Sattuipa tuossa männä viikolla; kiipesin ohjaamoon, työnsin avaimen virtalukkoon, väänsin, ei tapahdu mittään. Esin että oliko väärä avain, kun autoon on kolme avain joista yksi ei käy mihinkään. No ongelma ilmeni vasta sitten, avain ei lähde lukosta pois, ei apinanraivolla, eikä siirtoleukapihdeilla. Tässä vaiheessa V-käyrä alkoi nousta.
No puran koko rattitolpan irti ja totean että virtalukko niitattu tolppaan, eli irtiotto rälläkällä... no hetken kuitenkin tutkin vielä tilannetta, kun rupesi päiväkin pimenemään fyysisesti. Autossa ei toimi hätävilkut ja valot pimeenä, no eikun akulle. Laturia kylkeen ja piuhat kiinni, plim valot sytty, hätävilkut kans. No eikun takasin hyttiin ja avain tippuu virtalukosta kuin itsestään, siis nyt on saksalainen insinnööri tehny sen hienoimman keksinnön ikinä!
Eli avaimen saa virtalukoon jos akku on tyhjä, mutta ei pois.
Onneksi en kuitenkaan ehtinyt särkeä vielä mitään.
|