![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa? Itsekin olen tuota Boschilaista unelmoinut mutta ei ole pitkään aikaan ollut tiloja tehdä mitään mutta nyt tuokin ongelma on poistunut.. Lainaus:
Aikanaan kun väsäsin Nivaan Boschilaista niin kehitin näin hienon adapterin ja jollain ton tyylisellä ratkaisulla toi Nissanini laturi olisi sovitettavissa :-) Lainaus:
Omassahan on uusi/tehdaskunnostettu laturi ja parikin uutta orkkisäädintä testattu ja aina vaan on jännite kierroksista ja kuormasta riippuen 12.2 ja 15.5 välillä vaikka on tutkittu kytkentäkaavioiden, kissojen ja koirien kanssa ja pitkän linjan autosähkärin toimestakin mutta en jaksa enää välittää.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
RJ:ssä joutu vähä miettimään, ku asentelin bossilaisen orkkislaturin paikalle. Siinä automaattiryyppy on nimittäin vedetty samasta kuin merkkivalo, ja herätteen jos kytkee suoraan, niin auto ei sammu. Jännitteensäädintä ei tarvinnu jättää, mutta kytkin vaihtoreleen, jota ohjataan virtalukolta tulevalla herätteellä. En muista enää itekkään, miten se tuli vedettyä, mutta latauksen merkkivalo käytännössä vain vilahtaa kun virrat kääntää päälle, mutta se riittää siihen, että automaattiryyppy menee päälle. Sitten kun virrat katkaisee virtalukolta, niin laturilta katkeaa herätekkin. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vanhassa ja uudessa valmistaja oli New Era. Eli vois olettaa, että pelais. Aikasemmin jännitemittari pompsahti auton oman mittarin mukaan heti aina tuonne alueen yläpäähän kun auton sai käyntiin. Tietysti tyhjäkäynnillä vajosi kun ei kierroksia riittävästi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin tuollanen vaneten 90A laturi tuli laitettua, vetäsin vaan uuden merkkivalon ja pitiköhän tuolle laittaa virtalukolta + ,oli kuitenkin just toisinpäin kun orginelli kytkentä. Sitten vaan akulle + ja emmä tainnu muuta kytkeä. Orkkis jännitteensäätäjän purin pois. Isoin homma oli löytää sopiva hihnapyörä, kun laturin akseli oli eri kokoa, kävin tönkämässä joensuun Ampi sähköstä "miljoona" laatikoita ja löysin sopivan. Sitten vielä piti tehdä adapteri tuohon orkkis laturin kiinnikkeen ja uuden väliin, eli lattarauta ja kummallekkin puolelle uudet korvakot. Myös säätörauta piti tehdä uus koneen kylkeen, pitää jossain vaiheessa räpätä kuvat, mut ei se ihan bolt-on ollu.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#6
|
|||
|
|||
![]() Voi hitsinpimpula
Kävin loukuilla ja vitutus alkoi 3km matkan jälkeen, ei latausta ja joulukuusi alkoi taasen palamaan... taisi siis hajota uusikin jännitteensäädin. PERKELES
Täytynee ruveta isompaa laturia katteleen. ps. rautoihin oli näätä taas eksynyt, tämä lievitti muuten kasvavaa vitutusta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() LJ70 sähkökaaviota
Löytyykös joltain / jostain sähkökaaviota tuohon läjään. Vois setviä millä piuhoituksella saa kaiken pelaamaan oikein laturilla jossa sisäinen säädin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sähkökaavio olis kiva kyllä, välillä tarvis itekkin. Tosta vakiolaturista vielä, kesällä mittasin kun sain DC-pihdin lainaan, niin kyllä se 65A tarjoo
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() laturin hiilet
vaiha hiilet ensin ei sähköt mene läjästä noin vain itekseen jos ei helpota laturi vaihtoon seuraavaksi. lähtikö pyyhkijät vipottaan omiaa vian tullessa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() laturi sisäisellä säätimellä
tuollaisen laturin kytkentään riittää kun mittaat vanhan laturin/säätimen piuhoista mihin tulee virrat laittaessa tasanen 12v liität sen uuden laturin laatta liittimeen ja vedät samalta akulta johon vanha piuha menee laturin 6mm pultin alle suoran vaik 8/10nm2 johdon.
|
![]() |
Luokat |
lj, ongelma, sulake, sähköt, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Land Cruiser KJ90 T-Belt valon nollaus | Mojoman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2012 20:11 |
Ruuvi pulma | HCK | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.11.2011 08:55 |
teho filter (ilmanputsari) tietoa vailla | tikpe | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.08.2011 08:32 |
T-BELT valo Hilux | joa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.11.2008 16:08 |