Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2011, 17:27
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Säädin sytytyksen laittamalla merkit kohdalleen, kääntelemällä jakajaa niin että tulee kipinä tulpanjohdon ja vent.kopan kannen välille. Johto paikalleen ja starttaamaan. Lähti kuin ei mitään vikaa ois ikinä ollut. Ryyppy täysillä käyttelin ja vähentelin ryyppyä kunnes oli pohjassa ja vieläkin kävi. Sitten painoin kaasua, ensin varovasti eikä alkaneet kierrokset nousta uudestaan. Polkaisin pohjaan ja moottori sammu tykkänään eikä enää edes lupaillut. Kipinää en uudestaan muistanu testata.
Onko se nyt varmasti kaasutin- tai muu syöttöongelma? Bärkkele tän mikään ydinfysiikkalaite pitäis olla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2011, 20:26
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepi Näytä viesti
Säädin sytytyksen laittamalla merkit kohdalleen, kääntelemällä jakajaa niin että tulee kipinä tulpanjohdon ja vent.kopan kannen välille. Johto paikalleen ja starttaamaan. Lähti kuin ei mitään vikaa ois ikinä ollut. Ryyppy täysillä käyttelin ja vähentelin ryyppyä kunnes oli pohjassa ja vieläkin kävi. Sitten painoin kaasua, ensin varovasti eikä alkaneet kierrokset nousta uudestaan. Polkaisin pohjaan ja moottori sammu tykkänään eikä enää edes lupaillut. Kipinää en uudestaan muistanu testata.
Onko se nyt varmasti kaasutin- tai muu syöttöongelma? Bärkkele tän mikään ydinfysiikkalaite pitäis olla.
Lähteekö ryyppy varmasti pois päältä? Mulla oli kerran vika yhden 410 ryypyssä, vaikka painoi ryypyn pois päältä, ni läppä jäi jumiin eikä auennut ja ihan hetken aikaa sai miettiä, että mikä vaivaa kun kylmänä kävi hetken ja sit sammu ku saunalyhty
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2011, 20:27
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

No voi helavata kun sitä vaan oppii kun pitää sohvaa paikallaan. Täältä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82930 löysin vinkkiä mitä menen kokeilemaan kunhan myrsky laantuu. Nimittäin seosruuvia kiristämään, eikös sammuminen polkaistessa yleensä yliannostusta meinaa
Niin ja se ennakko. Muistin että olisi 5 ast, ja eikä ole kun 10 astetta. Uudestaan, sanoivat kaikki s...nan teletapitkin. Se vaan että eikös ne merkit vauhtipyörässä olekin yhden eikä kahden jaolla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2011, 07:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepi Näytä viesti
No voi helavata kun sitä vaan oppii kun pitää sohvaa paikallaan. Täältä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82930 löysin vinkkiä mitä menen kokeilemaan kunhan myrsky laantuu. Nimittäin seosruuvia kiristämään, eikös sammuminen polkaistessa yleensä yliannostusta meinaa
Niin ja se ennakko. Muistin että olisi 5 ast, ja eikä ole kun 10 astetta. Uudestaan, sanoivat kaikki s...nan teletapitkin. Se vaan että eikös ne merkit vauhtipyörässä olekin yhden eikä kahden jaolla?
Tarkista tosiaan se ryypyn toiminta ja jos pääset jossain mittaamaan seoksia, niin saat säädettyä seoksen suunnilleen hehtaarille. Ennakko tyhjäkäynnillä on juurikin 10 astetta ja kierroksilla mulla on (muistaakseni ?) 30 astetta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2011, 18:20
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepi Näytä viesti
Säädin sytytyksen laittamalla merkit kohdalleen, kääntelemällä jakajaa niin että tulee kipinä tulpanjohdon ja vent.kopan kannen välille. Johto paikalleen ja starttaamaan. Lähti kuin ei mitään vikaa ois ikinä ollut. Ryyppy täysillä käyttelin ja vähentelin ryyppyä kunnes oli pohjassa ja vieläkin kävi. Sitten painoin kaasua, ensin varovasti eikä alkaneet kierrokset nousta uudestaan. Polkaisin pohjaan ja moottori sammu tykkänään eikä enää edes lupaillut. Kipinää en uudestaan muistanu testata.
Testesin sitten kipinän. Juu ei. Kärkiväli nolla vaikka olin säätänyt kolmenkympin huitteille, ja juu ruuvit oli kiinni. Säädin sit käret taas ja käyntiin lähti, mutta samoin tuloksin kuin aiemmin.
Äsken vinttiremontilta joutessani kävin kokeilemassa ajoituslamppua johon eilen sijoitin. Taattua biltemalaatua kylläkin, mutta kai sen ny sentäs vilkkua pitäis, ei vilkkunu. Kai se täytyy taas haalarit vetää niskaan ja mennä nyrkit rasvaamaan.
Ihan vaan tilannetiedotuksena tämä, jos se ny ketään kiinnostaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2011, 23:01
Suiza410:n Avatar
Suiza410 Suiza410 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Nousiainen
Viestit: 160
Perusasetus

Kokeiles heiluttaa virranjakajan akselia. Onko klappia? Veikkaisin, että on akseli väljä, eli jakaja vaihtoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2011, 06:52
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suiza410 Näytä viesti
Kokeiles heiluttaa virranjakajan akselia. Onko klappia? Veikkaisin, että on akseli väljä, eli jakaja vaihtoon.
Taitaa olla näissä tyyppivika vanhemmiten. Eli käytetyn osan vaihto ei välttämättä paljoa auta. Uutta osaa saa toki merkkiliikkeen kautta tilaamalla. Yksi vaihtoehto on heivata koko jakaja lepikkoon ja laittaa elektroniikka töihin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.12.2011, 21:47
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Yksi vaihtoehto on heivata koko jakaja lepikkoon ja laittaa elektroniikka töihin
Niin, kärjetön systeemi näyttäisi maksavan 130e. Ei paha sinänsä, mutta onko se sitten siinä vai tuleeko muita kustannuksia?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2011, 06:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sepi Näytä viesti
Niin, kärjetön systeemi näyttäisi maksavan 130e. Ei paha sinänsä, mutta onko se sitten siinä vai tuleeko muita kustannuksia?
Nyt mennään sähköasioiden puolelle, eli mun asiantuntemus ei pitkälle riitä. Mutta kokeillaan.

1. säilytät nykyisen jakajan mutta korvaat mekaaniset kärjet elektroniikalla. Tämä auttaa jotain mutta kai se jakajan akselin klappi tuntuu tässäkin.

2. heivaat koko jakajan mäkeen, asennat autoon "älyboksin", kampiakselin päähän triggeripyörän (=moottorin asentotieto), uuden puolan ja muita pienempiä kiluja. Tällä systeemillä sytytysennakon pystyy säätämään tarkasti. Pikaisella googletuksella esim. Megasquirtin peruspaketti 459 e.

http://www.protoparts.fi/catalog/pro...products_id=45
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.12.2011, 12:39
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Nyt mennään sähköasioiden puolelle, eli mun asiantuntemus ei pitkälle riitä. Mutta kokeillaan.

1. säilytät nykyisen jakajan mutta korvaat mekaaniset kärjet elektroniikalla. Tämä auttaa jotain mutta kai se jakajan akselin klappi tuntuu tässäkin.

2. heivaat koko jakajan mäkeen, asennat autoon "älyboksin", kampiakselin päähän triggeripyörän (=moottorin asentotieto), uuden puolan ja muita pienempiä kiluja. Tällä systeemillä sytytysennakon pystyy säätämään tarkasti. Pikaisella googletuksella esim. Megasquirtin peruspaketti 459 e.

http://www.protoparts.fi/catalog/pro...products_id=45
Niin epäilinkin ettei kärjetön juuri auta jos jakaja on jassikkatavaraa. Elektroniikka taas kustantaa enemmän kuin koko härpättimen arvo on, rahallinen ei tunnearvo. Laitoin varaosakyselyn tuolta jostain, meni kai aika moneen paikkaan. Jos vaik löytyisi ehjä jakaja jostain. Haynessin ohjeilla testaten tuntuis että tosta on keskipakosäädin huonona.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään sj410 tomima O/M/V Ajoneuvot 5 20.12.2008 15:54
M.sj410 T.T.T O/M/V Ajoneuvot 4 14.01.2008 14:18
M:SJ410-85 Suizaman O/M/V Muut 0 25.07.2005 14:35
M: SJ410 -85 O/M/V Muut 0 03.10.2004 20:04
M:sj410 O/M/V Muut 0 02.09.2004 10:48


Sivu luotu: 10:42 (GMT +2).