![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Tossa nyt fiilistelin taas ajatuksen kanssa niin ei tossa kyllä mikään rajoita kepin liikettä. Voiko toi nyt sit johtua vaan huonosta synkrosta, vaikka vaihde ei kytkettäessä rusahda tai anna mitään muutakaan palautetta ikinä? Tietysti taas lukuun ottamatta sitä, että vähän tarvii sormenpäällä pitää pykälää päällä siihen asti että saa vedon päälle. Kertokaas nyt toi kierroslukumittarihommakin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ot mutta omassa huoltoauto hjiis ei tarvii 80 lätkää leimalla ja katsuri sano ku kysyin että sais ajaa 100..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Se kierroslukumittarin anturi on kytkinkopassa, kuskin puolella siinä sivulla. Magneettianturi joka lukee hampaita vauhtipyörän kehältä. Kannattaa seurailla sitä johtoa ja kattella, että ei poikki. Muistaakseni se johto meni vaihelaatikon yli ja sitte se liitin oli jossain siellä startti moottorin lähellä, tosi vittumaisella paikalla. Kannattaa seki kattoa, voi olla ihan kosketushäiriötä.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 23.01.2012 22:07 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei mitään vittuilua, vaan kiinnostaa oikeasti.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
||||
|
||||
![]()
voiko tosta enempää kertoa. hj61 -87 huoltoautoksi muutettu. tais kyllä katsuri puhua soopaa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lainaan tät topikkii hiukan.
-89 HJ61 Kylmällä kelillä (-15C tai enemmän) alkaa nopeusmittari pitämään hirveetä surinaa ja mittari kiihdyttelee omia aikojaan. Eli oikee nopeus nousee noin viiteenkymppiin ni mittari kiihtyy johonki sataseen ittekseen vaik oikeesti pysyy nopeus siin viidessäkympissä, jos lyö kojelautaan ni hiljenee noin sekunniks ja taas alkaa surina ja kiihtyminen. Heti kun auto vähän lämpee ni vika poistuu. Mistäköhän mahtaa johtua ja onks jollain ollu samanlaista ongelmaa?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Omassa 61:ssa hajos takaluukun lukkopesä, asiaa tutkiessa löyty luukun sisuksista sähkömoottori joka yhdistetty keskuslukitukseen, siis kuskin ovessa keinukatkasin jolla kaikki ovet kerralla lukkoon. Takaluukun systeemistä puuttu vain sähkömoottorin ja lukkopesän välinen tanko. Siihen rakentelin tarvittavan osasen vinyylistä, estää lukkopesää painumasta alas.
Ihmetytti miks ei jo tehtaalla oltu laitettu toimimaan tai sit joku purkanu sen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tai sitten niin kuin itsellä kävi henkilömallin tojon mittarille kun oli se koneisto mittarin sisältä kulunut väljäksi, jurrasi ja surrasi aina kylmemmällä ilmalla ja aina välillä hyppi korkeammille lukemille. Sitten kunnon pakkasten tultua jurahti kerran 50km/h vauhdissa ja nappasi neulan pohjaan sellaisella voimalla että neulan akseli katkesi...
|
#11
|
|||
|
|||
![]() ![]() Viimeksi muokannut ATV. H : 10.12.2012 02:08 |