![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
En tiedä? Jotai kierrejousitettua putkirunköhässäkkää oon siitä suunnitellu... eipä taida saada sellasella osallistua mihinkään? Siinä vähän painttisuunnitelmaa ![]() ja kuvia auton "tilasta"
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Suunnistukseen proto tai modiluokkaan, jos ei sijoituksista aja vaan omaks iloks ?? nostaa tuohon HJ:rungolle vaan jonkun hilpeän kopan päälle, esim lada tai jenkki farkku ois komia:-) romikselle vaan akselivälejä mittaamaan ja SOA HJ:hin
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
olen säännöt lukenut! Halvempaa olis ostaa taas crossipyörä ja jatkaa fmx:n parissa. Mutta kyllä, aina pitää olla show meininki
jos ei ole palkintopallilla, niin sitte pitää jäädä ihmisten mieleen omalla staililla kummallisilla vehkeillä ja yrittämisellä! Noita koppia olis omalla takapihalla 2kpl w124 sedaneita, 207mersu, ja fiat 127 !!!!!!!!![]() fiiatin koppa on ehkä vähän liian pieni... Ja kysymys, mikä on semi-float?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#4
|
|||
|
|||
|
207 mersu ehottomasti :-) 6x6 ei vissii käy suunnistuksee ?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
On ollut isän kans suunnitelmis jo pitkään tuollainen 6x6 hoojii. nyt ajattelin nostaa unohtuneen suunnitelman pöydälle ku tajusin että hei nythän olis tekniikka !!!
Semmoinen maataloushuoltoajoneuvo, eli 6x6 flatbed millä vois tonkia mettäs, huvin vuoksi ja mettähommissa Pitää vain suunnitella paremmin tuo teliveto akseleihin, millää ketjuvedolla en aio takateliä toteuttaa. on jo pari ihan kehityskelpoista ideaa. kartaanit tulis järeistä traktorin nivelakseleista ja etuakselia vois siirtää eteenpäin niin saa etupäätä ylemmäs ilman että kartaani on 90° kulmas. myös idea itse tehdyistä rockwell akseleista maatalousosia hyödyntäen kytee pään sisällä.... siitä sit ehkä myöhemmin lisää kun saan tuon hodarin valmiiksi.Pari kymysystä ku ei viitti uutta ketjua aloittaa: Hdj takalukko lakkas kytkeytymästä?? valo vilkkuu, jokin rele hanskalokeron takana napsuttaa, ja DIFF-sulake on ehjä Voisko vika olla vain että rasvat on huonot???? ![]() Hankook Dynapro mud terrain? maantiekokemuksia?? mikä on paras mud terrain rengas kun maantieajoa on PALJON??? pitäis hodariin laittaa vähän rouheemmat kummit, nuo BFG at:t on ainaki ihan surkiat jopa pellolla. Järjestääkö kukaan ikinä sellaisia "mammanpoika" makkaranpaistosafareita mihin vois osallistua emännän kans tuolla hodarilla, tarkoitus kun olis pitää vedenpinta kynnyksiä alempana ja ei ne lommotkaa nii kivan näkösiä (vielä) ole autossa johon on juuri sijoittanu koko elämänsä säästöt
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#6
|
|||
|
|||
6x6 hj
Ei taida saada semi-float akselista kestävää läpimenevällä pinjonilla,siis jos meinaa että 2 kpl murikoita "vastakkain", vaatis ainakin kaikkien läpi menevät pultit, ja tukiholkit akseliin ja jonkin patentin laakerivälyksen säädölle jne
niin se on semi-float= puolikevennetty= vetarit kannattaa renkaan vrt bj-40 ja hj-60 vm -80 ja -81 täyskevennetty taasen hj-60 vm 82-> eteenpäin, siis vetoakselin voi jättää pois ja rengas ei lerpahda tms. Tuo 3. akselin veto 2. jakolaatikolta, siis alkuperäisen jakiksen läpi tuodaan vaihteiston pääakselilta kardaanilla veto ylimääräiselle jakikselle, josta sitten veto vain tuolle ylimääräiselle akselille. Ja jos tosi erikoista tavoittelee, niin se ylimääräinen akseli hj:n alkuperäisten akselien väliin, ja nimenomaan etuaksula ohjauksella! (silloin tuo keskimmäisen akselin jakis takimmaisen akselin takapuolelle, ja ylitykset pois ja akselivälistäkin vois pikkasen lyhentää )
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Koitan ny vielä järkeillä mutta laita joku paint havaintopiirros niin tiedän ymmärsinkö oikein
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
tästähän saadaan loistava aasinsilta 8x8 hoojiille ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
esim. loppukesästä oli sellaanen eli toi http://www.pohojanmaanoffroad.fi/foo...hp?f=10&t=2284
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kyllähän niitä järjesestetään mutta monesti kuljettajan ajosilmä määrää sen miten rutussa auto on tapahtuman jälkeen
![]() Monesti hyvä kuski pitää auton ehjänä siinä kohtaa kun tumpelompi menee pitkin puita (Minä itse olen se puita pitkin menevä.....) h
__________________
KEHRUU-RACING |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|