Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.01.2012, 20:47
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ootko ihan varma että et ole joutunut kusetuksen uhriksi?
On tainnut tulla vähän kiinan lisää, 1600lumenia on lähenpänä oikeeta sa sekin on paljon!
Nim. lumilight 1600 omistaja.

http://www.taskulamput.fi/tuote/vala...imate_1600_lm/

Vanha 04.01.2012, 20:50
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
On tainnut tulla vähän kiinan lisää, 1600lumenia on lähenpänä oikeeta sa sekin on paljon!
Nim. lumilight 1600 omistaja.

http://www.taskulamput.fi/tuote/vala...imate_1600_lm/
kusetuksen uhri tai ei... tuohon nyt ebayssa myydään minkäkokosia akkuja tahansa... plus se että vaikka nyt ei lähtiskään kun alta 2000lumenia tosta trustfirestä niin se pelkkä runko makso vaan 37euroa verrattuna tohon sun lumilaittiis..

näkee sen eron sitte 3000mah ja 5300mah akkujen välillä kun on molempia se 4kpl sarja niin saa testata.....

Viimeksi muokannut Villeri : 04.01.2012 20:53
Vastaa lainaten
Vanha 04.01.2012, 22:02
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Perusasetus

Tuommosen ostin http://www.taskulamput.fi/tuote/fenix_tk35_xm_l_820_lm/ ihan loistava valoteho ja akkujen kesto.
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 01:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Rahalla saa... Mutta mihin tarvitset....?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
kusetuksen uhri tai ei... tuohon nyt ebayssa myydään minkäkokosia akkuja tahansa... plus se että vaikka nyt ei lähtiskään kun alta 2000lumenia tosta trustfirestä niin se pelkkä runko makso vaan 37euroa verrattuna tohon sun lumilaittiis..

näkee sen eron sitte 3000mah ja 5300mah akkujen välillä kun on molempia se 4kpl sarja niin saa testata.....
Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 01:59
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....
niin.. rahalla saa kyllä. Mutta en pidä silti tuota ostamaani trustfireä pahan hintaisena kokeiluna lähinnä 3D led magliten "korvaajana" (varsinkaan kun vertaa sitä tuohon taskulamppu.fin myymään lumilaittiin ps. paljonko irtoaa luxeja lumilaitista metrin päästä? tuosta kyseisestä trustfirestä irtoaa 52500lx).

Pimeessä tapahtuvan remontin tekoon mulla on tommonen yhdellä AAA-patterilla toimita 70lumen subrabeami jonka saa näppärästi lakin lippaan kiinni, silloin kun tarvii kumpaakin kättä. 3D magia oon käyttäny lähinnä semmoseen kun näytetään toiselle valoa, katsellaan muuten vaan kauemmas, vaikka nyt sitten lenkillä tai metsässä. Subra kulkee takin rintataskussa ja maggi on autossa josta sen saa silloin kun sitä tarvitaan. Ledi magissa oon ollu tyytyväinen pattereiden pitkään kestoon, saa mennä useempia tunnin lenkkejä ennen ku tarvii pattereihin kajota. Mutta magin valokuvio on toisaalta ärsyttävä, jos haluat nähdä kauas ja ruuvaat keilan kapealle. näkyy vaan piste. Taas jos haluat valoa laajemmalle niin keskellä on musta reikä. Trustfirellä tätä ei tapahdu, tosin valokeilaa ei saa säädettyä.

Mutta tosiaan oot oikeassa. "Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset." Itellä on nyt 2 lamppua joilla pärjään ja tuntuvat olevan toimivia ja aika tukevia/kestäviä rakenteeltaan. Ei tarvi joka viikko ostaa uutta lamppua kuten tuo isäntä tykkää tehdä. Parin euron otsalamppuja kannetaan melkeen joka viikko ja suunnilleen ekan käytön jälkeen hajoovat
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 07:17
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Perusasetus

Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.

Piti itse kanssa tilata ulkomailta kun hinnat tosiaan ovat halvemmat mutta takuukiertoajat voivat olla pitempiä ja postimaksut saa maksaa itse ja äkkiä takuun kanssa voi olla vähän niin ja näin, riippuen mistä maasta ostaa. Ja heti sitä takuuta tarvitsin, lamppu on nyt huollossa.

Nitecoren tiny monster kiinnosti kanssa, kunnes tajusin että siihen vielä akut ja laturit niin hinta pompsahti yli budjetin Ja mielummin ostin semmoisen mikä on kolmannen osapuolen mittaama niin ei tarvitse kiinan lukuihin uskoa.
Vastaa lainaten
Vanha 05.01.2012, 07:51
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.
umpiokin pitäs olla parempi kun esim skyrayssa tai fandyfiressä.
http://www.youtube.com/watch?v=JYjxAhK4Qzg
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hankkimassa GC:tä, auttakee! Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 1 23.11.2006 20:00
Rankkua hankkimassa? janiojan Tekniikka & Jutustelu 32 26.10.2006 10:08
vetteä hankkimassa. aatu78 Yleiset 0 25.06.2005 06:48
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12

Sivu luotu: 21:03 (GMT +2).