Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2011, 13:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kyllähän siihen hhkunkiskoon pitäs virta tulla, kun avaimesta kääntää hehkua... Ja sit kuulua jostain releestä napsahdustakin, kun se lyö päälle...

Mikäli epäilee hehkujen toimivuutta yksistään, niin hehku irti ja starttikaapelia käsille... Maaakenkä akun maahan ja hehkussa runkoon... Sit virta toiseen knapaan ja hehkussa siihen mihkä se mutteri tulee... Puolenkymenen sekunnin perästä pitäs ns. nuppi hekua mikäli on terve.... Ja mikäli ei, niin se on musta...Sit ku on testannu, niin se on kyllä kuuma (terveessä)....

Hehkun relettä kyllä epäilen, ja mikäli näin on käynyt ni voi olla hukassa sellanen rele jo... Eli lääkkeeksi löytyy ns. nappiheku... Akusta/-akuilta suoraan johdot (sulakkkeen kera) napille, ja napilta sitten johtoo siihen hehkunkiskoon.... Napiksi sit mieluten sellanen missä on hopeajuotteinen sisuksissa... Muut ei kestä ku kerran, jos sitäkään.... Itse laittanut pariin autoon nappihehkun, ja tiedän miten ton napin palaminen vituttaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2011, 21:39
pkumpumaki pkumpumaki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.02.10
Sijainti: P-pohjanmaa
Viestit: 5
Perusasetus

isuzu


Itellä kans tuo TFS54 isuzu,ongelmia ollu samoja.Käytin just suutin huollossa ni oireet paheni,nyt ei enää lähe käyntiin,syöttöpumpu varmaan paskana ku ei jaksa uusille suutttimille pukata tarpeeksi painetta.onkohan kellää ollu vastaavia kokemuksia.???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2011, 21:56
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Itte just juttelin kaverin kanssa jolla oli joskus ollu dieseli eskortti. Ei kuulemma startilla lähteny käymään mutta vetämällä heti. Pumpun ajotus oli siinä ollu pielessä että voi hyvinkin olla sama vika noissa. Ja jos pumppu on kokonaan paskana niin maksaa varmaa iha perkeleesti...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2012, 13:16
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Isuzu ongelmia...


Pistin nappihehkun eli hehkutus toimii ainakin nyt.

Kertokaapas Dieselgurut että minkälainen pumppu tommosessa isuzussa oikein on? Siirtopumppua ei ole koko vehkeessä vaan ruiskutuspumpun takana on kalvo joka toimii alipaineella.

Katsokaas kun vikana on nyt ilmeisesti se että polttoaine pääsee valumaan takaisin letkuja pitkin tankkiin eli ilmaa saa jostain. Käsipumpulla kun pumppaa (ihan helvetin kauan) ja starttipilottia käyttäen lähtee käyntiin ja käy hyvin ja ottaa kierroksia eli pumppu tuskin on rikki. Mutta vaikka käsipumppua käyttäen pumppaa suodattimen täyteen niin ilman starttipilottia ei käy! Miksei?

Minkälainen tuo alipaineletkujen viidakko oikein on? Kaikennäköistä magneettiventtiiliä ja ties mitä on vaikka kuinka saatanasti..

Onko käyttäjä Ooppeli tutustunut aiheeseen?

T: Esko
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2012, 19:03
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Joo joskus tutkin mikä pumppu noissa on mut taitaa olla niin harvinainen malli. Xexel tais olla merkki.

Onneks omassa kulkineessa ei ole viel ollu tollaisia ongelmia. Ja toivottavasti ei tulekaan. "koputtaa puuta"

Ja niistä alipaine letkuista ei oo mitään tietoa.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2012, 17:17
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Voiko sammuttaja olla jäänyt päälle mutta silti käynnistyy ja käy starttipilotilla? Kun ei startilla lupaakkaan käydä mutta tuolla aineella heti. Polttoainekin menee pumpulle asti, vaihdoin läpinäkyvät polttoaineputket niin ilmakuplia ei näkynyt missään eli se ei olekkaan ongelma.

Trooppereissa on varmaan samanlaisia sähkösysteemejä, ainakin 2.8 turbossa. Hanttarinpuolella sulakerasian vieressä on sellaisen suojapellin alla kaksi isoa relettä, toinen naksahtaa kun kääntää virrat päälle, kuuluukohan molempien naksahtaa?

On kyllä aivan pakko ihmetellä että miten edistyksellinen on tuollainen 20 vuotta vanha Isuzun moottori! Verratkaa mihin tahansa samanikäiseen dieseliin...

T: Esko
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2012, 17:38
patrol90 patrol90 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.11
Sijainti: Oulu-Sonkajärvi
Viestit: 27
Perusasetus

Tarkista venttilivälykset
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l-t ongelmia Kossu88 Tekniikka & Jutustelu 3 23.05.2011 19:38
hj 61 ongelmia Tekniikka & Jutustelu 2 01.04.2007 17:00
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
Ongelmia patrollissa Tekniikka & Jutustelu 6 24.05.2005 11:18
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52


Sivu luotu: 17:54 (GMT +2).