Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2012, 17:48
Harde:n Avatar
Harde Harde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuo heitto promillerajoista oli täydellinen provo, joka sinänsä ei liity yllä listattuihin mitenkään. Saanen olla eri mieltä noista muista:

- autoilun verot: liikennemäärien kasvaessa onnettomuudet lisääntyvät, tämä on valitettava tilastollinen tosiasia. Jos bensan hinta lasketaan vaikkapa yhteen euroon/litra, lisääntyy vuosittainen ajosuorite ja sitä kautta tieliikenneonnettomuudet.

- töyssyt pois: mietitäänpäs hetki syytä, miksi noita hidasteita yleensä ottaen rakennetaan ? Jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoituksia, eli tarvitsisi rakentaa ensimmäistäkään hidastetta. Mutta osa teillä liikkujista omaa sellaisen asenteen, että nopeusrajoitukset ei koske mua. Eikä paljon muutkaan lait. Eli jos hidasteet poistetaan, niin taatusti ajonopeudet nousee ja sitä kautta onnettomuudet lisääntyy, tai ainakin onnettomuuksien seuraukset muuttuvat vakavammiksi.

- kameratolpat: sama asia kuin yllä. Jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoituksia niin eipä tarvitsisi rakentaa ensimmäistäkään tolppaa teiden varsille. Säästyisi nekin rahat johonkin hyödyllisempään. Mutta näiden asennevammaisten takia liikennettä pitää valvoa. Edelleen, jos tolpat poistettaan --> ajonopeudet nousee --> onnettomuudet lisääntyy. Tämä on todettu ihan elävässä elämässä.

- nopeusrajoitukset: valitettavasti se vaan on niin, että ajonopeuksien noustessa onnettomuudet lisääntyy ja kolareissa käy huonommin. Toki tämä kesä- ja talvirajoitusten muutos on vähän jäykkä systeemi, keliolosuhteet voisi ottaa paremmin huomioon. Onhan noita muuttuvia nopeusrajoituksia joillain teillä mutta lisää sai olla. Mutta toisaalta, laskekaa joskus kuinka paljon aikaa säästätte, jos ajette esim. 85 km/h sijaan 100 km/h jonkin matkan. Ajansäästö on aika huvittava. Eikös kuitenkin pääasia ole, että päästään hengissä perille kuin se, että ollaan minuuttia paria aikaisemmin perillä ?

- rakentelu: tämä on moninainen juttu. Asiansa omaaville ja vastuuntuntoisille alan harrastajille soisi enemmän vapauksia autojen rakenteluun. Mutta sitten on se iso joukko ihmisiä, jotka eivät osaa rakennella turvallisesti tai mikä pahinta, eivät vähää välitä virityksien turvallisuudesta. Ja katsastuksessa näitä kikkavitosia ei pelkällä ihmissilmällä löydä, valitettavasti. Eli jos rakentelua sallitaan enemmän, niin tieliikenteeseen pääsee enemmän vaarallisia virityksiä.

Tämä tästä tällä kertaa.
itse nään asian niin että:

Liikenteen verot: ihmisillä olisi varaa ostaa kalliimpia(turvallisempia) autoja, kun polttoaine halvempaa voisivat ihmiset levittäytyä asumaan kauemmas kaupunkien keskustoista, hintojen kallistuessa ihmiset muuttaa kaupunkeihin ja maaseutu autioituu.

Töyssyt: suurin osa kuitenkin juuri ennen töyssyä jarruttaa, ajaa töyssyn, ja kiihdyttää taas ylinopeuteen. hyöty on marginaalinen, koulujen edessä vielä ymmärtää. jarrut kuluu, polttoainetta kuluu, alusta kuluu... ihmiset vitutuksissaan ostaa citymaastureita. palomiehiä ja ambulanssikuskeja vituttaa.

Tolpat: sama juttu kuin töyssyissä, ihmiset kaahaa kuitenkin. juuri tolpan kohdalle JARRUTETAAN ja tolpan jälkeen taas nopeudet takaisin ylinopeuteen. liikennevirta pumppaa. joskus väsyneenä kuitenkin joskus käy vahinko kun seuraa tietä eikä nopeusviisaria ja sakkoa.

nopeudet: saksassa omalla autolla reissanneena voi vain ihmetellä suomen meininkiä. siellä koska moottoriteillä saa kaahata niin kaupungeissa ajetaan TÄYSIN rajoitusten mukaan tunnollisesti. suomessa kun isojen teiden 80km/h rajoitukset ovat lähinnä vittuilua niin porukka ajaa samaa vauhtia sekä maanteillä että lähiöissä.

Rakentelu: tottakai niiden pitäisi olla katsastusmiehen hyväksymiä turvalliseksi toteamia, kun nykyiset "ei lisäpitkiä katolle, renkaiden suurentaminen max.2", kaikkialla muualla maailmassa hyväksytty osa tai kokonainen auto mutta suomessa et saakkaan kilpiin..."

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2012, 20:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde Näytä viesti
itse nään asian niin että:

Liikenteen verot: ihmisillä olisi varaa ostaa kalliimpia(turvallisempia) autoja, kun polttoaine halvempaa voisivat ihmiset levittäytyä asumaan kauemmas kaupunkien keskustoista, hintojen kallistuessa ihmiset muuttaa kaupunkeihin ja maaseutu autioituu.
Asian voi nähdä näinkin. Mutta toisaalta työpaikat on kaupungeissa, niin mitäs siellä maaseudulla oikein tekisi töikseen ? Toki jos jaksaa ajaa päivittäin pari kolme tuntia niin voi käydä kaupungissa töissä. Mutta siinä olet oikeassa, että Suomi on pirun iso maa ja etäisyydet suuria. Nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ajaminen on kallista hupia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde Näytä viesti
Töyssyt: suurin osa kuitenkin juuri ennen töyssyä jarruttaa, ajaa töyssyn, ja kiihdyttää taas ylinopeuteen. hyöty on marginaalinen, koulujen edessä vielä ymmärtää. jarrut kuluu, polttoainetta kuluu, alusta kuluu... ihmiset vitutuksissaan ostaa citymaastureita. palomiehiä ja ambulanssikuskeja vituttaa.
Miksi suurin osa autoilijoista ei noudata nopeusrajoituksia ?? Eli poistamalla töyssyt nopeudet nousisivat edelleen ja onnettomuuksia tulisi lisää. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Ambulanssit, bussit, jakeluliikenne jne. tuskin hidasteita rakastaa mutta syy niihin on siis piittaamattomat autoilijat, jotka eivät noudata nopeusrajoituksia. Ja mulla ei ole käyttiksenä citymaasturia hidasteiden takia

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde Näytä viesti
Tolpat: sama juttu kuin töyssyissä, ihmiset kaahaa kuitenkin. juuri tolpan kohdalle JARRUTETAAN ja tolpan jälkeen taas nopeudet takaisin ylinopeuteen. liikennevirta pumppaa. joskus väsyneenä kuitenkin joskus käy vahinko kun seuraa tietä eikä nopeusviisaria ja sakkoa.
Edelleen, miksi ihmeessä pitää ajaa ylinopeutta ?? Anteeksi nyt vaan mutta tämä on juuri sitä asennevammaa josta olen puhunut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde Näytä viesti
nopeudet: saksassa omalla autolla reissanneena voi vain ihmetellä suomen meininkiä. siellä koska moottoriteillä saa kaahata niin kaupungeissa ajetaan TÄYSIN rajoitusten mukaan tunnollisesti. suomessa kun isojen teiden 80km/h rajoitukset ovat lähinnä vittuilua niin porukka ajaa samaa vauhtia sekä maanteillä että lähiöissä.
Tämä on kyllä aika kaukaa haettu teoria. Saksassa saa motareilla ajaa kovaa, tosin rajoittamattomia nopeuksia ei taida enää olla, en tarkkaan tiedä. Mutta vaarallisia noi motarit siellä on, testattu on. Eikä oman kokemuksen mukaan Saksassa kaupunkien liikenne paljoa Suomesta poikkea. Jossain japanissa KUKAAN ei aja ylinopeutta mutta Saksassa tämä ei kyllä päde.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde Näytä viesti
Rakentelu: tottakai niiden pitäisi olla katsastusmiehen hyväksymiä turvalliseksi toteamia, kun nykyiset "ei lisäpitkiä katolle, renkaiden suurentaminen max.2", kaikkialla muualla maailmassa hyväksytty osa tai kokonainen auto mutta suomessa et saakkaan kilpiin..."
Kuten aikaisemmin mainittu, osin rakentelua voisi helpottaa. Jostain syystä Suomessa asiat muuttuu hitaasti, josko lainkaan.

Mutta joo, kolikolla on aika kaksi puolta. Turha tästä on enempi jatkaa, ollaan kumpikin oikeassa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2012, 23:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.094
Perusasetus

Joo, pääasia ettei saada mitään 24/7 satelliittivalvontaa pakolliseks joka kotteroon, joka keräis verot ja ylinopeussakot ja haistais varmaan vielä viinankin. Promilletesti jees, mutta yleisesti en tykkää että kytätään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2012, 17:10
yypy yypy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, pääasia ettei saada mitään 24/7 satelliittivalvontaa pakolliseks joka kotteroon, joka keräis verot ja ylinopeussakot ja haistais varmaan vielä viinankin. Promilletesti jees, mutta yleisesti en tykkää että kytätään.
Oikein! En koe yhteiskuntaa enää vapaaksi, jos on joku ylempi taho joka valvoo satelliiteilla ja laskuttaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KJ Dieselin tehonlisäys hunteri Tekniikka & Jutustelu 2 03.02.2007 22:02
Dieselin säilyvyys?? vesku.r Chit-Chat 4 15.06.2006 07:52
dieselin kierrokset! battis Tekniikka & Jutustelu 4 24.05.2006 20:36
Dieselin lisäaineet? okkiM Tekniikka & Jutustelu 25 02.01.2006 11:27
Dieselin pakoputkisto Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 16 16.05.2005 18:31


Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).