Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.01.2012, 22:02
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Perusasetus

Tuommosen ostin http://www.taskulamput.fi/tuote/fenix_tk35_xm_l_820_lm/ ihan loistava valoteho ja akkujen kesto.
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 01:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Rahalla saa... Mutta mihin tarvitset....?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
kusetuksen uhri tai ei... tuohon nyt ebayssa myydään minkäkokosia akkuja tahansa... plus se että vaikka nyt ei lähtiskään kun alta 2000lumenia tosta trustfirestä niin se pelkkä runko makso vaan 37euroa verrattuna tohon sun lumilaittiis..

näkee sen eron sitte 3000mah ja 5300mah akkujen välillä kun on molempia se 4kpl sarja niin saa testata.....
Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 01:59
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....
niin.. rahalla saa kyllä. Mutta en pidä silti tuota ostamaani trustfireä pahan hintaisena kokeiluna lähinnä 3D led magliten "korvaajana" (varsinkaan kun vertaa sitä tuohon taskulamppu.fin myymään lumilaittiin ps. paljonko irtoaa luxeja lumilaitista metrin päästä? tuosta kyseisestä trustfirestä irtoaa 52500lx).

Pimeessä tapahtuvan remontin tekoon mulla on tommonen yhdellä AAA-patterilla toimita 70lumen subrabeami jonka saa näppärästi lakin lippaan kiinni, silloin kun tarvii kumpaakin kättä. 3D magia oon käyttäny lähinnä semmoseen kun näytetään toiselle valoa, katsellaan muuten vaan kauemmas, vaikka nyt sitten lenkillä tai metsässä. Subra kulkee takin rintataskussa ja maggi on autossa josta sen saa silloin kun sitä tarvitaan. Ledi magissa oon ollu tyytyväinen pattereiden pitkään kestoon, saa mennä useempia tunnin lenkkejä ennen ku tarvii pattereihin kajota. Mutta magin valokuvio on toisaalta ärsyttävä, jos haluat nähdä kauas ja ruuvaat keilan kapealle. näkyy vaan piste. Taas jos haluat valoa laajemmalle niin keskellä on musta reikä. Trustfirellä tätä ei tapahdu, tosin valokeilaa ei saa säädettyä.

Mutta tosiaan oot oikeassa. "Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset." Itellä on nyt 2 lamppua joilla pärjään ja tuntuvat olevan toimivia ja aika tukevia/kestäviä rakenteeltaan. Ei tarvi joka viikko ostaa uutta lamppua kuten tuo isäntä tykkää tehdä. Parin euron otsalamppuja kannetaan melkeen joka viikko ja suunnilleen ekan käytön jälkeen hajoovat
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 07:17
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Perusasetus

Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.

Piti itse kanssa tilata ulkomailta kun hinnat tosiaan ovat halvemmat mutta takuukiertoajat voivat olla pitempiä ja postimaksut saa maksaa itse ja äkkiä takuun kanssa voi olla vähän niin ja näin, riippuen mistä maasta ostaa. Ja heti sitä takuuta tarvitsin, lamppu on nyt huollossa.

Nitecoren tiny monster kiinnosti kanssa, kunnes tajusin että siihen vielä akut ja laturit niin hinta pompsahti yli budjetin Ja mielummin ostin semmoisen mikä on kolmannen osapuolen mittaama niin ei tarvitse kiinan lukuihin uskoa.
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 07:51
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.
umpiokin pitäs olla parempi kun esim skyrayssa tai fandyfiressä.
http://www.youtube.com/watch?v=JYjxAhK4Qzg
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 10:33
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tuommoisen Purelux 35W ostin vee73:n lamppurankingin (kiitoksia!) perusteella.

Herää kysymys että miten varaosien kanssa kun tuo lopulta hyytyy.
Polttimoita ja akkuja saa varaosina heiltä vastaa taskulamput.fi asiakaspalvelu.

EDIT Pistän nyt tähän lisätietoja tästä valaisimesta mitä netistä bongasin:

Mallinimiä: Purelux 35W, Magicshine MJ-HD800
Akku: 4400 mAh Rechargeable 6 x 18650 lithium-ion battery with emergency LEDs built-in.

Haiskahtaa siltä että akut voi itse vaihtaa tarvittaessa.

Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.01.2012 11:48
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 20:26
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Aihetta sivuten, kokemuksia/suosituksia Deal extremen otsalampuista? Mun tarpeeseen:

- 18650 tai sillä lyhyemmällä CR123A ladattavalla akulla (kun niitä on jo ennestään), 1-N kpl
- koko hoito päähän, eli ei erillistä akkukoteloa esim. vyölle kiinnitettäväksi tai taskuun
- PALJON VALOA, mieluiten vain 2-modea (hi/lo) ja OFF, morsetusta tai stroboa ei tartte
- pitää kestää enemmän olosuhteitä (kylmää/kuumaa/vettä/kuraa) kun sitä käyttävä henkilö
- mielellään myös hanskat kädessä käytettävä, eli katkaisin mallia rähmäkäpälälläkin toimiva

Mikäs se BJ-40/76 käyttämä malli (SKU?) on? 3-hihnainen OK, säädettävä valokeila mun
käytössä ehkä enemmän miinus (hajoaa kuitenkin), mutta ei välttämättä mahdoton.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 22:02
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Aihetta sivuten, kokemuksia/suosituksia Deal extremen otsalampuista? Mun tarpeeseen:

- 18650 tai sillä lyhyemmällä CR123A ladattavalla akulla (kun niitä on jo ennestään), 1-N kpl
- koko hoito päähän, eli ei erillistä akkukoteloa esim. vyölle kiinnitettäväksi tai taskuun
- PALJON VALOA, mieluiten vain 2-modea (hi/lo) ja OFF, morsetusta tai stroboa ei tartte
- pitää kestää enemmän olosuhteitä (kylmää/kuumaa/vettä/kuraa) kun sitä käyttävä henkilö
- mielellään myös hanskat kädessä käytettävä, eli katkaisin mallia rähmäkäpälälläkin toimiva

Mikäs se BJ-40/76 käyttämä malli (SKU?) on? 3-hihnainen OK, säädettävä valokeila mun

-Paavo
Omistan suunnilleen jokaisen dx:n vähänkin järkevän oloisen 18650 otsalampun, ja melkeinpä sanoisin tykkääväni eniten tästä.http://www.dealextreme.com/p/cree-q5...x-18650-103636

Ainoa miinuspuoli on että takaraivossa vilkkuu koko ajan punainen ledi, jota ei saa sammuksiin muuta kuin akun irroittamalla. Ellei sitten jaksaisi purkaa koko koteloa, ja katkaista vaikka toista jalkaa ledistä...

Kuitenkin rakenteeltaan paljon tukevampi kuin muut lähes vastaavan näköiset mallit, ja valoakin tulee ihan tarpeeksi.
Vanha 06.01.2012, 15:14
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Perusasetus

Pikavastauksen laitoin, liekkö ollujo nämä. http://www.taskulamput.fi/tuote/valaisinsetti_mte_xm_l_1000_lm/
ja jos tuo ei riitä niin http://www.taskulamput.fi/tuote/vala...imate_1600_lm/
Suhteessa halpoja/tehokkaita.. (itsellä toi 1 000lum. Näkee selvästi viel 200m päähän, otan kuvan ku kerkeen..)
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2012, 20:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:

-Paavo
olikohan tuo SKU 94848 ? toki mulla tuo päällimmäinen hihna jatkettu, ei meinannut yltää kun tuo pää taitaa olla xl kokoa

Ja takaraivolla olevassa paristokotelossa myös pieni punainen valo taaksepäin, mulla jesarilla peitetty.
muutenkin tehty pikkasen raskaammin kuin nuo pienemmät, joista niistäkin n. 5 erillaisesta kokemusta, mutta ne pääsääntoisesti kuumu liikaa ja mekaanisesti hajosivat luvattoman helposti.
tuo iso akku ja osin alumiininen runko suht hyvin tasapainossa, pysyy päässä "joka" tilanteessa.
Alunperin meinasin pistää toisenkin akun tuohon koteloon, mutta kun teippasin sen siihen ja riuhdoin päätäni, niin ei pysynyt kohdallaan, ja nytkin kestää täysteholla ja 2500mAh akulla kirkkaana niin pitkään kun viitsii...
Tuosta on uudempi led-versio, mutta tuossakin valoa niin paljon, että jos jotain pientä putoaa lumeen, niin tulee pudotettua puoliteholle, ei silmät tykkää hakea pientä niin kirkkaassa

Tuo zoomi toimii vetämällä/työntämällä ja mulla kestänyt reilun vuoden ehyenä. Ja tippunut monesti maahan/lattialle.
Ja tuota zoomia tulee käytettyä esim. osoittamaan jotain kohdetta(siis esim. tuo tuo räikkäliina tuosta yläkulman kohdalta) tai sitten kun pitää katsella kaukaa jotain, esim merimerkkejä syksyllä.
zoomi sisässä valokeila mielestäni asiallinen, toki sais olla vielä laajempi, että sivuilla olevat kohteet alkaisivat valostumaan aikaisemmin päätä kääntäessä.

Paavo, kun kulet tuosta vierestä jatkuvasti, niin soita ja tule katsomaan...
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2012, 09:54
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Perusasetus

Tuosta tehokas ja edullinen otsavalo -->http://www.e-ville.com/fi/196-kampanja/5008-zoom.html

Suhteellisen leveä keila leveimmillään ainakin monia kilpailijoitaan leveämpi, sanoovat ilmotuksessa että toimii aa patterilla mutta tämä ei pidä paikkaansa vaan on ihan laadukas yli ja alijännite suojattu 18650 akku mukana latureineen ! Ei siis voi käyttää AA paristolla.

Akku kestää täydellä teholla useamman tunnin.
Ja kirkkautta löytyy ihan erilailla kun näissä "laadukkaissa" Led lenser ohtavaloissa tai muissa suomen marketeissa myytävissä leluissa.

-Tuolta e villestä helppo ostaa ei tarvitte minkään paypallien kanssa leikkiä

-ei tuu ylimääräsiä kuluja kaikki sisältyy kotiin asti tuohon hintaan
-saa maksaa ihan verkkopankkitunnuksilla
-takuut toimii ja asiakaspalvelu nopeaa/suomeksi

Toimitukset mitä tuolta oon tilannu ollu lähes aina 14päivän sisällä postilaatikossa ja ompa tullu tilattua pitkästi yli toistakytä kertaa
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2012, 10:35
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti
Tuosta tehokas ja edullinen otsavalo -->http://www.e-ville.com/fi/196-kampanja/5008-zoom.html

Suhteellisen leveä keila leveimmillään ainakin monia kilpailijoitaan leveämpi, sanoovat ilmotuksessa että toimii aa patterilla mutta tämä ei pidä paikkaansa vaan on ihan laadukas yli ja alijännite suojattu 18650 akku mukana latureineen ! Ei siis voi käyttää AA paristolla.

Ja kirkkautta löytyy ihan erilailla kun näissä "laadukkaissa" Led lenser ohtavaloissa tai muissa suomen marketeissa myytävissä leluissa.

Toimitukset mitä tuolta oon tilannu ollu lähes aina 14päivän sisällä postilaatikossa ja ompa tullu tilattua pitkästi yli toistakytä kertaa
Saman lampun saa dealextremestä alle kympillä, mutta saahan sitä tilata mistä itse tykkää. Ainoa miinus puoli Kiinasta tilatessa on toimitusaika, mutta siihen on jo vuosien saatossa tottunut...

Ja suurin osa Suomalaisista kaupoista perii kyllä toimituskulut, toisin kuin Kiinalaiset, ja Paypallilla maksan kyllä paljon mielummin kuin pankkitunnuksilla, joten omasta mielestäni sitä parempaa maksukeinoa ei olekaan.

Ja Kiinasta kun tilaa, niin takuulla ei ole väliä, koska tavara on niin halpaa. Monesti tilannut varuilta useamman kappaleen samaa tuotettakin
Vanha 07.01.2012, 12:00
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti

No on tuoltakin jotain tullut ja hyvin tullut perille asti.

http://www.tomtop.com/

Nyt itse ebay,n kautta vaikka mitä (pikku taskulamppuja led-lamppuja autoon ja sun muihin) ja todellakin ilman postikuluja melkein kaikki ja ihan homma pelittänyt , nopeimmin alle viikon ja ei toi paypal mitenkään hankala ole ja siitä hyvä kun ei niitä luottokortin tietoja tarvitse antaa kellekkään ulkopuoliselle.
Vastaa lainaten
Vanha 18.01.2012, 21:35
Sankari

Perusasetus

Pitääpä tilata sekä SKU 103636 (Palex) että SKU 94848 (BJ-40/76).

Kiitoksia kommenteista molemmille. Ei oo paha kyllä tuo e-villenkään lamppu.

Dealextremen takuista: tilaisin 4kpl CR123A-lamppuja, yksi oli sillen rikki että kun
takapään kierteen veti kiinni niin lamppu sammui, pitää olla kierroksen-kax auki.

Valitin aiheesta ekaksipyysivät palauttamaan rikkinäisen, mutta kun selitin että se maksaa
ihan liikaa (en kyllä viitsinyt edes tarkistaa paljonko olis kustantanut), niin muutaman viestin
vaihdon jälkeen ehdottivat 11$ hyvitystä, tyydyin tähän, Lampun hinta oli 11.45$.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vanha 19.01.2012, 21:11
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Töissä tulee väärinkäytettyä monenlaisia juttuja.

Ledlenserin otsavalot todettu enempi tai vähempi hyödyttömiksi. Tosin uusimmissa on johtojen osalta korjailtu suunnittelijan mokia. Ylivoimaisesti paras otsalamppu sisätöihin http://www.taskulamput.fi/tuote/atex...xa_3_led_50lm/ Ei kirkkain, mutta ei kyllä jätä pulaankaan virran vähetessä niinkuin ledlenser. Kestää vissiin kaiken ja käyttökytkin on riittävän iso. Paristotilan kansi on kiinteä eli ei häviä ja lamppu kääntyy nurinniskoin suojaten linssin ja lukiten käyttäkytkimen. Sweet. Ainiin ja lähes päivittäin tulee käytettyä "työvalaisimena" eli saa irti otsapannasta ja laitettua vaikka lattialle osoittamaan kohteeseen. Vielä yksi bonus liittyy niskassa roikalehtavaan paristokoteloon. Sitä ei nimittäin ole. Eli se ei yritä porautua kalloon jos sattuu nojaamaan johokin tai teköö töitä seljällänsä (ihan oikeesti, töissä ei saa nukkua).

Aina mukana kulkevana taskulamppuna http://www.taskulamput.fi/tuote/task...allsun_pro_r2/ ajaa asiansa erittäin hyvin. Omani ostin tehdaskunnostettuna hintaan 20e. Yllättävän virtapihi. Täydellinen valinta jos pomo lainailee työkaluja Suurin miinus tulee noista helvetin diskovallankumouksen ajoilta periytyvistä epilepsiavilkuista. On sossia, nopeeta, hitaampaa, uuups siinä meni se jatkuva no eikun alusta sos, nopee....

Ja sitten kun pitää boustailla kirkonkylän kirkkaimmalla niin http://www.taskulamput.fi/tuote/vala..._xm_l_1000_lm/ kaivellaan vyökotelosta. Tuolla löytää juttuja joita ei ollut tarkoitettu löydettäviksi. Ei lisää uskottavuutta niinkuin perinteinen kuuspatterinen, muttei toisaalta tarvitse tukiliivejä liikutteluun. Paketin heikkous on nuo akut. Ne loppuu. Eli kohta on kaksi tyhjää akkua. Laturikin tulee mukaan, mutta se on tuolla laatikossa, laitanpa ensin vähän evästä ja laitan sitten akut laturiin... eli hallussa on edelleen kaksi lataamatonta akkua Noh onneksi pikkuaurinki käy pattereilla.
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vanha 20.01.2012, 08:05
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Purelux tuli huollosta. Mukava käydä illalla kävelyllä kun valotehoa on aika paljon enemmän kuin käyttiksen hoonelosissa. Täytyy vaan muistaa että kun tulee auto vastaan niin täytyy "vaihtaa lyhkäisille" hyvissä ajoin
Vastaa lainaten
Vanha 20.01.2012, 13:05
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Perusasetus

Laitetaas kommentti Led lenser L7 taskutuikusta:
http://www.ledlenser.com.au/2009/ENG...e/l7.php?id=l7

Kirkas ja halpa (tarjouksessa oli 30e vuosi sitten) tosin kirkkaus laskee pattereiden varauksen myötä.

Kyseessä on siis muovirunkonen malli ja ei kovin kestävä semmonen. Vajaa vuos kevyttä käyttöä ja halkes paristokorkin kierre, valokeilaa säädin ja toisen käden ote oli paristokorkissa kiinni, korkki jäi käteen Kaverilla kävi sama ihan het alkuunsa. Itse pyysin takuuseen uuden ja sain, kuulemma on menny useita samalla lailla.

Eli muuten hyvä ja halpa mutta pitää käyttää silkkihanskat kädessä ja sittenki varovasti..
Vastaa lainaten
Vanha 04.05.2012, 19:23
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Tuollainen tullut extremeen myyntiin, jossa 18650 akku, sekä laturi ja joku autoteline.

POP Lite Cree XR-E WC-Q5 180LM 4-Mode White Light LED Flashlight w/ AC Charger / Car Mount (1x18650)

http://www.dealextreme.com/p/pop-lit...1x18650-130193
Vanha 04.05.2012, 23:13
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Perusasetus

On tuo laatu heikentynyt tuolla dealextremessä.. Viimeisen puolen vuoden aikana, tilatut lamput on simahtanu ennenaikojaan..

Viimeksi muokannut Teme : 04.05.2012 23:15
Vastaa lainaten
Vanha 06.05.2012, 07:24
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Perusasetus

2D ja 3D Mag Litet päivitetty ledpolttimoille. Chargeriin ja 6C lamppuihin on suunnitelmissa tilata eBaysta tai jostin muusta Suomea edullisemmasta vaihtoehdosta myös ledpäivitys. 2D:n polttimoita oli jossain poistomyynnissä 5€/kpl. Mag liten käytettävyys parani huomattavasti pidentynen paristojen keston ja lisääntyneen valon ansiosta, nyt 2D:lläkin tekee jo jotain, vaikka on tietty kolho vekotin pienempiin saman tehoisiin verrattuna. Tölkissä on onneksi tilaa isommillekkin lampuille

Varsinaisena taskulamppuna Led Lenserin L5, halpa ja taskuun sopiva lamppu jonka hajottaminen tai kadottaminen ei v-tuta poskettomasti. Töissä ollut nyt hetken P7 käytössä, todella tyytyväinen kyseisen lampun valotehoon ja paristojen kestoon. Aikaisemmin mukana kulkenut 3V kameraparistoilla toimivia pikkulamppuja, joissa patterit aina loppu virran kulutuksen takia.

Vastaa lainaten
Vanha 21.10.2012, 21:14
Sankari

Perusasetus

Lainaus:
Pitääpä tilata sekä SKU 103636 (Palex) että SKU 94848 (BJ-40/76).

Kiitoksia kommenteista molemmille. Ei oo paha kyllä tuo e-villenkään lamppu.

Dealextremen takuista: tilaisin 4kpl CR123A-lamppuja, yksi oli sillen rikki että kun
takapään kierteen veti kiinni niin lamppu sammui, pitää olla kierroksen-kax auki.

Valitin aiheesta ekaksipyysivät palauttamaan rikkinäisen, mutta kun selitin että se maksaa
ihan liikaa (en kyllä viitsinyt edes tarkistaa paljonko olis kustantanut), niin muutaman viestin
vaihdon jälkeen ehdottivat 11$ hyvitystä, tyydyin tähän, Lampun hinta oli 11.45$.

-Paavo
Näistä kahdesta on omassa käytössä ollut SKU 94848 paljon parempi. Zoomi on erittäin kätevä.
Vastaa lainaten
Vanha 22.10.2012, 19:04
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

http://dx.com/p/trustfire-st-50-sst-...0-36031?item=7
Itellä ollut toi nyt pari vuotta ja hyvin pelaa. Kirkkauskin on aika riittävä.
Vanha 01.11.2012, 12:55
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Perusasetus

mietin tässä

Et josko hankkisi pikku lampun ja kiikarissa olis mte g33 tai Olight s80 baton..
Olisko jollain kokemusta tosta jälkimmäisestä? Tai sit vertailua keskenään kumpi olis parempi.
Hinnassa ei hirveitä oo eroa eikä tehossa(ainakaan paperilla)
Vanha 01.11.2012, 14:12
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Perusasetus

Täähän ei oo ees taskulamppu mutta eipä oo ennää ikävä muita lamppuja ku hommasin virman piikkiin tuollaset itelle ja akalle: http://www.suprabeam.com/en/products/v-series/v3r/

"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
Vanha 01.11.2012, 19:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

http://vilkut.com/tuotteet.html?id=36/297

kauan ähkin sen lampun ominaisuuksien kanssa, nyt on tän syksyn mukana kulkenut tommonen lamppu, ei mmikään maailman kirkkain mutta riittävä, vanhaan led lenserin p7 verraten tehokkaampi, ja vaikka valokeilan säädettävyys puuttuukin niin ihan hyvin sillä näkee sekä sisä että ulkohommissa, johtunee valokeilan muodosta, antaa reunoillekkin hyvin valoa kirkkaan keskialuueen lisäksi.

enemmän tosin arvostan sitä että lamppu on nyt vihdoinkin se autossakin ladattava malli, loppu se patterien kanssa leikkiminen, lampussa tulee mukana toki verkkolaturikin ja kummallinen kolmijalka mille en heti keksi käyttöä mutta rungon takapäässä olevalla magneetilla se tulee kyllä tökättyä aina johonkin pelliin kiinni autohommissa, enemmän kun kätevä ominaisuus.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hankkimassa GC:tä, auttakee! Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 1 23.11.2006 20:00
Rankkua hankkimassa? janiojan Tekniikka & Jutustelu 32 26.10.2006 10:08
vetteä hankkimassa. aatu78 Yleiset 0 25.06.2005 06:48
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12

Sivu luotu: 03:59 (GMT +2).