Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2012, 05:04
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Onko uudemmissa Mogeissa levyjarrut näin ja näin?

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"

Viimeksi muokannut kippo86 : 05.01.2012 05:20
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2012, 21:01
mersuana:n Avatar
mersuana mersuana ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Sijainti: Pori
Viestit: 591
Perusasetus

Moggia


Sori OT, mutta nyt olis G-mersu myyty. Kaikki rohkeasti tarjoamaan Moggeja, kaikki kiinnostaa...


nolla4nolla7o64515

mersuana miu-mau gmail.com
__________________
HJ45 pickup
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2012, 21:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

-Tumi- vois tässä kohtaa kertoa tarinan miten haetaan U1300L (?) Saksasta... eiks se sieltä tullu ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2012, 22:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tuossa muuten moGin alkup jarrulevyn alkup varaosanro:

A417 421 00 12
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2012, 00:07
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

nyt alkais vanhus olemaan teknisesti harrastus kunnossa mutta mutta..
nyt kaivattas vinkkejä kaarien osalta. elikkäs lähinnä mitä halkaisijaa ja seinämävahvuutta kannattais käyttää?
kaarethan tulee tietenkin kopin ulkopuolelle ja samalla ne vois yhdistyä juoheasti tulevaan lavaan joka ois tarkoitus tehdä myös putkesta.
tietysti jos jollain on hyvä visio putkikehikon toteutuksesta ni voi toki senkin tuoda julki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2012, 00:17
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chief360 Näytä viesti
nyt kaivattas vinkkejä kaarien osalta.
kaarethan tulee tietenkin kopin ulkopuolelle ja samalla ne vois yhdistyä juoheasti tulevaan lavaan joka ois tarkoitus tehdä myös putkesta.
tietysti jos jollain on hyvä visio putkikehikon toteutuksesta ni voi toki senkin tuoda julki
Tässä sulle vinkkiä. Putkikokoon ja seinämävahvuuteen en ota kantaa, mutta siihen hytinpuoleisen kehikon kiinnittämisestä lavaan sanon lyhyesti: EI KÄY!!!
Mogissa on erittäin paljon kiertyvä (joustava) runko. Jos jäykistät sitä vaikkapa turvakehikolla, niin jostain repeää jotain, kokemusta on.
Tai sitten jäykistät sen rungon niin järeästi kun vaan pystyt ja menetät osan joustoista samalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2012, 00:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus





Tämän tyylinen kaaren kiinnitys keulassa ei syö joustoja, truck trial ural ja mog mannekiineina. Melko yleinen kaari ratkaisu niissä piireissä.

Saksalaiset ja tsekit käyttät yleensä valmis mutkia kaarissa, mutta putki on isoa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2012, 11:23
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Tässä sulle vinkkiä. Putkikokoon ja seinämävahvuuteen en ota kantaa, mutta siihen hytinpuoleisen kehikon kiinnittämisestä lavaan sanon lyhyesti: EI KÄY!!!
Mogissa on erittäin paljon kiertyvä (joustava) runko. Jos jäykistät sitä vaikkapa turvakehikolla, niin jostain repeää jotain, kokemusta on.
Tai sitten jäykistät sen rungon niin järeästi kun vaan pystyt ja menetät osan joustoista samalla.
selvempi juttu ruvetaan suunnittelemaan kuvien mukaista kolmipiste kiinnitteistä turvakehikkoa kopille ja erillistä putkilavaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2012, 02:21
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
-Tumi- vois tässä kohtaa kertoa tarinan miten haetaan U1300L (?) Saksasta... eiks se sieltä tullu ?
Niin no... voin kertoa miten unimogin voi hakea ja miten sitä ei voi hakea. Kahdesti siellä viimevuonna käytiin moggia hakemassa ja toisella noista reissuista mukana tuli moggi.

U1300L mallia en ole tuonu, mutta ei sillä niin kait väliä.

Ensimmäisellä kerralla oltiin liikkeellä reilun kolmen viikon valmistelulla, autoja oli kyselty varsin paskalla menestyksellä sähköpostitse. Pari autoa oli siinä vaiheessa kiikarissa, kun päätettiin lähteä matkaan. Kirjekuorellinen isoja seteleitä povariin ja eikun kentälle. Lennothan saksaan oli sillon halvat olisko liput maksanu n.70€ helsinki-hampuri. Vuokra-auto alle ja eikun ennalta sovittuun tapaamiseen moggi myyjän luokse. Siinä vaiheessa vaikutti vielä lupaavalta. No oltiin ajoissa perillä, mutta saksalaisella tarkkuudella ruokatunti ajoi ostajien ohi ja ooteltiin reilu puoltuntia jotain heeboa. No joku ukko tuli ja ilmotti heti että pomo oli aamulla soittanu että suomesta tulee jotkun hakemaan moggia, ei tienny muuta. Lähdettiin sitten etsimään tätä kyseistä ajoneuvoa. Noooh, auto löyty ja todettiin jo 50m päästä että ei v***u mikä p***a. Eli auto ei todellakaan vastannut sitä mitä piti. Autosta oli maksettu pikku etumaksu ja homma rupes tietysti kusemaan, no auto kuitenkin tutkittiin läpi ja vikoja oli; Ei lähde käyntiin, no kun se lopulta starttas niin ei meinannu sitten sammua. Jarrut laahas, pikku sepitystä myyjän toimesta ja sitten ne ei enää laahannu mutta eipä ollu jarruja ollenkaan. Kardaani putkista pultteja poikki ja alusta umpi ruosteessa. Hydrauliikasta ei tietoakaan. Ulosottoa ei kehdattu edes testata. Pikaisen pinta vittuilun jälkeen sanottiin suoraaan miten paska auto on ja näytettiin pomon kirjoittamat kehut autosta(printit s-postista). No eikun toimiston kautta ja maksoivat mukisematta etumaksun takasin.
Pikainen neuvottelu että mitä sitten. Öööh? No eikun kirjaimellisesti autobahnille ja toiselle laidalle saksaan. Aikataulu ja paljon muuta meni sikäli uusiksi. Harkittiin vaihtoehdot ja pienen budjetin takia todettiin tehtävän olevan mission impossible, no ajateltiin kuitenkin käydä katsomassa vielä yksi vaihtoehto seuraavana päivänä. Etsittiin alkuillasta semmoinen mukava hotelli majatalo mistä saa ruuat ja juomat ja joka on sopivan läheltä seuraavan päivän paikkaa. No nälkähän oli ihan mahdoton ja jano sen mukainen, mutta nälkäiseksi ei jääty ja janoon ei kuoltu siinä majatalossa. Seuraavana aamuna käytiin tarkastamassa aamupala, kun se majoitukseen poikkeuksellisest kuului, taidettiin juoda vain pari lasia tuoremehua ja syödä sämpylä, kun tuntu illalla syöty wiener schnitzel painavan sen verran vielä mahalaukussa. Tästä selvittyämme lähdimme etsimään tätä viimeistä oljenkortta. Paikka löytyi suhteellisen helposti ja itselläni suu loksahti auki kun tajusin mitä se paikka oli. Sielä myytiin vain unimoggeja... http://www.schelling-nfz.com/index.html uusia, käytettyjä, uudelleen rakennettuja ja purkuun meneviä. Siellä ottivat asialliseti meidät vastaan ja ohjasivat vientijohtajan pakeille. No se lähti esittelemään kalustoa mitä olis kaupan ja sitähän oli. No meidän budjetti ei riittänyt lähellekään edes sitä halvinta laitetta, mutta päätettiin kokeilla kepillä jäätä josko saatas neuvoteltua hinnasta kun kyse ei ollut mistään uudesta autosta. Tyyppi vientijohtaja toi kilvet ja sano että käykää koe ajamassa auto. Pikaisella tarkastuksella auto kuitenkin toimi edellispäivän autoon verrattuna hyvin. No auto koeajettiin ja kateltiin läpi ja rupesihan niitä vikojakin löytymään, aika paljonkin. Takaa jousi poikki, vilkut, jarruvalot ja puhallin kateissa sekä norjan kromia runsaasti. Paikalle saatu katsastus setä totesi samat viat ja päätettiin lopettaa vonkaaminen siihen. Mitäpä tuosta, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vuokra-autolla lähimpään isoon kaupunkiin ja ettimään nettiä että näkis pääseekö millä ja milloin takasin suomeen. Vaihtoehdot lentämällä samana päivänä 700€ suora lento tai pikku mutka baltian kautta 140€. Ah helppo valinta, eikun lämä pohjassa puoltoista tuntia lentokentälle (Ihme ja kumma kun 20000km ajettu 1,4 opel syö bensaa 14L/100km) ja liput tiskiltä taskuun. Yläkerran baariin juomaan muutamat ja sitten yöksi suomeen. Saksa on paska maa.
Virheet mitä tehtiin;
Liian tiukka budjetti
etumaksu, ei kannata maksaa
liian tiukka aikataulu
luotettiin liikaa myyjän puheisiin
jne...

Toisen reissun valmistelu alkoi, kun edellisen reissun enin vitus oli haihtunut. Nettiä selattiin ahkerasti ja nyt päätin ottaa apujoukkoja suoraan saksasta, eli yhteys porukkaan mikä välittää autoja suomeen.
Alku syksystä alko olemaan samaan aikaan melko pienellä alueella enempi kuin yksi auto myytävänä tarvittavalla varustuksella. No eikun painostamaan "agentteja" saksan suunnalta soittelemaan autot läpi ja jos mahdollista käydä katsomassa. Sitten tulee kaksi just "sellasta" moggia netissä vastaan ja pikaiset soitot saksaan että nyt näitä tullaan ostamaan. Lentolippuja ostetaan riittävästi ja eikun muovikassillinen rahaa mukaan. Lentokentällä määränpäässä on vastassa apumies. Neuvonpito ja vuokra-auto alle. Myyjä on isohko koneliike (mikä on plussaa) ja on luvannut katsastuttaa auton ennen kuin ollaan paikan päällä katsomassa sitä. Reilu tunti ja kentältä ollaan siirrytty määränpäähän. Tässä vaiheessa alkaa kelautua edellisen reissun vittumaiset fiilikset mieleen, unohda ne, unohda ne... Eikun reilusti aulaan ja kysymään että kuka se täällä myy ja mitä. Myyntimies löytyy ja saman tein mennään katsomaan kohdetta. Siinähän se korjaamo hallissa seisoo, pikku läikänkin laskenu alleen, nam... atfää... ohjaus tehostimesta? Selviää että kone on katsastettu edellisenä päivänä, takarenkaista on vain huomautettu, siis mitä? Niin ne renkaat on kieltämättä kuluneet, mutta että ei muuta? Seuraavaksi kone käyntiin, ilmaa jarruihin ja kone pihalle. Savuaa, ainakin kylmänä, mutta ei pahasti. Hallissa olin kerinnut katella auton jo altapäin, mitään ei ollu rikki tai puuttunut. Pihalla konetta testaillaan jonkin aikaa ja kaikki näyttää toimivan päällisin puolin. Pienet testi ajot korjaamon ympäri ja soranurkalla lukkojen testaus, nehän pitää. Hidas aluekkin toimii ja hitaasti menee. Ulosotto, nostolaitteet ja kippi toimii. Kaikki valot toimii. "Perhana, ei paha" ajattelen. Ruostetta löytyy vähän ja nekin helposti korjattavissa. Ainut miinus on että auto pitää sammuttaa käsi suorana ruiskupumpusta käsin. Seuraavaksi sisälle toimistoon neuvottelemaan hinnasta. Remppaa on tehty kuulemma yhden tonnin edestä, en kehtaa kysyä tunti hintaa, ottavat vielä itseensä. Kotvasen neuvottelun jälkeen hintaa ollaan saatu veivattua pari tonnia alemmas ja kaupat lyödään lukkoon. Muovisäkki nostetaan pöydälle ja aletaan laskea seteleitä. Paperit vaihtaa omistajaa ja lähdetään ruuvaamaan kilpiä paikoilleen. Noheva apumieheni saksasta oli hommannut autoon siirtokilvet jo edellisenä päivänä(melko luottavainen häiskä). Pian koko kaupan korjaamoväki on auttamassa lähdön kanssa, nostavat enimmät irto rojut lavalle( etu- ja takanostovarret) ja laittavat kilvet kiinni. Ja sitten eikun etsimään että mistä dieseliä tankkiin. Kauppaa tehnyt henkilö lähtee saattamaan lähimmälle mittarille. Ainetta tankkiin ja sitten nokka kohti satamaa. Matkaa vain onneksi n.90km. Matka menee totutellessa traktori vetopintakuvio nypytykseen ja lyhyen akselivälin tuomaan kamelimaiseen kyytiin, onhan luvassa lisää keinuvaa kyytiä jos laivaan asti päästään. Satamaan kuitenkin päästään ilman mitään sen kummempaa. Satama kaupasta lavallinen kaljaa kyytiin ja pienen härväyksen pääteeksi oikeaan jonoon. Reilu tunti odottelua ja sitten laivaan. Nytkö iskee se voittaja fiilis? Viesti kotiin että "se" on laivassa. Samantein omaan hyttiin ja unta palloon. Vuorokausi aikaisemmin oltiin vasta oltu kuitenkin helsingissä lähdössä reissuun. Seuraava päivä meni merellä, sää oli hyvä ja seurassakaan ei ollu valittamista. Tätäseuraavana aamuna oltiinkin jo Helsingin vuosaaressa. Le Mans lähtönä raskaskalusto kehä kolmoselle ja kotia kohti. Reilu 6h myöhemmin renkaat höyryten auto oli kotikulmilla ja seuraavaksi ei tarvitse kuin kiirehtiä junaan että pääsee isänpäiväksi kotia (kotikulma vs. koti n.450km). Kotona laskin että vuorokauden aikana tuli matkustettua laivalla, autolla ja junalla ihan riittävästi. Rahaakin meni, mutta moggi saatiin. Aikaa meni kaiken kaikkiaan reissuun; kodistä lähdöstä, kotiin tuloon 76 tuntia. Reitti: hämeenlinna(juna)-helsinki(lento)-hampuri(vuokra-auto)-kiel(moggi)-travemünde(laiva)-helsinki(moggi)-joensuu(juna)-hämeenlinna

Siinäpä vähän tarinaa kuinka haetaan moggi saksasta.
Niin ja se moggi on siis vihreä(alkuperäinen myrkky vedetty yli tummemmaksi) u1400 vm-91 kaksi kuvaa etu ja taka nostolaitteista löytyy profiilista
Se 1300 mikä siellä näkyy on se ensimmäisen reissun jälkimmäinen auto ja se jäi saksaan. Sormet on yltä päätä rasvassa kun piti säätää kaasuvivustoa että saatiin pumppu syöttämään enemmän soppaa koneelle.

Viimeksi muokannut Tumi : 06.01.2012 02:35
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2012, 05:11
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tämän tyylinen kaaren kiinnitys keulassa ei syö joustoja, truck trial ural ja mog mannekiineina. Melko yleinen kaari ratkaisu niissä piireissä.

Saksalaiset ja tsekit käyttät yleensä valmis mutkia kaarissa, mutta putki on isoa...
Toihan on fiksunnäkönen ratkasu. Ite meinasin, jos olis pääkaaren tehny valmismutkista, ehkä vähän isommasta, ja muut taitellu normi hytikkaputkesta.
Mut miks ihmeessä noiden käyttämä putki on noin julman kokosta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Onko uudemmissa Mogeissa levyjarrut näin ja näin?
Enyone?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2012, 10:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Toihan on fiksunnäkönen ratkasu. Ite meinasin, jos olis pääkaaren tehny valmismutkista, ehkä vähän isommasta, ja muut taitellu normi hytikkaputkesta.
Mut miks ihmeessä noiden käyttämä putki on noin julman kokosta?


Jaa isoa. Tatran rengas on 51" korkea.





Kummankohan 8x8 Mannin kaaret kestää kaataa kivikossa?

Tuolla satoja kuvia tsekkien kalustosta: http://www.trucktrial.cz/fotogalerie?lang=de Joukossa on myös moggeja, ja monen moista häkkyrää on niiden suojaksi väännetty. Kaari-poliiseille löytyy monta huomautuksen kohdetta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.01.2012, 10:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kummankohan 8x8 Mannin kaaret kestää kaataa kivikossa?


No eipäs ole nuokaan kestäneet. Hiekkakuopalla kaadettu, mutta korkealta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.01.2012, 10:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

No eipäs ole nuokaan kestäneet. Hiekkakuopalla kaadettu, mutta korkealta.
Mutta eipä ole hitsisaumat ratkeilleet, ja koppi on ehjä. Missähän kunnossa olisi nuo kaaret, jos ne olis olleet 48,3 vesijohtoa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.01.2012, 11:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mutta eipä ole hitsisaumat ratkeilleet, ja koppi on ehjä. Missähän kunnossa olisi nuo kaaret, jos ne olis olleet 48,3 vesijohtoa?
Samassa kunnossa kuin mun pressutallin kaaret Tapani-myrskyn jälkeen, eli paskana...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.01.2012, 23:00
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


No eipäs ole nuokaan kestäneet. Hiekkakuopalla kaadettu, mutta korkealta.
Ei ole myöskään vesijohtokulmat hajonneet tai painuneet? Ja kuten Viipo totesi, yksikään hitsisauma ei ole ratkennut? Ainoastaan 8", tms? putki on vähän taipunut?

Onkohan tuo valkokypäräinen setä paikallinen AKK:n katsuri joka käveli paikalle hylkäämään kaaret?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.01.2012, 23:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Niin kyllähän nuo Mannin kaaret oikeastaan kestivät, mitä nyt painuivat kasaan.

Kyllä valmismutkista saa kestäviä kaaria, mutta niiden hitsaaminen vaatii kunnon koneet ja hitsarin. Raskaissa kuorma-autoissa se on usein ainoa vaihtoehto. Jos esim 14 tonnia painavan 8x8 Tatran kaataa, niin siinä saa olla aika paksut putket ympärillä. Niin paksut, ettei niitä kovin moni tallissa vääntele.

Mulla on tallissa 140 A valovirta mig (lanka 0.6 tai 0.8mm). Pelaa ihan hyvin, ja sillä saa 5 mm levyn punoittamaan tarvittaessa. Mutta en lähtisi sillä kaaria hitsaamaan, sen antama virta ei riitä luotettavaan hitsaamiseen. Omalla 225 A puikko koneella hitsaisin kyllä, tai veljen yli 200 A migillä (lanka 1.0mm).

Monenmoisia kaaria olen nähnyt. Hitsaus saumoista saa komeat, kun pensselillä vetää pari-kolme kertaa maalia päälle.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.01.2012, 23:14
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Meiltäkin löytyy Unimog ja varsin pirteä kuski...sori oli ihan pakko, mutta köyhällä ei oo varaa parempaan ;-)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1080059.jpg‎
Views:	367
Size:	93,6 Kt
ID:	24486  
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.01.2012, 08:34
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Onko uudemmissa Mogeissa levyjarrut näin ja näin?
Tästä Taren myynti kuvasta kun vähä tihrustaa, niin jotenkin noinhan ne on. http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=unimog

Satuloiden kiinnitäminen noihin porttaali bokseihin onkin asia erikseen. Ei välttämättä onnisti ilman hitsaamisia.

Ei oo ihan ilmasia mogin omat satulat.
http://www.eurotruck-importers.com/i...fd5abe9ea8571f
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2005 20:23
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00
M: Ohi aiheesta, mutta... bj45lava O/M/V Muut 0 22.02.2004 19:30
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:33


Sivu luotu: 21:12 (GMT +2).