|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
No tuli itel mielee toi 4 runneri Mistäköhän johtuu. Ite ainakii kaikki ajot sil ajannu kohta 2 vuotta. Bensaahan se vie kaiken minkä laittaa. Ja se takaluukku aika surkee keksintö. Muuten hyvä ajella ihan asfaltti teitäkii.
|
#27
|
||||
|
||||
No nyt muuttu maasturin hankinnan edellytykset jonkin verran. Aiemmin meinasin että pitää olla bensa koneella, mutta tuli katottua paketti/huoltoautoksi rekisteröimistä niin tulinkin toisiin aatoksiin. Pajeroita oon kattellu, etenkin pätkämalleja. Eli nyt voitte kertoa kokemuksianne myös kiisseli vaihtoehdoista.
|
#28
|
|||
|
|||
Tuolla budjetilla saat jo aika näppärän maastovehkeen. Mutta kokemuksesta suosittelen jättämään pari tonttua vielä varalle jos tuunaus kipinä tai äkillinen korjauksen tarve ilmenee.
Jos tarkoitus oppia joskus itse korjaamaankin sitä niin sitten kannattaa unohtaa nykyajan sähköihmeet jossa merkkivalon palaminen tarkoittaa menon katkeamista. |
#29
|
||||
|
||||
Vieläkhän en oo sopevaa autoa löytäny, mutta merkit ja mallit alkaa olla selvillä.
Elikkäs kiinnostuksen kohteena pätkä pajero pätkä tojota suzuki (ei vitura) tojota ois kova sana mutta tuntuva jokseenki hintavilta verrattuna paje/suikkeli Mitä ny tarjontaa sellaillu, nii tuntuu olevan yleistä että maastureilla on ajettu se + 300 000km. Että kuinka ne kilometrit nuisa haittaa, kiisselikonneissa kilometrit ei vissiin haittaa nii paljon kuin bensakoneissa?? Onko kestävyyen kannalta väliä onko auto tomaatti vai manuaali lootala?? Kumpaas tet suosittelisitta?? Tuosa ny joittain kyssäreitä, koska maasturikuume vain kasvaa kasvamistaan |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
Meinnaakko että 300 000 ei olis vielä paljoa?
itteäni vain huvittanu ku kattonu ku myyään autoja joilla mm. 550 000 ajettu |
#32
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voi se 1.000.000 Km ajettukin olla parempi kuin se 299.999 Km ajettu, jos on uusittu kaikki...
__________________
Jeep ISORY |
#33
|
||||
|
||||
No mitäs tuosa maasturin ostosa sitten kannattaa huomioon ottaa.
Nimittäin Rovaniemelä ehkä käväsen yhtä pajea kattomassa, nii mihin siinä pitäs huomio kiinnittää, ei varmaan kuiten penkkien kulumisseen Kertokkee tet viisammat nii tullee minustaki viisas, ehkä sitten joskus |
#34
|
|||
|
|||
Se että tekniikka pelaa. Öljyt ja nesteet ovat niille kuuluvilla paikoillaan eivätkä sekaisin. Laatikko ja voimansiirto ei ääntele omiaan ja vaihteet vaihtuu. Kone käy hyvin. Neliveto pelaa.
Kysy autoon tehdyt huollot milloin on tehty. (jakopää remppa, vaihdetut osat ym.) Sit peltihommat, jos oot halukas tekemään ruostekorjausta niin sitten ei haittaa ruosteet. Yleensäkin myös kannattaa valita auto sen käyttötarkoituksen mukaan. |
#35
|
||||
|
||||
Kiitoksia näistä tiedoista, eiköhän tämä tästä vielä vi*uiksi mene.
pitäs vaan jostain löyttää sopiva vekotin itelle, mutta ku kaikki on perskeleen kaukana. Pittää vissiin muuttaa ensin etlhän ja sitte vasta ostaa auto? |
#36
|
|||
|
|||
Etelän autot tuppaa monesti olla suolan syömiä.
Mihinkä käyttötarkoitukseen autoa haet? Täysveriseen offroadiin, silloin tällöin offailuun, metsäreissuille vai sitimaasturiksi? |
#37
|
||||
|
||||
Mettälle meno autoksi pääasiassa, mutta mettätiet ei nyt Venäjän
kärrypoluista poikkea eli kyllä autola pittää olla haluja mennä myös mettähallituksen puolelle. unohtamatta sitä että mitä suuremmalla todennäköisyydellä seki homma lähtee lapasesta ja alan harrastaan offia ihan kunnola. Ihan normi mettäauton tartten, mutta varmaan laitelen siihen koroketta, ehottomasti vinssi, työvaloja yms "perushommia" . Sitten ku varallisuus antaa periksi niin sitten alethan hifistelleen. Peltihommia haluaisin oppia tekkeen ja muitaki perushommia. Nii ja renkhat tullee hankintalistalle varmaan ensimmäisenä, mutta se on sen ajan murhe se. |
#38
|
||||
|
||||
pakko nyt vielä itekki lisätä kokemuksia sen verran että nyt on kolmas tojotan maasturi menossa ja vaikka hinnakkaita ovatkin muihin verrattuna niin ovat olleet myös hyviä, hiluksi oli hyvä peli muuten mutta ohjaustehostimen puuttuminen meinasi olla vähän vittumaista välillä ja laiska oli kuin mikä (2,4d LN65) sitten tuli sen jälkeen HJ60 landcruiser, tämä oli jo mukavempi ajaa kun löyty ohjaustehostin mutta vähän tehotonhan tuo vapari kone kuitenkin oli (4.0d) mutta toimiva, läks aina käyntiin kovastaki pakkasesta (paitti silloin ku oli menny kaikki hehkut pimeeks) mutta oli sitten niin mätä että myin pois ja nyt on kierroksessa HDJ80 landcruiser, tämä on hyvin huollettu ja ruosteeton yksilö eikä kilometritkään tunnu vielä missään (740tkm) ja vielä toistaseksi ollut laakinpeli ilman mitään vikoja (ollut minulla nyt vähän yli 2kk) eli itse sinun tilanteessasi kallistuisin HJ61 tai LJ70 landcruiseriin kattoo vaan ettei oo ruoste kovasti päässy iskemään ja että voimansiirto ei pidä ylimääräisiä mekkaloita sekä muut perusjutut mitä on jo aiemmin mainittu.
|
#39
|
||||
|
||||
Jos siis pajeroa olet menossa katsomaan niin onko IC vaiko pelkkä TD?
Jos pelkkä TD niin kuuntele laatikko tarkasti ettei pidä ylimääräistä melua,toki sama myös IC:mallissa muttei ole niin herkkä kuin tuo "pikkuloota",rungontakapää,siitä mistä alkaa nousemaan,kannattaa tutkia kunnolla ruosteen varalta ja kokeilla sormella niistä rei´istä että ovatko täynnä hiekkaa. Etujalkatilojen kulmat happanevat kans aika tehokkaasti. Jos saat mahdollisuuden niin kokeile vähän vedättää nelivedolla kovemmin,ettei jakiksen ketju hypi ylitse. Ja sitten tieten nuo muutkin ettei moottori kolise ja perät ei äännä yms. Ja se tärkein,katso ettei tee painetta paisariin. |
#40
|
|||
|
|||
Itsellä ollut toyotan hj60, hj61, 160 patrolli ja nyt uusimpana rj70 cruiseri. Toyotat on ollut pommin varmaa tekniikkaa, uusimpaan olen ollut todella tyytyväinen. Lähtee pakkasella avaimesta, lämpiää nopeasti, takaluukkuun mahtuu kaksi koiraa, etukallistuksen vakaajan otin pois ja vakiorenkaillakin menee aika pahaan paikkaan, lisäksi on tuo 3 hengen takapenkki ilman mitään mauttomia dieselveroja. Mitä itse tulee mieleen niin tuo voimansiirto kannattaa tutkia, ettei murrokset pauku ja ja kardaanit klonksu/tärrää, jakolaatikko ulvo, vaihteet pysyy päällä/menee päälle. Ohjauksessa on äkkiä paljon väljää jos on isot pyörät eikä ole kuin ajettu. Öljyvuodot, ettei kaikki paikat ole märkänä päältä ja ajettu kuivana. Ja jos sitä autoa on hitsattu niin kannattaa vähän tutkia kuinka on hitsattu, viimeksi kävin itse katsomassa sellaista lj:tä mihin oli puheissa hitsattu ja massattu runko viimeisen päälle, alle kurkistin ja päätin etten osta. Max millin pellistä lätkitty mätien päälle ja reunoilta parilla hepillä kiinni, olisi saanut tehdä kaikkea muuta kuin ajaa vaikka oli vuosi leimaa. Myyjää haastattelemallakin selviää paljon, kyllähän se koittaa kierrellä ja kaarrella asian vierestä jos kysyt suoraan esim että onko mätä paska vai oikeasti hitsattu. Ja jos kaupat pitäisi syntyä 5minuutissa eikä saisi käyttää vähän aikaa tutkimiseen niin susihan se on, varsinkin jos 6k autoa ostelet niin vähän saa jo katsellakkin erimalliin kun 100-200 romuja.
|
#41
|
||||
|
||||
Jojotat on MINUN mielestä yliarvostettuja... pyyntihinnat monesti IHAN tolkuttomia, ja jos tykkää ajaa PELKÄSTÄÄN siellä metsässä, tai katujyrällä normiliikenteessä, niin kannattaa valita se Hj...
Mutta yleisesti ottaen mikä vaan vehje kestää kilometrejä, jos sille on tehty muutakin kuin ajettu. Ps. montakohan "toyota-on-ainoa-oikea-maastoauto" - uskonlahkoon kuuluvaa offaajaa suututin? arvauksia.., anybody? |
#42
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
KEHRUU-RACING |
#43
|
||||
|
||||
Täältä yks lisä ääni sekottaan pakkaa.
Itellä ollu mettäautona sukisuki ja rocky ,nyt on gen1 -90 pajero. Näistä viisastuneena voin kertoa että jätä suosista kaikki lehtijousiset pelit pois laskuista. Mettäkäytös kuitenki eniten tulee maantietä ja korkeintaan huonoja mettäautoteitä. Tuolla nyky pelillä on 100x paree ajaa ku muilla edellisillä vaikka oon koittanu ajettavuuteen panostaa. Toiseksi suzuki ja muut pätkä pelit on aivan liian pieniä. Tavaraa yleensä kuitenki mukana aikalailla. Itte suosittelisin jo ennemminkin esiin tullutta syncro transportteria. Menee yllättävän huonosta paikasta ja tilaa on vaikka muille jakaa. Sielä myös yöpyy tarvittaes. Tälläisen kun löytää hyvin huolletun niin kilometreistä ei kannata peljästyä. 2,5tdi on myös aika hyvä kulkuinen eikä vie yli 10l vaikka polkiski. |
#44
|
||||
|
||||
Kiitokset kaikista näistä kommenteista! Johan sitä nyt taas vähän viisastuthin
|
#45
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sieltä vaan ihmettelemään. http://www.slck.net/viewtopic.php?t=6991 Olkoonkin yliarvostettuja mut laatu maksaa. Ei ne pajeroiden koneetkaan mitään ikuisia ole. |
#46
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sen verran voin vastata, että tojotan omistajilla on varaa olla suuttumatta miehelle jonka autona on pajero. Topicin aloittajalle vastaan, että osta HJ61. Suorituskyky ja ajo-ominaisuudet kohtuulliset ja pärjää maastossa etenkin hieman karkeammilla kumeilla varsin hyvin sekä 12-ht:n soundit hieman mukavammat kuin esim. pajeron nuhainen pöhinä riippumatta siitä oliko bensa tai diesel. Ihan sama montako pajerokuskia suututin |
#47
|
|||
|
|||
pajero
vaikka itsellä on pajero niin jos oikeata maasturia etsii niin kierrejousilla, ja jäykillä akseleillla tietysti kunnon lukot. ja diesel tietysti ja hyvät renkaat, oli auto mikä tahansa. mutta sehän ei vaikuta auton ostoon ku niitä saa kaupasta ostettua.
|
#48
|
||||
|
||||
on tuo hoojii turhan iso meikäläisen tarkotukseen, ku pääsääntösesti kuiten yksin koiran kanssa metälä käyn. hyvä auto kait tuoki kuiten olis=)
|
#49
|
||||
|
||||
no eipä sulle jää sitten kuin kaksi vaihtoehtoa tojota lj tai hilux
|
#50
|
||||
|
||||
Lainaus:
EDIT: Ja jos ugly äänistä ruetaan puhumaan niin eipä se 12-ht:kaan mitenkään ihmeellinen ole,samanlainen japanialainen turisija kuin muutkin. Kyllähän 6pyttyinen kuullostaa aina paremmalta kuin 4,mutta vasta kun tilavuutta on 5,9l ja valmistajana Cummins Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 11.01.2012 22:27 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? | LaGrande | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.09.2009 17:01 |
Pickup hankinnassa | Miraakkeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.08.2007 09:20 |
Sisu A-45 hankinnassa | Viikari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.03.2007 05:31 |
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.12.2005 18:02 | |
GD mersu hankinnassa ? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.06.2005 16:55 |