Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2012, 22:50
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Itse tosin vaihdoin boschilaisen tuonne tilalle.
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?

Itsekin olen tuota Boschilaista unelmoinut mutta ei ole pitkään aikaan ollut tiloja tehdä mitään mutta nyt tuokin ongelma on poistunut..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jotain pakettimitsujen latureita on kuulemma laitettu, missä on alipainepumppu perässä.
Jos Boschilaista halajaa niin Vanette Cargo (2.3D, 90 luku) taitaa olla ainoa mistä löytyy jonkun verran potkua (90A) ja alipaine, ja näyttäisi kuvien ja mittojen perusteella olevan ihan sovitettavissa Läjään.

Aikanaan kun väsäsin Nivaan Boschilaista niin kehitin näin hienon adapterin ja jollain ton tyylisellä ratkaisulla toi Nissanini laturi olisi sovitettavissa :-)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Uusi jännitteensäädin lumituiskussa paikalleen ja armotonta starttausta.
Kaikki joulukuusenkynttilät sammui, mutta kuinkas kävikään. "Lataus" jännite 11,9V...
Saattaapihan se olla vääränlainenkin. Aikanaan kun oman Läjän epätoivoista latausta koitin hieroa niin koitin muutamaakin eri luettelojen myymää säädintä ja ainoa toimiva oli se peltikuorinen mekaaninen jossa lukee Motonetin myymänäkin New Era.

Omassahan on uusi/tehdaskunnostettu laturi ja parikin uutta orkkisäädintä testattu ja aina vaan on jännite kierroksista ja kuormasta riippuen 12.2 ja 15.5 välillä vaikka on tutkittu kytkentäkaavioiden, kissojen ja koirien kanssa ja pitkän linjan autosähkärin toimestakin mutta en jaksa enää välittää.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2012, 23:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?
LJ:ssä ei taida olla latauksen merkkivalon takana mitään?
RJ:ssä joutu vähä miettimään, ku asentelin bossilaisen orkkislaturin paikalle. Siinä automaattiryyppy on nimittäin vedetty samasta kuin merkkivalo, ja herätteen jos kytkee suoraan, niin auto ei sammu.
Jännitteensäädintä ei tarvinnu jättää, mutta kytkin vaihtoreleen, jota ohjataan virtalukolta tulevalla herätteellä. En muista enää itekkään, miten se tuli vedettyä, mutta latauksen merkkivalo käytännössä vain vilahtaa kun virrat kääntää päälle, mutta se riittää siihen, että automaattiryyppy menee päälle. Sitten kun virrat katkaisee virtalukolta, niin laturilta katkeaa herätekkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2012, 14:58
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
LJ:ssä ei taida olla latauksen merkkivalon takana mitään?
Joulukuusenvalot on oletettavasti juurikin tämän takana?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2012, 14:56
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
Jos Boschilaista halajaa niin Vanette Cargo (2.3D, 90 luku) taitaa olla ainoa mistä löytyy jonkun verran potkua (90A) ja alipaine, ja näyttäisi kuvien ja mittojen perusteella olevan ihan sovitettavissa Läjään.

Saattaapihan se olla vääränlainenkin. Aikanaan kun oman Läjän epätoivoista latausta koitin hieroa niin koitin muutamaakin eri luettelojen myymää säädintä ja ainoa toimiva oli se peltikuorinen mekaaninen jossa lukee Motonetin myymänäkin New Era.

Omassahan on uusi/tehdaskunnostettu laturi ja parikin uutta orkkisäädintä testattu ja aina vaan on jännite kierroksista ja kuormasta riippuen 12.2 ja 15.5 välillä vaikka on tutkittu kytkentäkaavioiden, kissojen ja koirien kanssa ja pitkän linjan autosähkärin toimestakin mutta en jaksa enää välittää.
Motonetistä tuli aika liuta latureita valittavaksi kun laittoi hakusanaksi alipainepumpulla. Löytys varmaan suoraankin istuva kun kaikki näkis. Tai jos joku on jo sovittanu.

Vanhassa ja uudessa valmistaja oli New Era. Eli vois olettaa, että pelais.

Aikasemmin jännitemittari pompsahti auton oman mittarin mukaan heti aina tuonne alueen yläpäähän kun auton sai käyntiin. Tietysti tyhjäkäynnillä vajosi kun ei kierroksia riittävästi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2012, 17:20
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?
Juurikin tuollanen vaneten 90A laturi tuli laitettua, vetäsin vaan uuden merkkivalon ja pitiköhän tuolle laittaa virtalukolta + ,oli kuitenkin just toisinpäin kun orginelli kytkentä. Sitten vaan akulle + ja emmä tainnu muuta kytkeä. Orkkis jännitteensäätäjän purin pois. Isoin homma oli löytää sopiva hihnapyörä, kun laturin akseli oli eri kokoa, kävin tönkämässä joensuun Ampi sähköstä "miljoona" laatikoita ja löysin sopivan. Sitten vielä piti tehdä adapteri tuohon orkkis laturin kiinnikkeen ja uuden väliin, eli lattarauta ja kummallekkin puolelle uudet korvakot. Myös säätörauta piti tehdä uus koneen kylkeen, pitää jossain vaiheessa räpätä kuvat, mut ei se ihan bolt-on ollu.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2012, 09:48
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Voi hitsinpimpula


Kävin loukuilla ja vitutus alkoi 3km matkan jälkeen, ei latausta ja joulukuusi alkoi taasen palamaan... taisi siis hajota uusikin jännitteensäädin. PERKELES

Täytynee ruveta isompaa laturia katteleen.

ps. rautoihin oli näätä taas eksynyt, tämä lievitti muuten kasvavaa vitutusta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2012, 21:20
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

LJ70 sähkökaaviota


Löytyykös joltain / jostain sähkökaaviota tuohon läjään. Vois setviä millä piuhoituksella saa kaiken pelaamaan oikein laturilla jossa sisäinen säädin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2012, 22:35
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Sähkökaavio olis kiva kyllä, välillä tarvis itekkin. Tosta vakiolaturista vielä, kesällä mittasin kun sain DC-pihdin lainaan, niin kyllä se 65A tarjoo Nimellistehosta en tiedä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.01.2012, 23:39
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

laturin hiilet


vaiha hiilet ensin ei sähköt mene läjästä noin vain itekseen jos ei helpota laturi vaihtoon seuraavaksi. lähtikö pyyhkijät vipottaan omiaa vian tullessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.01.2012, 23:48
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

laturi sisäisellä säätimellä


tuollaisen laturin kytkentään riittää kun mittaat vanhan laturin/säätimen piuhoista mihin tulee virrat laittaessa tasanen 12v liität sen uuden laturin laatta liittimeen ja vedät samalta akulta johon vanha piuha menee laturin 6mm pultin alle suoran vaik 8/10nm2 johdon.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lj, ongelma, sulake, sähköt, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Cruiser KJ90 T-Belt valon nollaus Mojoman Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2012 20:11
Ruuvi pulma HCK Tekniikka & Jutustelu 6 29.11.2011 08:55
teho filter (ilmanputsari) tietoa vailla tikpe Tekniikka & Jutustelu 2 06.08.2011 08:32
T-BELT valo Hilux joa Tekniikka & Jutustelu 5 23.11.2008 16:08


Sivu luotu: 15:30 (GMT +2).