Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.10.2011, 13:19
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

No tuli itel mielee toi 4 runneri Mistäköhän johtuu. Ite ainakii kaikki ajot sil ajannu kohta 2 vuotta. Bensaahan se vie kaiken minkä laittaa. Ja se takaluukku aika surkee keksintö. Muuten hyvä ajella ihan asfaltti teitäkii.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.11.2011, 09:20
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

No nyt muuttu maasturin hankinnan edellytykset jonkin verran. Aiemmin meinasin että pitää olla bensa koneella, mutta tuli katottua paketti/huoltoautoksi rekisteröimistä niin tulinkin toisiin aatoksiin. Pajeroita oon kattellu, etenkin pätkämalleja. Eli nyt voitte kertoa kokemuksianne myös kiisseli vaihtoehdoista.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.11.2011, 15:45
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Tuolla budjetilla saat jo aika näppärän maastovehkeen. Mutta kokemuksesta suosittelen jättämään pari tonttua vielä varalle jos tuunaus kipinä tai äkillinen korjauksen tarve ilmenee.
Jos tarkoitus oppia joskus itse korjaamaankin sitä niin sitten kannattaa unohtaa nykyajan sähköihmeet jossa merkkivalon palaminen tarkoittaa menon katkeamista.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 11.01.2012, 14:38
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

Vieläkhän en oo sopevaa autoa löytäny, mutta merkit ja mallit alkaa olla selvillä.
Elikkäs kiinnostuksen kohteena

pätkä pajero
pätkä tojota
suzuki (ei vitura)

tojota ois kova sana mutta tuntuva jokseenki hintavilta verrattuna paje/suikkeli
Mitä ny tarjontaa sellaillu, nii tuntuu olevan yleistä että maastureilla on ajettu se
+ 300 000km. Että kuinka ne kilometrit nuisa haittaa, kiisselikonneissa kilometrit ei vissiin haittaa nii paljon kuin bensakoneissa?? Onko kestävyyen kannalta väliä onko auto tomaatti vai manuaali lootala?? Kumpaas tet suosittelisitta??

Tuosa ny joittain kyssäreitä, koska maasturikuume vain kasvaa kasvamistaan
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 11.01.2012, 14:42
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Vieläkhän en oo sopevaa autoa löytäny, mutta merkit ja mallit alkaa olla selvillä.
Elikkäs kiinnostuksen kohteena

pätkä pajero
pätkä tojota
suzuki (ei vitura)

tojota ois kova sana mutta tuntuva jokseenki hintavilta verrattuna paje/suikkeli
Mitä ny tarjontaa sellaillu, nii tuntuu olevan yleistä että maastureilla on ajettu se
+ 300 000km. Että kuinka ne kilometrit nuisa haittaa, kiisselikonneissa kilometrit ei vissiin haittaa nii paljon kuin bensakoneissa?? Onko kestävyyen kannalta väliä onko auto tomaatti vai manuaali lootala?? Kumpaas tet suosittelisitta??

Tuosa ny joittain kyssäreitä, koska maasturikuume vain kasvaa kasvamistaan
Land Cruisereissa on toi 300tkm vasta sisäänajo.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 11.01.2012, 14:47
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

Meinnaakko että 300 000 ei olis vielä paljoa?
itteäni vain huvittanu ku kattonu ku myyään autoja joilla mm. 550 000 ajettu
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 11.01.2012, 15:06
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Meinnaakko että 300 000 ei olis vielä paljoa?
itteäni vain huvittanu ku kattonu ku myyään autoja joilla mm. 550 000 ajettu
Harvoin ne ajamalla paranoo

Voi se 1.000.000 Km ajettukin olla parempi kuin se 299.999 Km ajettu, jos on uusittu kaikki...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 11.01.2012, 15:31
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

No mitäs tuosa maasturin ostosa sitten kannattaa huomioon ottaa.
Nimittäin Rovaniemelä ehkä käväsen yhtä pajea kattomassa, nii mihin siinä pitäs huomio kiinnittää, ei varmaan kuiten penkkien kulumisseen

Kertokkee tet viisammat nii tullee minustaki viisas, ehkä sitten joskus
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 11.01.2012, 15:39
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Se että tekniikka pelaa. Öljyt ja nesteet ovat niille kuuluvilla paikoillaan eivätkä sekaisin. Laatikko ja voimansiirto ei ääntele omiaan ja vaihteet vaihtuu. Kone käy hyvin. Neliveto pelaa.
Kysy autoon tehdyt huollot milloin on tehty. (jakopää remppa, vaihdetut osat ym.)

Sit peltihommat, jos oot halukas tekemään ruostekorjausta niin sitten ei haittaa ruosteet.
Yleensäkin myös kannattaa valita auto sen käyttötarkoituksen mukaan.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 11.01.2012, 15:55
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

Kiitoksia näistä tiedoista, eiköhän tämä tästä vielä vi*uiksi mene.
pitäs vaan jostain löyttää sopiva vekotin itelle, mutta ku kaikki on perskeleen kaukana. Pittää vissiin muuttaa ensin etlhän ja sitte vasta ostaa auto?
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 11.01.2012, 15:59
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Etelän autot tuppaa monesti olla suolan syömiä.

Mihinkä käyttötarkoitukseen autoa haet? Täysveriseen offroadiin, silloin tällöin offailuun, metsäreissuille vai sitimaasturiksi?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 11.01.2012, 16:54
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

Mettälle meno autoksi pääasiassa, mutta mettätiet ei nyt Venäjän
kärrypoluista poikkea eli kyllä autola pittää olla haluja mennä myös mettähallituksen puolelle. unohtamatta sitä että mitä suuremmalla
todennäköisyydellä seki homma lähtee lapasesta ja alan harrastaan offia
ihan kunnola. Ihan normi mettäauton tartten, mutta varmaan laitelen siihen koroketta, ehottomasti vinssi, työvaloja yms "perushommia" . Sitten ku varallisuus antaa periksi niin sitten alethan hifistelleen. Peltihommia haluaisin oppia tekkeen ja muitaki perushommia. Nii ja renkhat tullee hankintalistalle varmaan ensimmäisenä, mutta se on sen ajan murhe se.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 11.01.2012, 18:22
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

pakko nyt vielä itekki lisätä kokemuksia sen verran että nyt on kolmas tojotan maasturi menossa ja vaikka hinnakkaita ovatkin muihin verrattuna niin ovat olleet myös hyviä, hiluksi oli hyvä peli muuten mutta ohjaustehostimen puuttuminen meinasi olla vähän vittumaista välillä ja laiska oli kuin mikä (2,4d LN65) sitten tuli sen jälkeen HJ60 landcruiser, tämä oli jo mukavempi ajaa kun löyty ohjaustehostin mutta vähän tehotonhan tuo vapari kone kuitenkin oli (4.0d) mutta toimiva, läks aina käyntiin kovastaki pakkasesta (paitti silloin ku oli menny kaikki hehkut pimeeks) mutta oli sitten niin mätä että myin pois ja nyt on kierroksessa HDJ80 landcruiser, tämä on hyvin huollettu ja ruosteeton yksilö eikä kilometritkään tunnu vielä missään (740tkm) ja vielä toistaseksi ollut laakinpeli ilman mitään vikoja (ollut minulla nyt vähän yli 2kk) eli itse sinun tilanteessasi kallistuisin HJ61 tai LJ70 landcruiseriin kattoo vaan ettei oo ruoste kovasti päässy iskemään ja että voimansiirto ei pidä ylimääräisiä mekkaloita sekä muut perusjutut mitä on jo aiemmin mainittu.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 11.01.2012, 18:25
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Jos siis pajeroa olet menossa katsomaan niin onko IC vaiko pelkkä TD?
Jos pelkkä TD niin kuuntele laatikko tarkasti ettei pidä ylimääräistä melua,toki sama myös IC:mallissa muttei ole niin herkkä kuin tuo "pikkuloota",rungontakapää,siitä mistä alkaa nousemaan,kannattaa tutkia kunnolla ruosteen varalta ja kokeilla sormella niistä rei´istä että ovatko täynnä hiekkaa. Etujalkatilojen kulmat happanevat kans aika tehokkaasti. Jos saat mahdollisuuden niin kokeile vähän vedättää nelivedolla kovemmin,ettei jakiksen ketju hypi ylitse. Ja sitten tieten nuo muutkin ettei moottori kolise ja perät ei äännä yms. Ja se tärkein,katso ettei tee painetta paisariin.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 11.01.2012, 19:08
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Itsellä ollut toyotan hj60, hj61, 160 patrolli ja nyt uusimpana rj70 cruiseri. Toyotat on ollut pommin varmaa tekniikkaa, uusimpaan olen ollut todella tyytyväinen. Lähtee pakkasella avaimesta, lämpiää nopeasti, takaluukkuun mahtuu kaksi koiraa, etukallistuksen vakaajan otin pois ja vakiorenkaillakin menee aika pahaan paikkaan, lisäksi on tuo 3 hengen takapenkki ilman mitään mauttomia dieselveroja. Mitä itse tulee mieleen niin tuo voimansiirto kannattaa tutkia, ettei murrokset pauku ja ja kardaanit klonksu/tärrää, jakolaatikko ulvo, vaihteet pysyy päällä/menee päälle. Ohjauksessa on äkkiä paljon väljää jos on isot pyörät eikä ole kuin ajettu. Öljyvuodot, ettei kaikki paikat ole märkänä päältä ja ajettu kuivana. Ja jos sitä autoa on hitsattu niin kannattaa vähän tutkia kuinka on hitsattu, viimeksi kävin itse katsomassa sellaista lj:tä mihin oli puheissa hitsattu ja massattu runko viimeisen päälle, alle kurkistin ja päätin etten osta. Max millin pellistä lätkitty mätien päälle ja reunoilta parilla hepillä kiinni, olisi saanut tehdä kaikkea muuta kuin ajaa vaikka oli vuosi leimaa. Myyjää haastattelemallakin selviää paljon, kyllähän se koittaa kierrellä ja kaarrella asian vierestä jos kysyt suoraan esim että onko mätä paska vai oikeasti hitsattu. Ja jos kaupat pitäisi syntyä 5minuutissa eikä saisi käyttää vähän aikaa tutkimiseen niin susihan se on, varsinkin jos 6k autoa ostelet niin vähän saa jo katsellakkin erimalliin kun 100-200 romuja.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 11.01.2012, 20:06
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Jojotat on MINUN mielestä yliarvostettuja... pyyntihinnat monesti IHAN tolkuttomia, ja jos tykkää ajaa PELKÄSTÄÄN siellä metsässä, tai katujyrällä normiliikenteessä, niin kannattaa valita se Hj...

Mutta yleisesti ottaen mikä vaan vehje kestää kilometrejä, jos sille on tehty muutakin kuin ajettu.

Ps. montakohan "toyota-on-ainoa-oikea-maastoauto" - uskonlahkoon kuuluvaa offaajaa suututin? arvauksia.., anybody?
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 11.01.2012, 20:12
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Jojotat on MINUN mielestä yliarvostettuja... pyyntihinnat monesti IHAN tolkuttomia, ja jos tykkää ajaa PELKÄSTÄÄN siellä metsässä, tai katujyrällä normiliikenteessä, niin kannattaa valita se Hj...

Mutta yleisesti ottaen mikä vaan vehje kestää kilometrejä, jos sille on tehty muutakin kuin ajettu.

Ps. montakohan "toyota-on-ainoa-oikea-maastoauto" - uskonlahkoon kuuluvaa offaajaa suututin? arvauksia.., anybody?
Mitäköhän vikaa Tojotissa on tiekäytössä? Kysyy itä-auto harrastaja.
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 11.01.2012, 20:46
Hairahrus:n Avatar
Hairahrus Hairahrus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: Pohojanmaa
Viestit: 38
Perusasetus

Täältä yks lisä ääni sekottaan pakkaa.

Itellä ollu mettäautona sukisuki ja rocky ,nyt on gen1 -90 pajero.
Näistä viisastuneena voin kertoa että jätä suosista kaikki lehtijousiset pelit pois laskuista. Mettäkäytös kuitenki eniten tulee maantietä ja korkeintaan huonoja mettäautoteitä.
Tuolla nyky pelillä on 100x paree ajaa ku muilla edellisillä vaikka oon koittanu ajettavuuteen panostaa.
Toiseksi suzuki ja muut pätkä pelit on aivan liian pieniä. Tavaraa yleensä kuitenki mukana aikalailla.

Itte suosittelisin jo ennemminkin esiin tullutta syncro transportteria.
Menee yllättävän huonosta paikasta ja tilaa on vaikka muille jakaa. Sielä myös yöpyy tarvittaes.
Tälläisen kun löytää hyvin huolletun niin kilometreistä ei kannata peljästyä.
2,5tdi on myös aika hyvä kulkuinen eikä vie yli 10l vaikka polkiski.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 11.01.2012, 21:16
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

Kiitokset kaikista näistä kommenteista! Johan sitä nyt taas vähän viisastuthin
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 11.01.2012, 21:45
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Meinnaakko että 300 000 ei olis vielä paljoa?
itteäni vain huvittanu ku kattonu ku myyään autoja joilla mm. 550 000 ajettu
Muistelinkin että SLCK:n foorumilla on ollu kilometritopicci.
Sieltä vaan ihmettelemään.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=6991

Olkoonkin yliarvostettuja mut laatu maksaa.
Ei ne pajeroiden koneetkaan mitään ikuisia ole.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 11.01.2012, 21:57
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Jojotat on MINUN mielestä yliarvostettuja... pyyntihinnat monesti IHAN tolkuttomia, ja jos tykkää ajaa PELKÄSTÄÄN siellä metsässä, tai katujyrällä normiliikenteessä, niin kannattaa valita se Hj...

Mutta yleisesti ottaen mikä vaan vehje kestää kilometrejä, jos sille on tehty muutakin kuin ajettu.

Ps. montakohan "toyota-on-ainoa-oikea-maastoauto" - uskonlahkoon kuuluvaa offaajaa suututin? arvauksia.., anybody?

Sen verran voin vastata, että tojotan omistajilla on varaa olla suuttumatta miehelle jonka autona on pajero.


Topicin aloittajalle vastaan, että osta HJ61. Suorituskyky ja ajo-ominaisuudet kohtuulliset ja
pärjää maastossa etenkin hieman karkeammilla kumeilla varsin hyvin sekä 12-ht:n soundit hieman mukavammat kuin esim. pajeron nuhainen pöhinä riippumatta siitä oliko bensa tai diesel.




















Ihan sama montako pajerokuskia suututin
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 11.01.2012, 21:59
patero patero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.11
Sijainti: suomi
Viestit: 35
Perusasetus

pajero


vaikka itsellä on pajero niin jos oikeata maasturia etsii niin kierrejousilla, ja jäykillä akseleillla tietysti kunnon lukot. ja diesel tietysti ja hyvät renkaat, oli auto mikä tahansa. mutta sehän ei vaikuta auton ostoon ku niitä saa kaupasta ostettua.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 11.01.2012, 22:00
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 337
Perusasetus

on tuo hoojii turhan iso meikäläisen tarkotukseen, ku pääsääntösesti kuiten yksin koiran kanssa metälä käyn. hyvä auto kait tuoki kuiten olis=)
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 11.01.2012, 22:02
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

no eipä sulle jää sitten kuin kaksi vaihtoehtoa tojota lj tai hilux
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 11.01.2012, 22:21
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Muistelinkin että SLCK:n foorumilla on ollu kilometritopicci.
Sieltä vaan ihmettelemään.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=6991

Olkoonkin yliarvostettuja mut laatu maksaa.
Ei ne pajeroiden koneetkaan mitään ikuisia ole.
Uskollan jopa sanoa että vanhat mitsun koneet on heikompia kuin vanhat toyotan moottorit,sen verran on ollut toyotia itselläkin niin kokemuksesta tiedän että ne kestää melkolailla paremmin kuin mitkään muut huoletonta käyttöä. Sai antaa ronttosta niin perkeleesti ja välillä mentiin mineraali öljyillä +16tkm ja aina se vaan toimi kuin junan vessa. Siis kyllähän jokainen kone kestää kun käyttää järjellä,mutta toyotan kone kestää järjetöntäkin käyttöä. Tämä oli kylläkin bensa, mutta silti.

EDIT: Ja jos ugly äänistä ruetaan puhumaan niin eipä se 12-ht:kaan mitenkään ihmeellinen ole,samanlainen japanialainen turisija kuin muutkin. Kyllähän 6pyttyinen kuullostaa aina paremmalta kuin 4,mutta vasta kun tilavuutta on 5,9l ja valmistajana Cummins

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 11.01.2012 22:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? LaGrande Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 17:01
Pickup hankinnassa Miraakkeli Tekniikka & Jutustelu 7 05.08.2007 09:20
Sisu A-45 hankinnassa Viikari Tekniikka & Jutustelu 3 26.03.2007 05:31
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? Tekniikka & Jutustelu 1 07.12.2005 18:02
GD mersu hankinnassa ? Tekniikka & Jutustelu 2 27.06.2005 16:55


Sivu luotu: 01:57 (GMT +2).