Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2011, 20:33
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

unimogin katsastus ilman lavaa??


tänään soitin katsastusasemalle ja tiedustelin voiko mokin katsastaa ilman lavaa.
vastaus oli ei voi kun lava pitää olla paikoillaan!
tarkoituksena on siihen lava rakentaa mut liikuttelun takia ois ollu helpompaa kun auto olis leimattu.
onko asia tosiaan niin että sitä ei voi leimata pelkkänä runkona jos teknisesti siihen ei mitään muuta estettä ole?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2011, 20:42
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Onhan kuormakorin kiinnitys ja pakolliset varusteet esim sidontapisteet, ohjaamosuoja jne vaikea todeta ilman lavaa. Eikä mitatkaan välttämättä täsmää rekisteriotteeseen saati muut tiedot..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2011, 20:47
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Vai saisko katsastettua, jos rungolla olis vaikka pelkkä nosturi? =nosturiauto?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2011, 20:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Tai pulttaat vaan jotkut latat ja lukot kiinni, ja sanot, et ne on vaihtokorikiskot.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2011, 21:37
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

joo helpoin siis tehdä se lava ja sit vasta leimalle
rungon lyhentämisen taka-akselin takaa väitti myös laittomaksi,, itse oon luullu että runkoa saa leikellä ku ei tee sitä akseleiden välistä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2011, 21:45
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chief360 Näytä viesti
joo helpoin siis tehdä se lava ja sit vasta leimalle
rungon lyhentämisen taka-akselin takaa väitti myös laittomaksi,, itse oon luullu että runkoa saa leikellä ku ei tee sitä akseleiden välistä
Leimaa työkoneeksi, niin et edes saa laittaa sitä lavaa.

Kyllä kuorma-auton runkoa saa pidentää, lyhentää ja muutenkin muuttaa. Niinhän ne tekee raskaan kaluston korjaamoissa koko ajan. Ja akseleita lisätään tai poistetaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2011, 21:45
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chief360 Näytä viesti
joo helpoin siis tehdä se lava ja sit vasta leimalle
rungon lyhentämisen taka-akselin takaa väitti myös laittomaksi,, itse oon luullu että runkoa saa leikellä ku ei tee sitä akseleiden välistä
Jos toi on rekisteröity kuorma-autoksi (N2 tai N3) niin muistelisin että runkoa saa lyhentää myös akseleiden välistä, pitää vain noudattaa valmistajan antamia ohjeita (jos saatavilla) tai sitten tarvittaessa esittää selvitys liitosten kestävyydestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2011, 22:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Mulla on MB "Lisärakenteiden asennusohjeet kuorma-autot" kirja, mutta siinä ole valitettavasti Unimoggia. Mallit 407-2632 löytyvät, ja painettu vuotta 1978.

Akseliväliä saa muuttaa kirjan (valmistajan) mukaan melko vapaasti, kun pysytään valmistajan pienimmän ja suurimman akselivälien sisällä. Moggeja ei taida monella akselivälillä olla?

Rungon hitsaaminen 2.5-3.5 mm puikoilla, max virta 40A x puikon halkaisija millimetri. Taitavat olla tasasuuntaaja-koneiden ja OK 46.00 puikkojen arvoja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2011, 22:56
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Moggeja ei taida monella akselivälillä olla?
Kaikki mallit huomioiden n. 20
http://www.rockymountainmoggers.com/unimogmodels.html
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2011, 01:31
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Siirtele vaa puuhakivillä suosiolla, tai koelapuilla. Halvemp kuitenkin ku muutoskatastaa lavattomaks tai vaihtokoriseks.

Rungon lyhentämiseen lääkkeeks joko opetustuokio konttorille, tai vaihto ammattitaitoseen paikkaan...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Unimogin hytti rymmyrammi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2011 05:03
Ostetaan Unimogin vetarit mauriala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.01.2011 19:43
Myyty pari lavaa ja mogin koppi pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 07.11.2010 18:25
UNIMOGIN VAIHTEISTO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.05.2007 10:53
Unimogin nelipyöräohjaus? offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 1 01.10.2005 17:39


Sivu luotu: 03:03 (GMT +2).