Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #651  
Vanha 19.11.2011, 22:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
Joo tarkoitus ei ollut nostaa enempää.. Keula tuntuu vaan niin jäykältä. Eli lähinnä sitä jousituksen toimivuutta haetaan. Se ei varmasti oo ainakaan yhtään parantunut tuolla sauvoje kirraamisella. Tällä hetkellä rattaat mahtuu pyöriin hyvin alla, tietysti piti pikkusen näyttää lekaa ja laikkaa. Joo saa nähä mitä tulee nuille välityksille tehtyä.. Joku hyvä ja halpa ratkasu pitäs keksiä. Niinku aina..
Sihen etupäähän auttaa se et löystät niitä sauvoja. Hyvä kompromissi on et ulosjouston topparin ja ylätukivarren väliin jää n.8mm ni sit ei ulosjousto lopu kesken. Ne SDORI palikat eli holkit just pidentää sitä joustovaraa niin et pystyy kiristämään ne jouset hyviksi,kuitenkaan ei pidä liikaa kirrata kun murros menee liian jyrkkään kulmaan.
Vastaa lainaten
  #652  
Vanha 20.11.2011, 22:50
Tinppa Tinppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.11
Sijainti: E-P, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

kdn170 perä


Moro. Mulla o kdn170 hilux -02. Oliskoha tietoo perän laakerin vaihdosta. Ne kaks laakeria ja se joku holkki niide välis, eli ne jotka o heti kardaanin jäläkee.
Eli meneekö se periaattees nii, että nypätää vetarit irti ja irrotetaa sen jälkee perä siitä taka-akselista vai kuinka? Ja lähteekö ne vetarit nyppäämällä vai onko ne oikee jollaki kiinni (saisin lainaksi sellaise "nyppäys" työkalun tutulta)? Vai kannattako mu itte ees haaveilla tollasesta projektista että pitäskö suosiolla viedä korjaamolle. Kaveri lupas kyllä vaihtaa ne laakerit jos vaa vien perän sille töihin.
Yritin kyllä ettiä jotaki kuviaki netistä, mutta mun silmii ei löytyny.
Vastaa lainaten
  #653  
Vanha 20.11.2011, 22:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinppa Näytä viesti
Moro. Mulla o kdn170 hilux -02. Oliskoha tietoo perän laakerin vaihdosta. Ne kaks laakeria ja se joku holkki niide välis, eli ne jotka o heti kardaanin jäläkee.
Eli meneekö se periaattees nii, että nypätää vetarit irti ja irrotetaa sen jälkee perä siitä taka-akselista vai kuinka? Ja lähteekö ne vetarit nyppäämällä vai onko ne oikee jollaki kiinni (saisin lainaksi sellaise "nyppäys" työkalun tutulta)? Vai kannattako mu itte ees haaveilla tollasesta projektista että pitäskö suosiolla viedä korjaamolle. Kaveri lupas kyllä vaihtaa ne laakerit jos vaa vien perän sille töihin.
Yritin kyllä ettiä jotaki kuviaki netistä, mutta mun silmii ei löytyny.
Joo eli vetarit ulos,4mutteria siel kilven takana. Sit kartaani irti ja mutterit auki ja murikka putoo syliin.
Vastaa lainaten
  #654  
Vanha 20.11.2011, 23:12
Tinppa Tinppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.11
Sijainti: E-P, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo eli vetarit ulos,4mutteria siel kilven takana. Sit kartaani irti ja mutterit auki ja murikka putoo syliin.
Eli ei pitäisi olla mikää iha ylivaikee homma. Kannattaakoha sinne vaihdella mitää muuta samalla ku sitä rupee joskus aukomaa? Ei kuintenkaa pitäis olla muuta vikaa ku nuo 2 laakeria.
Vastaa lainaten
  #655  
Vanha 23.11.2011, 11:25
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Mistä raidetanko hiluun ku laittaa ohjaustehostimen? Vai käykö alkuperänen? Auto siis hilux ln46 vm.-84. High steer ohjausvarret tuleepi myös.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #656  
Vanha 23.11.2011, 17:27
Venom:n Avatar
Venom Venom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 65
Perusasetus

sähkö apua tarviisin, vaihdoin 4runneriin (-91, 2lt) kytkimen ja laatikkoa irrottaessa taisin jostain katkaista johdon, eikä mitään hajua mihinkä se tulisi.
Elikkä, startille tuleva johtosarja jatkuu laatikolla, ja tuossa haaroituksesta n. 10 senttiä lootalle päin lähtee yksittäinen punainen johto, jossa on musta suoja päällä. Virrat päällä tuohon tulee 12 volttia, mihinkä mahtaa kuulua tuo piuha?

Ilmeisestikin johonkin hehkun juttuihin tuo liittyy kun ei hehkun merkkivalo syty, eikä rele naksu..
Mainittakoon vielä että ennen kytkimen vaihtoa hehku pelasin niinkuin pitääkin.
Vastaa lainaten
  #657  
Vanha 24.11.2011, 01:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Pajalle.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinppa Näytä viesti
Eli ei pitäisi olla mikää iha ylivaikee homma. Kannattaakoha sinne vaihdella mitää muuta samalla ku sitä rupee joskus aukomaa? Ei kuintenkaa pitäis olla muuta vikaa ku nuo 2 laakeria.
Ei oo ihan pikanen homma,ne pinionin laakerit ja se rymppi holkki pitää uusia ja kannattaa laittaa ne poskilaakerit samalla. Se pinioni on niin saatanan tiukka pesistään et viisainta on painaa prässillä ulos. Sit shimmaus pitää tehdä tarkasti ja se pinionin mutteriki vedettiin johki ihme momenttiin,liian pitkä homma selittää nyt mut neuvoisin viemään sen johki viralliseen pajaan jotka on niitä tehny. Säästöö tulee ku hommaat itte ne osat esim. Tamgears putkasta.
Vastaa lainaten
  #658  
Vanha 26.11.2011, 21:08
alerii alerii ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.10.11
Sijainti: Forssa
Viestit: 3
Perusasetus

Mulla on 96 hilux ja tarttis turbottaa se, eli pitääkö koneen olla vähäpäästöinen valmis turbokone vai voinko rakentaa vakio myllystä sen?
Vastaa lainaten
  #659  
Vanha 27.11.2011, 03:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alerii Näytä viesti
Mulla on 96 hilux ja tarttis turbottaa se, eli pitääkö koneen olla vähäpäästöinen valmis turbokone vai voinko rakentaa vakio myllystä sen?
Jos meinaat leimata niin vähäpäästöinen mallisarjaan kuuluva kone.
Vastaa lainaten
  #660  
Vanha 27.11.2011, 14:22
alerii alerii ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.10.11
Sijainti: Forssa
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos meinaat leimata niin vähäpäästöinen mallisarjaan kuuluva kone.
Juu leimatakkin olis tarkotus. Onko 2l2t konetta ollut hilukseissa? Entä missä muissa malleissa on kyseistä konetta käytetty vai onko myös muita moottori vaihtoehtoja?
Vastaa lainaten
  #661  
Vanha 27.11.2011, 19:39
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onko läjää tullut suomeen miten uutena vuosimallina? Muuten on vaihtoehtoina hilux ja hiace joista tuota turbokonetta löytyy.
Vastaa lainaten
  #662  
Vanha 27.11.2011, 20:50
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuuPeri Näytä viesti
Mistä raidetanko hiluun ku laittaa ohjaustehostimen? Vai käykö alkuperänen? Auto siis hilux ln46 vm.-84. High steer ohjausvarret tuleepi myös.
Minkäslainen tehostin tulossa? Joker nimimerkki taitaa tehdä tankoja ainakin mittatilauksena. Tosin ehkä helpoiten tulee tangot sieltä mistä hysteeri varretkin.

Kestäneeköhän hiluksin raidetangon päässä oleva kolo työnnellä ja vedellä, eikös se ole tarkoitettu ohjaus iskarille?

Itse mietiskelin laittavani hj:n kääntövarret, simpukan, vetotangon ja hiluksin raidetangon, en ole kyllä etes mittilöinyt että kävisikö ne keskenään mitenkään. Tietääkö joku?
Vastaa lainaten
  #663  
Vanha 27.11.2011, 21:26
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli Näytä viesti
Minkäslainen tehostin tulossa? Joker nimimerkki taitaa tehdä tankoja ainakin mittatilauksena. Tosin ehkä helpoiten tulee tangot sieltä mistä hysteeri varretkin.

Kestäneeköhän hiluksin raidetangon päässä oleva kolo työnnellä ja vedellä, eikös se ole tarkoitettu ohjaus iskarille?

Itse mietiskelin laittavani hj:n kääntövarret, simpukan, vetotangon ja hiluksin raidetangon, en ole kyllä etes mittilöinyt että kävisikö ne keskenään mitenkään. Tietääkö joku?
aattelin 4runnerista tehostimen laittaa. näyttää vaan suomen maalla aika hintavilta nuo high steer paketti, ku 500egeä. en tiiä tohtiiko tuolta ebaystä sit tilata ku jenkkilästä kuluineen n.350€
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #664  
Vanha 30.11.2011, 07:26
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

mulla olis seuraavan lainen ongelma hiluksiin pitäs laittaa kierros luku mittari tarvike hilussa on ljiin kone olen syottö pumpusta paikantanut anturin siitä tulee 2 johtoa mitä siihen toiseen tulee maita vai virtaa jonkun näkösen pulssinhan se mittari sielt vissii haluais onko kokemuksia
__________________
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli jos ei muuten ni vaikka vinssaten


hilux -88
hilux -92
camaro -88
malibu -65 myynnissä
siverado 4x4 -85


http://www.eastcoastoffroad.fi/index.html
http://www.fjdc.org/
Vastaa lainaten
  #665  
Vanha 30.11.2011, 23:15
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heku80 Näytä viesti
mulla olis seuraavan lainen ongelma hiluksiin pitäs laittaa kierros luku mittari tarvike hilussa on ljiin kone olen syottö pumpusta paikantanut anturin siitä tulee 2 johtoa mitä siihen toiseen tulee maita vai virtaa jonkun näkösen pulssinhan se mittari sielt vissii haluais onko kokemuksia
On kokemuksia,vaatii semmosen adapterin joita ei myydä missään. Sielt pumpulta tuli yks pulssi/kampuran kierros ja n. 3 milli volttia/AC. Eräs sähkö rohvessoori teki semmosen prototyypin adapterista joka jäi vähän kesken,mut vaatii hakkuri powerin ja pikku softan johki E prommiin. Sit on olemassa tarvikkeena dieseliin tarkotettuja värssykelloja joissa on oma anturinsa,käytä sellasta settiä ja unohda se pumpun oma anturi.
Vastaa lainaten
  #666  
Vanha 01.12.2011, 06:29
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kahteen omaan pumppuun olen propellihattu päässä tehtnyt anturille paikan sinne orkkis paikalle. pumppu vaan atomeis ja M14x1 kierreköhän vai -m14x1.25 sinne alkuperäiselle paikalle. työläs mutta toimiipahan orkkis kierroslukumittari kuten pitää
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #667  
Vanha 01.12.2011, 07:06
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
kahteen omaan pumppuun olen propellihattu päässä tehtnyt anturille paikan sinne orkkis paikalle. pumppu vaan atomeis ja M14x1 kierreköhän vai -m14x1.25 sinne alkuperäiselle paikalle. työläs mutta toimiipahan orkkis kierroslukumittari kuten pitää
Mahtaiskohan niitä antureita saada mistään? Mulla on läjässä 2lt2 kone mut anturi uupuu pumputtimesta. Eipä sillä varvikellolla mitään tee, mut voishan sen vittuillakseen laittaa rokkaan.
Vastaa lainaten
  #668  
Vanha 02.12.2011, 10:20
Flea Flea ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.11
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 36
Perusasetus

Kun noi kelit on taas vähän on/off liukkaat, niin onko tuosta napalukot jatkuvasti päällä ajelusta kenties jotain haittaa? Vaikka toi työmatka ei ole kun vaajaat 10km, niin sillekin välille mahtuu toisinaan vaikka millaista keliä ja toisinaan ihan kiva tempaista nelikko päälle jos sattuu oikein lipakka risteys. Kulkine siis '89 Hilux.
Vastaa lainaten
  #669  
Vanha 02.12.2011, 15:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Flea Näytä viesti
Kun noi kelit on taas vähän on/off liukkaat, niin onko tuosta napalukot jatkuvasti päällä ajelusta kenties jotain haittaa?
Syö desin enemmän polttoainetta satasella, ehkä...

Muuta haittaa siitä ei ole.
Vastaa lainaten
  #670  
Vanha 03.12.2011, 23:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
kahteen omaan pumppuun olen propellihattu päässä tehtnyt anturille paikan sinne orkkis paikalle. pumppu vaan atomeis ja M14x1 kierreköhän vai -m14x1.25 sinne alkuperäiselle paikalle. työläs mutta toimiipahan orkkis kierroslukumittari kuten pitää
Näin päin se onnistuu,mut pensa koneen mittarin kytkeminen pumpun anturiin on se kinkkisempi homma. Eli jos autossa on jo diesel mallin mittari,ni anturi pumpun kylkeen ni pelaa.
Vastaa lainaten
  #671  
Vanha 04.12.2011, 13:08
Kilppari Kilppari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.11
Sijainti: Nummi-Pusula, Finland
Viestit: 32
Perusasetus

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.
Onko tommosessa 99 Hiluxissa kitkaperää vai onkos ihan normi?
Vastaa lainaten
  #672  
Vanha 05.12.2011, 18:46
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

mitä eroa on toyotan 2l ja 2lt moottorien kansilla
__________________
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli jos ei muuten ni vaikka vinssaten


hilux -88
hilux -92
camaro -88
malibu -65 myynnissä
siverado 4x4 -85


http://www.eastcoastoffroad.fi/index.html
http://www.fjdc.org/
Vastaa lainaten
  #673  
Vanha 05.12.2011, 23:17
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppari Näytä viesti
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.
Onko tommosessa 99 Hiluxissa kitkaperää vai onkos ihan normi?
Eiköhän tuossa -99 mallissa oo kitkalukko ku -88.ssa kin on vakiona
Vastaa lainaten
  #674  
Vanha 05.12.2011, 23:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

o.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppari Näytä viesti
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.
Onko tommosessa 99 Hiluxissa kitkaperää vai onkos ihan normi?
Kitkalukko on käytännössä aina. Ja vain takana.
Vastaa lainaten
  #675  
Vanha 05.12.2011, 23:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heku80 Näytä viesti
mitä eroa on toyotan 2l ja 2lt moottorien kansilla
Nokka on eri,venttiilit on kirjan mukaan eri,tais olla turpossa paksummat varret. Muuta eroa ei oo puristukset on eri turpossa ja vaparissa mut johtuu männistä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 07:36 (GMT +2).