Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
30000 km vuodessa ajolla ei se tee kuin vajaa 450 e lisää.
|
Vaan 450€, onneks toi ei oo työmiehelle kun vähän alle viikon palkka, ennen
veroja. Sitten toisen viikon palkka otetaan pakettiauton "päästöperusteisiin" veroihin, kolmas viikko vakuutuksiin ja loppu kuukauden palkat johonkin muuhun yleishyödylliseen ja kansanterveyttä edistävään, niin johan tässä elelee herroiksi kun käyttöön jää ainakin 10kk palkat (miinus elinkustannukset, ruuat, asumiskustannukset, polttoaineet) ja voi pitää lomiakin, jos saa tuuraajia.
Onneksi tein ympäristöteon ja vaihdoin työpaikkaa, nyt ei tuu kun 200km viikossa

.
Kuljetusyrittäjät saa taksankorotuksia vain, jos sattuu olemaan sopimuksessa polttoainelisät, jos ei ole, menee omasta taskusta. Ja yllättävän monella firmalla ei polttoainelisiä sopimuksissaan ole.
Suomalaisten isoin vika on, että maksetaan mukisematta sellaisten ihmisten suunnittelemat autoilun verot, jotka käyvät töissä taksilla veronmaksajien rahoilla, pitävät 6 viikon joulutaukoja ja toimivat valtionvarainministerinä ilman tehtävän vaatimaa laskupäätä ja yleistä älykkyyttä. Jos tää olis Kreikka olis jo eduskuntatalo tulessa ja hirveet mellakat, mutta suomipoika vaan painaa duunia, että saa laskut maksettua ja polttoainetta tankkiin, että voi käydä siellä töissä. Ja sitten äänestää vielä seuraavissa vaaleissa taas samat halkomapölkkypäät sinne eduskuntaan nostelemaan omia palkkojaan.
Eikä pidä unohtaa tästä vielä tulevaa ajoneuvoveron korotusta vuonna 2013, mutta sehän ei haittaa, koska maailma loppuu tässä 2012 lopulla.