|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#127
|
|||
|
|||
Joo, en minäkään muuten olis tuota tienny, mut sattunu olemaan kaks vanhakoppasta pätkää ja molemmat 4,625 välityksillä. Toisessa kitkaperä ja toisessa avoin. En toki ole varma oliko perät molemmissa alkuperäset kun en niitä kumpaakaan ostanu itelle uutena.
|
#128
|
|||
|
|||
Tervehdys vaan kaikki
Nyt pitää oikeen viisaammilta kysyä kun olen itsekkin maasturia katsellut samoihin tarpeisiin kuin Duck Hunter, mutta koiraa ei olisi tarvetta kuskata, lähinnä itseä ja asetta yms. Etupäässä diesel pajeroa huoltoautona. Nyt kuitenkin otti silmiin tuo ensi vuoden alussa voimaan pakettiautoja koskeva dieselveron korotus, joka nostaa pakettiautojen veroa radikaalisti. (Tai näin olen ymmärtänyt). Nyt pitäisi saada tieto koskeeko tämä myös huoltoautoksi rekisteröityjä maastureita. Osaako joku kertoa? |
#129
|
||||
|
||||
Lainaus:
henkilöautoilla ainakin vasta putosi vai onko se vielä putoamassa ja paketti autoissa jäi entiselleen. |
#130
|
|||
|
|||
|
#131
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#132
|
|||
|
|||
En vaan tätä:
Käyttövoimaverotasot henkilö- ja pakettiautoille 1.1.2013 alkaen Dieselautojen lisäksi käyttövoimaveroa kannetaan myös muista ajoneuvoista, jotka käyttävät polttoaineena muuta kuin moottoribensiiniä. Henkilöautojen käyttövoimavero on alentunut 18 prosenttia ja kuorma-autojen 29–45 prosenttia 1.1.2012 alkaen. 1.1.2013 alkaen henkilöautojen käyttövoimaverot eriytyvät tarkemmin käyttövoiman mukaan. Muutoksen myötä myös kaasukäyttöiset pakettiautot tulevat käyttövoimaveron piiriin (0,9 snt/pv/100 kg). Uudet veroperusteet tulevat voimaan vuoden mittaisella siirtymäajalla. Muutos näkyy verolipuilla 2012. |
#133
|
||||
|
||||
Tuo koskee siis KAASUKÄYTTÖISIÄ pakettiautoja, joilla ei nyt vielä ole käyttövoimaveroa (dieselvero kansan suussa) Samoin myös henkilöautot kaasukäyttöisenä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#134
|
|||
|
|||
Ok, kiitos tiedosta. Ymmärsin tosta väärin, hyvä kun korjattiin.
|
#135
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13261...in_%282%29.pdf Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja. Jos autolla ei ole ajoneuvoliikennerekisterissä auton valmistajan ilmoittamaa CO2 -päästötietoa, vero perustuu auton kokonaismassaan. omassa patrollissa nousee näköjään 50€:lla PRKL!! tekis mieli kyllä tempoo kaikkia kansan"EDUSTAJIA" nokka varteen jotka tämmösiä tekee. |
#136
|
||||
|
||||
Pornokoppihilux, rekkaa vaan kahen hengen pakuks ni saa veroa alas, siis jos par paikkaa piisaa. Saap lahdit lavalle ja kojooteille asialliset boksit tai boksin..?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#137
|
|||
|
|||
Jep, tuo perusvero oli tiedossa, mutta puhuinkin dieselverosta.
|
#138
|
||||
|
||||
niihän tuo nousee pakettiautoissa 0.9 cent -> 5.5cent per.pv eli abaut 200€/vuosi lissää vero rahaa minulta, köyhille kansanedustajille jotta voivat palkkojansa korottaa.
|
#139
|
||||
|
||||
Lainaus:
CO2 perusteinen tai kokonaispainon perusteella laskettava Perusvero nousee, ja päästään kaikki osalliseksi siitä ihanuudesta.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#140
|
||||
|
||||
Lainaus:
AKEN SIVULTA: Pakettiautojen käyttövoimaveroon ei muutoksia Pakettiautojen käyttövoimaveroon ei ehdoteta muutoksia kaasukäyttöisiä pakettiautoja lukuun ottamatta. Pakettiautojen käyttövoimavero on henkilöautojen käyttövoimaveroon verrattuna matala, eikä sen tarkoituksena ole samalla tavoin polttoaineiden erilaisesta verotuksesta johtuvien käyttökustannusten tasaaminen kuin henkilöautojen käyttövoimaverolla. Alhaisen tason vuoksi pakettiautojen käyttövoimaveron porrastaminen henkilöautojen tapaan edellyttäisi ainakin joidenkin käyttövoimien käyttövoimaveron korottamista. Kun pakettiautojen keskimääräinen ajoneuvoveron perusvero nousee jo päästöperusteiseen ajoneuvoverotukseen siirryttäessä, pakettiautojen käyttövoimaveron muuttamista ei pidetä tässä vaiheessa tarkoituksenmukaisena. PERUSVERO nousee myös pakettiautoilla ja en tiedä tarkalleen oman patrollin painoa niin heitetään 2100kg vertailupainona PERUSvero: vuonna 2012: painoluokassa 2 001-2 100= 183,96€ Vuonna 2013: painoluokassa 2 001-2 100= 233,97€ erotus siis +50,37€/V |
#141
|
||||
|
||||
Samoilla asioilla
Morjensta. Olisin nyt ensinmäistä maasturia ostamassa ja mielessä ei ole oikeestaan pyörinyt kuin Lj70. Tarkoitus olis loppuviikosta käydä yhtä kattomassa. Nyt läjän omistajat voisi vähän kertoa mihin kiinnitän huomiota, kun siellä auton alla makaan. Kiitos ja anteeks!
|
#142
|
|||
|
|||
Suzuki SJ tai Jimny
Tohon sun tilanteeseen sopis tommonen sukisuki, toimii maastossa, ei kuluta kaikkea heti ja lämpiää varmaan hyvin noin pieni kokoiseksi ja ennen kaikkea pienempää maasturia on tietty helpompi korjata jne.
Älä osta RJ:tä jos haluat ajaessasi tehdä muutakin kuin katella koko ajan bensamittaria |
#143
|
|||
|
|||
Kaverilla ollut noita suzukeita ja kylmiä kun perkeleet on ollut, olin ostamassa yhtä nyt ennenkun tuon rj:n hain ja kysyin myyjältä kuinka tuolla tarkenee, totes ettei oikein ilman haalareita
|
#144
|
|||
|
|||
Samoin on tääläkin on muutamalla tutulla ja lämpimiä ne on täällä päin saanu joskus aukasta ikkunaakin näin talvella siis jimny ja sj... vitarasta en tiedä
|
#145
|
|||
|
|||
Viimesenä kaverilla oli tommonen -90 vitara, tai on se vieläkin, mutta mökkiautona lähinnä. 30 pakkasilla kun mentiin töihin niin lasia sai skrapailla sisältä ja tupakkia ei voinu polttaa lasi auki Toki siihen olis voinu muutakin tehdä kun termarin vaihtaa mutta kumminkin. Rj:n bensamittari kyllä laskee, vaikkakin sytytystä säätämällä tuntuisi kulutus laskeneen vajaan 10 litraa.
|
#146
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#147
|
|||
|
|||
Mulla on "pitkä" vitara ja oon kulettanu siinä kahta hirvikoiraa ja paria ukkoa kamppeineen. Hyvin on sopinu ja matka taittunu.
Koirille on boksi takakontissa, sopivat siinä jopa kerällä makaamaanki Tännäänki oli 26 pakkasta ja ihan hyvin tarkeni iliman kinttaita ja karvalakkia ajella. Ei ainakaan vielä moitteen sijaa. |
#148
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#149
|
|||
|
|||
Noi rungot on joko todella huonoja tai hyviä, se selviää helposti kun kurkkaa sinne auton alle, ja mikä on huonosti korjattu on huono vaikka kuinka olisikin korjattu myyjän puheissa. Jos et ole kiinnostunut parsimaan sitä runkoa itse niin ihan ilmaiseksi ei sitäkään kukaan tee hyvin. Tuulilasin karmit on rapeita, alareuna pahin siis. Kattokourut myös. Ja jos kyseessä 2l-t(turbollinen) niin on syytä kurkata sinne syyläriin ja polkeakkin koelenkillä.
|
#150
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pyydät vaikka tankkaamaan täyteen niin teet kaupat tjsp. tämmönen käytäntö mulla on aina ollu. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? | LaGrande | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.09.2009 17:01 |
Pickup hankinnassa | Miraakkeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.08.2007 09:20 |
Sisu A-45 hankinnassa | Viikari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.03.2007 05:31 |
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.12.2005 18:02 | |
GD mersu hankinnassa ? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.06.2005 16:55 |