Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2012, 20:35
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Kuulostaa kyllä vitosvaihteen synkrovialta. Ja jossain oli mainittu ettei vitosta saa/kannata käyttää alle 80km/h tai jos vetää kärriä. Viisaammat jatkakoon.
Ei oo tossa vehkeessä mitään sen isompia muutoksia rengastuksessa, suurin laillinen vetopaino 2,2tn ja tuskin kovin usein vedetty kärryä. Ei sitä vitosta toki suositella käytettäväksi liian pienellä nopeudella, mutta pitäis sen pysyä päällä. Vai onks tää joku puoliautomaattivaihteisto

Tossa nyt fiilistelin taas ajatuksen kanssa niin ei tossa kyllä mikään rajoita kepin liikettä. Voiko toi nyt sit johtua vaan huonosta synkrosta, vaikka vaihde ei kytkettäessä rusahda tai anna mitään muutakaan palautetta ikinä? Tietysti taas lukuun ottamatta sitä, että vähän tarvii sormenpäällä pitää pykälää päällä siihen asti että saa vedon päälle.

Kertokaas nyt toi kierroslukumittarihommakin.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2012, 21:03
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ot mutta omassa huoltoauto hjiis ei tarvii 80 lätkää leimalla ja katsuri sano ku kysyin että sais ajaa 100..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2012, 22:04
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Se kierroslukumittarin anturi on kytkinkopassa, kuskin puolella siinä sivulla. Magneettianturi joka lukee hampaita vauhtipyörän kehältä. Kannattaa seurailla sitä johtoa ja kattella, että ei poikki. Muistaakseni se johto meni vaihelaatikon yli ja sitte se liitin oli jossain siellä startti moottorin lähellä, tosi vittumaisella paikalla. Kannattaa seki kattoa, voi olla ihan kosketushäiriötä.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)

Viimeksi muokannut Profi : 23.01.2012 22:07
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2012, 10:51
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
ot mutta omassa huoltoauto hjiis ei tarvii 80 lätkää leimalla ja katsuri sano ku kysyin että sais ajaa 100..
Kerro lisää speksejä autostasi?
Ei mitään vittuilua, vaan kiinnostaa oikeasti.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2012, 21:43
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
Kerro lisää speksejä autostasi?
Ei mitään vittuilua, vaan kiinnostaa oikeasti.
voiko tosta enempää kertoa. hj61 -87 huoltoautoksi muutettu. tais kyllä katsuri puhua soopaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2012, 14:07
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaan tät topikkii hiukan.

-89 HJ61
Kylmällä kelillä (-15C tai enemmän) alkaa nopeusmittari pitämään hirveetä
surinaa ja mittari kiihdyttelee omia aikojaan. Eli oikee nopeus nousee noin viiteenkymppiin
ni mittari kiihtyy johonki sataseen ittekseen vaik oikeesti pysyy nopeus siin viidessäkympissä,
jos lyö kojelautaan ni hiljenee noin sekunniks ja taas alkaa surina ja kiihtyminen.
Heti kun auto vähän lämpee ni vika poistuu.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onks jollain ollu samanlaista ongelmaa?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2012, 14:34
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Lainaan tät topikkii hiukan.

-89 HJ61
Kylmällä kelillä (-15C tai enemmän) alkaa nopeusmittari pitämään hirveetä
surinaa ja mittari kiihdyttelee omia aikojaan. Eli oikee nopeus nousee noin viiteenkymppiin
ni mittari kiihtyy johonki sataseen ittekseen vaik oikeesti pysyy nopeus siin viidessäkympissä,
jos lyö kojelautaan ni hiljenee noin sekunniks ja taas alkaa surina ja kiihtyminen.
Heti kun auto vähän lämpee ni vika poistuu.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onks jollain ollu samanlaista ongelmaa?
Kokeile rasvata mittarin vaijeri.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2012, 16:03
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Omassa 61:ssa hajos takaluukun lukkopesä, asiaa tutkiessa löyty luukun sisuksista sähkömoottori joka yhdistetty keskuslukitukseen, siis kuskin ovessa keinukatkasin jolla kaikki ovet kerralla lukkoon. Takaluukun systeemistä puuttu vain sähkömoottorin ja lukkopesän välinen tanko. Siihen rakentelin tarvittavan osasen vinyylistä, estää lukkopesää painumasta alas.

Ihmetytti miks ei jo tehtaalla oltu laitettu toimimaan tai sit joku purkanu sen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2012, 22:54
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Lainaan tät topikkii hiukan.

-89 HJ61
Kylmällä kelillä (-15C tai enemmän) alkaa nopeusmittari pitämään hirveetä
surinaa ja mittari kiihdyttelee omia aikojaan. Eli oikee nopeus nousee noin viiteenkymppiin
ni mittari kiihtyy johonki sataseen ittekseen vaik oikeesti pysyy nopeus siin viidessäkympissä,
jos lyö kojelautaan ni hiljenee noin sekunniks ja taas alkaa surina ja kiihtyminen.
Heti kun auto vähän lämpee ni vika poistuu.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onks jollain ollu samanlaista ongelmaa?
Tuo on vanhojen cruiserien ominaisuus. Mulla on tehny bj, hj ja hdj samaa aina kovilla pakkasilla. Vaijerin öljyäminen saattaa auttaa, mutta saattaapi johtua myös pienestä rispaantumisestakin vaijerissa, joten sitten vaan uutta vaijeria.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.02.2012, 01:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tai sitten niin kuin itsellä kävi henkilömallin tojon mittarille kun oli se koneisto mittarin sisältä kulunut väljäksi, jurrasi ja surrasi aina kylmemmällä ilmalla ja aina välillä hyppi korkeammille lukemille. Sitten kunnon pakkasten tultua jurahti kerran 50km/h vauhdissa ja nappasi neulan pohjaan sellaisella voimalla että neulan akseli katkesi...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2012, 02:04
ATV. H ATV. H ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.12.12
Sijainti: iitti
Viestit: 2
Perusasetus


Viimeksi muokannut ATV. H : 10.12.2012 02:08
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).