Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2011, 14:24
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Muistin jossain nähneeni painemittarin, joka on pikaliitin sovitteinen.
Pienen etsiskelyn jälkee sekin löytyi... Painetta tuottaa noin 140bar, ehkä vähän yli.

Jos pumpun maksimi paine on se 150bar, niin ei liene kannattavaa yrittää nostaa sitä?

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2011, 21:48
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Muistin jossain nähneeni painemittarin, joka on pikaliitin sovitteinen.
Pienen etsiskelyn jälkee sekin löytyi... Painetta tuottaa noin 140bar, ehkä vähän yli.

Jos pumpun maksimi paine on se 150bar, niin ei liene kannattavaa yrittää nostaa sitä?
Tuo 150bar perustuu aika hataraan tietoon ja seki on vaan varoventtiilin säätöarvo että pumpun pitäs pystyä suurempaan paineeseen. Ja sitten ku näitä vermeitä on varustettu vaikka millä pumpuilla ja venttiileillä niin eipä noita kukaa osaa varmaks sanoa. Osaatko sanoa virtasko sitä öljyä mihinkään kun sait tuon 140bar?
Ja millanen moottori siinä vinssissä on, oisko merkkiä, mallia, tyyppikilpeä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2011, 04:03
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Tuo 150bar perustuu aika hataraan tietoon ja seki on vaan varoventtiilin säätöarvo että pumpun pitäs pystyä suurempaan paineeseen. Ja sitten ku näitä vermeitä on varustettu vaikka millä pumpuilla ja venttiileillä niin eipä noita kukaa osaa varmaks sanoa. Osaatko sanoa virtasko sitä öljyä mihinkään kun sait tuon 140bar?
Ja millanen moottori siinä vinssissä on, oisko merkkiä, mallia, tyyppikilpeä?
Eli tostaki pumpusta vois koittaa vähän kiriä lisää poworttia... Eikös se jos sitä varoventtiiliä vähän kirraa..?
Ei kai mitää virtausta pitäis tapahtua, kun ottaa paineen vain toisesta letkusta?
Etuvinssi on joku 2-nopeuksinen 12000lbs, tyyppikilpeä tai merkkiä en siitä löytäny.
Takanen on Hiab-nosturin pilkin kela, nostokapasiteetti muistaakseni 1000kg, tai 2000kg. Siitä oli ihan tyyppikilpi. Sen voin kattoo päivällä...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2011, 08:28
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ei kai mitää virtausta pitäis tapahtua, kun ottaa paineen vain toisesta letkusta?
Ei, jos otit toisen letkun irti jal laitoit päähän painemittarin. Sillä saat selville pumpun tai järjestelmän painevaron maksimipaineen. Jos painevaron kiristäminen ei nosta painetta, ei pumppu pysty parempaan. Varo kumminkin, ettei joku paikka halkea. Vanhoissa muiden tekemissä virityksissä voi olla mukana vaikka mitä osia. Omat rakennelmansa tietää, ettei ole esim. käytetty vesijohto-osia yms. hydraulijärjestelmiin vaarallista.

Laita T-haara painelinjaan ja mittari siihen, niin näet käytön aikana paineen. Jos vinssatessa vinssi pysähtyy (veto edelleen päällä) ja paine jää alle sen, mitä letkun päästä saat mittariin aikaiseksi, niin sitten vinssin moottori vuotaa läpi tai jos siinä on lisäksi vielä oma painevaro (ruuvilla varustettu murikka), niin se voi olla alemmassa paineessa kuin järjestelmän painevaro.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 16:01
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Tuolla virtauksella hain juurikin sitä että aukesko se varo vai ei, jos ei auennut niin säädöt perseellään tai pumppu väljä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2011, 09:13
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Hiabin tyyppikilvestä löyty malli w10, ja numerosarja 53427. Vika numero on joko 7, tai sitten 1. Oli saanu osumaa, niin ei ottanu selvää...
Googlettelulla ei tuottanu mitää tulosta, mut jos jollain olis omaa tietoa aiheesta..?

T-haaraa en tällähetkellä pysty kotona rakentamaa, ainakaa ennen lauantaita. Mut täytyy paineita tutkia lisää kisojen jälkee...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2011, 23:35
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Hiabin tyyppikilvestä löyty malli w10, ja numerosarja 53427. Vika numero on joko 7, tai sitten 1. Oli saanu osumaa, niin ei ottanu selvää...
Googlettelulla ei tuottanu mitää tulosta, mut jos jollain olis omaa tietoa aiheesta..?

T-haaraa en tällähetkellä pysty kotona rakentamaa, ainakaa ennen lauantaita. Mut täytyy paineita tutkia lisää kisojen jälkee...
Tuollasta juttua löyty luovalla etsinnällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28628
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2012, 16:38
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Tulihan taas käytyä harrastamassa...

Jotai huonoa kuvamateriaalia: http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=JQr-lyMEFfY


Ja pari kuvatusta







On se vaa näppärä laite! Kaikki tuli haettua, hitaasti mutta varmasti.
Autto muuten ihan (ruma sana) ku leikkas noi kumit! Ennen sai tota pientä kallionousua vasten rynkyttää ja kikkailla, mut nyt vaa meni... Ja vaikka oli jo luntaki maassa...

No tuli vähän vahinkoaki, tai ehkä.


Vinssistä alko kusee öljyä tosta mikä on märkänä ja...


... ja tosta päätylaipasta.

Vissii joku tiiviste laskee läpi, ku öljyä tulee oikeestaa vain, ku on paljon vetoa(esim tukin pää osu maahan).
Tääki on voinu olla jo aijemmin, mutta tänää vasta huomattii.

Onkos kukaa palstalainen purkanu moista vinssiä?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2012, 18:01
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Tulipahan kaiken muun kiireen keskellä alotettua levytyksen suunnittelu. Ensin purkua:



On se kumma kun jarrut on mitä on...






Noh, toivottavasti noista kurankerääjistä pääsis kohtapuoliin eroo...

Sit suunnitellaa, ja ehkä puretaa lisää, tai vaihtoehtoisesti pestää ja kasataa.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 07:58 (GMT +2).