![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() On tainnut tulla vähän kiinan lisää, 1600lumenia on lähenpänä oikeeta sa sekin on paljon! Nim. lumilight 1600 omistaja. http://www.taskulamput.fi/tuote/vala...imate_1600_lm/
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
näkee sen eron sitte 3000mah ja 5300mah akkujen välillä kun on molempia se 4kpl sarja niin saa testata..... Viimeksi muokannut Villeri : 04.01.2012 20:53 |
|
||||
|
||||
![]()
Tuommosen ostin http://www.taskulamput.fi/tuote/fenix_tk35_xm_l_820_lm/ ihan loistava valoteho ja akkujen kesto.
|
|||
|
|||
![]() Rahalla saa... Mutta mihin tarvitset....?Lainaus:
Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm... hintaa ilman akkua varmaan 10-15e? Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla. Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen... Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin. Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa! Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa! Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin.... Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä ![]() -> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10! Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle... Toki kiva, kun masennetaan naapureita.... p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani...... Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset. p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu.... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pimeessä tapahtuvan remontin tekoon mulla on tommonen yhdellä AAA-patterilla toimita 70lumen subrabeami jonka saa näppärästi lakin lippaan kiinni, silloin kun tarvii kumpaakin kättä. 3D magia oon käyttäny lähinnä semmoseen kun näytetään toiselle valoa, katsellaan muuten vaan kauemmas, vaikka nyt sitten lenkillä tai metsässä. Subra kulkee takin rintataskussa ja maggi on autossa josta sen saa silloin kun sitä tarvitaan. Ledi magissa oon ollu tyytyväinen pattereiden pitkään kestoon, saa mennä useempia tunnin lenkkejä ennen ku tarvii pattereihin kajota. Mutta magin valokuvio on toisaalta ärsyttävä, jos haluat nähdä kauas ja ruuvaat keilan kapealle. näkyy vaan piste. Taas jos haluat valoa laajemmalle niin keskellä on musta reikä. Trustfirellä tätä ei tapahdu, tosin valokeilaa ei saa säädettyä. Mutta tosiaan oot oikeassa. "Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset." Itellä on nyt 2 lamppua joilla pärjään ja tuntuvat olevan toimivia ja aika tukevia/kestäviä rakenteeltaan. Ei tarvi joka viikko ostaa uutta lamppua kuten tuo isäntä tykkää tehdä. Parin euron otsalamppuja kannetaan melkeen joka viikko ja suunnilleen ekan käytön jälkeen hajoovat ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.
Piti itse kanssa tilata ulkomailta kun hinnat tosiaan ovat halvemmat mutta takuukiertoajat voivat olla pitempiä ja postimaksut saa maksaa itse ja äkkiä takuun kanssa voi olla vähän niin ja näin, riippuen mistä maasta ostaa. Ja heti sitä takuuta tarvitsin, lamppu on nyt huollossa. Nitecoren tiny monster kiinnosti kanssa, kunnes tajusin että siihen vielä akut ja laturit niin hinta pompsahti yli budjetin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=JYjxAhK4Qzg |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hankkimassa GC:tä, auttakee! | Aapo-A | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.11.2006 20:00 |
Rankkua hankkimassa? | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 26.10.2006 10:08 |
vetteä hankkimassa. | aatu78 | Yleiset | 0 | 25.06.2005 06:48 |
Koppimopoo hankkimassa | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 19.03.2004 15:06 |
Hankkimassa C3:sta | svahnm | Vuosimallit 1968-1982 | 10 | 09.03.2004 16:12 |