Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2011, 19:31
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Ugly:n kanssa samaa mieltä tuossa, maastoajoon soa parempi. Itse tulikin tehtyä tuon kanssa kompromissi, auto on paljon myös työmatka ja katu ajossa. Eikä apujousilla auto ole ihan yhtä kiikerä kuin soalla löysin latijousin.. Joten tyydyin tähän ratkaisuun, ja olihan tuo tietty helpompikin.. Pelkillä lisäjousilla tilanne ei siis ollut kummoinen, pikku kiharat tiessä ja montut ihan ok. Mutta kun tarvittiin isompaa joustoa esim. rummun vajoama tai vastaava, tuntui että selkäranka painuu kasaan.. Vastaan otti siis sekä latit että jouset.. Noissa kuvissa siis mitkä näkyy tässä viestissä on latipakat vielä täydet.

Nyttemmin tilanne huomattavasti parempi kun lateja poistettu, ruosteet hiottu veks + latit rasvattu tappirasvalla. Edessä siis takaiskarit, takaa siirsin myöhemmin kiinnitykset ylemmäs jo ihan sen takia että ne päät ei hankaa joka kiven nurkkaan. Maavaraakaan näin tehtynä ratkaisu ei kauheasti vie, ja riipukkeet on kyllä itsellä sellaisessa kulmassa ettei ne töki mihinkään.. Onneks nyt nuo pakat antaa anteeksi niin on niitä ulos joustojakin.. Kuvissa näkyviä osia ei ole vielä "optimoitu" berttaan, noita tuli kerralla vähän enempi ja osa meni hojakkeihin. Esim. pohjaan lyönti kumien tornit ovat todellisuudessa matalemmat, ja taisin mataloittaa vielä lisää myöhemmin kun tajusin kuinka kasaan no vieterit voi mennä..

Tässä kuva kilkkeistä:


By hevonen at 2010-01-30

Jousi:


By hevonen at 2010-01-30

Edessä paikoillaan:


By hevonen at 2010-01-30

Joka nurkassa samantyyppinen ratkaisu:


By hevonen at 2011-12-28

Tässä näkyy mikä virka lateilla on kun tuikkaa suoraan paikoilleen, riippujen saamiseksi paikoilleen piti istua puskurilla.. (Rengas 265/75 r16)


By hevonen at 2011-12-28

Sitten myöhemmin tään jälkeen ei oo tarvinnu istuskella puskurilla kun riipun asennus on kyseessä, joutuu vähän nostamaan keulaa vielä. Varmaan turhaa hifistelyä oli siistiä latit tuon näköseksi, mut tehty mikä tehty..


By hevonen at 2011-12-28

En väitä että tää olisi hyvä, mutta vaihtoehto kuitenkin.. Ja verrattuna orggis 7 lehtisiin ruosteissiin pakkoihin tää on parempi! Työkaveritkin on maininnu et ottaa töyssyt huomattavasti pehmeämmin kuin ennen, korkeuttahan voi säädellä vaihtamalla vietereitä noihin. Huomasin et E-mallin kadetin takajousi kävis heittää paikalleen myös ja olisi huomattavasti hennompi tapaus. Nää oli siiss bmw e30 ei touring motonet jouset, sama biltemasta on jostain syystä pitempi. ei eteen hyvä berttaan. Tai joutuu laittaan jotkut monsteri riipukkeet ettei jää jäykäksi, riipukkeillahan tuota ulosjoustoa voi passata lisää jos tahtoo..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2012, 21:13
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Jep ite alan kallistumaan nyt seuraavan laiseen vaihtoehtoon. Akselit tulevat pysymään toistaiseksi pakkojen yläpuolella. Taakse heitetään FF-aksula ja eteen HJ:n etuakseli, jotta raideleveys olisi sama molemmissa päissä, eli lehtijousia laitetaa pikkasen leveemmälle keulasta. Takajousista meinasin ottaa parilehteä pois, jos alkaisivat edes hieman elämään.
Keulalle tulee kuitenkin vielä hieman painoa lisää kun mekaaninvinssi tulee nokkapainoksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2012, 23:34
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kyllä se SOA on ihan jees jos tulee hj akselit ja varsinkin jos vielä maastossa ajetaan. Kyllä ne niin riippana siellä akselin alla on eikä ne ees elä yhtään ellei oo jotku hipo pakat. Sit jos kääntää etupakat vielä toisin päin niin et riiput siirtyy taakse niin ei tarvii ikinä mitään vääntyneitä norria vaihtaa. Ainakin taakse sitten se traction bar ehdottomasti. SOAssa nyt kaikki parasta se et sen voi rakentaa vakio osista ja raudan kappaleista eikä tarvita mitään kalliita komponentteja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kipinä mielipiteitä? aslakki Tekniikka & Jutustelu 5 21.08.2011 10:54
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 06.04.2009 12:17
mielipiteitä cuulerista jv Tekniikka & Jutustelu 5 21.10.2008 05:24
BIODIESELPURISTIN, mielipiteitä? Urbancityboy Chit-Chat 21 29.06.2008 17:55
Mielipiteitä oikeuksistani? Jonzan Chit-Chat 27 12.04.2008 15:12


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).