Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2011, 09:17
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Nytpä sitä on taas aavistuksen viisaampi Ei ole tosiaan tullut perehdyttyä noihin jälkiasennus purkkeihin, mut nytpä alkoi kiinnostaa CR-kone tohon omaan koslaan.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2011, 19:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Nytpä sitä on taas aavistuksen viisaampi Ei ole tosiaan tullut perehdyttyä noihin jälkiasennus purkkeihin, mut nytpä alkoi kiinnostaa CR-kone tohon omaan koslaan.
luin eilen tuota cr swappii ni ei ole kyllä mahdottoman kuulonen toteuttaa ei muutakun konetta hommaamaan ehjät pyörii jossain 3000dollaris ? saa vielä kesäks ajoon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2011, 21:25
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 104
Perusasetus

Nopeasti vilkaisemalla näyttäis halvimmat systeemit olevan japanilaisiin ja hintaa nelisen tonnia, tuleehan siinä CR-swapille jo hintaa. Joskus muistelisin isojen poikein kertoneen B-Cumminsin standalone-systeemien maksavan toista kymmentä amerikan tonnia, liekkö niissä hinnat tippuneet sen koommin. Suurin syy standalonelle on isoa voimaa haettaessa ylimääräisten suihkutusten poistaminen, useammalla suihkutuksella kun taitaa männille tulla hiki. Nämä siis 5.9 Cumminsin kanssa, litratehojen ollessa 150 hepan nurkilta ylöspäin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2011, 15:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

mutta jos hommaa tuon koneen sähköineen pelaa sillä omalla boxilla ja ohjelmoi/lastuttaa ? tota dodgen kone juttuu luuin ni ei montaa piuhaa tarvii boksille jättää manuaalissa virta muutama lämpö ja paineanturi cps tps sit jos automaatti ni nopeustieto ja laatikon ohjaus boxi näin pää periaatteelta ei mahdottomuus
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2011, 18:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Noissa common rail-koneisissa on yleensä sähköinen kaasupoljin. Eli polkimelta lähtee sähköjohdot boxin kylkeen. Eli kannattaa ottaa moottorin lisäksi myös kaasupoljin elinten luovutus autosta.

Ainakin Boschin CR-vehkeisiin myydään "irtonaista osaa", johon voi liittää perinteisen kaasuvaijerin. Ja osasta lähtee sitten johtosarja boxiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2011, 23:02
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noissa common rail-koneisissa on yleensä sähköinen kaasupoljin. Eli polkimelta lähtee sähköjohdot boxin kylkeen. Eli kannattaa ottaa moottorin lisäksi myös kaasupoljin elinten luovutus autosta.

Ainakin Boschin CR-vehkeisiin myydään "irtonaista osaa", johon voi liittää perinteisen kaasuvaijerin. Ja osasta lähtee sitten johtosarja boxiin.
juu eli eikös se ole juurikin tuo tps throtle position sensor ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2011, 22:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
juu eli eikös se ole juurikin tuo tps throtle position sensor ?
Niin ettei turun pallo seura?

Kotimaisissa common-rail moottoreissa (boschin vehkeet) on seuraavat anturit:

-veden lämpötila
-öljyn paine
-polttoaineen siirtopaine
-polttoaineen lämpö
-ahtoilman lämpö ja paine
-nokka-akselin asentoanturi
-kampiakselin asentoanturi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2011, 16:49
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Nopeasti vilkaisemalla näyttäis halvimmat systeemit olevan japanilaisiin ja hintaa nelisen tonnia, tuleehan siinä CR-swapille jo hintaa. Joskus muistelisin isojen poikein kertoneen B-Cumminsin standalone-systeemien maksavan toista kymmentä amerikan tonnia, liekkö niissä hinnat tippuneet sen koommin. Suurin syy standalonelle on isoa voimaa haettaessa ylimääräisten suihkutusten poistaminen, useammalla suihkutuksella kun taitaa männille tulla hiki. Nämä siis 5.9 Cumminsin kanssa, litratehojen ollessa 150 hepan nurkilta ylöspäin
Ei kai valmista sarjaa kannatakaan ostaa, jos moottorista jo löytyy anturit ja johtosarja valmiina. Eiköhän nuo boxit minun käsityksen mukaan saa opetettua kuuntelemaan minkä merkkisiä antureita vaan. Johtosarjan teko ei kovin haastavaa liene kun liittimet vaan löytyy molempiin päihin. Läppärin kanssa tulee varmasti melko tiivis työsuhde kun alustaa ohjelmaa moottoriin sopivaksi, boxissa lienee joku esiohjelmoitu raakaversio millä saa moottorin ensin käymään?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ilmastoinnin jälkiasennus -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 9 04.06.2011 09:49
Jälkiasennus xenonit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 24.11.2010 08:53
Dieselien eroja ? arhe Chit-Chat 6 22.01.2008 08:18


Sivu luotu: 20:45 (GMT +2).