Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2012, 21:14
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Sithän siihen voi tulla nyky Hiluxeissa olevat euro-5 koneet.
Mutta kuitenkin, tätä koppaa on myyty/tehty enää Eurooppaan ja täälläkin käytännössä markkinaosuuksia kahmivasti vain Norjaan ja Suomeen. Eiköhän ne vapauta Inabesta tuotantolinjaa vaikka Lexuksen malleille ja kehitä meille jotain mukavaa vaikka Thaimaassa koottua (kuten Hilux on).
Ja tulevat koneet ehkä Euroopasta? http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/b...a-yhteistyohon Eivät tiedota että rahtaisivat niitä muualle koottavaksi, joten tuskin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2012, 23:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Bemari-koneinen Hiace... Ei mielellään. Toisaalta nykydiisselit pitää olla niin helkutin monimutkaisia hiukkaspöniköineen päivineen, että ei taida kovin suurta eroa jäädä Toyotan ja Bemarin pikkudieseleitten luotettavuuden väliin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2012, 21:23
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Vaikka meiltä se loppuukin, niin tässä alkuperämaan tyylistä Hiacemenoa

http://www.youtube.com/watch?v=xxbseiGzHQE
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2012, 22:07
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea..

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 22:14
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea..

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..
Meilläkin on tolpalla 1 haisu ja sen kyllä kuulee kun se sieltä poistuu... meteli yltyy, auto liikkuu hitaasti.. meteli yltyy yhä.. auto liikkuu yhä hitaasti... kaikki peittävät korvansa.. auto liikkuu yhä hitaasti.... meteli laskee.. kuuluu "klonks"(vaihto 2.vaihteelle).. meteli yltyy jälleen ja auto liikkuu hieman nopeammin kadoten kaikkien huokaistessa helpotuksesta kulman taakse...
Mutta onhan se sentään hiace ja 4wd....
Tosin eipä se klonkswagen ole sen parempi.. etutolppien laakerit, nokka-akselit, vetarit, vauhtipyörät hyo name it.. das auto has it...
Samanlaisia vikaantuvia paskoja ne kaikki on.... viat ja rahanmeno pysyy.. kohde vain vaihtuu....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2012, 23:03
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Smile

Taas TOJOTA miehiä sorretaan


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Meilläkin on tolpalla 1 haisu ja sen kyllä kuulee kun se sieltä poistuu... meteli yltyy, auto liikkuu hitaasti.. meteli yltyy yhä.. auto liikkuu yhä hitaasti... kaikki peittävät korvansa.. auto liikkuu yhä hitaasti.... meteli laskee.. kuuluu "klonks"(vaihto 2.vaihteelle).. meteli yltyy jälleen ja auto liikkuu hieman nopeammin kadoten kaikkien huokaistessa helpotuksesta kulman taakse...
Mutta onhan se sentään hiace ja 4wd....
Tosin eipä se klonkswagen ole sen parempi.. etutolppien laakerit, nokka-akselit, vetarit, vauhtipyörät hyo name it.. das auto has it...
Samanlaisia vikaantuvia paskoja ne kaikki on.... viat ja rahanmeno pysyy.. kohde vain vaihtuu....
repesin tuolle "kuvaelmalle", ihan täydellisesti! ! !

Mutta siis, eikös kaikki, mikä "maistuu" pahalle, ole terveellistä..? eli siis Hiace on ihan paska ajaa, mutta aivan SAAKELIN kestävä?

Ja tuossa volkkarissa on kyllä ihan liikaa noita "tyyppivikoja", noiden mainittujen lisäksi pyörän laakerit, yms.. ja Vitossa ja Sprinterissä omansa, mutta kun ne on kunnossa, niin niillä voi sentään IHMISET ajaa... eikä pelkästään ne vanhat ukot, jotka ostaa niitä 4wd haisuja taksiin, sillä " EIHÄN sitä nyt mitään muuta voi ollam kuin TOJOTA".

ot. kävin tuossa syksyllä yrittäjäkurssin, ja tässä mietiskellyt, jos ja kun tulee lupia hakuun, että kumpiko se sitten olis, VW, vai Mb..., Vitolla ajoin reilut pari vuotta, ja nyt volskilla viime syksystä.... mutta ihan sama minkä ottaa, ON IHAN PAKKO OLLA 4WD, ei muuten ole mitään järkeä kyntää näitä syrjäteitä päivästä toiseen miettien, että milloin on kiinni jossain....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2012, 22:44
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!
Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..
Kuskin penkin säädöt on kyllä olemattomat. Siihen kun vaihtaa penkin niin eri menijä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	5_v1.JPG‎
Views:	679
Size:	42,8 Kt
ID:	24335  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.01.2012, 15:34
temirhan77 temirhan77 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.11
Sijainti: avvil
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Kuskin penkin säädöt on kyllä olemattomat. Siihen kun vaihtaa penkin niin eri menijä.
Olisiko tietoa tuosta satulasta ja miten hiassen kiinnikkeet vai pitääkö rakennella?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.01.2012, 16:53
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temirhan77 Näytä viesti
Olisiko tietoa tuosta satulasta ja miten hiassen kiinnikkeet vai pitääkö rakennella?
Aluksi, jos auto on uudempi kuin 1998 (joku vahvistaa?), penkinvaihto vaatii laillisesti toteutettuna muutoskatsastuksen ja penkin kiinnitykset tulee olla Ce-merkityt.

Recarolta ei löydy listalta Hiaceen sopivia asennusrautoja (Recaron omat Ce-merkillä) vaan ne pitää itse tehdä/teettää.

P.s. Kuvan penkki (Specialist M) ja sen Ce-merkitty jälleenmyyjällä teetetty asennuskehys jäi kun autosta luovuin. (yv. jos kiinnostaa)

Viimeksi muokannut Jhl : 18.01.2012 16:55
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.08.2012, 00:33
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea..

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..
Omat kokemukset on vanhemmista 90- ja 80- luvun Hiacesta ja ne ovat pääasiassa positiivisia jos ajatellaan autoa arkisena pakettiautona.

Maaseudun taksikäytössä tarvitaan vähän toisenlaisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä VW Transporter ja MB Vito on siinä suosittuja. Sprintteriä ja Crafteria pidetään jonkin verta tarpeettoman suurikokoisena jos ei voi erikoistua näille sopiviin kuljetustehtäviin.

Yksi ominaisuus, josta minun mielestä olisi hyötyä on neliveto ja aavistuksen parempi maavara yhdistettynä korkeampiprofiilisiin renkaisiin.

Toyotan Hiaceenkin olisi saanut menohaluja tuomalla siihen 3,0 D4D moottorin samaan tapaan kuin Hiluxiinkin.

Minulle jäi mieleen epämukavana maantieautona mm. tehottomasta koneesta ja maantiekäyttöön huonoista välityksistä oliko nyt vuosimallin 1974 Mersu 406 paripyörillä ja tässä yksilössä oli lava. Mersu kehittyi kuitenkin näistä vuosien saatossa sutjakaksi autoksi ja Toyota ei pakettiautossa ihan samalla tavalla.

Toisaalta jos haluaa hienostuneen ja ylellisen Toyotan, ei Hiace ole oikea valinta, onhan Toyotalla enempi mukavuuteen suuntautuneita mallejakin:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4870530
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 4WD Hiacen vanteet BATMAN O/M/V Renkaat ja vanteet 0 17.09.2009 06:07
M.hiacen lukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.12.2007 19:25
Hiacen 2L2 vm.90-> Tekniikka & Jutustelu 4 13.03.2007 21:33
Hiacen"perä". Tekniikka & Jutustelu 6 21.10.2006 16:50
O: 4x4 Hiacen takaperä. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.02.2006 17:39


Sivu luotu: 08:03 (GMT +2).