Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 30.12.2011, 20:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Toni Näytä viesti
millä helvatan ilveellä te ammattilaiset ootte saaneet sisälyä sen valkoisen helvetinmassan pois helposti? ja helmapalkkien teosta onko kellään projektikuvia aiheesta? mitä maton tilalle sisällä kun ei viitsisi enää otta vettä keräämään?
Se valkoinen töhkä lähtee kaikkein parhaiten kylämästi rälläkän laikalla. Tuloksena tosin on helvetillinen savu ja paljon valkoista pehmeää muhjua. Ei tosin ole tullut koitettua että lähtisikö se rälläkkään kiinnitettävällä piikkiharjalla. Ainakaan porakoneversiolla irrottaessa ei saanut muuta aikaan kuin vitutuksen


Tässä yksi versio helmapalkeista, tapoja ja kokoja on toki muitakin:

1. Osta 100 x 50 RHS palkkia. Oman maun mukaan 3-5mm:n seinällä (3mm:n riittää jos ei älyttömästi anna runtua). Leikkaat yhden puoliksi ja liimaat sen 50 x 50 u- palkin siihen 100x50:n kylkeen. Voit toki ostaa valmiina myös 150 x 50 kokoa, mutta ei taida löytyä alle 5mm:n seinällä (=painava).

2. Leikkaat helmakotelon pois ~1cm kynnyksen alapuolelta, siitä missä helma alkaa kääntyä alaspäin. Sisäreuna poikki sieltä lattian/ pohjan/ helmakotelon liitoskohdan tietämiltä.

3. Liimaat sen palkin paikalleen.

4. Maalaat

5. Kovaa ajoa

On tietysti muunkin kokoisesta tehty, ja on tehty niin että leikkaa kotelon pois vain siitä pistehitsisauman "lipareen" kohdalta alapuolelta. Mutta noi kotelot on kuitenkin niin mädät että kandee vetää sinne pohjan kulmaukseen asti. Saat samalla siistittyä ruosteet pois pohjan/ lattian pystyosasta pois ja vedettyä mössöt päälle.

Samoten saat silloin halutessasi hitsattua tulppahitsit auton sisäpuolelta läpi, tukevoittaa kummasti ja auttaa kotelon paikallaan pysymistä.

Itselle tein ekaan XJ:hin em. tavalla, ja toiseen sitten niin että upotin palkin osittain sinne helmakotelon sisälle. 100 x 50mm:n palkki menee sinne helvetin hyvin. Se kyllä sitten vaatii jo enemmän muutosta, eli ovien alareunojen parturoinnin. ZJ:hin myös tein tuolla 150 x 50 palkilla, toimii siinäkin yhtä hyvin

Tossa jälkimmäisestä XJ:stä mistä näkee paljonko ovea tarttisi silloin leikata jos nostaa helmaa ylös:




..ja tässä ZJ, ihan samalla systeemillä menee myös XJ eikä silloin tartte ovia muokata:







__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 19:29 (GMT +2).