Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2011, 09:12
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti

Hheiii miten muuten noi pohjan hitsaukset. Mitä olen projektikuvia katellu niin aika moni vetää yhtäläistä makkaraa kontinpohjiin ja muihin pohjapelteihin. Lokarit sun muut sitten pistehitsillä. Asiasta kiisteltiin aika tiukkaan kaljakorien kera saunanlauteilla, kun ei ole kuulemma mitään järkeä turata yhtäläistä saumaa minnekkään auton pelteihin notta pistehitsaus riittää joka paikkaan. Itse kyllä asiasta mitään tietämättömänä liimaisin nuo pohjan paikat yhtäläisellä saumalla kun ei siellä mitään haittaa jos pikkasen pelti vetelee?!
Pertsin kanssa samaa mieltä,ehkei kuitenkaan kannata oikoa tekemällä pistehitsi sikapaska paikkoja,samalla vaivalla tekee sen kunnolla.
Huonoa ei kannata alkaa edes tekemään.
Ja kyllä meilläpäin kaaretkin on hitsattu yhtenäisellä saumalla,ei tietenkään kerralla vaan pikkuhiljaa heftailemalla.
Kiinnostais kuulla että mikä on perustelu tuolle pistehitsit riittää väitteelle,ettei vaan olisi joku "luotettava" käytettyjenautojen myyjä joka moisen asian suustaan päästi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2011, 13:42
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Samaa minäkin olen kuunnellut jo vuosia....ettei kannattaisi hitsata umpisaumoja, mutta niille olen viitannut kintaalla ja jatkanut kolvaamista omaan umpisauma tyyliin!

Kai siinä "ideassa" on mennyt hieman k*set ja p*skat sekaisin ja poimittu asioita sieltä ja täältä yhdistellen ne ihan väärin koppansa sisällä Eli esim. uutta ralliauton koria tehdessä saumat VAHVISTEHITSATAAN pätkissä (eli karkeasti noin 3cm saumaa ja samanverran väliä) ja tällä saavutetaan todella hyvä lujuus, eikä haluttu keveys kärsi pitkistä saumoista (painoa kyllä tulee, jos joka ikinen sauma hitsattaisiin umpeen) Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, kun hitsataan poisleikattuun kohtaan uutta tavaraa....

Niin se vaan näytti tuossa omassakin xj:ssä olevan, että korjaushitsauksia oli tehty jo edellisten omistajien toimesta ja kaikki paikat oli vedetty suoraan pehmeän kohdan päälle muutamalla hepillä nurkista ja sikaa päälle niin saa*anasti (paikkalätkät oli vielä ihan älyttömän kokoisia eikä alta siis todellakaan oltu poistettu mitään)! Nyt siellä sitten onkin työmaa, kun loistavien paikkojenkin ympäriltä on homehtunut ihan kaikki pois
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2011, 10:41
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

niin, meilläpäin ei vedetä varsinaisesti umpisaumaa että kokoajan lanka palaa, vaan vetelyä välttäen pisteittäin, mutta kuitenkin koko matkalle eli ikäänkuin umpisauma. tämä on varmasti parast tapa pintapelteihin, ja joka paikassa tietenkin umpinainen sauma. varmaankin tässä monella tulee väärinkäsityksiä ihan vaan käsitteissäkin, kun jokku puhuu pistehitsauksesta kun vedetään hitaasti heppaamalla umpisauma, metallimiehelle tietty umpisauma on eri juttu... varmaan. näin moon pohtinu. ja aina vetäny paikoista saumat umpeen.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.12.2011, 13:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

jos välttis haluaa ettei se vetele niin voihan niitä pisteitä tökkiä ihan harvakseltaan ensin ja ottaa märän rätin käteensä ja hoitaa sillä ettei se pelli lämpiä kovin isolta alalta, sit vaan sinne tänne heppailee siten että lopuksi on saanut aikaseksi vieri viereen niitä pisteitä, hioo korkeet tasaseksi ja tinaa sauman.


lattiapellit sit vaikka tolleen et tekee reikään jämptin lapun( milliä kahta suuntaansa isompiki käy ettei putoo ulos ja helpompi saada paikalleen, se kyllä sulaa vielä niin ettei jää mitään päällekäisiä liitoksia) kai tärkeintä offipelissä kuiteski olis ettei tuu vesi sisään siitä paiaksta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2011, 15:50
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Juu, siis just noin itsekkin teen, eli materiaalin paksuudesta ja sulamisesta (läpi palamisesta) riippuen hitsailen eri mittaisia saumoja (ihan pikku täpistä useisiin sentteihin)....virrat koitan pitää muutenkin senverran kovana, että saan palamaan kunnolla läpi ja levittämällä pystyy säätelemään tehoa, ja samoin "lainaamalla" paksummalta puolelta, jos sattuu oikein pehmeä kohta kohilleen! Eli ei ikinä pikkuvirralla yhtämittaista pullukka-palkoa joka ei todellisuudessa ole tarttunut mihinkään!

Mutta tuota pätkissä hitsaamista, mistä aiemmin kirjoitin, sovellettiin täälläpäin just niin, että hitsattiin sentin "täppi" ja jätettiin 3-5cm tyhjää ja taas täppi....ja nämä väliin jääneet kohdat sitten täytettiin alustamassalla tai sikap*skalla ja tätä tyyliä olen vierastanut ihan näihin päiviin asti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2011, 16:17
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
niin, meilläpäin ei vedetä varsinaisesti umpisaumaa että kokoajan lanka palaa, vaan vetelyä välttäen pisteittäin, mutta kuitenkin koko matkalle eli ikäänkuin umpisauma. tämä on varmasti parast tapa pintapelteihin, ja joka paikassa tietenkin umpinainen sauma. varmaankin tässä monella tulee väärinkäsityksiä ihan vaan käsitteissäkin, kun jokku puhuu pistehitsauksesta kun vedetään hitaasti heppaamalla umpisauma, metallimiehelle tietty umpisauma on eri juttu... varmaan. näin moon pohtinu. ja aina vetäny paikoista saumat umpeen.
Suunnilleen samoin näytti paikallinen autohitsari tekevän korin ulkopuolisia ruostepaikkauksia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2012, 18:42
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Kehvelin kehveli pakko se on alkaa myöntämään ettei tosta jeepistä tule vielä tämän uuden vuoden puolella näyttävää ravanroiskijaa. Tuli viimeisteltyä sarja ja ostettua vähän erilainen korotussarja. Pohjan liimauksetkin ovat vielä suunnitteluasteella. Sentään vähän etiäpäin on nytkähtänyt tämäkin rojekti eli ehjä tankki olisi nostaa paikalleen. Siis heti kun entinen hapero on saatu alas... Alkukesällä pitäis islannissakin pyörähtää (ei jeepillä ). Siellä ehkä näkee offipelejä. Perse ei kyllä kestä vuokrata kuin jonkin taunuksen tai vastaavan

Vaanvaan jotain tollekki tartteis tehä. Takalatit pitäisi saada jäykisteltyä. Eli vakiojouset koittaa jostain bongata, mutta taitavat turkaset maksaa ihan kohtuu paljon verrattuna korotuspalikoihinkin. Taka-aksulalle detroit lockeri mahdollisesti kun osaava asentajakin löytyi. Jonkin verran karkeampaa kumia kenties käytettynä niin pääsee syssyn mehtuureissuilla pitemmälle jumiin Kaikki toki riippuu siitä riittääkö katsurilla yksi kuulakärkikynä siihen romaaniin jonka se rustaa otteen sijaan. Antaisi edes sen armonkuukauden niin ehtisi saada leiman ennen pitkää seisottamista. Pitänee käydä tekniikka läpi niin olisi ainakin toimiva aihio kun pari tumpeloa alkaa turaamaan tuninkia paikalleen sitten joskus.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2012, 15:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Vaanvaan jotain tollekki tartteis tehä. Takalatit pitäisi saada jäykisteltyä. Eli vakiojouset koittaa jostain bongata, mutta taitavat turkaset maksaa ihan kohtuu paljon verrattuna korotuspalikoihinkin.
Ota huomioon että uusinkin XJ on yli kymmenen vuotta vanha, ja näitten vehkeitten takapakat on aika haperoa tekoa. Ei yhtään mitään järkeä ostaa käytettyä orkkispakkaa, paska se on kuitenkin. Sama juttu noiden "add-a-leaf" korotussarjojen kanssa, kuten myös takapään korotusblokkien kanssa.

Voit joko koittaa tehdä halvalla päin helvettiä ja tehdä saman uudestaan heti kohta, tai sitten kerralla kunnolla ja lopulta halvemmalla. Jos haluat oikein hifistellä, niin hommaat vaikkapa Up-country (heady duty "vakio"jouset) pakat taakse, 1" verran korottavat riipukkeet, ja sitten ostat/ teet "shackle relocation bracketit". Ne korottaa hieman, ja saat paremmat sisään/ulosjoustot, ja paremman/ mukavemman alustan tiellä ajaessa.


Lainaus:
Taka-aksulalle detroit lockeri mahdollisesti kun osaava asentajakin löytyi. Jonkin verran karkeampaa kumia kenties käytettynä niin pääsee syssyn mehtuureissuilla pitemmälle jumiin
Älä turhaan ala kauheasti uhraamaan D35- akseliin rahaa, se kestää minkä kestää ja jos hajoaa, niin rahat menneet hukkaan. Jos ei ole tarkoitus ajaa kovin isoilla kumeilla eikä ole tarkoitus vaihtaa tiheämpiä välityksiä, niin osta suosiolla joku lunchbox- lockeri sinne taakse. 30-50% halvempi kuin Detroit locker, sen asentaa parissa tunnissa, ei tartte uusia laakereita eikä shimmailla mitään. Toimintaperiaate ihan sama eikä kestävyydessäkään juuri eroa varsinkaan pikkurenkailla ajaessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2012, 17:05
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Edelleen olis valmiit akselit tarjolla.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87656
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2012, 12:27
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ota huomioon että uusinkin XJ on yli kymmenen vuotta vanha, ja näitten vehkeitten takapakat on aika haperoa tekoa. Ei yhtään mitään järkeä ostaa käytettyä orkkispakkaa, paska se on kuitenkin. Sama juttu noiden "add-a-leaf" korotussarjojen kanssa, kuten myös takapään korotusblokkien kanssa.

Voit joko koittaa tehdä halvalla päin helvettiä ja tehdä saman uudestaan heti kohta, tai sitten kerralla kunnolla ja lopulta halvemmalla. Jos haluat oikein hifistellä, niin hommaat vaikkapa Up-country (heady duty "vakio"jouset) pakat taakse, 1" verran korottavat riipukkeet, ja sitten ostat/ teet "shackle relocation bracketit". Ne korottaa hieman, ja saat paremmat sisään/ulosjoustot, ja paremman/ mukavemman alustan tiellä ajaessa.
Juu ei mitään second hand kamaa ole tulossa Vähän menee hukkaan jos paskaa korjaa paskalla niin tuloksena taitaa useimmiten olla vaan yks tosi iso paska. Ja tässä tapauksessa paska ei oo rahaa...

Jamantilta oon katellu vakiolehtiä tahi sitten noita up-country lehtiä. Kovin paljon jos alkaa takapäätä hifistelemään niin silloin pitää kai etupääkin laitella ja siinä menee "isot" pyörät ja kunnon korotukset. Ja sitten lienee turha edes yrittää samoille urille kuin porttaalipatrolli, suikat, volvot ja suunnistustojotat

Lainaus:
Älä turhaan ala kauheasti uhraamaan D35- akseliin rahaa, se kestää minkä kestää ja jos hajoaa, niin rahat menneet hukkaan. Jos ei ole tarkoitus ajaa kovin isoilla kumeilla eikä ole tarkoitus vaihtaa tiheämpiä välityksiä, niin osta suosiolla joku lunchbox- lockeri sinne taakse. 30-50% halvempi kuin Detroit locker, sen asentaa parissa tunnissa, ei tartte uusia laakereita eikä shimmailla mitään. Toimintaperiaate ihan sama eikä kestävyydessäkään juuri eroa varsinkaan pikkurenkailla ajaessa.
31" renkaat oli suunnitelmissa. Ei sen suurempaa. Kallista, eikä ole mielenkiintoa alkaa vehtaamaan katsuria varten. Siihen samaan kehtuutukseen pysähtyi volvonkin viritys
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" asvirkku O/M/V Ajoneuvot 1 28.03.2011 15:04
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
"Pomo"Jeeppi vepele Maasturiprojektit 15 03.09.2009 19:32
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37


Sivu luotu: 06:34 (GMT +2).