![]() |
![]() |
|
O/M/V Muut Kaikki edellisiin alueisiin sopimattomat osto-/myynti-/vaihtoilmoitukset tänne osastolle. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viisainta olisi varmaan toistaa tuo aiheen otsikko ja unohtaa tää kitkattipölinä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeps komppaan kahta edellistä, vaikka kokemusta nyt ei olekaan kuin muutaman vuoden ajalta. Ihan mielenkiintoisia puita pääsi kuitenkin koulussa ja työharjottelussakin kaatamaan. Ja konemiehiä täytyy aina himmailla kun meinaavat että tuosta vaan työnnetään nurin
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sit taas kun alko ittee laiskottaan, niin mää työnsin pyöräkoneella juurineen niitä nurin
![]() Meni ihan just siihen mihin piti, eikä ollu kelleen mitn vaaraa... ![]()
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
||||
|
||||
![]()
Ihan koht tulee mieleen se tarina, jossa naapuri auttoi opel kadetillaan kaadettavaa puuta, vaan pahus kun kytkin lipes just kun puu lähti kaatumaan, ja narukaan ei liian pitkä ollu, niin avot ja poks !!! Täysosuma, opel ja naapurisopu historiaa...
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Pitää odotella ensin maa routaan.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jep miekin osallistun keskusteluun, minulla oli pystyyn "kuoriutunut" koivu ja sähkölinja oli n.0,5m päässä ja rakennukset ja muut piha "istutukset" antoivat puun kaato "haarukaksi" vai 2m. Soitin paikalliseen sähköyhtiöön ja sain numeron, josta puun kaadon voi tilata ja vielä ilmaseksi. No kaverit saapui paikalle seuraavana päivänä, "kaataja" metsuri katsoi puuta ja totesi, että kyllä se menee tohon 2m rakoon ihan helposti, "kaataja" kiipesi puuhun ja laittoi kaksi vetovaijeria toinen vedettiin kaatosuunnassa olevaan puuhun ja toinen "proton" SISU-A45 puskuriin. Apupoika "antero" veti "lompakko taljat" kireelle ja "kaataja" takasti kireydet ja suunnat. Sitten "kaataja" teki kaatokolon ja tarkasti suunnan, sitten painoi moottorisahan laipan "terä" edellä puu 1/3 kohdalta "keskelle" ja pyöräytti sahan toiselle puolelle ja sanoi "kohta rytisee" ja siihen se meni mihin etukäteen oli "kaataja" piirtänyt jalalla viivan ja sanoi"tähän se tulee". PS.On se ammattimies, joka asiaan. Ja sen "kaataja" kertoi minulle, että väärin sahattua puun kaatosuuntaa ei vinsillä pelasta. edit: kiljoitus vilheet ylitetty koljata
Jep jep, yli vain... Viimeksi muokannut Proto_heppu : 13.12.2011 19:09 |
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan, se on yleinen harhakäsitys että puu ohjattaisiin sillä vedolla oikeaan suuntaan. Vedon tarkoitus on vain saada se puu lähtemään heti oikeaan suuntaan ettei tule pitopuulle ylimääräsiä kiikkumisia ja rasituksia.
|
|
||||
|
||||
![]()
Edellä olevat kommentit todella osuvia , ja kyllä komppaan perässä . Itsekin aikoinaan kun olin kaupungilla töissä tuli kaadettua useampi puu ,välillä hankaliakin tapauksia ja isoja Puulla on aina olosuhteista riippuen oma kaatosuunta (lumi ,oksat ,käyryys yms ), vinsseillä ja muilla autetaan se semmoiseen suuntaa joka ei muuten olisi mahdollista ,ilman apuvälineitä . Itse käytin puunkaatotunkkia kaatohommissa ja oli kyllä todella pätevä laitos .
|
|||
|
|||
![]()
Palataanpa asiaan, eli keskitytään tarjoamaan puunkaatopalvelua ilmoituksen laittajalle tai laittamaan vinkkejä, mistä sitä Hämeenlinnan lähistöllä on saatavilla.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Apua puunkaatoon | jappe | Chit-Chat | 6 | 24.09.2007 21:49 |