Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 21.11.2011, 23:37
range mies range mies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.10
Sijainti: ii
Viestit: 98
Perusasetus

jos kiinostaa myydä tuota paksumpaa ahdinta niin saattais olla tarvetta laitappas hintaluokkaa yksityisviestillä jos oot myymässä..
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 22.11.2011, 11:52
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Ku se etulukko just vissii yrittää mennä päälle, mut ei sit kuitenkaa mee... No, katotaa nyt mitä sille tekee ja koska.

Juu, on varmistettu. Ja protoihin pääsee ajelee.

No se toinen ahdin on nyt vähän niinku testissä toisee rojektii.
Mut jos ei oo hyvä siihen, niin sit voin nykiä hihasta...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 22.11.2011, 14:07
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Juu, on varmistettu. Ja protoihin pääsee ajelee.
Alla pätkä CUP-säännöistä

Lainaus:
Kilpailusarja on tarkoitettu 2-akselisille nelivetoisille autoille, joiden rekisteriotteeseen merkitty
kokonaispaino alle 3500 kg (tai paino ajokunnossa alle 3000 kg).
Tällä perusteella olisin väittänyt että isot mogit ei pääse suunnistuskisoihin ainakaan CUP-sääntöjen puitteissa. Kisojen järjestäjillä on toki oikeus hyväksyä kuorma-autot mukaan CUPin ulkopuoliseen luokkaan.
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 23.11.2011, 20:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Alla pätkä CUP-säännöistä



Tällä perusteella olisin väittänyt että isot mogit ei pääse suunnistuskisoihin ainakaan CUP-sääntöjen puitteissa. Kisojen järjestäjillä on toki oikeus hyväksyä kuorma-autot mukaan CUPin ulkopuoliseen luokkaan.
Omapaino 2450kg miinus alkuperänen lava 3-kaatokippeinee. Plus vähän isommat pyörät, +vinssit.
Ei se ainakaa 3tn paina...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 23.11.2011, 21:13
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Omapaino 2450kg miinus alkuperänen lava 3-kaatokippeinee. Plus vähän isommat pyörät, +vinssit.
Ei se ainakaa 3tn paina...
Saisko tommosen sitten rekisteröityä pakettiautoksi? Ei kai sentäs...
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 25.11.2011, 07:58
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Ei, ku kokonaismassa yli 3500kg.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 25.11.2011, 11:15
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ei, ku kokonaismassa yli 3500kg.
Mutta eikös sen silti pysty leimaamaan pakuksi,eli rajataan vaan kokonaispainoa ja kantavuutta. Ainakin näin tehdään joidenkin isompien pakujen kanssa,esim jumper,sprinter ja LT,eli sama auton saa sekä pakuksi että kuorkiksi.
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 25.11.2011, 13:51
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Mutta eikös sen silti pysty leimaamaan pakuksi,eli rajataan vaan kokonaispainoa ja kantavuutta. Ainakin näin tehdään joidenkin isompien pakujen kanssa,esim jumper,sprinter ja LT,eli sama auton saa sekä pakuksi että kuorkiksi.
Pitäskös sitte olla joku valmistajan/maahantuojan kuponki missä vekotin kelpuutetaan pakuksi?
En kyllä näe mitään hyötyä pakuksi rekisteröimisessä, sit sais maksaa ajoneuvoveroakii.
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 25.11.2011, 20:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Kai se pitää maahantuojalta/vastaavalta taholta olla paperia, jolla voidaa pienentää kok.massaa... En tiedä, kun ei ikinä ollu tarvetta pienentää, päinvastoin on kylläkin. Se ei ainakaa onnistu ilman verrokkia yms.

Ei kai tollasen muuttamisessa pakuks oo muuta iloo ku et voi ajella b-kortilla?
Haittapuolia kyllä tulee minusta reilusti lisää. Kalliimpi ylläpitää jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 25.11.2011, 22:09
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Tehtaan antamaa kokonaispainoa ei muuta mielestäni kukaan koskaan, omapainolla voi kikkailla.
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 25.11.2011, 23:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Tehtaan antamaa kokonaispainoa ei muuta mielestäni kukaan koskaan, omapainolla voi kikkailla.
Kuorma-autoja voi katsastaa isommalle kok painolle, mutta koko luokka on tonni-pari lisää. Esim tutun mersu 814 (vai mikä se tarkka malli olikaan) on saatu 9 tonnin kok painoille valmistajan luvalla. Ja Sisuihin on saatu helposti kantavuutta lisää. Joihinkin sisuihin luvataan painoja enemmän mitä suomen laki sallii. Mutta painojen lisäys ei onnistu automaattisesti kaikkiin merkkeihin, vaan joidenkin valmistajan malleihin.

Mutta kokonaispainoja voi muuttaa pienenpään suuntaan. Diesel vero syistä niitä pienennellään, jos on "terveisten ajoa" pää työnä.
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 26.11.2011, 18:37
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Joo, kuorkeissa on vähän eri juttu, suuri osa niistä lähtee tehtaalta alustana eikä ne voi tietää, mitä niihin rakennellaan.
Tarkoitin lähinnä henkilö ja pakumalleja sekä sitä ettei kuorkkia varmaan saa painon pudotuksella pakuksi eikä pakua (tai henkilömallia) kuorkiksi.
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 04.12.2011, 09:37
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Nyt loppu hihnojen vikinä ainakin toistaiseksi. Otin hytikkapumpun hihnapyörän irti ja ei voi muuta sanoo ku huh huh. Siitä puuttu melkein kokonaa toinen kylki. Ikinä nähny vastaavaa. Se nyt ei taas toisaalta tarkota mitää...

Uutta ja valmista ei mistää sattunu kohalle, niin piti turvautua omiin kätösii; tei itse ja säästin...



Ja valmiina näyttää kokolailla tämmöseltä:


Ja ettei eilinen ihan siihen jääny, niin saatii etulukko toimimaa! Kytkentävivusta oli tippunu se pultti, joka liikuttaa sita lukkosysteemin mäntää... No se oli kyllä halpa remontti, ku vaa tajus missä vika.

Sitte jatketaa Mogin rakentelua sen ensimmäisii kisoihin. Vielä pitää selvittää miksei vinssit meinaa jaksaa vetää. Nyt ei hihna luista, pumppu pyörii, mutta mitään ei tapahdu. Ja tämä silloin ku on paljon vetoa. Mitähän tälläsessä voi olla max. paineet? Pitää omasta mitata mitä ne on, ja kattoo sitte mitä tapahtuu.
Suunnistaa mennää kuitenki näillä mitä nyt on.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 04.12.2011, 10:50
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Jos siulla on siinä se westinghousen pumppu niin käsittääkseni 150bar pitäs irrota. Jaksaako se pumppu avata venttiililohkossa olevaa varoventtiiliä?
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 04.12.2011, 11:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Jos siulla on siinä se westinghousen pumppu niin käsittääkseni 150bar pitäs irrota. Jaksaako se pumppu avata venttiililohkossa olevaa varoventtiiliä?
Mites sen tietää?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 04.12.2011, 12:55
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mites sen tietää?
Yleensä äänestä, pitää yleensä huomattavasti kovempaa suhinaa kuin muut hydrauliikka venttiilit yms. Siulla oli vissiin etuvinssi pikaliittimillä? Ota liitin irti ja aja sitä toimintoa, eli painetta siihen linjaan. Siinä vaiheessa pitäis varoventtiilin aueta, jos ei aukea ja pumppu pyörii, ettei hihna luista, niin silloin pumppu on todennäköisesti aika väljä ja ei jaksa nostaa painetta, josta johtuu taas se ettei vinsseissä riitä voimaa. Tietysti tuossakohden olisi hyvä olla painemittari niin näkisi oikeasti mitä tapahtuu eikä homma jää arvailujen varaan.

Lisäystä vielä sen verran että tietysti jos siulla on siellä jossain linjassa venttiili tms jonka voit sulkea niin on turvallisempi kuin ajaa pikaliitintä vasten.
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 04.12.2011, 14:24
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Muistin jossain nähneeni painemittarin, joka on pikaliitin sovitteinen.
Pienen etsiskelyn jälkee sekin löytyi... Painetta tuottaa noin 140bar, ehkä vähän yli.

Jos pumpun maksimi paine on se 150bar, niin ei liene kannattavaa yrittää nostaa sitä?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 04.12.2011, 16:13
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Joo, kuorkeissa on vähän eri juttu, suuri osa niistä lähtee tehtaalta alustana eikä ne voi tietää, mitä niihin rakennellaan.
Tarkoitin lähinnä henkilö ja pakumalleja sekä sitä ettei kuorkkia varmaan saa painon pudotuksella pakuksi eikä pakua (tai henkilömallia) kuorkiksi.
kyllä niitä ainaskin ennen on voinu, määkin muutin paku 508 mersun kuormuriksi.
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 04.12.2011, 17:12
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timppat Näytä viesti
kyllä niitä ainaskin ennen on voinu, määkin muutin paku 508 mersun kuormuriksi.
Minähän vuonna?
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 04.12.2011, 18:18
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Minähän vuonna?
oliskohan n. 10v sitten. veikkaan ettö määrätyissä tapauksissa onnistuu vieläkin.
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 04.12.2011, 19:28
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.192
Perusasetus

Mutta ton mersun on saanut alunperinkin kuorma-autona tai kantavuutta rajoittaen pakuna.
Mullakin oli asuntoauto 508 joka oli nippa nappa saatu B kortilla ajettavaksi
omapaino oli 3050KG ja kantavuus 450KG jos olis ollu enemmän olis menny C kortilla ajettavaksi.
Ja muistaakseni just toi vitonen merkkaa mersussa maksimi kokonaispainoa tonneina.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 04.12.2011, 21:48
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Muistin jossain nähneeni painemittarin, joka on pikaliitin sovitteinen.
Pienen etsiskelyn jälkee sekin löytyi... Painetta tuottaa noin 140bar, ehkä vähän yli.

Jos pumpun maksimi paine on se 150bar, niin ei liene kannattavaa yrittää nostaa sitä?
Tuo 150bar perustuu aika hataraan tietoon ja seki on vaan varoventtiilin säätöarvo että pumpun pitäs pystyä suurempaan paineeseen. Ja sitten ku näitä vermeitä on varustettu vaikka millä pumpuilla ja venttiileillä niin eipä noita kukaa osaa varmaks sanoa. Osaatko sanoa virtasko sitä öljyä mihinkään kun sait tuon 140bar?
Ja millanen moottori siinä vinssissä on, oisko merkkiä, mallia, tyyppikilpeä?
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 05.12.2011, 04:03
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Tuo 150bar perustuu aika hataraan tietoon ja seki on vaan varoventtiilin säätöarvo että pumpun pitäs pystyä suurempaan paineeseen. Ja sitten ku näitä vermeitä on varustettu vaikka millä pumpuilla ja venttiileillä niin eipä noita kukaa osaa varmaks sanoa. Osaatko sanoa virtasko sitä öljyä mihinkään kun sait tuon 140bar?
Ja millanen moottori siinä vinssissä on, oisko merkkiä, mallia, tyyppikilpeä?
Eli tostaki pumpusta vois koittaa vähän kiriä lisää poworttia... Eikös se jos sitä varoventtiiliä vähän kirraa..?
Ei kai mitää virtausta pitäis tapahtua, kun ottaa paineen vain toisesta letkusta?
Etuvinssi on joku 2-nopeuksinen 12000lbs, tyyppikilpeä tai merkkiä en siitä löytäny.
Takanen on Hiab-nosturin pilkin kela, nostokapasiteetti muistaakseni 1000kg, tai 2000kg. Siitä oli ihan tyyppikilpi. Sen voin kattoo päivällä...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 05.12.2011, 08:28
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ei kai mitää virtausta pitäis tapahtua, kun ottaa paineen vain toisesta letkusta?
Ei, jos otit toisen letkun irti jal laitoit päähän painemittarin. Sillä saat selville pumpun tai järjestelmän painevaron maksimipaineen. Jos painevaron kiristäminen ei nosta painetta, ei pumppu pysty parempaan. Varo kumminkin, ettei joku paikka halkea. Vanhoissa muiden tekemissä virityksissä voi olla mukana vaikka mitä osia. Omat rakennelmansa tietää, ettei ole esim. käytetty vesijohto-osia yms. hydraulijärjestelmiin vaarallista.

Laita T-haara painelinjaan ja mittari siihen, niin näet käytön aikana paineen. Jos vinssatessa vinssi pysähtyy (veto edelleen päällä) ja paine jää alle sen, mitä letkun päästä saat mittariin aikaiseksi, niin sitten vinssin moottori vuotaa läpi tai jos siinä on lisäksi vielä oma painevaro (ruuvilla varustettu murikka), niin se voi olla alemmassa paineessa kuin järjestelmän painevaro.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 05.12.2011, 16:01
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Tuolla virtauksella hain juurikin sitä että aukesko se varo vai ei, jos ei auennut niin säädöt perseellään tai pumppu väljä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 10:52 (GMT +2).