Tukevat palat syntyy kyllä 18mm levystä, ja sehän voi olla vaikka reilusti isompikin kuin tarvis...
Tää on valintojen maailma. Oisko vielä kommentteja, tilanne 1-1 ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#272
|
|||
|
|||
![]()
ääni kakkosvaihtoehdolle!
|
#273
|
|||
|
|||
![]()
Olikos se niin, ettei tuota kiinnityspalikkaa saa hitsata?
|
#274
|
||||
|
||||
![]()
Ai hitsata ollenkaan, vai hitsata kiinni akseliin?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#275
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnityspalikan saa hitsata akseliin mutta siihen ei saa hitsata muuta, eli sitä ei voi esim jäykistää ylimääräisillä rivoilla jos ei jyrsi niitä siihen.
Joten aika jöötistä joutus tekeen sillon. Mun ääni 2 selle, mahd tukeva ![]() Paino ei kai enään tässä vaiheessa meinää mitää |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty nuffield universal four | hj | O/M/V Muut | 0 | 18.11.2010 19:27 |
Speed Motor Circus | lantikka | Tapahtumat | 29 | 12.04.2010 19:33 |
Blower motor | MakeO | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2005 15:10 |
Shift motor? | Moparmies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2005 21:08 |
CANAL MOTOR | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.06.2004 22:09 |