![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaapeli asennettu: Liippaus menossa, tuli sitten 14cm paksunen laatta, hiukkasen painui! Sitten voikin keskittyä yläkertaan, parisen viikkoa saapi lattia asettua ennenkuin autoa tarjoo sisälle..
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 28.12.2011 17:58 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Vapaata?
Nyt pitää keskittyä pitämään tuo valu kosteana/märkänä, toki luonto äiti pikkasen auttaa? siis kun kestää, niin hienosumusta vettä pintaan, ja 24h kuluttua valellaan märäksi, ja vedetään muovia tms. pintaan.
No, täytyy kyllä myöntää, että tuo betonin kovettaminen märässä on verenperintöä! Mutta eipä ole tullut meidän valuissa vastaan vielä pinnasta irtoavaa hiekkaa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tarviiko tota siis kastella vielä muovin laittamisen jälkeenkin? Imasi nimittäin pinnan heti kuivaksi kun kevyesti kasteli. Muovin alle jäi märkä pinta.
Soitin liipparille, joka oli samaa mieltä kastelusta, kun pinta oli mennyt paikka paikoin valkoiseksi.. btw, miten luonto auttaa katon alaisen valun kanssa? Ilman suhteellinen kosteus tosin liki 90%, jos sitä tarkoitit?
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 29.12.2011 17:01 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sinulla on se lattia peitetty muovilla ihan oikein, se riittää siinä vaiheessa. Jos betoni on ollut normaalia, ei sitä tarvitse juurikaan kastella, jos liippaamisen jälkeen (kun pinta kestää kunnolla kävellä) sen peittää tuolla tapaa muovilla. Jos pinta ehtii kuivahtaa vaaleaksi, niin kastele se ja peitä sitten tarkasti.
Anna sen olla noin peitettynä vähintään 3-4 päivää, mieluummin viikon tai kaksi noin, että muovin alunen pysyy märkänä. Varmista reuna-alueet, missä muovi tahtoo helposti nousta ylös tai jäädä ruttuun. Vaikka lauta painoksi muovin reunan päälle, jos on rutussa. Kyse on siis lämpenevän betonimassan haihduttamasta vedestä, joka tarvittaisiin betonin kovettumisessa. Kun haihtumisen estää, pysyy vesi siellä missä pitää. Ei kannata kastella ja haihduttaa vettä ilmaan, jos sen saa pysymään muovilla betonissa. Jos muovin alunen on märkä, ei se tarvitse lisää vettä. Voi sitä kastella uudestaan, mutta tuskin on tarpeen kuvan perusteella, näyttää tummanharmaalta ja hyvältä valulta.
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Valussa oli vaaleita kohtia mutta kastelin ensin kevyesti ja sitten reilummin kun tuntui imevän itseensä.
Muovin laitoin kastelun jälkeen iltapäivällä ja nyt illalla kun katsoin, ei muovin alla paljoa kosteutta näkynyt.. Normaali lattiamassa luki lapuissa, voi olla että kuivui liian nopeasti yöllä. Ei arvannut vielä puoliltaöin lähteä muoveja laittamaan, massa oli notkeaa ja liippari manasi, kun piti vartoa liki kolme tuntia valun jälkeen ennenkuin pääsi liippaamaan. Puhaltimilla oli tallin lämpötila 23 astetta ja käyntiovi hiukan raollaan jottei kosteus tiivisty kattoon ja pisaroita tipu liipattuun pintaan.. Ans kattoo kuin käy, jätin liipparin ohjeitten mukaan pikku puhaltimen puoliteholla lämmittämään/kierrättämään ilmaa.
__________________
Broken Back Team #1 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ensimmäiset kastelut olen tehnyt puutarhaletkulla suihkuttamalla, siis silloin kun valu ei vielä kestä kävellä. Jos massasta lähtee yhtään väriä veteen, niin silloin vielä ei saa kastella. ja viileä (siis huoneen lämpötila ja veden haihtuminen sitoo lämpöä) hidastaa betonin kovettumista, ja kuulemma sitä lujempi, mitä hitaammin kovettuu. Ensimmäinen 24h erittäin tärkeitä, seuraavat pari päivää tärkeitä, ja viikon parin päästä "valmis", toki tuo kovettuminen jatkuu vuosikymmeniä? Jos sulla normaalia lattiamassaa, siis sitä mitä käytetään mm. omakotitaloissa, niin kannattas harkita vakavasti betonin pinnan kemiallista karkaisua ns. vesilasilla. (ainakin mitä itse rakennuksilla liikkunut, niin tuo betoni kuluu silmissä ja ei kestä pistekuormaa-> vaikka vedät siihen epoksin pintaan, niin kun tippuu työkalu tms. niin lattiabetoni menee murusiksi epoksipinnan alta, ja siihen tulee kolo) Ja pinnoitatpa millä tahansa, niin hio pinnassa oleva betoniliima pois lähiaikoina. (muutaman kuukauden kuluttua moninkertainen työ, kun pinta kovettuu kunnolla) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miten toi karkasu siis tehdään?
Koska toi betoniliima pitäs hioa pois ja miten? Liippari puhu hiomisesta ja lakan eli primerin laitosta ja sitten epoksimaali mutta oli aika huimat hinnat.. Enkä sitten muistanu kysyä milloin ja miten hionta olis paras tehdä.. Kaippa toi oli ihan normi lattiamassaa K30:
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 30.12.2011 22:14 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin ovi | Tolu | Chit-Chat | 14 | 01.09.2011 20:17 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |
Myydään tai Lahj kasa epoksimaaleja tallin lattiaan | pee | O/M/V Muut | 4 | 02.07.2008 18:19 |
Autotallin lattiaan pinnoite? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 17.07.2007 23:27 |