Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2012, 17:42
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Onkos se vielä niin, että noita taksiautoilijoita tuetaan yleisistä verovaroista auton hankinnassa. Jos näin on niin pitäisi taksirenkien ja isäntien olla aika hiljakseen jos ei tuetta pystytä hommia hoitamaan.

Ja samaa mieltä olen muistakin tukiaisista, etukäteen itse maksetut vakuutustyyppiset tuet on OK mikäli silloin vaan peritään takaisin aiemmin omatoimisesti maksettuja rahoja.
Kyllähän sitä "tuetaan", mutta se "tuki" ei näyttele kovin kummoista roolia uuden auton hankinnassa.

Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen.

Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta.

Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan.

Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole.
Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa... että morjens!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2012, 16:51
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Ja takasin Hiace-asiaan.

Nyt jo melkein polttaa, näkyy mukavassa naapurissamme tullut myyntiin, ken tietää jos riisuvat tuosta vielä pakun

http://www.toyota.ru/cars/new_cars/alphard/index.tmex
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2012, 12:46
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Tammi-helmikuussa kilpiin meni 188kpl Hiaceja. Miten tuo on mahdollista? Eikö Hiacen myynnin pitänyt loppua vuoden alkuun mennessä?

http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/i...d=201203124601
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2012, 13:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Radiossa oli aikanaan haastattelussa joku Suomen tojotan heppu. Kertoi, että autoja on tuotu runsaasti maahan viime vuonna ja että ne saadaan myydä tämän vuoden aikana.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2012, 15:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Radiossa oli aikanaan haastattelussa joku Suomen tojotan heppu. Kertoi, että autoja on tuotu runsaasti maahan viime vuonna ja että ne saadaan myydä tämän vuoden aikana.
Mut käsittääkseni nuo autot on pitänyt rekisteröidä viime vuoden puolella? Vai onko nämä sitten niitä tapauksia, että otetaan autoja nippu varastoon vuoden 2011 puolella ja ne voi rekisteröidä 2012, koska ne on ollut maassa 2011? Noidenhan ei pitäisi mennä rekisteriin sen päästömääräyksen takia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2012, 16:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mut käsittääkseni nuo autot on pitänyt rekisteröidä viime vuoden puolella? Vai onko nämä sitten niitä tapauksia, että otetaan autoja nippu varastoon vuoden 2011 puolella ja ne voi rekisteröidä 2012, koska ne on ollut maassa 2011? Noidenhan ei pitäisi mennä rekisteriin sen päästömääräyksen takia.
Tarkemmin en tiedä miten asia on hoidettu. Oli miten oli, vähän kikkailua tuo kieltämättä on.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2012, 20:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kikkailua tai ei


Mutta KUN suomassa noudatetaan tätä EU-ohjeistusta viimmesen suosituksen mukaan.
Siis jos joku haluaa ostaa ajamattoman, lähes vuoden rekisterissä olleen hiacen, niin onko se hirveän paha?

Noista uudemmista pakuista ei kokemuksia, mutta nuo viimme vuosituhannen vehkeet hivenen tutumpia.
Toyota harrastajana ohitan diplomaattisesti nuo ajettavuus/suorituskyky keskustelut, mutta:
Ainakin nuo minun tuntemat urakoitsijat arvostavat sitä, että nuo hiacet, (hiluxit ja cruiserit) tuo kamat työmaalle ja vie/tuo porukan pois tasaisella varmuudella.
Tällekkin vuodelle oli yhdellä pajalla 80 luvun lopun HJ isossa remontissa, kun eivät olleet aikanaan ymmärtäneet hävittää!
Oli kuulemma kuskit vaatinut autoa liikenteeseen, vaikka olis uudempaa ollut tarjolla. (koneurakoitsija, ja en tiedä mitä uudempaa kalustoa oli ollut)

Se ainut hiace, mikä mulla on ollut, oli ensimmäisiä ohjaustehostimella olevia, pitkä versio, ajettu normaalit km, ja perä oli täynnä renkaita, lämminvesivaraaja yms.
ja ostin auton tuonne maakuntaan näkemättä, sillä puheella että ajokunnossa.
Suorituskyky oli hivenen puutteellinen, ei riittänyt voima ohittaa rekkaa lumisella ohituskaistalla! -> päätin että tätä en aja ouluun asti, jouduin ajamaan, ei löytynyt iltayöstä samasta numerosta tarvista ja rahaa)
Mutta oli elämäni helpoin auto myydä! Ostaja tyytyväinen että lähti käyntiin 10c pakkasessa 7 tunnin seisomisella. ei edes yrittänyt tingata, kauniisti vaan pyysi puolelle kauppahinnasta 9 tuntia maksuaikaa, ja pitämään auton pihassa saman 9h! (Jätti auton, paperit ja rahat; ja totesi että passaako että tulen klo 16 tekemään paperit ja hakemaan auton ?)
Suomea puhuvat soitteli noin 100x samana päivänä
Huonoa suomea puhuvat soitteli 2 viikkoa... ja auto oli nettissä myynnissä 8 tuntia, ja hinta oli 30% halvempi kuin keskimäärin.
Näin jälkiviisaasti: olis varmaan saanut enemmän?

P.S Suomessa ei enää saa olla edes tupakan nimeä näkyvissä, mutta virossa edelleenkin itsepalvelu; askit kärryyn kuin maitopurkit!

p.s.s Lada niva ei täyttänyt päästömääräyksiä-> ei saa tuoda suomeen!
Mutta ruotsissa täytti päästöt, siis ruotsista sai tuoda suomeen
-> päästöt vähenee, kun tehdään päästöjä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2012, 08:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarkemmin en tiedä miten asia on hoidettu. Oli miten oli, vähän kikkailua tuo kieltämättä on.
Vrt. Datsun 100A jota myytiin suomessa vielä monta vuotta sen jälkeen kun valmistus oli jo lopetettu...
Viimeiset bertat taitaa olla 85:sia tai ainakin yhden semmoisen oon netti autossa bongannu.

Minkä sille mahtaa että hyvät haalitaan tänne persaukisten maahan missä auton arvo laskee neljän ekan vuoden aikana sen 20-30 egee/päivä. Jonka jälkeen niillä ajetaan vielä 20 vuotta, ja sitten ne kannattaa vielä laivata afrikkaan...

Jos tän maan putkimiehet ois joutunu 80 luvulla ajelemaan pelkillä takamoottori pornstarttereilla niin täällä olisi vielä enemmän hometaloja kuin nyt on. Ja monella olisi ehkä jääny talot rakentamatta alkoholiongelma kehittymättä kun kaikki talo/ja kaljarahat olisi menny koneremppoihin ja aina uusiin autoihin

On ne vaan sitkeitä P..keleitä

Vaan älkää volkkarimiehet huoliko, jos sieltä joskus Suomen kamaralle mötkähtää bemari koneinen haisuli niin sitten teilläkin on toyotamiesten kanssa jotain autoihin liittyvää keskusteltavaa kahvipöydässä...Ja saapahan toisaalta Suomen suosituin urheiluauto vihdoinkin urheilumoottorin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 07.03.2012 08:40
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2012, 12:46
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Kyllähän sitä "tuetaan", mutta se "tuki" ei näyttele kovin kummoista roolia uuden auton hankinnassa.

Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen.

Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta.

Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan.

Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole.
Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa... että morjens!
ja mielestäni koskee kaikkea yrittämistä, jos kerran rohkeutta riittää alkaa yrittäjäksi niin en ainakaan minä ilkeä alkaa kateelliseksi, tai voishan sitä kadehtia vaikka sitä kun kaverin ei tarvii olla juuri koskaan kotona.Taksit täällä sivukylillä ei kans taida kuulua niihin parhaisiin hommiin, mittareita vaihdetaan kerran pari vuodessa, kela määrää kuka kuskaa ketäkin lääkäriin.Nyt tietysti joku sanoo että taksikuski saa saman rahan mitä rekalla kuskaamalla, eikun rekka pois ja ducato tilalle.

ja ite asia meinas jäähä, enpä olis uskonu että tällä palstalla tulee puheeksi auton sisämelu tai ajomukavuus, jouduin jo tarkistamaan että enhän vaan ollu menny 2plussan sivuille kun sisämetelli haittaa äijiä, itellä 1 toyota -06 ajettu 341tkm ja joutu tänäkin talvena remonttia tekemään akku meni uusiksi sekä jarrupalat. Sisä melu kyllä kovempi kun kilpailijoilla, mutta kun täällä korvessa ei ole korjaamoita eikä aina viitsi ite rassata ja jos pitää saada sormet mustiks minulla on siihen tarkoitukseen olemassa patrolli, joka on varmasti kovempi sisämelultaan kun oveton hihase.

Viimeksi muokannut petrool : 07.03.2012 12:59
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 4WD Hiacen vanteet BATMAN O/M/V Renkaat ja vanteet 0 17.09.2009 06:07
M.hiacen lukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.12.2007 19:25
Hiacen 2L2 vm.90-> Tekniikka & Jutustelu 4 13.03.2007 21:33
Hiacen"perä". Tekniikka & Jutustelu 6 21.10.2006 16:50
O: 4x4 Hiacen takaperä. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.02.2006 17:39


Sivu luotu: 01:37 (GMT +2).